Też słyszałem opinię, że lepiej rozgrzewać silnik pod lekkim obciążeniem niż bez niego.kostek_ja pisze:Też tak robiłem, gdyż wydawało mi się to najwłaściwsze, ale gdzieś wyczytałem (chyba na forum 4turbo) i w instrukcji jest coś podobnego, że najzdrowiej dla silnika jest ruszyć od razu po odpaleniu, tylko oczywiście jechać spokojnie. Szczerze to nie rozumiem dlaczego jest to zdrowe dla silnika, ale tak robię.panicz pisze:dopiero ruszam jak sie motor rozgrzeje
prawie 150tys co dalej?
Re: prawie 150tys co dalej?
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: prawie 150tys co dalej?
tak tylko o ogarnietych to dosc ciezko heh,ale zobaczymy co sie da zrobic cos bede dzialal napewno bo przeraza mnie ten przebiegDino444 pisze:No to jezeli podjedziesz do jakiegos ogarnietego mechaniora co ci bryke oslucha i powie co i jak, to ci napewno sprawe rozjasni jesli sam nie jestes pewien. Ja napisalem co ja bym zrobil jesli bym sie vanosem niepokoil ale nie kazdy ma takie samo zdnaie. Wiec decyzja teraz nalezy do ciebie. Daj znac jak tam sie sprawy maja i co bedziesz robic.
szczerze to pierwszy raz o tym slysze ale wszystko jest mozliwe poza tym mam minimalne doswiadczenie z M wiec sie nie wypowiadamBombel pisze:Też słyszałem opinię, że lepiej rozgrzewać silnik pod lekkim obciążeniem niż bez niego.kostek_ja pisze:Też tak robiłem, gdyż wydawało mi się to najwłaściwsze, ale gdzieś wyczytałem (chyba na forum 4turbo) i w instrukcji jest coś podobnego, że najzdrowiej dla silnika jest ruszyć od razu po odpaleniu, tylko oczywiście jechać spokojnie. Szczerze to nie rozumiem dlaczego jest to zdrowe dla silnika, ale tak robię.panicz pisze:dopiero ruszam jak sie motor rozgrzeje
BMW nie tylko auto PASJA!!
Re: prawie 150tys co dalej?
Że tak się wetknę w dyskusje.Bombel pisze:Też słyszałem opinię, że lepiej rozgrzewać silnik pod lekkim obciążeniem niż bez niego.kostek_ja pisze:Też tak robiłem, gdyż wydawało mi się to najwłaściwsze, ale gdzieś wyczytałem (chyba na forum 4turbo) i w instrukcji jest coś podobnego, że najzdrowiej dla silnika jest ruszyć od razu po odpaleniu, tylko oczywiście jechać spokojnie. Szczerze to nie rozumiem dlaczego jest to zdrowe dla silnika, ale tak robię.panicz pisze:dopiero ruszam jak sie motor rozgrzeje
Ja nigdy nie obciążam silnika na zimnym i tyle, a to znaczy bez max. dodawania gazu i przekraczania powiedzmy 3,5-4tys RPM. Instrukcji nie czytałem, ale za to do dziś jeżdżę na pierwszym silniku. (od ok. 4000km do ok 90000km).
Re: prawie 150tys co dalej?
Chyba na racingforum nawet pisali o tym. Nie jest to wykladnikiem, ale po wyjasnieniu mialo to sens. Jak odnajde link to podesle.
Re: prawie 150tys co dalej?
panicz, sprawdz czy masz z pocony vanos, czy sruby zrobily sie ciemne jak tak to wymien te rzeczy ktore sa podane w linku (oringi, uszczelka, filterek z podkladka i sruby). co do panewek to Ci nie poradze (nie mam zielonego pojecia o tym ale czesto sie spotykam ze opiniami takimi jak Bombel napisal "nie wimieniac profilaktycznie" tym bardziej jak nic na to nie wskazuje). Niestety bez kogos obeznanego w temacie sie nie obejdzie, ja dzisiaj molestuje mojego mechanika i moze uda sie wiechac na podnosnik obejrzec wszystko, dokladnie obsluchac i przygotowac liste czesci do kupienia
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: prawie 150tys co dalej?
Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
Re: prawie 150tys co dalej?
+1--==maly==---- pisze:Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
Re: prawie 150tys co dalej?
+1Marcin86 pisze:+1--==maly==---- pisze:Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
nie zapominajmy o tym że na postoju nagrzewa się tylko motor, a skrzynia i most to co? cały napęd musi nabierać temperatury równomiernie.
No Fear - No Fun!
Re: prawie 150tys co dalej?
Panowie, proste zasady są kluczem do efektywności i długiej żywotności silnika.
Dobra oliwa, nie katowanie silnika na zimny, pozwolić się zagrzać silniczkowi, niech popracuje chwilkę przed ruszeniem. Na początku po ruszeniu nie przekraczać, 2-2,5tyś obr. spokojnie i delikatnie jechać stylem kapelusznika. Dop. po pełnym zagrzaniu silnika pozwolić sobie na mocniejsze traktowanie.
Przyznać się z ręką na sercu, kto w swojej ///M-ce wymieniał olej w dyfrze oraz skrzyni biegów?
Dobra oliwa, nie katowanie silnika na zimny, pozwolić się zagrzać silniczkowi, niech popracuje chwilkę przed ruszeniem. Na początku po ruszeniu nie przekraczać, 2-2,5tyś obr. spokojnie i delikatnie jechać stylem kapelusznika. Dop. po pełnym zagrzaniu silnika pozwolić sobie na mocniejsze traktowanie.
Przyznać się z ręką na sercu, kto w swojej ///M-ce wymieniał olej w dyfrze oraz skrzyni biegów?
Re: prawie 150tys co dalej?
Ja już ze 2 razy.Kudłaty pisze: Przyznać się z ręką na sercu, kto w swojej ///M-ce wymieniał olej w dyfrze oraz skrzyni biegów?
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: prawie 150tys co dalej?
Dodam jeszcze ze jest to tez zalecane ze wzgledu na prace katalizatora i jego zywotnosc (im szybciej osiagnie on temp. pracy tym lepiej).SyTy pisze:+1Marcin86 pisze:+1--==maly==---- pisze:Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
nie zapominajmy o tym że na postoju nagrzewa się tylko motor, a skrzynia i most to co? cały napęd musi nabierać temperatury równomiernie.
A wracajac... tzw stan warm up-u silnika to najgorszy okres jego pracy, dlatego nalezy go przechodzic w miare szybko. Czy 30s na wolnych obrotach ma jakis wplyw to bym sie zastanawial. Pamietajmy ze im olej bardziej gesty (mam na mysli zmiany gestosc w funkcji temp) tym jego cisnienie jest wyzsze i na pewno dociera we wszystkie miejsca szybciej niz po uplywie 30s. Inaczej silnik dlugo by nie pochodzil.
Takie moje zdanie.
_____________________________________________
P.S. tak sie sklada ze w zyciu mam okazje pracowac z silnikami na codzien (moze nie z ///M ale jednak zasady dzialania sa podobne).
Podam przyklad morderczej proby termicznem silnika, ktora zawiera nastepujace kroki:
1. rozruch,
2. 3s na biegu jalowym,
3. 30s rampa i wejscie na obroty mocy maksymalnej (czyli maksymalne obciazenia cieplne silnika i mechaniczne tez dosyc znaczne choc nie maksymalne),
4. Oczekiwanie az olej rozgrzeje sie do 130degC,
5. Po osiagnieciu zadanej temp oleju rampa 10s na do biegu jalowego,
6. zgaszenie silnika (zaznacze ze np turbosprezarka w tym punkcie proby przestaje sie krecic a jej temp. wynosi jakies 600-700 stopni (co sie z nia dzieje mozecie sobie wyobrazic),
7. chlodzenie silnika az do osiagniecia temp cieszy chlodzacej -30degC oraz oleju 0degC (oba warunki musza byc spelnione, do chlodzenia uzywa sie oczywiscie pomp oraz wielkich coolerow zewnetrznych),
8. po osiagnieciu temp. zadanej w punkcie 7 przechodzimy do punktu nr 1.
Teraz powiem ze przykladowy jeden cykl tej proby trwa okolo 15min i powtarzany jest np przez bite 3 miesiace 24h/dobe... Przeliczeniowy przegieg dla silnika po 3 miesiacach takiej proby wynosi 400kkm, a dziwnym trafem silniki to wytrzymuja (choc nie wszystkie ).
Myslicie ze w BMW nie robili takich prob ? Kazdy producent silnikow w europie robi podobne proby trwalosciowe.
Ale sie rozpisalem, sorry za OT.
Re: prawie 150tys co dalej?
Znawcą nie jestem, ale przecież istnieje coś takiego jak film olejowy, więc olej jest zawsze rozprowadzony po całym silniku. Chyba że naprawdę długo by stał nie odpalany.
Re: prawie 150tys co dalej?
vanos sie nie poci ale sroby sa troszke ciemniejsze,ale z tego co slyszalem to dostepnosc czesci serv. do vanosa jest prawie nieosiagalna jedynie Dr.vanos ktorego ktos mi polecil sprzedja tez zregenerowane vanosy hmmwania pisze:panicz, sprawdz czy masz z pocony vanos, czy sruby zrobily sie ciemne jak tak to wymien te rzeczy ktore sa podane w linku (oringi, uszczelka, filterek z podkladka i sruby). co do panewek to Ci nie poradze (nie mam zielonego pojecia o tym ale czesto sie spotykam ze opiniami takimi jak Bombel napisal "nie wimieniac profilaktycznie" tym bardziej jak nic na to nie wskazuje). Niestety bez kogos obeznanego w temacie sie nie obejdzie, ja dzisiaj molestuje mojego mechanika i moze uda sie wiechac na podnosnik obejrzec wszystko, dokladnie obsluchac i przygotowac liste czesci do kupienia
jak zrobisz liste i bedzies zkupywal czesci to jak to nie problem to opisz co i jak i jakie koszta moze sie przydac
BMW nie tylko auto PASJA!!
Re: prawie 150tys co dalej?
Tu taki fajny teścik. http://www.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc
silnik 911 na Nurburgringu.
silnik 911 na Nurburgringu.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: prawie 150tys co dalej?
to Cie chyba w blad wprowadzil, ja zamowilem oringi, uszczelki, sruby, podkladki i filtr - wciagu 14dni je odebralem bez problemu - jeszcze tylko ich wymiana mnie czeka