M4 f80 vs M3 e92

2014 - | silnik: S55B30
Przemek M3e92
Posty: 5
Rejestracja: ndz paź 31, 2021 09:07
Auto: BMW M3e92

M4 f80 vs M3 e92

Post autor: Przemek M3e92 » czw lis 11, 2021 23:38

Od jakiegoś czasu szukam następcy mojej M3 e92. Wypożyczam różne M aby podjąć dobrą decyzję. Padło na M4 f80. Na plus w stosunku do e92: pozycja za kierownicą, fotele, regulacja kierownicy, wnętrze auta- nowoczesność multimediów. Na plus zachowanie przedniej osi- lepiej inicjuje skręty, czuć jakby był lżejszy silnik. Na plus moment obrotowy który katapultuje auto przy mniejszych prędkościach. Na minus dźwięk silnika podbijany głośnikami. Dla mnie mniej sportowa skrzynia automatyczna. Łagodniej zmienia biegi, jest mniej sportowa- bardziej podbija obroty przy redukcjach- słaby dźwięk wydechu przy redukcjach. Choć jest równie szybka przy zmianie biegów na łopatkach. Na minus gwałtowna utrata przyczepności tylnej osi.Trudniej jeździ się na limicie. Przy odjęciu gazu tył wolno wraca bo jeszcze pompuje turbo. W e92 autem można było prowadzić gazem. W f80 niestety trzeba zakładać szybsze i bardziej gwałtowne kontry co też jednak ma swój urok. A jakie są Wasze spostrzeżenia jeżdżąc oba autami na torze? Nie jeździłem jeszcze M2. Ale podobno ma sens tylko od wersji Competition.

CH2010
Posty: 1
Rejestracja: pn lis 15, 2021 12:22
Auto: BMW M5
Kontakt:

Re: M4 f80 vs M3 e92

Post autor: CH2010 » pn lis 15, 2021 12:28

M4 lepiej mi się jeździło niż M3, bo czuję wszystko nieco lepiej niż w M3. Biegi zawsze zmieniam łopatkami, więc nie robi mi to różnicy. Jedyne co mnie wkurza, to właśnie to co wspominasz - głos silnika z głośników... Szlag by trafił!
Dlatego również chcę wypróbować M2, ale nie w wersji Competition. Dlaczego ta wersja jest tą 'słuszną'? Zwykła również daje ponoć mnóstwo frajdy i jest takim dość oldschoolowym samochodem do jazdy na torze. Gdy będę miał szansę pojeździć, to dam znać jak chodzi o swoje wrażenia.

ODPOWIEDZ