Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Witam,
Myślę o przesiadce z mojej E46 330Ci do ///M (mówimy o nowym samochodzie). Widzę 3 rozwiązania:
- zakup 1M - mam wszystko czego mi brakuje w mojej 330 czyli zawieszenie, hamulce i szperę. Z jednej strony odrobinę boli seryjny silnik, ale za to będzie tańszy w eksploatacji. Wygląda świetnie i daje mnóstwo frajdy z jazdy.
- M3 E92 - względem 1M trzeba dołożyć jakieś 20tyś Euro. mamy to wszystko co w 1M + ostatni wolnossący silnik V8 - legenda. Nie lubię jednak E92 w środku, wersja z nawigacją będzie mnie dobijać kurnikiem na środku - wersja bez kurnika nie wygląda dobrze. Późniejsza zamiana auta na inne zawsze będzie bolała bo to ostatni NA V8.
- czekać na M3 F30 - pewnie będzie obłędnie jeździł i ma ogromne szanse bardzo mi się podobać z wyglądu - ale parametry techniczne nie są jeszcze do końca jawne, więc jest to gdybanie.
W które rozwiązanie poszlibyście.
Myślę o przesiadce z mojej E46 330Ci do ///M (mówimy o nowym samochodzie). Widzę 3 rozwiązania:
- zakup 1M - mam wszystko czego mi brakuje w mojej 330 czyli zawieszenie, hamulce i szperę. Z jednej strony odrobinę boli seryjny silnik, ale za to będzie tańszy w eksploatacji. Wygląda świetnie i daje mnóstwo frajdy z jazdy.
- M3 E92 - względem 1M trzeba dołożyć jakieś 20tyś Euro. mamy to wszystko co w 1M + ostatni wolnossący silnik V8 - legenda. Nie lubię jednak E92 w środku, wersja z nawigacją będzie mnie dobijać kurnikiem na środku - wersja bez kurnika nie wygląda dobrze. Późniejsza zamiana auta na inne zawsze będzie bolała bo to ostatni NA V8.
- czekać na M3 F30 - pewnie będzie obłędnie jeździł i ma ogromne szanse bardzo mi się podobać z wyglądu - ale parametry techniczne nie są jeszcze do końca jawne, więc jest to gdybanie.
W które rozwiązanie poszlibyście.
Tr0n
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Jeżeli nie wiesz czy chcesz mieć 1M czy M3 e92 to ciężko ci będzie pomóc. Dwa inne samochody.
Jeździłeś którymś czy uważasz że to takie twoje 330 tylko lepsze?
Jeździłeś którymś czy uważasz że to takie twoje 330 tylko lepsze?
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
jesli masz zamiar kupowac nowy to sie pospiesz bo chyba 1M jest produkowany tylko do konca roku?
a na M3 F30 to poczekasz sobie przynajmniej do 2013 roku
a na M3 F30 to poczekasz sobie przynajmniej do 2013 roku
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Ja bym brał 1M, używał tylko weekendowo, nie nabijał przebiegu a na codzień jeździł dalej 330 
Jeśli to Ci nie pasuje to brałbym E92.
Na F30 troche jeszcze poczekasz.

Jeśli to Ci nie pasuje to brałbym E92.
Na F30 troche jeszcze poczekasz.
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
1M to paskuda i tandeta
Jezdzij tym co masz jak nowke chcesz brac to tylko czekac na nowa juz widzie ja po programie na 500+ 


Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
1M jeździ zajebiście, aż strach pomyśleć co będzie po lekkich modach, M3 E9X zostanie zmasakrowane. Ja bym brał 1M.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Jeździłeś tym co stoi u Was? Da się to to wziąć na jakąś jazde próbną? 

Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Jeździłem kilkoma innymiMaros pisze:Jeździłeś tym co stoi u Was? Da się to to wziąć na jakąś jazde próbną?

Ostatnio zmieniony śr gru 21, 2011 21:41 przez Marcin_Os, łącznie zmieniany 2 razy.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Szkoda,że nie zrobili 1M w HTB bo to coupe to mało męsko wygląda jakieś takie za krótkie.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Zdecydowanie brałbym 1M.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Tylko M3 F30 bo bedziesz potem przeklinal 

Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Olaf masz jakies doswiadzczenie z M3 E92? bo zastanawiam sie nad zastepca moze na przyszly rok a poki co E92 jest moim faworytem, takze jak masz jakies spostrzezenia to walOleg pisze:Zdecydowanie brałbym 1M.

Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Maros pisze:Jeździłeś tym co stoi u Was? Da się to to wziąć na jakąś jazde próbną?
Bo kupisz gdzie indziej

Po 1, nie ma zimowych opon.
Po 2, jak nie ma zimowych opon to ubezpieczenie nie działa.
Po 3, ma ubezpieczenie raczej "postojowe".
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Myślałem że 330 to będzie takie ciut gorsze M3 - myślałem tak do czasu aż nie pojeździłem M3, niestety to kompletnie inna liga ... i chyba dlatego myśli o prawdziwym ///M wracają do mnie jak bumerang.kostek_ja pisze:Jeżeli nie wiesz czy chcesz mieć 1M czy M3 e92 to ciężko ci będzie pomóc. Dwa inne samochody.
Jeździłeś którymś czy uważasz że to takie twoje 330 tylko lepsze?
Jeździłem obydwoma ale...
M3 miałem do jazd testowych z salonu, a 1M od tylko na krótką przejażdżkę z właścicielem po prawej stronie więc nie jestem do końca pewny tego auta.
M3 E92 to oczywiście bezdyskusyjnie genialne auto (jeżeli mówimy o jeździe), nie cierpię jednak jego wyglądu w środku, a jest to dla mnie ważny czynnik. Sporo jeździ się "normalnie" albo stoi w korkach i cieszę wtedy wzrok wyglądem auta, detalami, wykonaniem i projektem, a W E92 sporo rzeczy mnie irytuje. Jestem fanem rzędowej szóstki z BMW więc silnik V8 również nie jest dla mnie szczególnie podniecający (ale jest wolnossący - duży +). Po przemyśleniu sprawy, jazdach testowych wiem, że nie kupię tej wersji M3. Tak, słyszałem opinie, że nie jestem jeszcze gotowy na M3

1M to taki dosyć fajny kompromis - zawieszenie, hamulce i szpera z M3 i do tego seryjny silnik który jest wystarczający do fajnej jazdy ale jednak zdecydowanie tańszy w eksploatacji i utrzymaniu. Na minus TURBO - wolę wolnossące. W porównaniu do M3 auto bardziej do codziennego użytku.
Ostatnia opcja ///M to M3 E46 - ale musiałbym znaleźć egzemplarz w super stanie z końcówki produkcji - mały minusik w moim przypadku to podatek od CO2 - prawie 600 Euro rocznie za pozwolenie na odpalenie silnika trochę boli. Dochodzi również ryzyko kupna używanego auta.
Opcja rozsądna to założenie szpery do mojej 330 i czekanie na F30 - w tym czasie też podrosną trochę dzieciaki (obecnie 2,5 roku i 0,5 roku) i będzie trochę więcej czasu na tor i szkołę ///M. Mam ///M pakiet a więc lepsze zawieszenie - pewnie nie idealne na tor ale za to akceptowalne na co dzień.
1M będzie produkowane również w 2012 - tyle, że na jakiś dziwnych zasadach na chwilę obecną. Dzisiaj skonfigurowałem auto w salonie i teraz będę czekał do 2 miesięcy na informację czy BMW zdecyduje się takie auto wyprodukować, a potem do 8 miesięcy czekania na auto - czyli auto mogę dostać w październiku/listopadzie!!!
Ostatnio zmieniony wt sty 03, 2012 12:50 przez Tr0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Tr0n
Re: Zakup - 1M vs M3 E92 vs M3 F30
Mi się taka opcja najbardziej podoba, ale ciężko byłoby żonę przekonaćMaros pisze:Ja bym brał 1M, używał tylko weekendowo, nie nabijał przebiegu a na codzień jeździł dalej 330
Jeśli to Ci nie pasuje to brałbym E92.
Na F30 troche jeszcze poczekasz.
Tr0n