Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?

Post autor: boogie » pn lut 08, 2010 23:26

--==maly==---- pisze:Boogie rozwiń swoją myśl bo ogólnie nie mam jakiś sprecyzowanych wymagań.
Chodzi mi tylko o to, że ponieważ jakoś przeciętny user na olejach się nie zna, to dociera do nas tylko wyłącznie marketingowa papka, plus jakieś strzępki informacji.

A jak w większości przypadków, świat jest troche mniej oczywisty i bardziej skomplikowany.

Zerknij sobie szybko na ten wątek - troche on nieskładny, ale przewija sie sporo nazw markowych najwyższej klasy olejów, dostępnych u nas.
Poświęć chwile i poczytaj, przynajmniej ostatnie 5 stron :)

http://www.racingforum.pl/index.php?s=2 ... opic=61139



O Castrolu pisaliśmy nie raz, ja osobiście nie lubie cwaniaczków od marketingu i spraw sądowych którzy nie mają jednej wiarygodnej PR marki, i do tego chore ceny.
Na czym jeżdże pisałem pare razy
Pozdrówka!

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?

Post autor: Dino444 » wt lut 09, 2010 00:21

kostek_ja pisze:Nie rozumiem tylko dlaczego wszyscy zakładacie że im niższa temp. tym lepsza. Skoro tak jest to chyba po co rozgrzewać samochód ;) BMW zaleca do ostrej jazdy temp. między 80 a 120, gdyż wówczas olej ma najlepsze właściwości. Więc jeżeli nie przekracza 120 stopni to wszystko jest w porządku i nie jest to szkodliwe dla silnika.
Ale ja nigdzie tak nie napisalem. Napisalem ze mi temperatura ani razu nie przeskoczyla ponad 110 stopni. Czyli wnioskujac z tego co napisales ty, silnik pracowal w idealnych dla niego warunkach. Moje auto jest rozgrzewane (olej) do 70 stopni zanim depne ponad 3500obr/min za kazdym razem jak w nie wsiadam, bo tak uwarzam ze jest zdrowo dla silnika i tak bede robil. Nikt mi nie wmowi ze dla tych silnikow niska temperatura jest bezpieczna na wysokich obrotach bo mysle ze tak nie jest i nie chce sie o tym przekonac. Wiec jesli moje auto jezdzi w zakresach temp oleju miedzy 70-120 stopni to mysle ze nic zlego stac sie motorowni nie powinno.

Maly daj znac co wybrales i jak sie auto bedzie sprawowalo.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?

Post autor: Lejkers » śr lut 10, 2010 11:28

To i ja wtrącę swoje pięć groszy, może pomogą :wink:
Otóż w swojej ///Maszynie mam zalany właśnie Valvo 10W60. Spostrzeżenia są takie: podczas normalnej eksploatacji i jazdy codziennej temperatura oleju wynosi 85 stopni. W czasie dynamicznej, ale ciągle nie hardcorowej jeździe po ulicy i paru startów z pod świateł temperatura wzrasta do 90 stopni. Przy już totalnym nie oszczędzaniu auta temperatura dochodziła do 100 stopni, ale nigdy ich nie przekroczyła. Oczywiście mówię tu cały czas o jeździe ulicznej, na torze nigdy jeszcze nie pogoniłem eMki, więc nie wiem jak by ten olej się wtedy zachowywał, ale podejrzewam, że podobnie jak w innych M5E34, o których wspominał kolega Listek. Z moich doświadczeń bardzo sobie chwalę ten olej i mam o nim bardzo dobrą opinię. W porównaniu do innych, których używałem zarówno w beemkach jak i innych autach mogę powiedzieć, że Valvo lepiej trzyma temperaturę oraz swoją strukturę oleju przy wyższych temperaturach. O MOTUL'u 20W60 również mogę się wypowiedzieć bardzo pozytywnie, bo zachowuje się dokładnie tak jak Valvo. Używam go również, ale w innym aucie i także nigdy nie udało mi się go przegrzać czy zagotować, a ten na torze był już przegoniony :wink: Temperatura robocza w porównaniu do innych olejów także była niższa o parę stopni. Ogólnie bardzo dobry olej. Uważam jednak, że jest on lepszy do nieco "luźniej spasowanych" silników jak np. V6 Alfy, a do BMW lepszy jest Valvo.
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

ODPOWIEDZ