Zakup M4 z USA

2014 - | silnik: S55B30
patrykp
Posty: 55
Rejestracja: ndz lis 29, 2020 00:37
Auto: F82 M4 Competition, E46 M3
Lokalizacja: Wlkp

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: patrykp » czw gru 31, 2020 20:17

Dzieki, postaram sie jutro wrzucic fotki

Jako ze M4 ma byc jako daily, no powiedzmy prawie daily gdyz mam tez 3 inne auta, brakuje mi:

- Asystenta hamowania i pasa ruchu (widze po wyswietlaczu ze raczej da sie to zrobic), czy to kwestia tylko kodowania?
- Bezkluczykowy dostep, wystepowal w M4? Dokladal ktos? Duzo zabawy z tym?
- Ladowarka indukcyjna, byla jako opcja?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: Juras » czw gru 31, 2020 21:04

1) mam, nie korzystam, nie wiem czy wystarczy kodowanie
2) wystepowal, mam, nie wiem czy i jak da sie dolozyc. Dziala genialnie porownujac np. do Audi, gdzie inzynierowie odpowiedzialni za jego projektowanie musieli miec chyba jakas szczegolna kategorie uposledzenia.
3) Byla, mam i do dupy bo np. S10+ jest zbyt duze i nie naladujesz (w Audi tez jest za mala ale naladujesz i nie skrzypi bo nie ma elementow ruchomych jak to dziadostwo w m4).

patrykp
Posty: 55
Rejestracja: ndz lis 29, 2020 00:37
Auto: F82 M4 Competition, E46 M3
Lokalizacja: Wlkp

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: patrykp » pt sty 08, 2021 17:10

W końcu udało mi się wstawić fotki :-)

Moje daily BMW M4 Competition, 2017r, 53.000km przy zakupie
Salon PL, raczej fajnie wyposazona, wiadomo kilku rzeczy brakuje ale jest spoko!

Z planow, czarne nerki (czekaja na zalozenie, niestety jest z tym troche roboty a nie mam totalnie czasu) kodowania troche juz jest zrobionego (car play, start/stop, itp), moze na lato troche carbonu na zewnatrz.

Wszystkim dziekuje za komentarze, dzieki ktorym mam salon PL a nie USA :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2021 20:49 przez patrykp, łącznie zmieniany 3 razy.

patrykp
Posty: 55
Rejestracja: ndz lis 29, 2020 00:37
Auto: F82 M4 Competition, E46 M3
Lokalizacja: Wlkp

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: patrykp » pt sty 08, 2021 17:11

I letni setup, wg mnie zdecydowanie lepszy :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2021 20:47 przez patrykp, łącznie zmieniany 1 raz.


patrykp
Posty: 55
Rejestracja: ndz lis 29, 2020 00:37
Auto: F82 M4 Competition, E46 M3
Lokalizacja: Wlkp

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: patrykp » pt sty 08, 2021 20:51

Juras pisze:
czw gru 31, 2020 21:04
1) mam, nie korzystam, nie wiem czy wystarczy kodowanie
2) wystepowal, mam, nie wiem czy i jak da sie dolozyc. Dziala genialnie porownujac np. do Audi, gdzie inzynierowie odpowiedzialni za jego projektowanie musieli miec chyba jakas szczegolna kategorie uposledzenia.
3) Byla, mam i do dupy bo np. S10+ jest zbyt duze i nie naladujesz (w Audi tez jest za mala ale naladujesz i nie skrzypi bo nie ma elementow ruchomych jak to dziadostwo w m4).
1. Musi byc radar - u mnie niema, nie robie.
2. Potrzebne 2 klamki, anteny, wiazka i kodowanie, temat drogawy, okolo 8k, chyba tez odpuszcze.
3. Szukam uzywki :)

Dzieki Juras
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2021 10:54 przez patrykp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: Juras » pt sty 08, 2021 22:05

Ws 1 to zle Cie zrozumialem. Nie mam tego, tylko ten badziew asystujacy martwe pole przy zmianie pasa i tempomat z opcja hamowania.

patrykp
Posty: 55
Rejestracja: ndz lis 29, 2020 00:37
Auto: F82 M4 Competition, E46 M3
Lokalizacja: Wlkp

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: patrykp » sob sty 09, 2021 02:09

Juras pisze:
pt sty 08, 2021 22:05
Ws 1 to zle Cie zrozumialem. Nie mam tego, tylko ten badziew asystujacy martwe pole przy zmianie pasa i tempomat z opcja hamowania.
Czyli masz radar, ja nie mam i sam hamowal przy tempomacie nie bedzie ... :(

Tak poza tym, auto jest mega jako daily!

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: Juras » sob sty 09, 2021 13:22

Nie mam radaru ;-) uzywa hamulcow ale tylko jak recznie zwolnisz, nie ma to nic wspolnego z distronikiem. M4 pomimo roznych wad jest kozak 8) rowniez na daily, blizej mu do GT niz samochodow sportowych.

patrykp
Posty: 55
Rejestracja: ndz lis 29, 2020 00:37
Auto: F82 M4 Competition, E46 M3
Lokalizacja: Wlkp

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: patrykp » śr sty 13, 2021 18:20

Auto poszło na serwis (nie ASO) na wymianę oleju w silniku, wszystkich filtrów, klimy.
Przy okazji olej w skrzyni, dyfrze.

Przy okazji okazało się ze do wymiany są drążki i końcówki drążków kierowniczych no i niestety, hamulce przód oraz tył, co finansowo mnie lekko mówiąc zaskoczyło.

Otwory w tarczach mocno zapchane rdza (chciałem to w wolnej chwili wyczyścić), sama tarcza z rantem, pordzewiała.
Nie wiem czy to od dłuższego postoju (auto stało od Maja), czy tez od intensywnej eksploatacji.

Obrazek

Obrazek

Mialem do wyboru tak na prawdę 3 propozycje:

A. Przod i tył OEM, opcja średnia

B. Składanka z InterCars (tarcze VNE, klocki Brembo + ATE), opcja najtańsza

C. Przód EBC + tył OEM, opcja najdroższa
https://ebcbrakes.pl/pl/katalog/czesci- ... 8561/23417
+
https://ebcbrakes.pl/pl/katalog/czesci- ... 8561/17636

Poszedłem w opcje 3... jeździł ktoś na takim zestawie ?
Podobno różnica będzie spora, pod względem wytrzymałości jak i różnicy w zatrzymywaniu się (która de facto na slabych tarczach była jak dla mnie ok...) Trochę żałuje ze z tylu będzie OEM a nie EBC ale EBC podobno nie robi takiej tarczy do M4 na tył.

Czy może jednak założyć całość OEM ?

pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: pawel1234 » czw sty 14, 2021 11:35

Na przód nie założyłbym innej tarczy niż OEM, klocek do tego może być DS2500 - powinien być tańszy sporo od ori i lepszy ( w E92 tak było )

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: galazka_m3 » czw sty 14, 2021 12:35

Dokładnie, tarcze przód najlepiej Ori, koszt 1050zł za jedną tarcze myślę,że nie jest to wygórowana cena i nie ma co szukać tańszej alternatywy w zamiennikach. Klocki Ferodo DS 2500, ewentualnie te EBC Yellow, za Ori nie ma co przepłacać w tym przypadku.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: Juras » czw sty 14, 2021 12:48

Nie zakladaj oryginalnego klocka. Poczytaj na forach. Sa glosne ze wzgledu na typ uzytej mieszanki. Potwierdzam.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: --==maly==---- » czw sty 14, 2021 13:07

Tylko że oryginalny klocek u mnie wytrzymał już ponad 50tyś i jeszcze z 10 przejedzie a tarczy też jakoś specjalnie nie zniszczył ja tam jestem zadowolony. W m3 zawsze hamulce były głośne już od e46. Juras a Ty na czym jeździsz?

patrykp
Posty: 55
Rejestracja: ndz lis 29, 2020 00:37
Auto: F82 M4 Competition, E46 M3
Lokalizacja: Wlkp

Re: Zakup M4 z USA

Post autor: patrykp » czw sty 14, 2021 16:48

Zakładają,
Przód: Tarcze EBC z linka powyżej + EBC Yellow
Tył: Tarcza OEM + EBC Yellow

Jutro odbieram, dam znać czy będzie jakakolwiek różnica, oprócz ceny
Jak mnie będzie denerwować inna tarcza z przodu i tylu, to EBC będą do sprzedania :lol:

ODPOWIEDZ