Post
autor: Marcin_Os » pt lip 18, 2008 21:37
Ok.
A więc tak:
Jak jedziemy samochodem i włączone mamy wszystkie systemy, działa DSC i zapewnia "bezpieczeństwo". Dla tych co nie mogą pojąć co to jest to DSC niech czytają to jako ogólnie znane ESP.
BMW poszło o krok dalej i rozbudowało ten system o kilka możliwości, m.in. właśnie DTC.
Systemy te nie działają na zasadzie włącz/wyłącz, hamuj na max/nie hamuj wogóle. To wszystko działa płynnie. Czasem nawet nie zuważysz nawet, że zadziałało, inormuje o tym tylko kontrolka mrygająca między zegarami.
DSC - Dyanmic Stability Control
W sytuacjach krytycznych (w przypadku nad- lub podsterowności), układ dynamicznej kontroli stabilności zmniejsza moment obrotowy i odpowiednio wyhamowuje poszczególne koła. Układ zapobiega utracie przyczepności i w ułamku sekundy stabilizuje pojazd.
W skład układu DSC wchodzi funkcja dynamicznej kontroli trakcji (DTC), która dopuszcza zwiększony poślizg kół w celu bardziej sportowej jazdy.
Układ DSC oferuje cztery dodatkowe funkcje:
1. Gotowość hamulców: zmniejsza drogę hamowania w nagłych wypadkach.
2. Suszenie tarcz hamulcowych: poprawia reakcję hamulców na mokrej nawierzchni.
3. Asystent ruszania: pomaga bez problemu ruszać na wzniesieniach, bez obawy stoczenia się do tyłu.
4. Kompensacja efektu przegrzania: poprawia hamowanie, jeśli dojdzie do przegrzania tarcz hamulcowych.
DTC - Dynamic Traction Control
Układ DTC umożliwia maksymalnie sportowe prowadzenie bez obawy utraty kontroli nad pojazdem. Zwiększa on poślizg kół napędzanych w celu zapewnienia optymalnej trakcji na każdej nawierzchni. Umożliwia to z kolei całkowite kontrolowanie zachowania przez kierowcę, przy czym układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) schodzi na drugi plan. Układ DSC interweniuje tylko w sytuacjach krytycznych i przy większych prędkościach.
Ogólnie w onecnych BMW mamy przycisk na desce rozdzielczej z napisem DTC. Jak go naciśniemy, to włączymy DTC i uśpimy DSC. Jak przyciśmniemy dłużej to wyłączymy wszystkie systemy które stabilizują tor jazdy.
Jeżeli chodzi o modele M to MDM jest to to samo co DTC.
MDM - M Dynamic Mode
Dla lepszej dynamiki wzdłużnej i poprzecznej poślizg kół napędowych zwiększa się na każdym poziomie prędkości, ponieważ układ DSC nie od razu interweniuje w ruch pojazdu. Nie wpływa to jednak na bezpieczeństwo jazdy, a jest jedynie środkiem do zwiększenia radości z jazdy.
A wystarczyło poszukać i przeczytać i to jeszcze jest wszystko w naszym pięknym ojczystym języku, a teraz jest burdel w temacie.
Moderatora proszę o uporządkowanie tematu.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2