detaling

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: detaling

Post autor: rypik » ndz cze 12, 2011 12:43

Moja opinia w kilku słowach zarówno o Car-Spa jak o i detailingu.

Car-Spa

1) Cena - Za M3 zapłaciłem 2400 zł. Gdybym zapłacił 2000 zł - uznałbym to za cenę bdb i nie pokręciłbym nosem.
Nie wiem jak porównać to do kostka, ale z uwagi na różny stan tego czym przyjeżdzamy - jest to napewno kwestia mocno indywidualna.
Czytując od czasu do czasu zagraniczne fora detailingowe - często są podane ceny. Relacja ceny tam - cena tu, jest korzystniejsza dla W.Brytanii czy USA.
Wpływ na to napewno ma... duża konkurencja.

Z drugiej strony rozumiem doskonale, że płacimy za doświadczenie. Ja takiego nie mam i 3 lata temu postanowiłem zrobić mały detailing samodzielnie - czego efekty podziwiałem do czasu sprzedaży samochodu.
Zdaje się, że machanie pędzelkiem, psikanie chemią i polerka nie jest aż tak trudna - ale ja drugi raz tego się nie podejmę. Inne auto w kolorze CarbonSchwarz swojego czasu oddałem "do szamanów" jubilerów no i .. spierdolili sprawe nie wnikając w szczegóły.

Więc decyzja komu oddać samochód - jest bardzo istotna. Szczególnie przysamochodzie który jest mało powtarzalny/trudny w zakupie/wyjątkowy dla nas.

2) Efekt końcowy - poza przednim zderzakiem który wymaga i doczeka się lakierowania - 99% nadwozia wygląda rewelacyjnie.
Wnętrze również zostało moim zdaniem wybitnie fajnie doczyszczone choć tu uważam, że podobną pracę bez ogromnego doświadczenia może wykonać każdy z nas. Tylko dobry... plak i papier toaletowy :P

Jasne jest, że z im lepszym lakierem przyjeżdzamy na wstępie - efekty końcowe są bardziej bliskie ideałowi.

Dobry wosk czy cQuartz - moim zdaniem jest jak najbardziej warty swojego czasami dziwnego kosztu. Spłukanie czystą wodą + mikrofibra - i po niej widać, że po płukaniu auto jest praktycznie czyste pomijając okolice nadkoli, drzwi poniżej listwy.

Teraz co (dla mnie) jest złe. To, że przywrócenie samochodu do stanu lalki powoduje, że odechciewa się go.. brudzić czyli eksploatować. Przynajmniej dla mnie, ale to tylko moja ortodoksyjna subiektywna opinia.

Samochodem którym poruszam się na codzień - choć też polany cQuartz - nie zamierzam odwiedzać takich miejsc częściej niż raz do roku, bo z praktycznego punktu widzenia niestety nie ma to sensu. Eksploatacyjne drobne uszkodzenia lakieru - są i będą i do końca na to nie ma wpływu.

I ostatnia rzecz - tak sobie myślę, że sledzeniei oglądanie konkursowych prac detailingowych (typu czerwone UK E36/M3 - jest link gdzieś na forum) troche zawyża oczekiwania.

Ogólnie - odemnie mocne +1 za detailingiem tylko że w różnym stopniu dla samochodów różnego przeznaczenia. Porywanie się 4 dniową usługę dla samochodu który codziennie tłucze się po mieście jest bezsensu. Ale skoro trzymam E36 pod kocem - to dlaczego nie.
boogie pisze:Tym bardziej, że za 1000-1500 PLN wiecej możena zrobić coś, co na 1000% przewyższy wszystkie te voodooo zabiegi na powłoce lakierniczej, mianowicie jeszcze raz polakierować auto w dobrym zakładzie lakierniczym.
No to chyba szaman voodoo Ci za 1500zł polakieruje całe auto ?
Pozatym rozkładanie/składanie auta przez "lakierników" ma często efekty wspaniałe.
Chyba tylko w fabryce samochód po lakierowaniu nie wymaga ścięcia/polerki.

Nie zgodze się zatem z Twoją opinią.
Pewne jest to, że niektóre "cudowne" środki nie mają uzasadnienia swojej ceny, ale to lepiej gdyby na przykładzie konkretnych produktów opisał ktoś kto robi to samodzielnie.

Bo mamy jednego detaliste na forum, może dorzuci kilka słów od siebie bo zakładam, że wie o tym zdeydowanie więcej niż Ty, ja czy ktokolwiek inny.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: detaling

Post autor: boogie » ndz cze 12, 2011 23:53

rypik pisze:No to chyba szaman voodoo Ci za 1500zł polakieruje całe auto ?
Pozatym rozkładanie/składanie auta przez "lakierników" ma często efekty wspaniałe.
Chyba tylko w fabryce samochód po lakierowaniu nie wymaga ścięcia/polerki.
czytaj uważnie, "1500 wiecej" było, ale w odniesieniu do 6000 Kostka, czyli 7500 PLN.
Chyba za tyle można polakierować już auto w dobrym zakładzie lakierniczym....
Pozdrówka!

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: detaling

Post autor: Marcin_Os » pn cze 13, 2011 18:45

rypik pisze:Cena - Za M3 zapłaciłem 2400 zł. Gdybym zapłacił 2000 zł
netto czy brutto :) ?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
CarSPA
Posty: 42
Rejestracja: śr cze 15, 2011 15:25
Auto: M3 e92
Lokalizacja: Warszawa

Re: detaling

Post autor: CarSPA » śr cze 15, 2011 15:31

Witamy szanownych forumowiczów i spieszymy ze sprostowaniem!

Niedawno do naszego studio trafiło piękne M3, o którym mowa powyżej. Mieliśmy przyjemność doprowadzać to auto do możliwie najlepszego stanu przez !uwaga! 60 godzin pracy dwóch, w porywach trzech specjalistów.

Ale zacznijmy od od spraw finansowych:

Wg. cennika, widocznego na naszej stronie internetowej:
- usługa Connoisseur to koszt 2300-2900PLN netto. Klient otrzymał cenę 2500PLN netto
- usługa zabezpieczenia powłoką kwarcową to koszt 1000PLN netto. Klient otrzymał cenę 500PLN netto.
- usługa oklejania folią zabezpieczającą przed odpryskami to koszt min. 1400PLN netto(1/3 maski, 1/3 dwóch błotników, zderzak). Klient otrzymał cenę 1200PLN netto +
- dodatkowo okleiliśmy 3 dodatkowe elementy - 2 nadkola i element na tylnej klapie bagażnika pod antenę CB. GRATIS
- dodatkowo klient dostarczył nam oddzielnie komplet 19sto calowych kół, używanych na torze, którym musieliśmy poświęcić wiele godzin, oczyszczając je ze smoły i innych + zabezpieczając Cquartzem. GRATIS
- dodatkowo oczyszczony, przygotowany wcześniej komplet kół 19sto calowych we własnym zakresie oddaliśmy do renowacji i prostowania(zobowiązaliśmy się również je odebrać i zamontować na auto)

Klient od początku wspominał o tym, że auto jest na firme i już w trakcie zabiegów przesłał nam dane do faktury. Jak w każdym przypadku, tak i w tym od początku wyrażaliśmy się w cenach netto(które zresztą są widoczna na naszej stronie).

A teraz pare słów o kondycji auta:

- fatalny stan lakieru(na zdjęciach poniżej), ale to nie problem - największym problemem jest wskazanie miernika w okolicach 80 mikronów - każdy z branży potwierdzi jaki koszmar to oznacza, szczególnie jeżeli klient UPIERA się na pełną korektę. Uprzedziliśmy klienta o niebezpieczeństwie i mimo dalszych nacisków staraliśmy się "wycisnąć" z lakieru wszystko na co fizyka pozwala. Na własne barki wzięliśmy 2x dłuższy czas poświęcony na korektę lakieru, nie pobraliśmy za to dodatkowej opłaty, mimo że właściciel również był zdecydowanie świadomy i zdruzgotany tym, co z lakierem zrobiła poprzednia firma "polerująca" jego M3.
- UWAGA, trochę prawdy o "mikrorysach". Jak ktoś dobrze zauważył powyżej, pozostawienie mikrorys na aucie to rzeczywiście zupełny brak profesjonalizmu. Ich usunięcie to kwestia dobrego wykończenia lakieru, a nie najtrudniejszego, pierwszego etapu. Słowo "mikrorysy" zostało tu błędnie użyte, klient w zamyśle miał kilka pozostałości - podłużnych, bardzo głębokich rys, których już poprostu nie da się usunąć przy tak cieniutkim clearcoat-cie.
- mimo to, udało nam się wykonać 95% korektę lakieru, przy pierwszym, umówionym myciu auta zrobimy dokładną relację zdjęciową z użyciem imitatora światła słonecznego - zrobimy to w obecności klienta, zdjęcia opublikujemy tutaj. Ze względu na bardzo duże zaburzenie naszego kalendarza(auta zaplanowane wstępnie na 3 dni), nie zrobiliśmy dokładnej relacji w trakcie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: detaling

Post autor: Krystian » śr cze 15, 2011 18:51

CarSPA pisze: dodatkowo oczyszczony, przygotowany wcześniej komplet kół 19sto calowych we własnym zakresie oddaliśmy do renowacji i prostowania(zobowiązaliśmy się również je odebrać i zamontować na auto)
to już wiem czemu jednego dnia widziałem auto na kobyłkach zupełnie bez kół ;)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: detaling

Post autor: Marcin_Os » pn cze 20, 2011 09:28

To Kostek chyba trochę Cię poniosło, nie uważasz?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: detaling

Post autor: kostek_ja » śr cze 22, 2011 18:36

Marcin_Os pisze:To Kostek chyba trochę Cię poniosło, nie uważasz?
Nie, nie uważam.

Podtrzymuje to co napisałem:
Pasjonaci którzy znają się na tym co robią.
Nie poinformowali mnie tak jak trzeba o kosztach, ani o efekcie.
Z pierwszym chyba się wszyscy zgadzamy, a jeżeli chodzi o drugi cytat:

koszty:
Nie będę się spierał o to ile ta usługa jest warta bo nie o to chodzi. Wytknąłem problem niedoinformowania klienta, bo po prostu tak było. Umawialiśmy się na 3k za wszystko. Następnie rozmawialiśmy o naprawie 4 kół i tutaj koszty zostały podane (800 zł). Takie a nie inne koszty zaakceptowałem. O cenie foli nie byłem poinformowany, a jako laik w tym temacie nie zdawałem sobie sprawy z wartości takiej usługi i jako laik mam prawo się na tym nie znać. Do tego jeszcze doszło niedomówienie związane z VAT'em.

efekt:
CarSPA pisze:udało nam się wykonać 95% korektę lakieru
95% to nie 100% prawda?

Do tego na samochodzie zostało jeszcze kilka niedoróbek takich jak:
- źle przyklejona folia (Hubert i Mały widzieli, mogą potwierdzić)
- za małe kółko pod CB (aczkolwiek muszę jeszcze zweryfikować czy to ja źle zmierzyłem czy Car Spa)
- nie naprawiona skóra na tylnej kanapie (Krystian był przy rozmowie na ten temat jak zostawiałem eMkę)
- lakier pod klamkami zostawiony tak jak był (mnóstwo rys)

i jeszcze trochę tego jest. Nie mniej jednak wierzę że owe niedociągnięcia zostały spowodowane jedynie pośpiechem i zostaną przez Car Spa poprawione w najbliższym czasie, dlatego na razie nie widzę sensu wstawiania zdjęć owych niedociągnięć.

Problemem zarówno kosztów jak i efektu jest jedynie niedoinformowanie klienta, które w przypadku tak profesjonalnej firmy jak Car Spa nie powinno mieć miejsca, a przynajmniej nie na tak szeroką skalę. Co innego gdybym nie został poinformowany o jednej z tych rzeczy, ale trochę się tego nazbierało.

Car Spa otrzymało zapłatę za usługi które zostały wykonane mimo że cena końcowa znacznie różniła się od ceny pierwotnie ustalonej. Nawet pomijając problem VATu sama folia to wzrost kosztów o 40%. A także mimo to iż efekt końcowy nie był w 100% taki jaki został uzgodniony.
CarSPA pisze: przy pierwszym, umówionym myciu auta zrobimy dokładną relację zdjęciową z użyciem imitatora światła słonecznego - zrobimy to w obecności klienta, zdjęcia opublikujemy tutaj.
Oczywiście jestem w 100% za.

Wydaje mi się że niektórzy interpretują moje posty jako atak na Car Spa, a moim celem jest jedynie poinformowanie reszty użytkowników jak to wszystko wygląda naprawdę.

Jestem zainteresowany dalszą współpracą z Car Spa, mimo że zaczęła się nie najszczęśliwiej dla obydwu stron.

Awatar użytkownika
CarSPA
Posty: 42
Rejestracja: śr cze 15, 2011 15:25
Auto: M3 e92
Lokalizacja: Warszawa

Re: detaling

Post autor: CarSPA » śr cze 29, 2011 12:08

Witamy. Zgodnie z obietnicą, wczoraj umyliśmy auto po naszej usłudze. Poniżej zdjęcia różnych elementów w świetle imitatora światła słonecznego.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: detaling

Post autor: Kudłaty » śr cze 29, 2011 13:29

Chyba ktoś jeździł na automat :razz:
Teraz wygląda ładnie - bynajmniej na zdjęciach.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: detaling

Post autor: --==maly==---- » śr cze 29, 2011 14:42

Co to za środek do skóry bo efekt jest bardzo fajny?

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: detaling

Post autor: Kudłaty » śr cze 29, 2011 18:51

Kostek i co wydumaliście z doradcą serwisowym u Fusa?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: detaling

Post autor: Venom » czw sie 25, 2011 19:03


Bennekx
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 10, 2012 10:15
Lokalizacja: Krakow

Re: detaling

Post autor: Bennekx » pn cze 11, 2012 19:20

Znajomy odnawial w wyżej opisany sposób m6 w firmie www.autoklinika-krakow.pl
Zapłacił 1000 zl netto za trwajacy 3 dni pakiet pełnej odnowy. Auto wyglądało lepiej niż z salonu, można powiedzieć perfekcyjnie zero rys nawet tych widocznych pod słońce. Dodatkowo dostał instrukcje jak pielęgnować auto, żeby nie narobic szkód. Na stronie widziałem ze to nie pierwsze "m" ktore przeszlo przez ich ręce.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: detaling

Post autor: Venom » pn cze 11, 2012 19:31

A jak to wygląda po czasie? Czy jest na forum ktoś kto użytkuje takie auto i może powiedzieć jak efekt odnowy lakieru wygląda po czasie?

Vit0
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 19:39
Lokalizacja: Łódź

Re: detaling

Post autor: Vit0 » pn cze 11, 2012 19:55

Venom pisze:A jak to wygląda po czasie? Czy jest na forum ktoś kto użytkuje takie auto i może powiedzieć jak efekt odnowy lakieru wygląda po czasie?
Pytasz o nowe rysy czy o coś innego? Moje auto jest po korekcie lakieru więc może w czymś pomogę.

ODPOWIEDZ