BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer
Re: BMW M4 2017
Nie bylo dramatu ale widac tez, ze raz na jakis czas warto zrobic. Nic nie sciagalo, rowne zuzycie opon.
Re: BMW M4 2017
Nareszcie przyszla pora na zakonczenie prac przy ukladzie wydechowym. Pomine juz etapy i szczegoly organizacyjne i czasowe tego bo szkoda pisac. Podsumowujac:
1) DP rezonowane MG
2) Sportowe katy MG
3) Rezonatory MG (montowal kto inny, z reszta byly pracownik MG. Calosc tego punktu jesli chodzi o samo MG jest wybitnie absurdalna ale nie mam zamiaru sie denerwowac wiec szczegoly pomine)
4) Kolanko MG wyrownujace dlugosc rur na odcinku pomiedzy turbinami a H/X-pipem (ten element przy dyfrze, pomysl zaczerpnalem z f80.bimmerpost i poprosilem MG o wykonanie, to tu odbywa sie najwazniejsza zmiana dzwieku, silnik zaczyna brzmiec w koncu jak R6 a nie dwa R3)
5) H/X-pipe pomyslu MG (sama konstrukcja, natomiast umiejscowienie wynika z poprzedniego punktu). Element laczacy strugi za dyfrem. Nie jest to wbrew pozorom zwykly H-pipe, jego konstrukcja w srodku takimi slimakami kieruje strugi na przeciwlegla strone. Podobne rozwiazania sa stosowane np. przez Porsche.
6) Koncowki no name mojego pomyslu zrobione pod wymiar na zamowienie, 100mm, czarny mat.
7) Tlumik pomalowany przez MG w czarny mat
8 ) Wylaczone pops & bangs w Dynosofcie przy okazji programu, strzeli sobie czasem tylko na dwojce. Dobrze, ze tym trybem mi to pasuje bo nie da sie tego wylaczyc, ewentualnie tylko poprzez wlaczenie trybu Efficient i tym samym zamkniecie klap.
9) We wlasnym zakresie wykodowany ASD
Do S65 czy S50 oczywiscie nie ma nadal doskoku ale brzmi calkiem inaczej niz fabryka. MPE czy wszystkie akrapy i inne wynalazki, ktore de facto podbijaly jedynie te sama, lipna, charakterystyczna dla S55 note, moga sie schowac. Wyjatkiem oczywiscie sa systemy bazujace na tej samej koncepcji wyrownania dlugosci rur.
(Z tego co ustalilem to sens maja jedynie AA oraz TGM, odradzam Valvetronic i Militek. Przy czym TGM nie przewiduje catless DP, trzeba we wlasnym zakresie wtedy domontowac rezonatory. AA jest tu duzo lepsze, jego konstrukcja tez jest wyjatkowa, inaczej przedluza niz cala reszta i rezonowana wersja nawet przy catless DP powinna byc P&P.)
U mnie mega zredukowala sie ta nieszczesna nota typowa dla S55. Slychac, ze dzwiek jest duzo bardziej wyrownany i gladki. Pomimo DP (catless choc rezonowane) bardzo rzadko w ogole slychac jakiekolwiek brzeczenie/rezonans (powodzenia z tym przy samej wymianie na nierezonowane catless DP, zwlaszcza bez drugich katow) i w dodatku nie ma tej sztucznosci wynikajacej z ASD. Przypomina barwa troche N55, na nizszych obrotach na parkingu podziemnym brzmi niemal identycznie jak moja byla e90 330i z rura zamiast koncowego.
W wolnej chwili postaram sie nagrac jakis filmik choc te nagrywane ostatnio po roznych etapach slabo odzwierciedlaly zmiany dzwieku slyszalne na zywo.
1) DP rezonowane MG
2) Sportowe katy MG
3) Rezonatory MG (montowal kto inny, z reszta byly pracownik MG. Calosc tego punktu jesli chodzi o samo MG jest wybitnie absurdalna ale nie mam zamiaru sie denerwowac wiec szczegoly pomine)
4) Kolanko MG wyrownujace dlugosc rur na odcinku pomiedzy turbinami a H/X-pipem (ten element przy dyfrze, pomysl zaczerpnalem z f80.bimmerpost i poprosilem MG o wykonanie, to tu odbywa sie najwazniejsza zmiana dzwieku, silnik zaczyna brzmiec w koncu jak R6 a nie dwa R3)
5) H/X-pipe pomyslu MG (sama konstrukcja, natomiast umiejscowienie wynika z poprzedniego punktu). Element laczacy strugi za dyfrem. Nie jest to wbrew pozorom zwykly H-pipe, jego konstrukcja w srodku takimi slimakami kieruje strugi na przeciwlegla strone. Podobne rozwiazania sa stosowane np. przez Porsche.
6) Koncowki no name mojego pomyslu zrobione pod wymiar na zamowienie, 100mm, czarny mat.
7) Tlumik pomalowany przez MG w czarny mat
8 ) Wylaczone pops & bangs w Dynosofcie przy okazji programu, strzeli sobie czasem tylko na dwojce. Dobrze, ze tym trybem mi to pasuje bo nie da sie tego wylaczyc, ewentualnie tylko poprzez wlaczenie trybu Efficient i tym samym zamkniecie klap.
9) We wlasnym zakresie wykodowany ASD
Do S65 czy S50 oczywiscie nie ma nadal doskoku ale brzmi calkiem inaczej niz fabryka. MPE czy wszystkie akrapy i inne wynalazki, ktore de facto podbijaly jedynie te sama, lipna, charakterystyczna dla S55 note, moga sie schowac. Wyjatkiem oczywiscie sa systemy bazujace na tej samej koncepcji wyrownania dlugosci rur.
(Z tego co ustalilem to sens maja jedynie AA oraz TGM, odradzam Valvetronic i Militek. Przy czym TGM nie przewiduje catless DP, trzeba we wlasnym zakresie wtedy domontowac rezonatory. AA jest tu duzo lepsze, jego konstrukcja tez jest wyjatkowa, inaczej przedluza niz cala reszta i rezonowana wersja nawet przy catless DP powinna byc P&P.)
U mnie mega zredukowala sie ta nieszczesna nota typowa dla S55. Slychac, ze dzwiek jest duzo bardziej wyrownany i gladki. Pomimo DP (catless choc rezonowane) bardzo rzadko w ogole slychac jakiekolwiek brzeczenie/rezonans (powodzenia z tym przy samej wymianie na nierezonowane catless DP, zwlaszcza bez drugich katow) i w dodatku nie ma tej sztucznosci wynikajacej z ASD. Przypomina barwa troche N55, na nizszych obrotach na parkingu podziemnym brzmi niemal identycznie jak moja byla e90 330i z rura zamiast koncowego.
W wolnej chwili postaram sie nagrac jakis filmik choc te nagrywane ostatnio po roznych etapach slabo odzwierciedlaly zmiany dzwieku slyszalne na zywo.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Z tym wyrównaniem długości to ostatnio popularny zabieg ciekawy jestem dzwięku na żywo.
Re: BMW M4 2017
Jak bylbys kiedys w okolicy to zapraszam.
Do poprzedniego wpisu dodam, ze wszelkie proby usuwania katalizatorow, niezaleznie czy DP czy drugich, to w tym silniku z perspektywy dzwieku fatalny pomysl. Podpowiem, ze jak juz wymieniac DP to tylko na rezonowane lub ze sportowymi katami. Drugie to samo. Jeden gosc z bimmerpost po usunieciu pierwszych i drugich katow byl zmuszony wsadzadzic w miejsce tych drugich najwieksze rezonatory magnaflow jakie dalo sie tam upchac, zeby tylko pozbyc sie brzeczenia. Mozna powiedziec, ze katalizatory oraz rezonatory (w najrozniejszych kombinacjach) sa wrecz kluczem do poprawy brzmienia S55 a wszelkie proby ich eliminacji zakoncza sie zwiekszonym rasp co w tym silniku jest totalna porazka. Oczywiscie te drugie moga zastepowac z powodzeniem te pierwsze.
Tu jeszcze inny gosc wie o co chodzi, mial catless DP i wywalil katalizatory are zarezonowal calosc na maksa:
https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1656403
Fabryczny rezonator to tez slaby pomysl.
Pojezdzilem z tym troche i nie jest to jakis dzwiek, ktory kladzie na kolna, na pewno nie. Ale nie denerwuje i jakas tam frajde daje, a z tym silnikiem to juz cos.
Do poprzedniego wpisu dodam, ze wszelkie proby usuwania katalizatorow, niezaleznie czy DP czy drugich, to w tym silniku z perspektywy dzwieku fatalny pomysl. Podpowiem, ze jak juz wymieniac DP to tylko na rezonowane lub ze sportowymi katami. Drugie to samo. Jeden gosc z bimmerpost po usunieciu pierwszych i drugich katow byl zmuszony wsadzadzic w miejsce tych drugich najwieksze rezonatory magnaflow jakie dalo sie tam upchac, zeby tylko pozbyc sie brzeczenia. Mozna powiedziec, ze katalizatory oraz rezonatory (w najrozniejszych kombinacjach) sa wrecz kluczem do poprawy brzmienia S55 a wszelkie proby ich eliminacji zakoncza sie zwiekszonym rasp co w tym silniku jest totalna porazka. Oczywiscie te drugie moga zastepowac z powodzeniem te pierwsze.
Tu jeszcze inny gosc wie o co chodzi, mial catless DP i wywalil katalizatory are zarezonowal calosc na maksa:
https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1656403
Fabryczny rezonator to tez slaby pomysl.
Pojezdzilem z tym troche i nie jest to jakis dzwiek, ktory kladzie na kolna, na pewno nie. Ale nie denerwuje i jakas tam frajde daje, a z tym silnikiem to juz cos.
Re: BMW M4 2017
Update przed zimowaniem:
1) Przebieg 41.9kkm czyli ok 4.3kkm od ostatniej wymiany oleju przed sezonem w lutym czy marcu, czyli w sam raz na wymianę przed przejechaniem 5kkm przed kolejnym sezonem i takich interwałów teraz po chipie będę się trzymać
2) Niestety, ze względu na niegotowość e36 nie udało się przejechać mniej, e38 wzięła to klatę tylko w niewielkim stopniu
3) Poziom oleju pokazuje MAX, oczywistym jest, ze bez dolewek.
4) Świeżo umyta + quick detailer + profilaktyczne czyszczenie oraz konserwacja skóry i przez stacje prosto do garazu. Fuks bo mroz ale sucho.
5) Przy inspekcji lakieru zrobiło się nerwowo bo odkryliśmy rysę na środku drzwi kierowcy, ok 7-8cm na oko, grubości włosa, lekko wyczuwalna paznokciem Na szczęście ściągnęli ok 2um i rysa całkowicie zniknęła. Uf. Nie wiem jakim cudem tam się znalazła ale było blisko.
6) Zatankowana pod korek jak zwykle VP100.
7) Pozostaje dobić trochę wyższe ciśnienie do opon przed postojem (jakieś sugestie? 2.6-2.8?)
1) Przebieg 41.9kkm czyli ok 4.3kkm od ostatniej wymiany oleju przed sezonem w lutym czy marcu, czyli w sam raz na wymianę przed przejechaniem 5kkm przed kolejnym sezonem i takich interwałów teraz po chipie będę się trzymać
2) Niestety, ze względu na niegotowość e36 nie udało się przejechać mniej, e38 wzięła to klatę tylko w niewielkim stopniu
3) Poziom oleju pokazuje MAX, oczywistym jest, ze bez dolewek.
4) Świeżo umyta + quick detailer + profilaktyczne czyszczenie oraz konserwacja skóry i przez stacje prosto do garazu. Fuks bo mroz ale sucho.
5) Przy inspekcji lakieru zrobiło się nerwowo bo odkryliśmy rysę na środku drzwi kierowcy, ok 7-8cm na oko, grubości włosa, lekko wyczuwalna paznokciem Na szczęście ściągnęli ok 2um i rysa całkowicie zniknęła. Uf. Nie wiem jakim cudem tam się znalazła ale było blisko.
6) Zatankowana pod korek jak zwykle VP100.
7) Pozostaje dobić trochę wyższe ciśnienie do opon przed postojem (jakieś sugestie? 2.6-2.8?)
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Jak ma stać nabij śmiało 2.8 nawet do 3.0. Jak przyjdą duże mrozy to z 3.0 zrobi się 2.7 chyba że garaż grzany ale do 3.0 nie zaszkodzi i warto co jakiś czas ruszyć auto żeby opony się nie odgniatały.
Re: BMW M4 2017
Tak, odpalam co tydzień-dwa i przestawiam. Dzięki Mały.--==maly==---- pisze: ↑sob gru 04, 2021 09:20Jak ma stać nabij śmiało 2.8 nawet do 3.0. Jak przyjdą duże mrozy to z 3.0 zrobi się 2.7 chyba że garaż grzany ale do 3.0 nie zaszkodzi i warto co jakiś czas ruszyć auto żeby opony się nie odgniatały.
Re: BMW M4 2017
Zimowe ladowanie akumulatorow. Szkoda, ze na codzien stoja osobno.
Re: BMW M4 2017
No fajnie razem wyglądają Mam nadzieje, że jednak w tym roku uda się je zobaczyć na żywo
Re: BMW M4 2017
Na bank
Re: BMW M4 2017
Maly, a pedal hamulca na takim zacisku pracuje normalnie? Serwo nie ma czasem wtedy ciezej?--==maly==---- pisze: ↑pt cze 04, 2021 23:04Zacisk jest z C63 amg w204 ale z e63 jest taki sam.
Potrzebne są adaptery jakaś niemiecka firma to sprzedaje ale nie pamiętam jaka.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Normalnie bezproblemowo. Poprawa jest bardzo duża.
Re: BMW M4 2017
Caly czas chodzi mi po glowie ale tez mam obawy, ze wydam kase, nakombinuje a nie pojade ani na tor ani tez nie jezdze tym autem tak, zeby czesto ostro hamowac i tym samym to wykorzystac.
Skutecznosc OEM jest dla mnie calkowicie wystarczajaca. Nigdy chyba nawet nie otarlem sie o granice ich mozliwosci. Ale irytuje ten halas a momentami tez wibracja, nawet jesli jest nieznaczna. Zastanawiam sie czy nie wymienic po prostu tarcz na EBC + jakis klocek i tyle, co powinno rozwiazac problem.
Jakbys jezdzil dosc rozsadnie po drodze i nie jezdzil na tor to wszedlbys w te zaciski?
Re: BMW M4 2017
Zamówiony olej do wymiany. Wybór padł na Millers CFS 5w40 NT+.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Co do zacisków ja też nigdy nie zagotowałem serii ale z zaciskiem z amg jakość i komfort hamowania są całkiem inne.