BŁĘDY W SMG M5 E60.

2005 - 2010 | silnik: S85B50
Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » pt gru 11, 2009 20:20

Witam serdecznie!

Mam problem z moim autkiem - pojawił mi się najpierw komunikat o awarii akumulatora a później po kilku dniach błąd skrzynii biegów,na wolych obrotach skrzynia przełączała się w tryb N. Pomagało kilkukrotne przygazowanie i komunikat gasł a skrzynia wracała w tryb D i można było spokojnie jechać. Jednak w końcu pojawił się problem z odpaleniem auta :sad:
Wczoraj musiałem zawołać lawetę, bo jak się zatrzymałem na skrzyżowaniu, zapalił się błąd i nic nie pomagało...
Ktoś ma pomysł jaki może być powód i gdzie z tym się udać?

Dziwne, że jak jechałem bez zatrzymywania to nie było żadnego problemu, tak jakby to miało związek z ładowaniem aku i napięciem...

Pozdrawiam Grzegorz

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » sob gru 12, 2009 01:19

Witam. Jeśli pompa od SMG nie nabije właściwego ciśnienia w układzie zmiany biegów auto nie odpali, rozrusznik wcale nie będzie kręcił (przekaźnik nie podaje + na rozrusznik)

Nie wiem jak jest w E60, ale u mnie jest tak, że jak otwieram drzwi kierowcy to słychać jak załącza się pompa i po kilku sekundach nabijania ciśnienia i napełniania akumulatora ciśnienia się wyłącza.
Jeśli u Ciebie pompa się nie włącza to sprawdź w pierwszej kolejności przekaźnik od pompy SMG, to dość częsta usterka. Jeśli pompa się włącza ale mimo to auto nie odpala możesz mieć uszkodzony akumulator ciśnienia (pękła membrana oddzielająca płyn hydrauliczny od azotu) i pompa nigdy nie uzyska ciśnienia w układzie.

Mając program np. DIS można odłączyć pompę SMG i wtedy auto odpali, ale nie załatwia to usunięcia usterki, tylko umożliwi uruchomienie silnika.

Bez podłączenia pod komputer raczej się nie obędzie, ale w pierwszej kolejności sprawdź przekaźnik od SMG

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » sob gru 12, 2009 01:52

Czy akumulator ciśnienia jest częścią wymienną?

Dzisiaj zawiozłem auto do ASO, żeby podłączyć pod kompa i na dzień dobry doradca serwisowy powiedział mi, że pewnie skrzynka do wymiany...Nie ma to jak "spec" jasnowidz.

Po podłączeniu wyszły błędy skrzyni, komp zapodał instrukcję co należy wykonać. Pierwszym potencjalnym uszkodzeniem wg tej instrukcji może być wyciek zewnętrzny bądź...wewnętrzny - cokolwiek to znaczy. Auta nie sprawdzili, bo nie mieli wolnego podnośnika dzisiaj.

Jeżeli usterka nie będzie możliwa do usunięcia poprzez wgranie nowego oprogramowania to będę musiał zabrać "emkę", tylko nie wiem jeszze gdzie...

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: boogie » sob gru 12, 2009 02:28

Juzeq pisze:wg tej instrukcji może być wyciek zewnętrzny bądź...wewnętrzny - cokolwiek to znaczy
Układ elektroniczny "wie" że wyciek jest na podstawie problemów z ciśnieniem, albo poziomem płynu w układzie
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Artur_M5 » sob gru 12, 2009 11:04

Marcin_Os pisze:Do czasu aż ty nie wyeminisz skrzyni w swojej :wink: Gratulacje zakupu.
To Ci Os wykrakał.


Niech Ci wycenią potencjalny koszt naprawy i wtedy dopiero zabierz auto jak nie dasz rady. Może się okaże że to jakaś pierdoła, chociaż dla mnie serwisy to powinny się nazywać wymiennictwo samochodowe a nie naprawa.
Spróbuj może w stando, dosyć nieźle już ogarniają sprawy, a przynajmniej nie kitują że wszystko potrafią jak nie dają rady. Chociaż znam Witka i wiem że nie spocznie dopóki nie załatwi problemu. Chodzi o załatwienie problemu jak najmniejszym kosztem of course a nie wymianę auta na nowe.
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 11:21 przez Artur_M5, łącznie zmieniany 1 raz.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » sob gru 12, 2009 11:09

Tak kolego akumulator ciśnienia jest wymienny koszt ok 250 EURO. W E60 praktycznie każda część w sterowaniu SMG występuje jako część wymienna. Zobaczymy czy w ASO dadzą radę, a jak każą wymieniać skrzynie albo całe sterowanie, to zabrał bym auto i zawiózł na serwis do Niemiec. Niestety u nas w kraju większość serwisów ma bardzo małe doświadczenie w naprawie SMG.

Zdaj relację z przebiegu sprawy, bo jestem strasznie ciekaw jak i co wyjdzie.

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » ndz gru 13, 2009 11:24

Drodzy Koledzy jak znacie kogoś kto u nas w Polsce zajmuje się SMG to please o info :-)

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » pn gru 14, 2009 20:17

Czy znana jest już diagnoza z ASO?

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » wt gru 15, 2009 00:15

Cały dzień dzisiaj diagnozowali...i jak na razie brak diagnozy :sad: :sad: :sad:

Jutro chyba zabiorę auto z ASO, bo to jakaś porażka...

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » wt gru 15, 2009 15:41

Otrzymałem dzisiaj informację z serwisu we Wrocku, że udało im się ustalić, że to brak kompresji w skrzyni. :???:

Znowu w ASO BMW Sikora twierdzą (u Sikory kupiłem M5) - rozmawiałem z szefem serwisu- że podobno nie ma takiej możliwośći, żeby system mógł pokazać taką usterkę, gdyż w tym aucie nie występuje taki komunikat...nie mówiąc już o tym, że rzekomo nie ma związku z budową skrzyni. Gość powiedział, żeby wymienić akumlator i zaadaptować skrzynię od nowa i będzie grało. Tu (Wrocław) znowu mówią, że to bez sensu, że tylko naraże się na niepotrzebne koszty...Kazałem im włożyć aku z innego auta i sprawdzić, czy faktycznie ma to jakiś związek... :sad:

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » wt gru 15, 2009 20:03

Znaleźli :-) Podobno awarii uległ...alternator. :mrgreen:

Lepiej wymienić na nowy czy ten stary dać do naprawy?

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: SyTy » wt gru 15, 2009 20:31

Juzeq pisze:Lepiej wymienić na nowy czy ten stary dać do naprawy?
Oddaj do naprawy, jeśli stojan jest ok, można naprawiać, części zamienne są powszechnie dostępne, nie ma sensu ładować czapki $ na nowy alternator. Regeneracja (wymiana wszystkich niezbędnych elementów) powinna zamknąć się w kwocie nie więcej jak 1000PLN.
No Fear - No Fun!

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » wt gru 15, 2009 23:30

Z tą kompresją w skrzyni, to ktoś źle przetłumaczył informację, ale jest taki komunikat o zbyt niskim, lub za wysokim ciśnieniu w układzie sterowania i w tedy zazwyczaj akumulator ciśnienia do wymiany, a w gorszym przypadku jeszcze pompa (silnik elektryczny).

U Ciebie też były problemy z uzyskaniem właściwego ciśnienia o których pisałem na samym początku, tylko wychodzi na to, że sprawcą zamieszania była sprawa prądu (spadki napięcia) :mrgreen:

Przy okazji, jak już masz auto w ASO, to poproś o kalibrację sprzęgła, powinno wydłużyć jego żywot

Pozdrawiam

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » czw gru 17, 2009 03:52

A na czym ta kalibracja srzęgłą polega ?

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » czw gru 17, 2009 10:43

Kalibracja , bądź adaptacja (jak zwał tak zwał) sprzęgła polega na skalibrowaniu od nowa parametrów współpracy tarczy sprzęgła z dociskiem. Wiadomo, że po jakimś przebiegu wszystko w aucie się zużywa (tarcza, docisk, dwumasówka) i nie zaszkodzi skalibrować te wartości od nowa. W manualu robisz to nogą, właściwie operując pedałem sprzęgła, natomiast tu robi, to za Ciebie hydraulika+elektronika.

ODPOWIEDZ