E30 z silnikiem S30B30 -co i jak?

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
robi
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 23, 2007 15:52
Lokalizacja: Bialystok

E30 z silnikiem S30B30 -co i jak?

Post autor: robi » śr paź 29, 2008 10:38

Witam, juz sie chyba witalem gdzies, ale przypomne, mam na imie Robert i bylem na ostatnim M-tracku z tygrysiem.

Kupilem silnik S50B30 do mojej E30, jako ze jest to moj ulubiony model BMW (mialem ich z 15 i nawet sie M3 trafila) chce wpakowac go w bude coupe ktora posiadam. Najwiekszym problemem jest to ze tu gdzie mieszkam nie ma chyba osoby ktora zrobi to szybko i dobrze, bo wczesniej tego nikt nie robil. Myslalem o zawiezieniu auta do Puza, ale pokonujac 3 krotnie trase Bialystok-Torun wydam troche kasy, a przy takich projektach liczy sie kazdy grosz, wole wpakowac to w zawieszenie. I tutaj mam wielka prosbe do osob ktore mialy stycznosc z tego typu swapem, chcial bym wiedziec jakie konkretnie potrzebuje miec czesci zeby zapakowac ten silnik, na co uwazac i jakie zastosowac rozwiazania.

Nie oczekuje rozwiazania mojego problemu na tym forum, ale chce sprobowac, wiem ze nasi Polscy swapperzy podchodza do tematu pomocy przy takich przypadkach jakby ktos chcial im zabrac chleb -z jednej strony to rozumiem, ale jak sie zdecyduje robic to we wlasnym zakresie to czy bede mial te informacje czy ich miec nie bede, postaram sie zrobic wszystko we wlasnym zakresie i dzialac metoda prob i bledow. O kazde podpowiedzi prosze chociaz na PW.

Z tego co mi sie wydaje potrzebuje:

-przerobic i skrocic przednia czesc walu tak aby pasowala na skrzynie M3 (chyba ze podejdzie jakis bez przerabiania)
-miec kompletny silnik ze skrzynia i wiazka, z rozkodowanym EWSem, ewentualnie zamontowac go z immo
-chlodnica z 324TD -mam taka duza z 325i, ale chyba jest wezsza i bedzie za mala
-lapy silnika prawdpodobnie trzeba zamienic stronami
-nie wiem jak sytuacja z miska i pompa oleju, czy w tej kwestii trzeba cos zmieniac
-serwo hamulcowe musi byc wydajne i oprocz tego sie zmiescic -mam te z IXa ale chyba nie podejdzie
-wydajniejsza pompa paliwa

Dobrze kombinuje?

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: E30 z silnikiem S30B30 -co i jak?

Post autor: Camil » śr paź 29, 2008 15:52

Poco to auto ma byc? Ja bym poszedl po grubosci i zapakowal takze kompletne zawieszenie od m3. Akurat mam zdzwonowane m3 e36(dostalo w kielich po stronie pasazera) za 10tys.

robi
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 23, 2007 15:52
Lokalizacja: Bialystok

Re: E30 z silnikiem S30B30 -co i jak?

Post autor: robi » sob lis 01, 2008 16:24

To co nie moge liczyc na nikogo??

Jesli chodzi o zawieszenie to napewno nie bedzie seria.

Wiem jakie potrzebuje serwo, chlodnice, lapy silnika, od czego mise i smog oleju. Pytanie tylko co z walem i co z lapami skrzyni.

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: E30 z silnikiem S30B30 -co i jak?

Post autor: buni » sob lis 01, 2008 16:55

miske od e34 m50 bagnet rowniez. smok od pompy trzeba przerobic na "krotki"
zeby patrzyl od razu w " but" miski ( ktora jest w E30 z przodu silnika )

tylne orginalne lapy skrzyni pasuja pod orginalne miejsca w E30

wał tak jak pisałes : poczatek orginalnego walu od strony skrzyni ( S50 ) trzeba polaczyc z orginalnym walem od E30.( m20 ) .

wal oddaj do jakiejs firmy ktora sie takimi rzeczami zajmuje: przytna go , zespawaja i wywazą.

a propo zawiasu : przejdz od razu na 5 srub ( najtansze rozwiazanie z dobrymi hamulcami )

tylna belka pasi cala od compacta E36 1.8TI ,
ew. kup same wachacze z piastami

przod :
musisz zainwestowac w gwint od E36. mozna od razu dac caly komplet od M3 .
ew. zostac przy tarczach i hamulcach od E36
wachacze : koniecznie od eMki 3.2L ( zeby koło stało centralnie rowno wzgledem budy )
+ tylne gumy wachaczy acentryczne ( E30 M3 )

pompe paliwa mozesz dac zewnetrzna. jest wiekszy wybor


to chyba tyle.. jak sobie cos przypokmne to napisze.
RWD

ODPOWIEDZ