Falowanie obrotów silnika
Falowanie obrotów silnika
Witam, na zimnym silniki obroty falują od ok.900 do 1400.
Po paru minutach wracają do normy. Na ciepłym silniku tego nie ma.
Po paru minutach wracają do normy. Na ciepłym silniku tego nie ma.
Re: Falowanie obrotów silnika
Jest jeszcze problem ze skrzynią. Wymienione zostało sprzęgło zrobiona adaptacja i reset skrzyni. Czuć lekkie szarpanie podczas zmiany biegu, ale podobno to normalne. Problem jest na zimnym silniku i jak chce ruszyć z 2 biegu. Z 1 biegu rusza ładnie, a z 2 są kangurki. Może mieć to związek z falowaniem obrotów?
Re: Falowanie obrotów silnika
zgaduje, ze kangurki z dwojki wystepują tylko na zimnym silniku, więc TAK - mają one związek z falowaniem obrotow.
e63 M6 lci
Re: Falowanie obrotów silnika
Mechanik wyciągnął i uruchomił pompę powietrza wtórnego. Stwierdził że pompa jest sprawna. Co jeszcze jest prawdopodobną przyczyną? Błędów na komputerze nie pokazuje.
- e39540
- Posty: 153
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Falowanie obrotów silnika
Jest jeszcze coś takiego jak nastawnik biegu jałowego. Są tego 2 szt. Tylko, że to jak padnie to zazwyczaj pojawia się też tryb awayjny na pełnym ogniu
Re: Falowanie obrotów silnika
dzień dobry panowie
jestem nowy ale mam problem z silnikiem lekkie falowanie na wolnych obrotach, moc dopiero powyżej 3tys obrotów i wywala błąd 0027bf wylot czujnika walka rozrządu bank 2
jestem nowy ale mam problem z silnikiem lekkie falowanie na wolnych obrotach, moc dopiero powyżej 3tys obrotów i wywala błąd 0027bf wylot czujnika walka rozrządu bank 2
Re: Falowanie obrotów silnika
mechanik powiedział ze jest za luźny łańcuszek rozrządu, przebieg samochodu to 124 tys km, na kompie pokazuje cyfrowy sterownik silnika moze to on jest tylko walniety ? co sądzicie
Re: Falowanie obrotów silnika
Na pełnym ogniu pojawia się tryb awaryjny, mam regulator biegu jałowego. Teraz pytanie jest jakaś adaptacja tego czy wystarczy tylko wymienić.
- e39540
- Posty: 153
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Falowanie obrotów silnika
Jeżeli winne są nastawniki biegu jałowego, to sama wymiana powinna pomóc. Tam nie trzeba nic kodować ani adaptować
Re: Falowanie obrotów silnika
Po wymianie regulatorów biegu jałowego problem pozostał. Jedynie kiedy obroty są stałe to po odłączeniu przepływomierza jednak wchodzi wtedy w tryb awaryjny wiec mechanik powiedział że to nie jest wina przepływomierza. W samochodzie zostało wymienione sprzęgło, pompa powietrza wtórnego i regulatory biegu jałowego.
Re: Falowanie obrotów silnika
Aktualnie obroty falują bez względu na temperaturę silnika. Jeżeli zostawię samochód na pare minut i odpalę to obroty przez jakiś czas falują. Początkowo było to na zimnym silniku teraz jest to przy każdym odpaleniu. W samochodzie zostało wymienione to co wcześniej pisałem i nic nie pomogło.
Re: Falowanie obrotów silnika
Pytanie trochę poza tematem: czy ten silnik, mający oczywiście swoje bolączki, może jeździć w miarę bezawaryjnie? Zwłaszcza po ich usunięciu nawet gdy wystąpią? Dbając oczywiście o serwis, itp? Czy jednak porównując do innych silników S zawsze będzie bardziej ryzykowny ze względu na mniej przemyślaną konstrukcję pod kątem trwałości? Ma jeden z lepszych dzwięków spośród wszystkich silników (nie tylko BMW), ma moc, fajną, wysokoobrotową charakterystykę. Mógłbym w przyszłości się zastanowić nad M6 albo jakimś swapem do innej budy. To byłoby coś. Ale jeśli niezależnie od wszelkiej staranności zarówno na etapie przygotowania tego silnika jak i bieżącego serwisu wciąż będę zmuszony się zastanawiać czy coś się znowu nie podda podczas wyższych obrotów to jest to bez sensu. Jak to jest?
Re: Falowanie obrotów silnika
Czy ktoś miał już problem z katalizatorami albo sondami w M5? Nigdzie nie mogę znaleźć czy różni się czymś katalizator w innym samochodzie od tego w M5. Po odpaleniu słychać
„farfolenie” i obroty falują. Obroty przestają falować gdy
„farfolenie” znika. Podejrzewam, że w tym jest problem i pierwsze o czym pomyślałem to sondy i katalizatory. Są tam jakieś uszczelki czy cokolwiek takiego co z wiekiem mogło się uszkodzić i na pierwszy rzut oka nie widać, a może mieć znaczący wpływ na prace sondy?
„farfolenie” i obroty falują. Obroty przestają falować gdy
„farfolenie” znika. Podejrzewam, że w tym jest problem i pierwsze o czym pomyślałem to sondy i katalizatory. Są tam jakieś uszczelki czy cokolwiek takiego co z wiekiem mogło się uszkodzić i na pierwszy rzut oka nie widać, a może mieć znaczący wpływ na prace sondy?