M5[E60]- opinie,usterki,porady
M5[E60]- opinie,usterki,porady
Witam
śledzę forum od jakiegoś czasu gdyż rozglądam się za M5 E60, ale mało można poczytac o tym modelu.Nie wiem czy użytkownicy aut za taką kwotę nie wchodzą na fora czy te auta są bez awaryjne itd.
Chciałem się dowiedziec jakie sa opinie,najczęstsze wady,co ze sprzęgłem,jaka skrzynia najlepsza czy chocby spalanie u różnych użytkowników
Mam na uwadze jeden egzemplarz i ma półautomatyczną skrzynie,a nie wiem co to dokładnie znaczy.
pozdr
śledzę forum od jakiegoś czasu gdyż rozglądam się za M5 E60, ale mało można poczytac o tym modelu.Nie wiem czy użytkownicy aut za taką kwotę nie wchodzą na fora czy te auta są bez awaryjne itd.
Chciałem się dowiedziec jakie sa opinie,najczęstsze wady,co ze sprzęgłem,jaka skrzynia najlepsza czy chocby spalanie u różnych użytkowników
Mam na uwadze jeden egzemplarz i ma półautomatyczną skrzynie,a nie wiem co to dokładnie znaczy.
pozdr
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Często słychać o padniętej pompie wspomagania i skrzyni.Dziewon pisze:czy te auta są bez awaryjne itd.
Chciałem się dowiedziec jakie sa opinie,najczęstsze wady,
W europie było tylko SMG. W USA był tez manual.Dziewon pisze:jaka skrzynia najlepsza
Jeżeli dobrze pamiętam to minimum 18.Dziewon pisze:chocby spalanie u różnych użytkowników
Jest to skrzynia manualna, ale sterowana siłownikami. Tzn. kiedy naciśniesz łopatkę zmieniającą bieg na wyższy to komputer wciska sprzęgło, zmienia bieg i puszcza sprzęgło. Fajne w tej skrzyni jest to że zmienia bieg bardzo szybko i przy redukcji używa za ciebie między gazu.Dziewon pisze:Mam na uwadze jeden egzemplarz i ma półautomatyczną skrzynie,a nie wiem co to dokładnie znaczy.
Ale niech się wypowiedzą użytkownicy.
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Tak jak kostek napisał,
sprzegło co 60-70tyś do wymiany(SMG), oraz pompa wspomagania..
Ja sprzegielko miedzy 60 a 70tyś.km wymienialem, pompe wspomagania przy ok siedemdziesieciu paru tkm...
Wiecej z usterek Ci nie napisze bo mialem auto niecałe 1,5roku i tylko ok15tyś km nim zrobiłem....
Jesli chodzi o spalanie średnio 25l/100km, czesto trzeba było stacje odwiedzac, gdyż zbiornik miesci tylko 60l
, min spalanie jakie udalo mi sie zrobic na trasie podczas bardzo ekonomicznej jazdy to było ok12l/100km, miasto to min18l/100km, a o maxie nie bede sie rozpisywał 
sprzegło co 60-70tyś do wymiany(SMG), oraz pompa wspomagania..
Ja sprzegielko miedzy 60 a 70tyś.km wymienialem, pompe wspomagania przy ok siedemdziesieciu paru tkm...
Wiecej z usterek Ci nie napisze bo mialem auto niecałe 1,5roku i tylko ok15tyś km nim zrobiłem....
Jesli chodzi o spalanie średnio 25l/100km, czesto trzeba było stacje odwiedzac, gdyż zbiornik miesci tylko 60l


318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Heh z bakiem polecieli, e23 miala pod 105l:D
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
No z bakiem to pomyłka totalna.
A jakie są koszta pompy i sprzędła?
Miałeś okazje pojeździc autem i sprzedałeś po 1,5roku,fajnie.Ciężko sprzedac takie auto.
W ogóle w dzisiejszych czasach cięzko sprzedac auto powyżej 20tys
A jakie są koszta pompy i sprzędła?
Miałeś okazje pojeździc autem i sprzedałeś po 1,5roku,fajnie.Ciężko sprzedac takie auto.
W ogóle w dzisiejszych czasach cięzko sprzedac auto powyżej 20tys
- robert///m3
- Posty: 193
- Rejestracja: śr gru 13, 2006 09:27
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
następny maruda i zaśmieca forum czymś o czym była mowa wystarczy poszukać!
Auta są zajebiste mały bak to po to by waga nie była duża. Skrzynia poprostu rewelka nawet porsche turbo w tych rocznikach ma gorsze. Awarie: zależy za ile kupisz i po jakim przebiegu. Sprzedać zajebiście prosto nawet auto za 500 tyś tylko trzeba mieć albo złoma i zajebiście niską cene albo UNIKAT z najwyższą ceną i też szybko sprzedaż.
Drogie auta ludzie mniej oglądają niż te za 20 tyś zł
Auta są zajebiste mały bak to po to by waga nie była duża. Skrzynia poprostu rewelka nawet porsche turbo w tych rocznikach ma gorsze. Awarie: zależy za ile kupisz i po jakim przebiegu. Sprzedać zajebiście prosto nawet auto za 500 tyś tylko trzeba mieć albo złoma i zajebiście niską cene albo UNIKAT z najwyższą ceną i też szybko sprzedaż.

prawdziwa BMK-a to M-ka
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Jak to żółte coś w avatarze jest twoje to PROSZĘ NIE KUPUJ EMKI bo strach pomyśleć co się z nią stanie.
Kojarzę to "cudo" z allegro tragedia. Sprzedawała się z rok i nie wiem czy sprzedała a to,że ją ciężko sprzedać to nie wina ceny ponad 20tyś tylko wyglądu.
Kojarzę to "cudo" z allegro tragedia. Sprzedawała się z rok i nie wiem czy sprzedała a to,że ją ciężko sprzedać to nie wina ceny ponad 20tyś tylko wyglądu.
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Zapytałem grzecznie i uprzejmie.Nie marudzę ,forum jest do dyskusji.Skoro nie znalazłem informacji na forum to zamieściłem temat.
Nie ma ankiety np i odpowiedzi innych użytkowników M5 E60 co, gdzie i ile komu spala,kiedy co i za ile wymieniał. W ten sposób tworzy się jakaś statystyka.
Chyba ,że jest tak jak powiedziałem.Kupujący takie auta nie mają czasu aby wchodzic na forum i nie interesują ich koszty.
Jeśli tak to przepraszam, ale ja np wolę wiedziec co mnie czeka.
Wielu pisze ,że na baku robią do 200km.Czyli co,średnie spalanie 35l?
Nie ma ankiety np i odpowiedzi innych użytkowników M5 E60 co, gdzie i ile komu spala,kiedy co i za ile wymieniał. W ten sposób tworzy się jakaś statystyka.
Chyba ,że jest tak jak powiedziałem.Kupujący takie auta nie mają czasu aby wchodzic na forum i nie interesują ich koszty.
Jeśli tak to przepraszam, ale ja np wolę wiedziec co mnie czeka.
Wielu pisze ,że na baku robią do 200km.Czyli co,średnie spalanie 35l?
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
U mnie spalanie minimalne jakie osiągnąłem to 12L/100 - trasa 120-130 km/h. Średnio 20-22L/100 ale spalanie rzędu 35-40L/100km też nie jest jakoś trudne do osiągnięcia 

Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Sam zamieniłem E46 na E60 i chyba największym problemem (psychicznym) do pokonania jest właśnie spalanie. Ja nie schodzę poniżej 25 a statystycznie spalam 27-28. Jazda mieszana, tzn do pracy i spowrotem, codziennie, 1/4 to przelot trasą, reszta miasto. Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek i gdzie kolwiek dojechał na trybie P400, zazwyczaj już po starcie włączam P500, i choć czekam grzecznie aż się rozgrzeje, zawsze znajdzie się gdzie przycisnąć.
Jednak najlepsza zabawa nie jest w mieście tylko na trasie. Odejście nie ma sobie równych. Przynajmniej ja nie jeździłem wcześniej tak mocnym autem (na czuja jest porównywalne z Lambo Gallardo, gorszy od Bentley Continental GT, gorszy od zwykłych 911). Jak już się zbierze tą kaskę to (moim zdaniem) warto zainwestować w zdjęcie ogranicznika, przy 256 kmh (GPS) auto ma obroty "w połowie" a tu kuniec....
Ja kupiłem 5 letnie i z napwaw były obydwie sondy i dwie pompy paliwa. Odradzam używanie LC, nie wiem po co ono wogóle jest. ten samochód jest za cieżki i (podobno) po kilku takich startach sprzęgło jest do wymiany.
Kupiłem już "dopieszczone" tzn obniżone, sporo karbonu, wyczynowe sprzęgło itp. Nie polecam obniżania, mam z tym sporo kłopotów, Muszę bardzo uważać. Teraz w zimie jeżdżę niemal zawsze po śniegu a nie po śladach kół, bo co chwila zbieram śnieg pomiędzy kołami. Musiałem nawet przyciąć ogranicznik bramy wjazdowej bo zerwał mi osłonę silnika
Co do awaryjności, to mam zaprzyjaźniony serwis w Konstancinie, i wiem, że wszystkie BMW się psują, nie jest tak, że M5 jest bardziej awaryjne od reszty, choć pewnie same części mogą być droższe (tego nie wiem).
Jednak najlepsza zabawa nie jest w mieście tylko na trasie. Odejście nie ma sobie równych. Przynajmniej ja nie jeździłem wcześniej tak mocnym autem (na czuja jest porównywalne z Lambo Gallardo, gorszy od Bentley Continental GT, gorszy od zwykłych 911). Jak już się zbierze tą kaskę to (moim zdaniem) warto zainwestować w zdjęcie ogranicznika, przy 256 kmh (GPS) auto ma obroty "w połowie" a tu kuniec....
Ja kupiłem 5 letnie i z napwaw były obydwie sondy i dwie pompy paliwa. Odradzam używanie LC, nie wiem po co ono wogóle jest. ten samochód jest za cieżki i (podobno) po kilku takich startach sprzęgło jest do wymiany.
Kupiłem już "dopieszczone" tzn obniżone, sporo karbonu, wyczynowe sprzęgło itp. Nie polecam obniżania, mam z tym sporo kłopotów, Muszę bardzo uważać. Teraz w zimie jeżdżę niemal zawsze po śniegu a nie po śladach kół, bo co chwila zbieram śnieg pomiędzy kołami. Musiałem nawet przyciąć ogranicznik bramy wjazdowej bo zerwał mi osłonę silnika

Co do awaryjności, to mam zaprzyjaźniony serwis w Konstancinie, i wiem, że wszystkie BMW się psują, nie jest tak, że M5 jest bardziej awaryjne od reszty, choć pewnie same części mogą być droższe (tego nie wiem).
Nurburgring: 9.02.16 - E60 M5
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
jak zrobilem 200-230 km to rozgladalem sie za stacja,cykl mieszany troche miasta i trasa, ogolnie M5 nie jest niska, da sie jezdzic, oczywiscie mowie o standardowym zawieszeniu. Przy M6 jest troche gorzej zwlaszcza na przodzie,mozna latwo rozwalic takie tanie plastiki pod zderzakiem na podjazdach
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Zadam nietypowe pytanie, jakby to zagazować?:) Wogóle jest to możliwe z najnowszymi (upłynniajacymi gaz) instalacjami gazowymi? Sam jestem przeciwnikiem gazu ale przy spalaniu 30 L, no właśnie ile gazu by paliła 60 L?
Pomału zastanawiam się nad czymś uderzonym ze stanów w manualu ale spalanie grubo powyżej 20L mnie troche przeraża przy ponad 5zł za litr. Tym bardziej, że wolałbym żeby było to jedyne auto do latania niż miałbym jako drugim jeździć jakimś klekotem. Prosze o rzeczowe odpowiedzi.
Pomału zastanawiam się nad czymś uderzonym ze stanów w manualu ale spalanie grubo powyżej 20L mnie troche przeraża przy ponad 5zł za litr. Tym bardziej, że wolałbym żeby było to jedyne auto do latania niż miałbym jako drugim jeździć jakimś klekotem. Prosze o rzeczowe odpowiedzi.
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Było jakieś M5 e60 w gazie na allegro
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Adam F dzięki za wyczerpującą odp.
Właśnie trafiłem na to forum aby się jak najwięcej dowiedziec.Dlatego też wstyd się rpzyznac ale czasem nie wiem o czym piszecie,np co to jest ten tryb LC?dlaczego najlepiej na nim nie jeździc?
Ogólnie serwisy które robią tylko BMW mówią,że dzięki modelowi E60 zarabiają. Zwykła wymiana żarówki np z prawego przodu.
W M5 chyba większośc zmienia wydechy.jakie koszta jeśli zmienialiście?
Można gdzieś w ogóle znaleźc jakieś statystyki odnośnie M5 E60?typu na jakich kołach wychodziły(jaki rozmiar,opony)na jakich Wy jeździcie?ile wchodzi oleju itd itp?
pozdrawiam
Właśnie trafiłem na to forum aby się jak najwięcej dowiedziec.Dlatego też wstyd się rpzyznac ale czasem nie wiem o czym piszecie,np co to jest ten tryb LC?dlaczego najlepiej na nim nie jeździc?
Ogólnie serwisy które robią tylko BMW mówią,że dzięki modelowi E60 zarabiają. Zwykła wymiana żarówki np z prawego przodu.
W M5 chyba większośc zmienia wydechy.jakie koszta jeśli zmienialiście?
Można gdzieś w ogóle znaleźc jakieś statystyki odnośnie M5 E60?typu na jakich kołach wychodziły(jaki rozmiar,opony)na jakich Wy jeździcie?ile wchodzi oleju itd itp?
pozdrawiam
Re: M5[E60]- opinie,usterki,porady
Dziewon, nie zrozum mnie źle, ale jeśli jesteś wrażliwy na punkcie kosztów (i nie chodzi mi już o samą kasę, ale nawet sam fakt akceptacji sporych kosztów), to raczej daruj sobie M5 w E60. No niestety, ale ogólnie eMki nie są tanie w eksploatacji. Za wydech eisenmana musisz dać pod 10 tyś. Używanych nie ma a przynajmniej ja nie spotkałem. Reszta wydechów to już kosmiczne koszty (pisałem sporo o tym w oddzielnym poście poświęconym wydechowi dla E60). Oponki tył to 285 albo więcej, nie zejdziesz poniżej tysiaka za sztukę a schodzą szybko... Felgi oryginalnie 19'' ale ładnie wyglądają też 20tki. Takie dobrej jakości (nie made in china) to przedział 5-10 tyś, ale bliżej 10
Powstaje tylko pytanie czy jest sens poprawiać coś co samo w sobie jest już dobre i ładne. Ja już kupiłem doinwestowaną, ale nie widziałbym sensu wymiany np. ori felg na 20tki. Z wydechem jest inaczej, ale te co mi się podobają są za drogie.
LC to launch Control, czyli procedura stratu. Polega na tym, że przy odpowiednich ustawieniach auta wciskasz pedał gazu w podłogę, auto ustawia obroty na stałym poziomie (jeśli dobrze pamiętam 4500rpm) i czeka aż zwolnisz drążek od sekwencyjnej zmiany biegów. Jeśli to uczynisz auto błyskawicznie zwolni sprzęgło, koła zabuksują a komputer sam będzie wiedział kiedy zwiększyć obroty, żeby przyspieszenie było jak najefektywniejsze. Nawet w instrukcji piszą, że procedura ta skarjnie obciąża niektóre elementy układu przeniesienia napędu, ale efekt jest jak w formule 1
Jeśli jednak jesteś w stanie pogodzić się z faktem, że będziesz przepłacał to E60 jest wspaniałym autem...

LC to launch Control, czyli procedura stratu. Polega na tym, że przy odpowiednich ustawieniach auta wciskasz pedał gazu w podłogę, auto ustawia obroty na stałym poziomie (jeśli dobrze pamiętam 4500rpm) i czeka aż zwolnisz drążek od sekwencyjnej zmiany biegów. Jeśli to uczynisz auto błyskawicznie zwolni sprzęgło, koła zabuksują a komputer sam będzie wiedział kiedy zwiększyć obroty, żeby przyspieszenie było jak najefektywniejsze. Nawet w instrukcji piszą, że procedura ta skarjnie obciąża niektóre elementy układu przeniesienia napędu, ale efekt jest jak w formule 1

Jeśli jednak jesteś w stanie pogodzić się z faktem, że będziesz przepłacał to E60 jest wspaniałym autem...
Nurburgring: 9.02.16 - E60 M5