prawie 150tys co dalej?

Z3M, Z4, Coupe & Roadster
Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2254
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: Bombel » śr gru 09, 2009 00:45

kostek_ja pisze:
panicz pisze:dopiero ruszam jak sie motor rozgrzeje
Też tak robiłem, gdyż wydawało mi się to najwłaściwsze, ale gdzieś wyczytałem (chyba na forum 4turbo) i w instrukcji jest coś podobnego, że najzdrowiej dla silnika jest ruszyć od razu po odpaleniu, tylko oczywiście jechać spokojnie. Szczerze to nie rozumiem dlaczego jest to zdrowe dla silnika, ale tak robię.
Też słyszałem opinię, że lepiej rozgrzewać silnik pod lekkim obciążeniem niż bez niego.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
tel. 510 343 000

M3 E36 LCI Sedan '97, M3 E36 LCI Coupe '97, M3 E46 LCI Coupe '04,
M5 E39 LCI Sedan '02, M5 E39 LCI Kombi '02, M5 E39 LCI Sedan '02

panicz
Posty: 82
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 17:22
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: panicz » śr gru 09, 2009 00:52

Dino444 pisze:No to jezeli podjedziesz do jakiegos ogarnietego mechaniora co ci bryke oslucha i powie co i jak, to ci napewno sprawe rozjasni jesli sam nie jestes pewien. Ja napisalem co ja bym zrobil jesli bym sie vanosem niepokoil ale nie kazdy ma takie samo zdnaie. Wiec decyzja teraz nalezy do ciebie. Daj znac jak tam sie sprawy maja i co bedziesz robic.
tak tylko o ogarnietych to dosc ciezko heh,ale zobaczymy co sie da zrobic cos bede dzialal napewno bo przeraza mnie ten przebieg
Bombel pisze:
kostek_ja pisze:
panicz pisze:dopiero ruszam jak sie motor rozgrzeje
Też tak robiłem, gdyż wydawało mi się to najwłaściwsze, ale gdzieś wyczytałem (chyba na forum 4turbo) i w instrukcji jest coś podobnego, że najzdrowiej dla silnika jest ruszyć od razu po odpaleniu, tylko oczywiście jechać spokojnie. Szczerze to nie rozumiem dlaczego jest to zdrowe dla silnika, ale tak robię.
Też słyszałem opinię, że lepiej rozgrzewać silnik pod lekkim obciążeniem niż bez niego.
szczerze to pierwszy raz o tym slysze ale wszystko jest mozliwe poza tym mam minimalne doswiadczenie z M wiec sie nie wypowiadam :roll:
BMW nie tylko auto PASJA!!

Idzik
Posty: 832
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: Idzik » śr gru 09, 2009 01:39

Bombel pisze:
kostek_ja pisze:
panicz pisze:dopiero ruszam jak sie motor rozgrzeje
Też tak robiłem, gdyż wydawało mi się to najwłaściwsze, ale gdzieś wyczytałem (chyba na forum 4turbo) i w instrukcji jest coś podobnego, że najzdrowiej dla silnika jest ruszyć od razu po odpaleniu, tylko oczywiście jechać spokojnie. Szczerze to nie rozumiem dlaczego jest to zdrowe dla silnika, ale tak robię.
Też słyszałem opinię, że lepiej rozgrzewać silnik pod lekkim obciążeniem niż bez niego.
Że tak się wetknę w dyskusje.

Ja nigdy nie obciążam silnika na zimnym i tyle, a to znaczy bez max. dodawania gazu i przekraczania powiedzmy 3,5-4tys RPM. Instrukcji nie czytałem, ale za to do dziś jeżdżę na pierwszym silniku. (od ok. 4000km do ok 90000km).

Camil
Posty: 1180
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: Camil » śr gru 09, 2009 09:05

Chyba na racingforum nawet pisali o tym. Nie jest to wykladnikiem, ale po wyjasnieniu mialo to sens. Jak odnajde link to podesle.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: wania » śr gru 09, 2009 10:24

panicz, sprawdz czy masz z pocony vanos, czy sruby zrobily sie ciemne jak tak to wymien te rzeczy ktore sa podane w linku (oringi, uszczelka, filterek z podkladka i sruby). co do panewek to Ci nie poradze (nie mam zielonego pojecia o tym ale czesto sie spotykam ze opiniami takimi jak Bombel napisal "nie wimieniac profilaktycznie" tym bardziej jak nic na to nie wskazuje). Niestety bez kogos obeznanego w temacie sie nie obejdzie, ja dzisiaj molestuje mojego mechanika i moze uda sie wiechac na podnosnik obejrzec wszystko, dokladnie obsluchac i przygotowac liste czesci do kupienia :568: :631:

--==maly==----
Posty: 2327
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 E92 Competition Individual
Lokalizacja: Warszawa

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: --==maly==---- » śr gru 09, 2009 10:33

Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: Marcin86 » śr gru 09, 2009 12:55

--==maly==---- pisze:Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
+1

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: SyTy » śr gru 09, 2009 14:31

Marcin86 pisze:
--==maly==---- pisze:Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
+1
+1
nie zapominajmy o tym że na postoju nagrzewa się tylko motor, a skrzynia i most to co? cały napęd musi nabierać temperatury równomiernie.
No Fear - No Fun!

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: Kudłaty » śr gru 09, 2009 18:19

Panowie, proste zasady są kluczem do efektywności i długiej żywotności silnika.
Dobra oliwa, nie katowanie silnika na zimny, pozwolić się zagrzać silniczkowi, niech popracuje chwilkę przed ruszeniem. Na początku po ruszeniu nie przekraczać, 2-2,5tyś obr. spokojnie i delikatnie jechać stylem kapelusznika. Dop. po pełnym zagrzaniu silnika pozwolić sobie na mocniejsze traktowanie.

Przyznać się z ręką na sercu, kto w swojej ///M-ce wymieniał olej w dyfrze oraz skrzyni biegów?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: kostek_ja » śr gru 09, 2009 18:22

Kudłaty pisze: Przyznać się z ręką na sercu, kto w swojej ///M-ce wymieniał olej w dyfrze oraz skrzyni biegów?
Ja już ze 2 razy.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: Venom » śr gru 09, 2009 19:46

SyTy pisze:
Marcin86 pisze:
--==maly==---- pisze:Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
+1
+1
nie zapominajmy o tym że na postoju nagrzewa się tylko motor, a skrzynia i most to co? cały napęd musi nabierać temperatury równomiernie.
Dodam jeszcze ze jest to tez zalecane ze wzgledu na prace katalizatora i jego zywotnosc (im szybciej osiagnie on temp. pracy tym lepiej).
A wracajac... tzw stan warm up-u silnika to najgorszy okres jego pracy, dlatego nalezy go przechodzic w miare szybko. Czy 30s na wolnych obrotach ma jakis wplyw to bym sie zastanawial. Pamietajmy ze im olej bardziej gesty (mam na mysli zmiany gestosc w funkcji temp) tym jego cisnienie jest wyzsze i na pewno dociera we wszystkie miejsca szybciej niz po uplywie 30s. Inaczej silnik dlugo by nie pochodzil.

Takie moje zdanie.
_____________________________________________
P.S. tak sie sklada ze w zyciu mam okazje pracowac z silnikami na codzien (moze nie z ///M ale jednak zasady dzialania sa podobne).
Podam przyklad morderczej proby termicznem silnika, ktora zawiera nastepujace kroki:

1. rozruch,
2. 3s na biegu jalowym,
3. 30s rampa i wejscie na obroty mocy maksymalnej (czyli maksymalne obciazenia cieplne silnika i mechaniczne tez dosyc znaczne choc nie maksymalne),
4. Oczekiwanie az olej rozgrzeje sie do 130degC,
5. Po osiagnieciu zadanej temp oleju rampa 10s na do biegu jalowego,
6. zgaszenie silnika (zaznacze ze np turbosprezarka w tym punkcie proby przestaje sie krecic a jej temp. wynosi jakies 600-700 stopni (co sie z nia dzieje mozecie sobie wyobrazic),
7. chlodzenie silnika az do osiagniecia temp cieszy chlodzacej -30degC oraz oleju 0degC (oba warunki musza byc spelnione, do chlodzenia uzywa sie oczywiscie pomp oraz wielkich coolerow zewnetrznych),
8. po osiagnieciu temp. zadanej w punkcie 7 przechodzimy do punktu nr 1.

Teraz powiem ze przykladowy jeden cykl tej proby trwa okolo 15min i powtarzany jest np przez bite 3 miesiace 24h/dobe... Przeliczeniowy przegieg dla silnika po 3 miesiacach takiej proby wynosi 400kkm, a dziwnym trafem silniki to wytrzymuja (choc nie wszystkie :P :P ).

Myslicie ze w BMW nie robili takich prob ? Kazdy producent silnikow w europie robi podobne proby trwalosciowe.

Ale sie rozpisalem, sorry za OT.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: kostek_ja » śr gru 09, 2009 19:53

Znawcą nie jestem, ale przecież istnieje coś takiego jak film olejowy, więc olej jest zawsze rozprowadzony po całym silniku. Chyba że naprawdę długo by stał nie odpalany.

panicz
Posty: 82
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 17:22
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: panicz » śr gru 09, 2009 21:04

wania pisze:panicz, sprawdz czy masz z pocony vanos, czy sruby zrobily sie ciemne jak tak to wymien te rzeczy ktore sa podane w linku (oringi, uszczelka, filterek z podkladka i sruby). co do panewek to Ci nie poradze (nie mam zielonego pojecia o tym ale czesto sie spotykam ze opiniami takimi jak Bombel napisal "nie wimieniac profilaktycznie" tym bardziej jak nic na to nie wskazuje). Niestety bez kogos obeznanego w temacie sie nie obejdzie, ja dzisiaj molestuje mojego mechanika i moze uda sie wiechac na podnosnik obejrzec wszystko, dokladnie obsluchac i przygotowac liste czesci do kupienia :568: :631:
vanos sie nie poci ale sroby sa troszke ciemniejsze,ale z tego co slyszalem to dostepnosc czesci serv. do vanosa jest prawie nieosiagalna jedynie Dr.vanos ktorego ktos mi polecil sprzedja tez zregenerowane vanosy hmm
jak zrobisz liste i bedzies zkupywal czesci to jak to nie problem to opisz co i jak i jakie koszta moze sie przydac :wink:
BMW nie tylko auto PASJA!!

Marcin_Os
Posty: 2704
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: Marcin_Os » śr gru 09, 2009 21:06

Tu taki fajny teścik. http://www.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc
silnik 911 na Nurburgringu.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: prawie 150tys co dalej?

Post autor: wania » śr gru 09, 2009 22:07

to Cie chyba w blad wprowadzil, ja zamowilem oringi, uszczelki, sruby, podkladki i filtr - wciagu 14dni je odebralem bez problemu - jeszcze tylko ich wymiana mnie czeka

ODPOWIEDZ