BMW M3 30 Jahre Edition

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: metalurg » sob maja 01, 2021 16:08

Cześć!

Wracam na forum z nowym autem, długo mnie tu nie było, ale I'm back 8)
Lata temu gościła u mnie E46, nadal jest w archiwum, można rzucić okiem tu:
viewtopic.php?f=17&t=1510&start=90

Nowa emka pojawiła się znienacka, trochę myślałem, ale nie szukałem. Czasem przeglądałem sobie oferty, ale albo Stany albo inny wypadek, albo salon PL, ale drogie i ze średnim wyposażeniem. I oto podjechała w styczniu na myjnię prosto pod moje oczy. Zagadałem i okazało się, że to edycja limitowana, o której nie miałem pojęcia, i że właściciel, miły pan w wieku 50+ myśli o sprzedaży, ale jeszcze nie teraz. Ja też nie teraz, powiedziałem i wymieniliśmy się telefonami. Po miesiącu zadzwonił, że może już teraz, bo ma pomysł na nowe auto. Pomyślałem, że takie okazje się nie powtarzają i oto ją prezentuję :)

Auto z polskiego salonu, podobno w Polsce poszło tylko 5 sztuk tej edycji. Z wyposażenia niemal wszystko co dało się dopchnąć, jest nawet pakiet M-Driver jeszcze niewykorzystany :621: Jedyny minus jak na kolekcjonerską edycję to przebieg 85k, ale przynajmniej jest udokumentowana historia, żadnych stłuczek, używany z głową i nie upalany. Miły pan lubił pocisnąć, ale bokiem nie jeździł (chyba :P ). Auto w środku i pod spodem jak nowe. Jedynie trochę odprysków na masce. Gwarancja do lipca. Myślę, że to dobry zakup i fajna inwestycja.

Co do planów mam trochę obiekcje, ponieważ to edycja limitowana i wolałbym zachować ją w stanie najbliższym oryginałowi. Ale elementy, które można przywrócić pewnie pozmieniam. Na początek dokładka zderzaka z przodu i zmiana dyfuzora z tyłu plus kaczy kuper (jeszcze nad tym myślę) oraz sprężyny M-performance, żeby trochę ładniej siedziało (z -15/-10 mm). Coś jak tu: https://ag-spots-2020.o.auroraobjects.e ... 2708_5.jpg

Wrzucam parę fotek na zimówkach 19", ktoś się orientuje jaki to model? Auto już na letnich, zrobię sesję jak będzie ładniejsza pogoda. Jestem już umówiony na odświeżanie lakieru i ceramikę, więc będzie co focić :grin:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: Juras » sob maja 01, 2021 21:19

Felga to styling 345 z m5 f10. Czy ktos upalal czy nie to juz sie nie dowiesz ale tez nie ma co demonizowac. Przy tej mocy czesto latwiej idzie bokiem niz prosto i jak jest dbana i uwaza sie na pewne rzeczy to nic jej nie bedzie. Pamietaj, ze bmw samo zacheca do latania bokiem np. publikujac na yt instruktarz od czego zaczac. Emka ciekawa. Gratuluje.

https://youtu.be/IQUtmNVVUck

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: metalurg » pn maja 03, 2021 18:07

Fajny filmik i dobry instruktaż :)

Tego jak poprzednik jeździł pewnie się nie dowiem, ale z rozmów wydaje się szczery i nie wariat, używał samochodu na codzień do pracy. Przesiadł się na dziadkowóz czyli RS6 ;)

Dla mnie to będzie bardziej auto "do kościoła i na trening" oraz na wyjazdy, więc przebiegi znacznie spadną. Na razie zrobiłem może z 200 km, jeszcze się przyzwyczajam. Po E46 M3 to taka krowa trochę jest pomijając moc. Żona ma Mini Cooper JCW i tamto autko mimo dwukrotnie niższej mocy świetnie się sprawuje przy szybkim lawirowaniu w mieście. M3 muszę jeszcze nieco obczaić.

Dzięki za model felg.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: Juras » pn maja 03, 2021 20:20

Niestety, auta rosna i f80 jest spore, tylko 5cm krotsze od e34. Jak wsiadlem jakis czas temu jako pasazer do swojej bylej e90 to wydala mi sie zwarta jak gokart po m4. M2 jest pod tym wzgledem spoko ale sa gorzej wyposazone i mniej wyraziste, zwlaszcza z tylu.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: --==maly==---- » pn maja 03, 2021 20:57

E90 jeździły najlepiej ale plusem jest że seria G20 wróciła do porzadku i prowadzi się dużo lepiej do F.
M3 bardzo fajne zwlaszcza że limitowana seria chociaż ten kolor mi osobiście średnio leży.
Pamiętam twoje szare e46 M3 fajnie że wrócileś do M3.
F80 to dużo bardzie cywilizowane auto od E46 M3 ale nadal nie tak cywilne i przyjemne jak zwykłe F30 i potrafi bardzo dużo w każdym punkcie bije E46 na głowe.

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: metalurg » śr maja 05, 2021 01:43

Po jakim kątem G20 wróciła do porządku? W F kierownica jest jak z symulatora, w każdym trybie. Brak tego czucia kół co kiedyś przez to elektroniczne sterowanie. Miałem to uczucie już kiedyś przy okazji jazdy F30. Porównując do E46 to fakt, że bije na głowę niemal pod każdym kątem (no, tamto lepiej mi leżało rozmiarem), do jazdy codziennej jak najbardziej się nadaje.

Dziś zrobiłem pierwszą krótką przejażdżkę na nowych felgach, to są 20" 666M :twisted: Opony używane, bieżnika jeszcze trochę jest, ale auto bardzo chętnie wchodzi lekko bokiem przy ostrzejszym zakręcie. Na prostej jak się depnie na dwójce albo trójce to tył się nie trzyma, nosi go. Na zimówkach, które były prawie nowe tak nie było, tam problemów z trakcją nie czułem. Chyba oponki trzeba dojeździć i rozejrzeć się za nowymi.
Jakieś rekomendacje? Opony mają być do normalnej/szybkiej jazdy. Teraz są Dunlop Maxx Sport RT2. Jeździłem na takich w 130i i było ok, ale pamiętam z E46, że tylko Micheliny Pilot Sport. Teraz też? Widzę, że opinie nadal dobre.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: --==maly==---- » śr maja 05, 2021 07:12

G20 jest świetne pod kątek ukladu kierowniczego bardzo precyzyjne i zwinne G80 również to najwiękssy plus G80 vs F80.
Co do opon zdecydowanie F80 nie wybacza starych opon. Polecam Michelin PS4 lub PS4s.

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: metalurg » pt maja 07, 2021 23:17

A miałeś okazję jeździć tylko G20 czy G80 też? Jestem bardzo ciekawy jak to poprawili, może się przejdę na jazdę testową z ciekawości. Niestety na G80 jeszcze nie będę mógł sobie pozwolić, poza tym ten przód, co to miało być, karykatura alfy? :sad: Może lifting to zmieni, chyba celowo robią brzydszą wersję na początku.

Opony mają po 6 mm, ale są z 2016, więc może już stwardniały... Pojeżdżę na razie, może szybko dokończę :P

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: Juras » sob maja 08, 2021 06:36

Te opony calkowicie nie nadaja sie do f80. 5 lat i model, ktory nie dorownuje trakcja np. Michelin. Sa tu tacy, co kupuja nowe Michelin (tylko nie PSS... Tak jak Maly napisal PS4 albo PS4S) i sprzedaja je po roku z dobrym bieznikiem zeby kupic nowe.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: --==maly==---- » sob maja 08, 2021 23:17

G80 jeździłem i jeżeli chodzi o układ kierowniczy to jest rewelacja. Największy progres względem F80 to właśnie układ kierowniczy. Ogólnie auto fajne tylko ten przód mnie nie przekonuje jak i sposób poszerzenia tylnych nadkoli.
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2021 11:06 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: Juras » ndz maja 09, 2021 07:08

--==maly==---- pisze:
sob maja 08, 2021 23:17
F80 jeździłem i jeżeli chodzi o układ kierowniczy to jest rewelacja. Największy progres względem F80 to właśnie układ kierowniczy. Ogólnie auto fajne tylko ten przód mnie nie przekonuje jak i sposób poszerzenia tylnych nadkoli.
Z zewnatrz nie powala ani z przodu ani z tylu. Ta nerka nawet nie jest najgorsza, po prostu cala jest troche nijaka. Z wyjatkiem tylu sedana, ktory bardzo mi odpowiada. Poza tym elementem, F8x jest po prostu ladniejsze. Natomiast srodek G jest absolutnie genialny i bije F na glowe. Jeszcze f8x jakos uchodzi ten srodek z tymi fotelami i carbonami, zwykle f3x w srodku jest po prostu tandetne. Niestety, G jest o 200kg ciezsze niz F. To jakis calkowity absurd. Do tego nie ma DKG tylko zwykla skrzynia, taka sama jak ta z 440i. Osobisbie za to podoba mi sie koncepcja odlaczanego napedu na 4 kola.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: --==maly==---- » ndz maja 09, 2021 11:12

G80 jest cięższe ale w jeździe na ulicy nie da się tego wyczuć wydaje się lekka i zwinna. Co do automatu mi osobiście pasuje bo używam auta jako daily a tutaj dkg często szarpie i drażni. Opcja 4x4 też wydaje się fajna skoro jest możliwość wyboru napędu ale to musiał bym pojeździć zobaczyć jak to działa bo to kolejne kilogramy.
Jakość wnętrza i same możliwości auta to największy przeskok. Mimo że w F80 mam pełną opcję z pełną skórą itd to w G80 jest dużo lepiej dodatkowo auto samo jeździ, rusza, parkuje jak chcemy jest prawie autonomiczne. Przeskok technologiczny jest bardzo duży ale F80 to model F30 z przed 10 lat korzystający z technologii jeszcze starszej serii 5 F10.

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: metalurg » pn maja 10, 2021 01:00

Ciekawe rzeczy piszecie o tej serii G. Auto wielu kontrastów - 200 kg cięższe (wtf?!), ale prowadzi się lepiej, opcja 4 x 4 bardzo fajna, za to zwykła skrzynia, w środku poprawa, na zewnątrz gorzej. I niemal samo jeździ, a przecież to ma być auto sportowe :D Chyba z wyglądem zewnętrznym BMW robi co generację zmianę ładne/brzydkie. E90 po E46 to dramat, F30 po E90 na odwrót.

Tymczasem pojeździłem więcej i zrobiłem pierwszą trasę Łódź-Trójmiasto. Opony nie są jednak takie złe, wcześniej musiał być chyba chłodny i wilgotny asfalt, teraz w ogóle nie zarzucała przy podobnej jeździe, póki co zostawię je jeszcze. Do jazdy autostradowej bardzo spoko autko, nie jest za głośne jak E46, komfort podróżowania jest dla mnie idealny.

Co do częstych uwag na temat trzeszczącego podłokietnika i innych elementów, tutaj nic takiego nie występuje, może dobrze spasowany egzemplarz trafiłem. Dźwięk wydechu też jest ok, nie czuję potrzeby ingerencji. Jedyny słaby element to audio, które mimo wersji HK brzmi średnio, basy nie schodzą nisko lub dudnią, środek stłumiony, góra wyostrzona. Ustawienia EQ niewiele pomagają, po prostu komponenty liche. Chyba coś z tym zrobię, bo czasem lubię słyszeć silnik, a czasem fajną muzykę.

Myślę też już o pokodowaniu, trochę sam, trochę u kogoś. Dostałem ofertę z bimmer-kodowanie z Krakowa i polecają pakiet GTS. Stage1 do 510 KM też brzmi ciekawie. Macie jakieś info i opinie o nich?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: Juras » pn maja 10, 2021 08:32

Mi trzeszczy podlokietnik i... ladowarka indukcyjna pod nim. Do tego jest zbyt mala, zeby wszedl samsung s10+ wiec chce ja wywalic do szuflady. Nie slyszalem nic o chipach bimmercode ale 510KM to troche malo. Maly ma 530, tez mialem tyle miec ale w efekcie jest 556. Napisze tak: bardzo szybka, ale... Spodziewalem sie jeszcze minimalnie lepszego efektu :wink:

metalurg
Posty: 160
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 03:29
Lokalizacja: Łódź

Re: BMW M3 30 Jahre Edition

Post autor: metalurg » pn maja 10, 2021 17:55

U mnie telefon pasuje idealnie, ale to na obecne standardy maluch (iPhone 8 ). Co do mocy, dla mnie te 450 to już szatan, ale mam auto od 3 tygodni, podobno apetyt rośnie w miarę jedzenia. Pewnie przy 510 aż takiej zmiany nie będzie czuć. Jak mawia mój przyjaciel hipis amator, w życiu ważne są trzy zasady: umiar, prostota i elegancja ;).

ODPOWIEDZ