Filmy i zdjecia z BMW M

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: --==maly==---- » wt sty 31, 2012 19:46

A co ona tak źle robi przy zmianie do góry?
SMG po prostu trzeba pojeździć ktoś kto wsiada pierwszy raz nie ma szans się z nią zrozumieć bo nigdzie indziej nie ma takich skrzyni. Po 2-3dniach zaczynamy ją lubić po 2-3tygodniach nie chcemy już manuala.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: kostek_ja » wt sty 31, 2012 19:51

Moim zdaniem problemem jest to iż trzeba odpuszczać gaz. Jest to nieintuicyjne. Skrzynia powinna tak samo dobrze operować gazem przy zmianie biegu w górę jak to robi przy redukcji.

Podawałem już gdzieś przykład S1000RR. Czysto manualna skrzynia, a cały system działa chyba na zasadzie chwilowego odcięcia zapłonu. Ale to nie ważne. Ważny jest efekt. Przy odkręconej manetce musimy jedynie nogą zmienić bieg. Bez używania sprzęgła i puszczania gazu. Efekt jest niesamowity. Bieg jest zmieniony tak szybko i tak płynnie iż przechodzi to ludzkie pojęcie. Moim zdaniem podobnie powinno być w SMG.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: --==maly==---- » wt sty 31, 2012 21:13

Kostek dobrze ogarnięte SMG po adaptacji z nowym lub dobrym sprzegłem tak właśnie robi na trybach 2-3 max 4 możesz zmieniać bez odpuszczania i samochód na chwilę przestaje przyspieszać zmienia bieg i zaczyna przyspieszać nawet z pedałem w podłodze nie ma jakiś wielkich szarpnięć jest takie samo jak w manualu przy szybkiej zmianie dopiero na trybach 5-6 z pedałem w podłodze są lekkie szarpnięcia ale bez tragedii nic nie wali nie tłucze. Jak się spotkamy dam Ci poprowadzić M3 z poprawnie działającym SMG może zmienisz zdanie.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: Oleg » wt sty 31, 2012 21:15

kostek_ja pisze:Moim zdaniem problemem jest to iż trzeba odpuszczać gaz.
Nie trzeba... Robisz to tylko w momencie, gdy chcesz dynamicznie przyspieszyć, ale bez charakterystycznego puknięcia. Jak się z kimś ścigasz to nie puszczasz. Oczywiście mowa o programach S5,6.

A wracając do tego porówanania z YT to generalnie podobało mi się, ale do kwestii skrzyni podeszli bardzo schematycznie, opierając się głównie na odczuciach właściciela tego egzemplarza, który pochodził z początku produkcji, a więc miał skrzynię z oznaczeniem neutrala - "0", nie "N". Właściciel przyznał się również, że walczy cały czas z tą skrzynią i ma z nią problemy więc raczej nie jest to zadbany, bezproblemowy egzemplarz i to właśnie z tego tytułu mogą wynikać odczucia kolesi, którzy to porównanie robili. Podzielam zdanie małego, trochę pojeździsz z prawidłowo działającą skrzynią SMG i manuala już nie wrócisz.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: kostek_ja » wt sty 31, 2012 21:47

--==maly==---- pisze:Jak się spotkamy dam Ci poprowadzić M3 z poprawnie działającym SMG może zmienisz zdanie.
Jeszcze będę żałował że mam manuala :-D

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: --==maly==---- » wt sty 31, 2012 22:22

Oleg ja teraz mam auto poliftowe z oznaczeniami 0 wcześniej miałem 7miesiący młodsze już z N ale różnicy w działaniu skrzyni nie ma.
Stawiam,że ta skrzynia z testowanego egzemplarza nie pracowała jak należy skoro właściciel twierdzi,że ciągle ma z nią problemy stąd też może być opinia testujących.
SMG nie jest złe tylko wielu ludzi nie wie jak ją obsługiwać i jak o nią dbać jeżdżą 100tyś km nie interesując się skrzynią i narzekają,że stuka puka itd a zapytasz o adaptację to wywalają oczy co to takiego potem przy adaptacji wychodzi,że nie da się wykonać bo sprzęgło zbytnio zużyte i jak skrzynia ma działać poprawnie.

Awatar użytkownika
listek
Posty: 460
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: listek » wt sty 31, 2012 23:23

zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: Oleg » wt sty 31, 2012 23:48

--==maly==---- pisze:Oleg ja teraz mam auto poliftowe z oznaczeniami 0 wcześniej miałem 7miesiący młodsze już z N ale różnicy w działaniu skrzyni nie ma.
Stawiam,że ta skrzynia z testowanego egzemplarza nie pracowała jak należy skoro właściciel twierdzi,że ciągle ma z nią problemy stąd też może być opinia testujących.
SMG nie jest złe tylko wielu ludzi nie wie jak ją obsługiwać i jak o nią dbać jeżdżą 100tyś km nie interesując się skrzynią i narzekają,że stuka puka itd a zapytasz o adaptację to wywalają oczy co to takiego potem przy adaptacji wychodzi,że nie da się wykonać bo sprzęgło zbytnio zużyte i jak skrzynia ma działać poprawnie.
Rożnicy w działaniu skrzyni nie ma...jeżeli obie są zdrowe. Jedyna róznica polegała na tym, ze skrzynie sprzed liftu częściej zgłaszały problemy. Ty tam masz wszystko porobione, dlatego jest ok i nie widzisz różnicy.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: --==maly==---- » śr lut 01, 2012 00:46

Oleg ale zmiana z 0 na N nie wiązała się z liftem.
Ja mam auto z 05.2003r już po lifcie i jest 0 dokładnie tak samo miał użytkownik Jaqb z tego forum któremu robiłem adaptację auto też 2003r i też polifcie ale nie wiem jaki miesiąc dokładnie. Moja szara emka była 2003.12 i miała już N na wyświetlaczu.
W przed liftach był jeszcze ten napis SMG obok lewarka ale mechanicznie oficjalnie niczym te skrzynie się nie różnią.
Ciekawostką jest,że na 5 m3 w których robiłem adaptację skrzyni w dwóch udało się bez problemu w M3 Huberta i w mojej obecnej M3 w poprzedniej szarej musiałem wymienić przekaźnik od SMG i sprężynkę w skrzyni biegów i adaptacja poszła bez problemu a w dwóch pozostałych były błędy i potrzebne były naprawy mimo,że auta jeździły niby ok.
Tak właśnie ludzie a właściwie ASO dba o SMG bo wszystkie te auta były na bieżąco serwisowane w BMW i dlatego właśnie wielu ludzi narzeka na te skrzynie bo często są nie sprawne lub wymagają adaptacji.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: Oleg » śr lut 01, 2012 00:58

--==maly==---- pisze:Oleg ale zmiana z 0 na N nie wiązała się z liftem.
Ja mam auto z 05.2003r już po lifcie i jest 0 dokładnie tak samo miał użytkownik Jaqb z tego forum któremu robiłem adaptację auto też 2003r i też polifcie ale nie wiem jaki miesiąc dokładnie. Moja szara emka była 2003.12 i miała już N na wyświetlaczu.
W przed liftach był jeszcze ten napis SMG obok lewarka ale mechanicznie oficjalnie niczym te skrzynie się nie różnią.
Ciekawostką jest,że na 5 m3 w których robiłem adaptację skrzyni w dwóch udało się bez problemu w M3 Huberta i w mojej obecnej M3 w poprzedniej szarej musiałem wymienić przekaźnik od SMG i sprężynkę w skrzyni biegów i adaptacja poszła bez problemu a w dwóch pozostałych były błędy i potrzebne były naprawy mimo,że auta jeździły niby ok.
Tak właśnie ludzie a właściwie ASO dba o SMG bo wszystkie te auta były na bieżąco serwisowane w BMW i dlatego właśnie wielu ludzi narzeka na te skrzynie bo często są nie sprawne lub wymagają adaptacji.
mały, pisząc lift miałem na myśli nieoficjalny lift skrzyni SMG. A nie lift auta. Taki skrót myślowy - stąd ta niejasność.
Ta zmiana weszła w autach po 09/2003 i nie miała nic wspólnego z liftem samochodu, który miał miejsce bodaj w marcu 2003(choć to też data umowna bo cały czas coś tam zmieniali/poprawiali). Bo niestety ASO w ogóle nie dotyka tych skrzyń dopóki się ich wyraźnie o to nie poprosi, albo się coś nie zepsuje. Skrzynie są diagnozowane i nieobsługiwane na czas. Z tego biorą się poźniej problemy. Ale historie o polskich ASO można mnożyć bez końca...

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: Kudłaty » śr lut 01, 2012 19:51

Na czym polega adaptacja SMG?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: Venom » śr lut 01, 2012 21:02



Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: Venom » czw lut 02, 2012 23:07


Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Filmy i zdjecia z BMW M

Post autor: Venom » czw lut 02, 2012 23:08


ODPOWIEDZ