100 - 200 km/h
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 100 - 200 km/h
Nie używam stron tego typu, bo doszedłem do wniosku, że rozbierzności są zbyt duże pomiędzy nimi. Jedyne w miare realny odnośnik jakiego używam to lista 60-130mph na m3forum. http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=189369
Re: 100 - 200 km/h
Ladny czas Jurek
babcia daje rade

Re: 100 - 200 km/h
Panowie miałem przyjemność ostatnio sprawdzić się na maszynach kilka pomiarów
mianowicie:
0 - 100km/h
100 - 200km/h
1/4 mili
I w pierwszych pomiarach zawsze pojawiał się jeden problem, a dokładnie to jak by licznik (prędkościomierz) wariował bo miałem już sporo ponad 100km/h a licznik pokazywał raptem 60km/h i powolutku się podnosił jak bym jechał starem 266.
Nie zawsze tak było, ale jak już ustawiłem maszynkę to znów Ona coś słabo działała (maszynkę mam tu na myśli G-tech) i pokazywała ,,error"
Raz udało mi się zmierzyć od 0 - 100 i wyszło 5,4 sek. Jednak z tego co wiem trzeba wykonać kilka lotów, aby wyciągnąć średnią i nie wiem na ile to miarodajne bo udany był tylko jeden.
od 100 - 200 jeśli licznik nie przekłamuje to było tak:
1. 9,7 sek.
2. 9,5 sek.
3. Dyskusyjne 9,3 sek. dyskusyjne bo czas reakcji mojego ,,sekundanta" akurat w tym przelocie pozostawiał sobie wiele do życzenia. On uważa, że wskazówka zetknęła się z liczbą 200 przy czasie 8,9 sek. a ja mu tłumaczę, że to raczej nie realne i czas 9,3 wydaje się zdecydowanie bardziej adekwatny. Tutaj też jest sporna sprawa bo jaka jest pewność czy licznik podaje adekwatną prędkość?
na 1/4
wyszło 13,4 sek. ale ze słabym startem na pomiarach z maszyną bez czasu reakcji, sam czas przejazdu. Kolejną próbę wykonałem o wiele lepiej niestety maszyna nie zmierzyła czasu.
I teraz jak te czasy mają się do realiów. Czy ktoś z Was Panowie odnotował podobne czasy? Jakie Wy mieliście czasy na 1/4 bo katalogowo podają od 13,2 do 13,6 sek. A ja osobiście uważam, że jak bym wyciągnął wszystko z bagażnika i wystartował tak jak wystartowałem tym niestety nie zmierzonym wtedy przejazdem to mam wrażenie, że cyfra 12 jest jak najbardziej realna.
Może podam też pewne szczegóły:
- droga płaska, może ewentualnie jakieś drobne wyboje, ale bez wzniesień i spadków nie wiadomo jakich (przyległa nie opodal miasta Szczecina ,,autostrada")
- paliwo 100 oktan
- sprzęgło nowe
- nowe opony tył
- 2 osoby na pokładzie
- filtry powietrza simota
- wydech S-pipe
- 2001r.
nic nadzwyczajnego nie robiłem. Dlatego pytam jak to wygląda u innych użytkowników. Pozdrawiam
mianowicie:
0 - 100km/h
100 - 200km/h
1/4 mili
I w pierwszych pomiarach zawsze pojawiał się jeden problem, a dokładnie to jak by licznik (prędkościomierz) wariował bo miałem już sporo ponad 100km/h a licznik pokazywał raptem 60km/h i powolutku się podnosił jak bym jechał starem 266.
Nie zawsze tak było, ale jak już ustawiłem maszynkę to znów Ona coś słabo działała (maszynkę mam tu na myśli G-tech) i pokazywała ,,error"
Raz udało mi się zmierzyć od 0 - 100 i wyszło 5,4 sek. Jednak z tego co wiem trzeba wykonać kilka lotów, aby wyciągnąć średnią i nie wiem na ile to miarodajne bo udany był tylko jeden.
od 100 - 200 jeśli licznik nie przekłamuje to było tak:
1. 9,7 sek.
2. 9,5 sek.
3. Dyskusyjne 9,3 sek. dyskusyjne bo czas reakcji mojego ,,sekundanta" akurat w tym przelocie pozostawiał sobie wiele do życzenia. On uważa, że wskazówka zetknęła się z liczbą 200 przy czasie 8,9 sek. a ja mu tłumaczę, że to raczej nie realne i czas 9,3 wydaje się zdecydowanie bardziej adekwatny. Tutaj też jest sporna sprawa bo jaka jest pewność czy licznik podaje adekwatną prędkość?
na 1/4
wyszło 13,4 sek. ale ze słabym startem na pomiarach z maszyną bez czasu reakcji, sam czas przejazdu. Kolejną próbę wykonałem o wiele lepiej niestety maszyna nie zmierzyła czasu.
I teraz jak te czasy mają się do realiów. Czy ktoś z Was Panowie odnotował podobne czasy? Jakie Wy mieliście czasy na 1/4 bo katalogowo podają od 13,2 do 13,6 sek. A ja osobiście uważam, że jak bym wyciągnął wszystko z bagażnika i wystartował tak jak wystartowałem tym niestety nie zmierzonym wtedy przejazdem to mam wrażenie, że cyfra 12 jest jak najbardziej realna.
Może podam też pewne szczegóły:
- droga płaska, może ewentualnie jakieś drobne wyboje, ale bez wzniesień i spadków nie wiadomo jakich (przyległa nie opodal miasta Szczecina ,,autostrada")
- paliwo 100 oktan
- sprzęgło nowe
- nowe opony tył
- 2 osoby na pokładzie
- filtry powietrza simota
- wydech S-pipe
- 2001r.
nic nadzwyczajnego nie robiłem. Dlatego pytam jak to wygląda u innych użytkowników. Pozdrawiam
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: 100 - 200 km/h
M5 E39 w tym wątku to chyba rekordowo robiło niskie 10 sec - 11 sec to taki ogólny czas, który chyba można przyjąć za odnośnik. Moim skromnym zdaniem 9 sec dla tego auta jest trochę nierealne.
Ja bym nie bazował na pomiarach robionych z licznika, nawet jeśli sekundant jest rewelacyjny
Ja bym nie bazował na pomiarach robionych z licznika, nawet jeśli sekundant jest rewelacyjny

Re: 100 - 200 km/h
Dlatego też pytam. I podobne mam zdanie, chodź tak nie do końcaVenom pisze:Ja bym nie bazował na pomiarach robionych z licznika, nawet jeśli sekundant jest rewelacyjny

Jaka zatem najlepiej i najwiarygodniej sprawdzić i za pomocą jakiego urządzenia czasy, bo nie ukrywam, że interesuje mnie to w jakim stanie mam auto od strony silnika itd.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: 100 - 200 km/h
W tym wątku wszyscy chyba bazują na wykresach z Racelogic-a. Te dane przynajmniej dają dobrą powtarzalność i sam pomiar jest niezależny od człowieka. Najlepiej byłoby gdybyś też tym zmierzył i porównał wtedy wynik do innych M5 E39, które zmierzyli tutaj koledzy 
Edit:
są oferty wypożyczenia takiego urządzenia:
http://allegro.pl/racelogic-performance ... 72159.html

Edit:
są oferty wypożyczenia takiego urządzenia:
http://allegro.pl/racelogic-performance ... 72159.html
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 100 - 200 km/h
Zwłaszcza z licznika,który zamula i oszukuje masz problem albo z pompą abs albo z czujnikami abs/prędkości koła więc w tym przypadku nie sugeruj się pomiarami z licznika bo mogą być mocno mylne.
Licznikowe 100-200km/h m5 robi ok 10-11s 0-100 ok 5-6s
Licznikowe 100-200km/h m5 robi ok 10-11s 0-100 ok 5-6s
Re: 100 - 200 km/h
Ok dzięki za informację za jakiś czas nabędę urządzenie i napiszę co i jak.Venom pisze:Edit:
są oferty wypożyczenia takiego urządzenia:
http://allegro.pl/racelog...3179772159.html
Z licznika to słabo faktycznie bo jak G-tech pokazał 5,4 a ja nie mogłem z licznika zejść poniżej 6 sek.--==maly==---- pisze:Zwłaszcza z licznika,który zamula i oszukuje masz problem albo z pompą abs albo z czujnikami abs/prędkości koła więc w tym przypadku nie sugeruj się pomiarami z licznika bo mogą być mocno mylne.
Dobra dzięki Panowie za info i do usłyszenia w temacie

Re: 100 - 200 km/h
Faqir pisze: - wydech S-pipe
to literówka czy jakiś wynalazek?
Re: 100 - 200 km/h
nie chciało mi się pisać Straight Pipe.pauldv8 pisze:to literówka czy jakiś wynalazek?
Re: 100 - 200 km/h
Wyniki nadwyraz optymistyczne, zwłaszcza patrząc na dane niezależne, np zepfers:
http://www.zeperfs.com/en/fiche110-bmw-m5-e39.htm
Aa teraz patrze, że G-techem mierzyłeś, bawiłem się tym urządzeniem, ale to raczej sprzęt do porównania swojego auta przed i po modach, bo od rzeczywistych wyników trochę odbiega (np na tym samym sprzęcie u mnie wychodziło 7sek, u znajomka w jeepie 6.5s, a dostawał co najmniej długość)
http://www.zeperfs.com/en/fiche110-bmw-m5-e39.htm
Aa teraz patrze, że G-techem mierzyłeś, bawiłem się tym urządzeniem, ale to raczej sprzęt do porównania swojego auta przed i po modach, bo od rzeczywistych wyników trochę odbiega (np na tym samym sprzęcie u mnie wychodziło 7sek, u znajomka w jeepie 6.5s, a dostawał co najmniej długość)
Re: 100 - 200 km/h
na G-tech-u tylko raz coś tam wyszło, a według licznika i z pomiarem drugiej M5 dostawałem wg. (licznika o jakieś 0,6-0,7) a w realiach do przodu o jakąś długość. Muszę zająć się tym licznikiem bo tak być nie może, że przy ostrej jeździe wskazania są aż tam nie dokładne.Przemooo pisze:(np na tym samym sprzęcie u mnie wychodziło 7sek, u znajomka w jeepie 6.5s, a dostawał co najmniej długość)
Re: 100 - 200 km/h
Miałem to samo w kilku M5, więc to jakaś powtarzalna przypadłość.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: 100 - 200 km/h
Wracając do tematu 100-200km/h i patrząc na logikę zachowania się prędkościomierza i raczej tego, że bardziej zamula niż ,,przyśpiesza" zdobywaną prędkość, jakkolwiek brzmi to nie fachowo to coś jest na rzeczy z tymi 9,...sekundami w moim aucie. Prób było od groma i nigdy na cyfrę stopera nie wskoczyła dziesiątka, a trzeba wziąć pod uwagę to, że zawsze czas słabej reakcji na mecie (naciśnięcie na stoperze stop) wydłuża mierzony czas. No chyba, że prędkościomierz również chodzi za szybko, kolego ==Mały== spotkałeś się z czymś takim? Nie tylko, że zamula, ale i też chodzi za szybko??
Wiem, że rozwiązaniem tego jest maszynka którą polecił mi Venom, ale z logicznego punktu widzenia to 9,coś tam od 100-200 jest realne. Pytanie tylko dlaczego i jak to możliwe! Ktoś z Was bawił się w kręcenie silnika w M5? W jakikolwiek sposób? Bo ja tak, ale facet który się tym zajmuje powiedział, że nic to nie da bo trzeba by dostarczyć do silnika większą dawkę powietrza, więc dostarczyłem. Zrobiłem doloty w kratce zderzaka i wypuściłem rury do puszek. Różnica była ale problem w tym, że dopiero przy wyższych prędkościach typu 100-200-250- a na dole auto było nieco słabsze. Co mnie irytowało i zdjąłem dolot. Zmieniłem filtry i od tamtej pory (nie mylić tylko z wymianą filtrów, sprzęgła, opon itd) M5 zachowuje się zupełnie inaczej. No warto też dodać, że bawiłem się przed wymianą rozrządu, a różnica pojawiła się po jego wymianie. Kolega zrzucił mi kaganiec z 265km/h i kontrolnie sprawdziłem czy to prawda no i prawda.
zastanawia mnie to czy zmiana rozrządu, kombinacje z dolotem+filtry, sprzęgło nowe opony+ paliwo 100 oktan może tak bardzo zmienić silnik i jego reakcję na jakiekolwiek naciśnięcie gazu.
dziwne jest też to, że założone nowe opony 285/30 NOKIAN które powinny trzymać aż docisk ze sprzęgłem by płakał to eMka je rwie i zapala trakcję nawet na trzecim biegu. Nie wiem chłopaki co stało się z moim silnikiem, ale mam ogromne wrażenie, że czas 9,s do 200 jest realny. Pozdrawiam
Ps: Nie omieszkam tego sprawdzić i napisać co wyszło. Pozdro
Wiem, że rozwiązaniem tego jest maszynka którą polecił mi Venom, ale z logicznego punktu widzenia to 9,coś tam od 100-200 jest realne. Pytanie tylko dlaczego i jak to możliwe! Ktoś z Was bawił się w kręcenie silnika w M5? W jakikolwiek sposób? Bo ja tak, ale facet który się tym zajmuje powiedział, że nic to nie da bo trzeba by dostarczyć do silnika większą dawkę powietrza, więc dostarczyłem. Zrobiłem doloty w kratce zderzaka i wypuściłem rury do puszek. Różnica była ale problem w tym, że dopiero przy wyższych prędkościach typu 100-200-250- a na dole auto było nieco słabsze. Co mnie irytowało i zdjąłem dolot. Zmieniłem filtry i od tamtej pory (nie mylić tylko z wymianą filtrów, sprzęgła, opon itd) M5 zachowuje się zupełnie inaczej. No warto też dodać, że bawiłem się przed wymianą rozrządu, a różnica pojawiła się po jego wymianie. Kolega zrzucił mi kaganiec z 265km/h i kontrolnie sprawdziłem czy to prawda no i prawda.
zastanawia mnie to czy zmiana rozrządu, kombinacje z dolotem+filtry, sprzęgło nowe opony+ paliwo 100 oktan może tak bardzo zmienić silnik i jego reakcję na jakiekolwiek naciśnięcie gazu.
dziwne jest też to, że założone nowe opony 285/30 NOKIAN które powinny trzymać aż docisk ze sprzęgłem by płakał to eMka je rwie i zapala trakcję nawet na trzecim biegu. Nie wiem chłopaki co stało się z moim silnikiem, ale mam ogromne wrażenie, że czas 9,s do 200 jest realny. Pozdrawiam
Ps: Nie omieszkam tego sprawdzić i napisać co wyszło. Pozdro
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: 100 - 200 km/h
Fajnie i obiecująco napisane. Czekam zatem na wynik pomiarów z Racelogic-a 
