hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: nastar » sob lip 30, 2011 21:04

witam ,mam pytanie ogólnie o uzytkowanie e92 manual czy to normalne ze przy ruszaniu słychac dziwne odgłosy i do tyłu i do przodu,mam wrazenie jak by to sprzegło hałasowało jak rusze ostro nic takiego sie nie dzieje ale ruszanie powolne to koszmar auto mam od niedawna
pozdrawiam i dzieki za rady

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: nastar » sob lip 30, 2011 21:05

aha kolega twierdzi ze to dyfer i ze w autach o duzej mocy to mormalne...

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 216
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: arturo » sob lip 30, 2011 21:35

nastar, dyfer jest z tyłu , a sprzęgło nie za bardzo z tyłu :mrgreen: , więc musisz zlokalizować dokładniej skąd dźwięki dochodzą ...

No i u mnie dyfer jest bezszmerowy , przynajmniej do tej pory ( 30 k km ) ...
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021 :D
Było: E92 M3

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: nastar » sob lip 30, 2011 21:51

to na bank nie z tyłu ,ujme to tak jak bym ruszal naprawde powoli czyli idealnie sprzęgło i gaz bez zadnych "potknięc:)"to wszystko by było ok ale jak cos nie tak to odrazu jak by ruszal na nauce jazdy lekkie kangurkowanie... i hałas jak bym jechał zajechanym fiatem uno
lepiej nie wytłumacze;) :smile: to moje pierwsze 420 koni

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: rypik » sob lip 30, 2011 22:11

i pierwszy wysrany dwumas :)

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: BKMM » pn sie 01, 2011 19:39

Może tez być poprostu spalone sprzegło, ale to byś chyba wiedział jak byś je przypalił :roll:

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 83
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: nastar » czw wrz 22, 2011 12:07

siema
bylem w serwisie i tak
jezeli chodzi o sprzęgło to jest dobre dwumas tez
a chałas to nic innego jak luzy na przeniesieniu napędu- most wał półosie itp
także musze sie przyzwyczaic i jazda płynna jak dla mnie w tym aucie nie istnieje chyba ze odrazu rura dwie paki wtedy jest ok;)
do kościoła teściowej nie zawioze
pzdr

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: --==maly==---- » czw wrz 22, 2011 12:32

To samo było w e46 m3 manual przy szarpaniu sprzegłem/zapinaniu rozpinaniu napędu stuki ze skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: kostek_ja » czw wrz 22, 2011 13:51

Sprawdź elastyczny łącznik wału.

U mnie w e46 nie ma czegoś takiego a u większości jest.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: --==maly==---- » czw wrz 22, 2011 13:59

To nie jest łącznik ja miałem nowy. Ten dźwięk pochodzi ze skrzyni biegów.
Czytałem tematy z 2006r na tym forum gdzie ludzie mieli 1-2letnie m3 e46 i też tak było.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: kostek_ja » czw wrz 22, 2011 15:36

U mnie też było, a od jakiegoś czasu nie ma. W tym czasie zmieniłem tylko płyny (olej w skrzyni i dyfrze) oraz właśnie ten łącznik. A może przestałem to słyszeć, aż następnym razem odsłucham.

Obstawiam że przy
--==maly==---- pisze:szarpaniu sprzegłem
będą ale przecież sprzęgłem nie powinno się szarpać :)

nastar, ostatnio jeździłem e90 w Ułężu i nie byłem w stanie płynnie zmieniać biegów, właściciel mówi że sam tak zmienia bo się lepiej nie da, a mi to wygląda na objaw CDV. Wywal go i zobacz jak będzie.
Obrazek
część nr. 13.

EDIT
Sory, zapomniałem o jednaj rzeczy. U mnie jedna poduszka skrzyni była niemalże odkręcona. Zauważyłem to przy wymianie tego łącznika. Teraz problemu nie widzę, ale jak będę jechał następnym razem eMką to jeszcze się upewnię. Tylko że mi to nie dokręcili w Inchape, a fabryka raczej dokręciła dobrze. Chyba że objaw pojawia się po wymianie sprzęgła...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: hałas przy ruszaniu do przodu i tyłu e92

Post autor: kostek_ja » czw wrz 22, 2011 17:37

nastar pisze:Kostek a co to jest to CDV
CDV to taki zaworek który spowalnia puszczanie sprzęgła, wymyślony dla amerykanów którzy nie umieją biegów zmieniać. W e46 był tylko w modelach na rynek USA, a w e9x jest także w wersji europejskiej. Strasznie mnie to drażniło w e90.
nastar pisze:poduszek pod silnikiem bo zerwane były
I ty się dziwisz że coś ci tłukło :-)
nastar pisze:wymienic pół ośki most wał i skrzynie
Akurat mosty (przynajmniej w e46) szybko łapią duże luzy. U mnie tak jest, zbytnio nie przeszkadza, wystarczy w newralgicznych momentach umiejętnie operować gazem. Objawia się to szarpnięciem podczas przechodzenia z hamowania silnikiem na przyśpieszanie i odwrotnie. Mocno odczuwalne na 1, przyzwoicie na 2, na 3 ledwo a na 4-6 już praktycznie w ogóle. Coś takiego zauważyłem w każdym samochodzie, aczkolwiek było to mniej odczuwalne.

PS
W tej e90 podobnie jak u siebie nie zauważyłem żadnych dziwnych stuków z układu napędowego, więc nie wydaje mi się żeby te samochody tak miały.

ODPOWIEDZ