BŁĘDY W SMG M5 E60.

2005 - 2010 | silnik: S85B50
Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » pn gru 28, 2009 12:57

piotr e38 pisze:Napisz co rzekomo naprawili, czy co stwierdzili jako przyczynę wypuszczając auto jako sprawne.
Wymienili alternator, bo podobno spadało napięcie ładowania oraz akumulator, gdyż nie trzymał parametrów. Wymiana na chybił tradił - tym razem nie trafione :evil:

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » pn gru 28, 2009 13:22

Wymień przekaźnik, kosztuje grosze i możesz to zrobić sam, na pewno nie zaszkodzi i nie zrujnuje budżetu, a jest szansa że pomoże.

Tu masz nr katalogowy przekaźnika SMG 61 36 6 901 469

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » pn gru 28, 2009 21:29

piotr e38 pisze: Dosyć często głupieje czujnik na wysprzęgliku sprzęgła.
Czy ten czujnik na wysprzęgliku sprzęgła da się jakoś "bezinwazyjnie" wymienić? W ASO mi dzisiaj powiedzieli, że podobno skrzynię trzeba zrzucać...

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » pn gru 28, 2009 22:22

Nie powiem Ci na 100%, bo nie wiem jak jest z dostępem do tego na aucie. Poniżej masz rysunki jest to pozycja nr 7.
Trzeba wejść pod auto i zerknąć czy da się wyjąć wysprzęglik bez wyjmowania skrzyni. Moim zdaniem tak, ew. trzeba odkręcić agregat hydrauliczny.
Na drugim rysunku widać wszystko złożone razem i wygląda na to że się da, chyba że przeszkadzają jakieś inne rzeczy od spodu auta, których nie widzę.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ual_parts/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ing_parts/

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » wt gru 29, 2009 18:49

Dzisiaj na jeździe próbnej przy rozgrzanej skrzyni znowu zapalił się żółty komunikat o awarii skrzyni i blokada :cry:

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » śr gru 30, 2009 14:28

Podobno pompa hydrauliczna się zatarła i nie daje ciśnienia jak się rozgrzeje...

"piotr e38" która to część na schemacie do którego link podałeś we wcześniejszym poście?

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » śr gru 30, 2009 17:35

Nie wierzę zbytnio w tą diagnozę, z tego co widzę na zdjęciach pompa jako oddzielny element nie występuje, tylko jako cały agregat (hydraulic unit).
Jest to dla mnie mało prawdopodobne, żeby pompa sama z siebie się zatarła. Nie jestem pewien na 100%, bo nie miałem okazji nigdy tego rozbierać, ale biorąc pod uwagę ciśnienia na jakich pracuje całe sterowanie SMG, jest to pompa zębata, która wytrzymuje naprawdę bardzo dużo i jeśli już to najprawdopodobniej powinny być braki w wydatku oleju a nie w jego ciśnieniu. Jeśli są braki ciśnienia w układzie, to moim zdaniem winny jest silnik elektryczny, w którym kończą się szczotki i jak złapie temperatury, to po prostu nie chce wystartować i nabić ciśnienia w układ( podobnie dzieje się z rozrusznikiem, gdy kończą się szczotki, na zimnym pali na ciepłym nie chce). Układ będzie pracował do momentu zużycia całego zapasu ciśnienia zgromadzonego w akumulatorze ciśnienia (gdy spadnie poniżej ok 55bar, a nie włączy się pompa wywali błąd skrzyni)

Część nr 1. z poniższego rysunku to cała "pompa"

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ulic_unit/

Część nr3. z poniższego rysunku to silnik elektryczny napędzający pompę

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ric_motor/

Część nr2. z poniższego rys. to akumulator ciśnienia

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ual_parts/

W moim SMG silnik elektryczny da się wyjąć, rozebrać, oczyścić komutator i założyć nowe szczotki. Serwis oczywiście takiej naprawy nie przewiduje, ale myślę, że w E60 też się da to zrobić.

Ja osobiście zrobił bym tak.

1. Wymienił przekaźnik od SMG, bo to właśnie on odpowiada za załączanie pompy i być może też pod wpływem nagrzewania auta działać wadliwie, koszt nie wielki.
2. Podejrzał w DISIE, jak szybko spada ciśnienie w układzie po za sterowaniu układu (wrzuceniu biegu) celem wyeliminowania wadliwej pracy akumulatora ciśnienia(pękniętej membrany.
3. Jeśli po spadku ciśnienia nie załącza się pompa żeby je uzupełnić, wyjąć silnik elektryczny i wymienić szczotki, oczyścić komutator, ew dać elektrykowi do sprawdzenia czy wszystko ok z uzwojeniem.

Jak coś jest nie jasne, albo jeszcze jakieś pytania, to wysyłam Ci numer tel. na PW, bo szybciej będzie porozmawiać niż wypracowania pisać.
.

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » śr gru 30, 2009 18:31

Doradca serwisowy nazwał to pompą ciśnienia, ale pewnie chodziło mu o akumulator ciśnienia, gdyż koszt tej części to ok.1000zł.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » śr gru 30, 2009 18:48

To już bardziej prawdopodobne, chociaż nie bardzo widzę zależność pomiędzy rozgrzanym, a zimnym autem. Akumulator ciśnienia albo jest sprawny, albo nie i temp. raczej wpływu mieć nie powinna chociaż................ Akumulator ciśnienia jest łatwy do zdiagnozowania.

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » śr gru 30, 2009 18:55

To ja już nie wiem co robić. :sad: Dla nich ta diagnoza nie była taka prosta i oczywista.

Zadzwonili niedawno z salonu w którym zakupiłem eMkę i chcą jutro po nią przyjechać i zająć się tematem. Nie wiem czy to na tym etapie dobry pomysł? Poza tym nie wiem czy ten akumulator nie jest zdemontowany i czy w takim stanie można przewieźć auto? A niestety doradca serwisowy pracował tylko do 16.00 i nie ma nawet kogo zapytać...

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » śr gru 30, 2009 19:20

A po czym poznać, że ten akumulator ciśnienia jest uszkodzony?

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » czw gru 31, 2009 00:05

Ciśnienie w układzie będzie bardzo niestabilne tzn, bardzo często będzie załączać się pompa i nabijać ciśnienie coś ok 85-100 bar, a ono będzie gwałtownie spadać do 50 barów i tak w kółko. Ciśnienie w układzie przy sprawnym akumulatorze powinno spadać bardzo wolno jak nie używasz zmiany biegów, a jak bawisz się biegami to przy sprawnym aku ciśnienia dopiero po trzech, czterech zmianach powinna załączyć się pompa i uzupełnić ciśnienie.

W DISIE jest podgląd wartości rzeczywistych i bardzo łatwo zaobserwować co się dzieje z ciśnieniem w układzie SMG i kiedy załącza się pompa, ale to, to w ASO powinni potrafić zrobić :cry:

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: rypik » ndz sty 03, 2010 00:35

Skoro jesteśmy w temacie skrzyni SMG - w materiałach szkoleniowych z maja jest ładnie opisane SMG-III, a przy okazji podrzucam archiwalnie coś o SMG-II (E46).

Miłej lekturki
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 01:20 przez rypik, łącznie zmieniany 1 raz.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: piotr e38 » pn sty 04, 2010 17:16

Juzeq i jak, są jakieś postępy?

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: BŁĘDY W SMG M5 E60.

Post autor: Juzeq » pn sty 04, 2010 17:38

Niestety nie, gdyż dopiero w czwartek ma być pompa. :sad:

Czy sam silniczek elektryczny w pompie można wymienić? Podobno przestaje działać jak się pompa zagrzeje.

ODPOWIEDZ