100 - 200 km/h

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: kostek_ja » pn maja 06, 2013 19:04

Faqir pisze:Wracając do tematu 100-200km/h i patrząc na logikę zachowania się prędkościomierza i raczej tego, że bardziej zamula niż ,,przyśpiesza" zdobywaną prędkość, jakkolwiek brzmi to nie fachowo to coś jest na rzeczy z tymi 9,...sekundami w moim aucie. Prób było od groma i nigdy na cyfrę stopera nie wskoczyła dziesiątka, a trzeba wziąć pod uwagę to, że zawsze czas słabej reakcji na mecie (naciśnięcie na stoperze stop) wydłuża mierzony czas. No chyba, że prędkościomierz również chodzi za szybko, kolego ==Mały== spotkałeś się z czymś takim? Nie tylko, że zamula, ale i też chodzi za szybko??
Nie wziąłeś pod uwagę przekłamania licznika.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Bombel » pn maja 06, 2013 20:41

Faqir, wszystko jest możliwe, ale Racelogic zweryfikuje Twój entuzjazm ;)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Maros » pn maja 06, 2013 20:49

Też mi się tak zdaje :)
Takie pomiary ze stoperem i licznikiem mają jedynie jakieś tam zastosowanie przy mierzeniu różnic przed i po modach.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Marcin_Os » pn maja 06, 2013 20:59

Faqir pisze:Wracając do tematu 100-200km/h i patrząc na logikę zachowania się prędkościomierza i raczej tego, że bardziej zamula niż ,,przyśpiesza" zdobywaną prędkość, jakkolwiek brzmi to nie fachowo to coś jest na rzeczy z tymi 9,...sekundami w moim aucie. Prób było od groma i nigdy na cyfrę stopera nie wskoczyła dziesiątka, a trzeba wziąć pod uwagę to, że zawsze czas słabej reakcji na mecie (naciśnięcie na stoperze stop) wydłuża mierzony czas. No chyba, że prędkościomierz również chodzi za szybko, kolego ==Mały== spotkałeś się z czymś takim? Nie tylko, że zamula, ale i też chodzi za szybko??

Wiem, że rozwiązaniem tego jest maszynka którą polecił mi Venom, ale z logicznego punktu widzenia to 9,coś tam od 100-200 jest realne. Pytanie tylko dlaczego i jak to możliwe! Ktoś z Was bawił się w kręcenie silnika w M5? W jakikolwiek sposób? Bo ja tak, ale facet który się tym zajmuje powiedział, że nic to nie da bo trzeba by dostarczyć do silnika większą dawkę powietrza, więc dostarczyłem. Zrobiłem doloty w kratce zderzaka i wypuściłem rury do puszek. Różnica była ale problem w tym, że dopiero przy wyższych prędkościach typu 100-200-250- a na dole auto było nieco słabsze. Co mnie irytowało i zdjąłem dolot. Zmieniłem filtry i od tamtej pory (nie mylić tylko z wymianą filtrów, sprzęgła, opon itd) M5 zachowuje się zupełnie inaczej. No warto też dodać, że bawiłem się przed wymianą rozrządu, a różnica pojawiła się po jego wymianie. Kolega zrzucił mi kaganiec z 265km/h i kontrolnie sprawdziłem czy to prawda no i prawda.

zastanawia mnie to czy zmiana rozrządu, kombinacje z dolotem+filtry, sprzęgło nowe opony+ paliwo 100 oktan może tak bardzo zmienić silnik i jego reakcję na jakiekolwiek naciśnięcie gazu.

dziwne jest też to, że założone nowe opony 285/30 NOKIAN które powinny trzymać aż docisk ze sprzęgłem by płakał to eMka je rwie i zapala trakcję nawet na trzecim biegu. Nie wiem chłopaki co stało się z moim silnikiem, ale mam ogromne wrażenie, że czas 9,s do 200 jest realny. Pozdrawiam

Ps: Nie omieszkam tego sprawdzić i napisać co wyszło. Pozdro
Faqir,
o zmianach w dolocie dużo pisał Konrad95 i też ma lub miał zrobione to co Ty i objawy miał takie same.
Jeżeli chodzi o paliwo to napewno ma to wpływ. Trakcja jak to w M5, jak asfalt mało przyczepny to auto będzie się ślizgać :) nie ma bata.

Kibicuje i czekam na wyniki z racelogica.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
PiotrekM5
Posty: 125
Rejestracja: czw sty 04, 2007 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: PiotrekM5 » pn maja 06, 2013 21:04

Sam noszę się z zamiarem wypożyczenia tego ustrojstwa w podobnym celu :lol:
A tak na marginesie
Czas 9 sekund jest całkowicie nierealny dla praktycznie seryjnego M5e39
Ktoś wstawiał na mbordzie kiedyś pomiary M5 e39 Nowack500 .
Pół motoru zmienione 500koni na wolnossącym i wynik był właśnie jakieś niskie 9 sekund
Pozdrawiam
BMW M5 01r CarbonBlack
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Marcin_Os » pn maja 06, 2013 21:20

PiotrekM5, sprawdzałeś swoje?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Przemooo » pn maja 06, 2013 21:22

Dodam tylko, ze 9-9.5sek w przedziale 100-200 to czas dla e60 M5 ;)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Venom » pn maja 06, 2013 21:26

Faqir ożywiłeś dyskusję, więc teraz przywal wykresem. Czekamy na to :)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Marcin_Os » pn maja 06, 2013 21:30

Przemooo pisze:Dodam tylko, ze 9-9.5sek w przedziale 100-200 to czas dla e60 M5 ;)
Jak pokazała kiedyś konforntacja między E61 a E39 różnica była niewielka, a nawet w pewnym zakresie E39 było lekko szybsze.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
PiotrekM5
Posty: 125
Rejestracja: czw sty 04, 2007 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: PiotrekM5 » pn maja 06, 2013 21:31

Marcin_Os pisze:PiotrekM5, sprawdzałeś swoje?
Właśnie nie :cry:
Kolega ma ten wynalazek miał mi podrzucić na wekend żeby posprawdzać.
Ale w tamten czwartek po kilku dobrych przejazdach rozpadło się sprzęgło UUC.
Radzikowski ma mi robić całkiem nowe sprzęgło więc troche jeszcze poczekam ;)
BMW M5 01r CarbonBlack
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6

Faqir
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 17, 2010 14:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Faqir » pn maja 06, 2013 21:51

kostek_ja pisze:Nie wziąłeś pod uwagę przekłamania licznika.
no własnie niby przekłamuje o 5km/h to jest nie zauważalne chyba na żadnym liczniku i przy takim locie gdy M5 jest w najwyższych swoich obrotach silnikowych.
Bombel pisze:Faqir, wszystko jest możliwe, ale Racelogic zweryfikuje Twój entuzjazm
napisałem do kolegi bo tak mi się zdaje,że kiedyś się chwalił, że posiada i używa ale na razie echo.
Marcin_Os pisze:Faqir,
o zmianach w dolocie dużo pisał Konrad95 i też ma lub miał zrobione to co Ty i objawy miał takie same.
Więc nie jestem jedynym odosobnionym przypadkiem i wybaczcie mi, że trochę odbiegamy przez to od tematu, ale na forum jest setki tematów i czasem szukanie danego tematu to jak igła w stogu siana.
Przemooo pisze:Dodam tylko, ze 9-9.5sek w przedziale 100-200 to czas dla e60 M5
Ostatnio od 100 do 190km/h pomierzyłem M6 i wyszło 8.9sek. Później trzeba było ostro hamować bo słabo było z miejscem. Migotanie serca + drobna zapaść ale wyhamowaliśmy :mrgreen:
Venom pisze:Faqir ożywiłeś dyskusję, więc teraz przywal wykresem. Czekamy na to
Postaram się jak najszybciej się da. Obiecuję.

Pozdro

Awatar użytkownika
LINKIN
Posty: 155
Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
Auto: M6 F13 LCI
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: LINKIN » pn maja 06, 2013 22:04

Żeby w miarę realnie po liczniku zmierzyć wynik 100-200 w E9X trzeba było mierzyć prędkość 105-210 km/h. Wtedy jako tako pokrywało się z tym co pokazywał racelogic.
Mi w 335iA po chipie wyszło 11.4, w M3 DKG 10,4, M3 manual 10,9 (wg. racelogic).

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Przemooo » pn maja 06, 2013 22:11

Zrezygnowali ze stoperów, bo wprowadzono do powszechnego użytku coś wygodniejszego, a stoper nie jest taki najgorszy, przez lata z niego korzystano, w szkołach pewnie nadal się stosuje, a tam liczą się ułamki sekund :mrgreen:

Marcin to gdzie wyparowało ponad 100ps z e61? Oba były zdrowe i seryjne?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Marcin_Os » pn maja 06, 2013 22:13

Seryjne były oba, E61 zdrowe, E39 chyba też.
Tylko teraz jak pamięcią sięgam, mogło to nie być do 200 tylko do 180, parę lat już minęło. Może Maros lepiej pamięta.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: saron22 » pn maja 06, 2013 22:16

WYEDYTOWANO
Przemooo pisze:Zrezygnowali ze stoperów, bo wprowadzono do powszechnego użytku coś wygodniejszego, a stoper nie jest taki najgorszy, przez lata z niego korzystano, w szkołach pewnie nadal się stosuje, a tam liczą się ułamki sekund :mrgreen:

Marcin to gdzie wyparowało ponad 100ps z e61? Oba były zdrowe i seryjne?
Przemo ja nie twierdze ze stoper zle czas mierzy tylko, ze zbyt duzo zalezy od tego kto wlacza i wylacza stoper wiec osoba ta ma duze pole do popisu w kreowaniu rzeczywistosci ;)
Ostatnio zmieniony pn maja 06, 2013 23:19 przez saron22, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ