BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » wt sty 02, 2018 16:59

Moze i bym olal gwarancje, ale mam rozszerzona na 5 lat lub 200kkm, wiec moze troche szkoda. A co do 20" to moze Michal da sie karnac na spokojnie po jakichs dziurach to bede wiecej wiedziec.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Michalll1
Posty: 12
Rejestracja: ndz lis 05, 2017 11:45
Auto: M4

Re: BMW M4 2017

Post autor: Michalll1 » śr sty 10, 2018 12:42

Trochę mnie nie bylo i widzę, że sporo ominęło. Co do jazdy na 20''. Regulacja zawieszenia jest dla mnie na tyle duza i odczuwalna, że spokojnie mozna jeździć po dziurawej drodze. Nie mam porównania z 19'' ale mam z innym samochodem czyli f10. Zaskocze Was ale moim skromnym zdaniem nie ma jakiejś wielkiej roznicy przy ustawieniu comfort, przy nie zbyt dużej prędkości. Piszę oczywiście o resorowaniu, nie o wyciszeniu i komforcie w ogolnym rozumieniu.

Przy najblizszej okazji sam przetestujesz :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » śr sty 10, 2018 13:44

Taki mialem wlasnie plan, bez szalenstw, ale ze kawalek bysmy sie zamienili. Ja stestuje 20", a Ty manuala :wink: Schnitzery mi nie daja spokoju, wygladaja oblednie.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » wt lut 06, 2018 14:03

Wymienilem olej i filtr w ramach nieobowiazkowego przegladu przy 15kkm. Oprocz tego pojawila sie pierwsza awaria. Padl... klakson :lol: konkretnie piszac to zaczal falszowac, wiec wymienili na nowy. Mozliwe, ze cos sie zrabalo przy wymianie kiery na performance.

Ogledziny lakieru jednoznacznie wskazaly brak jakichkolwiek ubytkow w lakierze. Wciaz jest jak nowy. Gdyby sie super czepiac, to jest ubytek w folii na masce - 0,5mm i kilka mikro rysek na prawym rogu klapy bagaznika, w typie hologramu. Najpewniej i tak jest to zarysowna powlola ceramiczna, a nie sam lakier. Do korekty w ciagu 5 minut. Poki co nie ruszam. Zobaczymy czy sie wiecej nazbiera i machne je za jednym razem. Albo usune przed wsadzeniem w folie.

Okazalo sie tez, ze moj kolega jest mechanikiem w Bawarii. Mozna wskazac do kogo konkretnie ma trafic samochod i tak tez zrobilem i bede robic. Niektore historie zwiazane z ASO mroza krew w zylach. Przy czym nie mam na mysli konkretnie Bawarii, o ktorej poki co nie moge zlego slowa napisac. Warto jednak dmuchac na zimne i miec wieksza pewnosc kto i co dokladnie robi z naszym autem.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: BMW M4 2017

Post autor: Pawel_M3GT » śr mar 07, 2018 19:04

Dopiero zobaczylem ten watek. Powiem tylko, ze auto w perfekcyjnie skomponowane - Czarna z czarnym srodkiem i manual. IDEAL.
Milego latania pozdro



Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob wrz 01, 2018 09:05

Z tylu nowe Portofino, a Mercedes to nie zadna popierdółka tylko GT-R.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » śr wrz 05, 2018 19:42

Ze względu na to, że seryjny dźwięk wydaje się po jakimś czasie nudny, przyszła pora na wizytę w MG. Przeróbki mają na celu zbliżenie się do czegoś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=gvULucZsrHk"

Na ile się to uda, zobaczymy jutro po odbiorze. Wymieniamy środkowy tłumik na x-pipe a środkowy katalizator na decata, czyli coś w rodzaju pustego tłumika, który oprócz uwolnienia kilku db, przez gromadzący się nadmiar oparów paliwa będzie powodował większą częstotliwość strzałów. Kusiły końcówki MG w carbonie w stylu akrapa (mega kozak!), ale pomimo upustu nie widziało mi się praktyczne podwojenie ceny operacji podstawowej, więc uprzejmie podziękowałem. Całość odbywa się praktycznie bez utraty gwarancji - na silnik zostaje utrzymana przy każdej przeróbce za downpipem. Utrata gwarancji dilerskiej na elementy układu wydechowego jest w jakimś stopniu rekompensowana odpowiedzialnością MG za wykonaną pracę. Niedługo wrzucę foto/video.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz wrz 23, 2018 14:00

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na 2 ostatnich zdjęciach wymienione elementy. Video wrzucę później ale gada tak samo jak ten GTS z linka powyżej choć oczywiście filmik nie jest w stanie tego oddać. Jest głośniej, mega gardłowo i strzela jak porąbana. Przy zamkniętych klapach zupełnie jak seria. Nie rozumiem dlaczego nie wyszła tak z fabryki. Co prawda nie jest to ryczące V8 z e92 ale daje radę.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: BMW M4 2017

Post autor: seevin » ndz wrz 23, 2018 21:46

Czyli rezonatory zamiast drugich katów i delete tłumika środkowego? Jak się skończy gwarancja to jeszcze downpipe i będzie ogień :grin:
Nawet nieźle to wygląda jak na nich, z ciekawości dużo taniej wyszło niż jakiś firmowy wydech?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz wrz 23, 2018 23:24

Delete tłumika i w to miejsce x-pipe. Zamknęliśmy temat dwójką. O żadnym kompletnym wydechu w stylu Akrapa nie mogło być mowy: >20k PLN. M Performance też coś w tym stylu. Tutaj wg. MG, technicznie, oprócz tytanu, wygląda to tak samo jak MPE, z wyjątkiem tylnego tłumika, który różni się nieznacznie. Przy otwartych klapach nigdy nie jest tak, że całość spalin idzie do końcówek z pominięciem tłumika. Część wciąż do niego wpada. W MPE z kolei, przy otwartych klapach ograniczono nieznacznie ten przepływ i większa część spalin idzie od razu na zewnątrz. U mnie pucha końcowa została ta sama, ale nastąpiła jakaś ingerencja przy klapach i teraz niby u mnie też mniej spalin przy otwartych klapach trafia do tłumika. Ile w tym prawdy, trudno oceniać ale efekt ogólny jest git. Zobaczymy co z DP po gwarancji.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: BMW M4 2017

Post autor: seevin » pn wrz 24, 2018 00:33

Faktycznie, z sekcji środkowych do wyboru jest tylko akrap, supersprint i Active Autowerke, przy czym ceny zaczynają się od 1200 USD. Myślałem, że Evolve już coś ma, ale dopiero zrobili prototyp (tytanowy, więc też tani nie będzie)
https://www.youtube.com/watch?v=O4yEZqQNcBI" onclick="window.open(this.href);return false;

Mega wypas, że masz klapy w seryjnym wydechu. Też bym go nie zmieniał :grin:
Czuć jakiś wzrost mocy?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » pn wrz 24, 2018 07:47

Gada podobnie do tej z Twojego linka. Przypuszczam, że większe różnice pomiędzy poszczególnymi firmami są bardziej słyszalne na żywo. Przyrostu ani się nie spodziewałem ani nie odczułem ani nie sądzę by był on w ogóle możliwy dzięki takiej modyfikacji, niezależnie od producenta. Może coś ekstra dałoby się później wycisnąć przy chipie i strojeniu ale nie wiem w sumie. Przypuszczam, że najlepiej byłoby podłubać w tym celu DP.

Wszystkie f8x mają klapy. Szkoda tylko, że nie są fabrycznie sterowane osobno, tylko podpięte pod tryby pracy przepustnicy. Zamknięte są na Efficient, w Sport i Sport+ otwarte. Jeśli chodzi o środkowe sekcje Akrpapa czy innych to efekt byłby taki, że wydałbym ponad 2 razy tyle i ciekawe gdzie bym pojechał na montaż - pewnie i tak do MG. A skoro tak to dobrze, że całościowo odpowiadają na proces zarówno od strony produkcji tych elementów jak i za montaż. Tytanu nie potrzebuję, a MG robi naprawdę dobrą robotę. Dla mnie rezultat 10/10.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: BMW M4 2017

Post autor: seevin » wt wrz 25, 2018 11:44

DP dają jakieś 20-30 km chyba, ale myślałem, że wywalenie ceramicznych katalizatorów z wydechu też przyniesie jakaś poprawę.
Sterowany wydech super sprawa, ale tak jak mówisz najlepiej by było mieć osobny przycisk jak np w Porsche.

Twój wygląda faktycznie bdb, ale w pierwszej kolejności jak zobaczyłem, że będziesz brał wydech u nich do M4 to się trochę zdziwiłem, bo tą firmę kojarzę z czymś takim jak poniżej :D
Obrazek

Dawaj filmiki z zewnątrz i ze środka ;)

ODPOWIEDZ