wspomaganie

2005 - 2010 | silnik: S85B50
bobik
Posty: 32
Rejestracja: pn sty 26, 2009 18:00
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Warszawa

Re: wspomaganie

Post autor: bobik » pn sty 26, 2009 22:13

ożesz :evil:
dodam jeszcze ,że to dzieje się tylko podczas palenia, kręcenia bączków...i z tego co pamietam jeszcze pasek raz po raz zapiszczy.
Gdy jeżdze normalnie, wiadomo nie spokojnie, drift, itp, wtedy wszystko jest ok...
Dziekuje za odpowiedzi, pojeżdze jeszcze troche, a wymienie jak padnie...

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: wspomaganie

Post autor: Bombel » pn sty 26, 2009 22:48

Ja bym wymienił olej we wspomaganiu i sprawdził napinacze paska klinowego.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: wspomaganie

Post autor: Marcin_Os » wt sty 27, 2009 00:26

bobik pisze:ożesz :evil:
dodam jeszcze ,że to dzieje się tylko podczas palenia, kręcenia bączków...i z tego co pamietam jeszcze pasek raz po raz zapiszczy.
Gdy jeżdze normalnie, wiadomo nie spokojnie, drift, itp, wtedy wszystko jest ok...
Dziekuje za odpowiedzi, pojeżdze jeszcze troche, a wymienie jak padnie...
A jaki przebieg?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

bobik
Posty: 32
Rejestracja: pn sty 26, 2009 18:00
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Warszawa

Re: wspomaganie

Post autor: bobik » wt sty 27, 2009 11:23

przebieg 72tyś km... Auto ma książke-i przeglądy średnio co 14tyś.km, ostatni był 7tyś temu... :roll:

Kurcze, zaznaczam jeszcze raz, że to się dzieje tylko podczas ostrego palenie, poza tym jest lalka, drift, wyścigi, wszystko w porządku...

Wolf
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 26, 2008 23:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wspomaganie

Post autor: Wolf » pt lut 13, 2009 04:10

I jak, problem rozwiązałeś? Jak mówił kolega Idzik, mi strzeliła pompa na torze jak kręciłem bączka.


Jezeli raz działa a raz nie, coś itak jest zepsute, samo nie odejdzie, idz do porządnego serwisu.
!!
MForum GROUP BUY na AngelEyes LEDowe, kierunki, Xenony i inne: viewtopic.php?p=22775#22775
----------------

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wspomaganie

Post autor: allcar » śr mar 04, 2009 02:17

Dwa razy byłem świadkiem jak wylewa się płyn wspomagania z E60M5 podczas "bączków"

Przyszła mi pewna myśl, jako że E39M5 ma podobny problem ale z płynem w wysprzęgliku, kiedy to podczas nawet ostrzejszej pojeżdżawki wpada sprzęgło z winy gotującego się płynu w hydraulice sterowania sprzęgłem co jest spowodowane nieszczęśliwie bliską obecnością kolektorów wydechowych przy przewodach doprowadzających płyn do wysprzęglika, nagrzewa się i gotuje...
Zapewne w E60 M5 jest podobna sytuacja ale ze wspomaganiem, nie wiem jak dokładnie poprowadzone są przewody hydrauliczne wspomagania kierownicy ale zakładam że blisko silnika a zwłaszcza kolektorów wydechowych i podczas bączka, temperatura kolektorów i silnika wzrasta, brak pędu powietrza (bo auto niemalże stoi w miejscu) dlatego też całe ciepło "zbiera" się pod maską i ogrzewa wszystko, m.in. hydraulikę wspomagania, płyn zaczyna się gotować i dlszy ciąg scenariusza jest znany.

Jak moje przypuszczenia są prawdziwe to może warto by było zamontować jakieś osłony termiczne na przewody wspomagania czy jakieś ekrany termoizolacyjne....
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: wspomaganie

Post autor: boogie » śr mar 04, 2009 23:47

Wygląda na to, że w Motorsport nie przewidzieli kręcenia bączków M5 :)
Pozdrówka!

ODPOWIEDZ