BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: BMW M4 2017

Post autor: Przemooo » ndz mar 28, 2021 08:51

Kurde mać, tam ciężko coś z tym dźwiękiem zrobić z tego co widzę.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz mar 28, 2021 09:24

Przemooo pisze:
ndz mar 28, 2021 08:51
Kurde mać, tam ciężko coś z tym dźwiękiem zrobić z tego co widzę.
Dalej Ci sie nie podoba? Ja uwazam, ze brzmi to rewelacyjnie:

https://www.youtube.com/watch?v=ucUF-j5xJVk
https://www.youtube.com/watch?v=nxGQ9pZHyr0 (tu zwlaszcza od 40 sek)

Jestem przekonany, ze na zywo robi jeszcze lepsze wrazenie. Problemem m4 jest uklad dwoch turbin napedzajacych po 3 cylindry, jedna za druga w ukladzie r6. To wymusilo nominalnie rozna dlugosc obu rur wydechu. Lipny dzwiek bierze sie stad, ze caly uklad ze soba dzwiekowo nie wspolga i de facto wydaje dzwiek jak 2 trzycylindrowe silniki. Wyrownanie dlugosci obu rur rozwiazuje ten problem i silnik zaczyna gadac w koncu jak prawdziwe r6.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: BMW M4 2017

Post autor: Przemooo » ndz mar 28, 2021 11:36

Przez V8 mam trochę popsute wymagania akustyczne i żadne R6 mnie nie robi, choć M4 i M2 comp brzmią wyjątkowo źle. Najlepsze co słyszałem w R6 to S38

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz mar 28, 2021 11:46

To prawda, ze stare r6 bez doladowania mialy super brzmienie. S38 chyba na zywo nie slyszalem ale przypuszczam, ze s50 mu nie ustepuje.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » pn mar 29, 2021 10:02

Po kilkunastu latach jazdy na ciemnych przednich bocznych szybach postanowilem sie poddac. Kontrole zdarzaja sie dosc regularnie, zwlaszcza w takim aucie z przypalowym wydechem, ktore nie zawsze porusza sie w pelni przepisowo. Mandat czy zabrany dowod mnie nie boli zbytnio ale juz ryzyko mniej lub bardziej legalnego odholowania samochodu i jego potencjalnego porysowania czy obicia juz tak. Pierwszy lakier jest tylko jeden :wink: bez wiekszego zalu, bez nich nie wyglada az tak zle jak myslalem, juz przywyklem. Ponizej m.in. ostatnie foty na ciemnych:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu MG in progress. Z radoscia odebralem telefon, ze uda sie jednak uniknac H-pipe i bedzie dosc nietypowy, komorowy X-pipe (podobnie jak ponizej). Plusy sa takie, ze nie tylko lepiej wymiesza sie struga ale rowniez unikniemy efektu rezonatora Helmholtza, ktory w praktyce moglby objawiac sie dodatkowym, zbednym szumem czy tez innym tonem wywolanym prostopadlymi zalamaniami strugi przy H-pipe. Moze jutro uda sie odebrac.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt kwie 02, 2021 21:03 przez Juras, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » wt mar 30, 2021 15:27

Odebralem, filmiku narazie nie wklejam, jest poprawa ale to wciaz nie jest to. MG zrobilo dobra robote, postarali sie i zrobili dokladnie to o co poprosilem. Ale nie przeskoczymy braku katalizatorow, ktore w wariancie sportowym bedzie trzeba po prostu wstawic z powrotem ale to z czasem. W czwartek przy chipie wylaczam narazie calkowicie popcorn. Jako calkowity detal jednak wywale tez asd.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » wt mar 30, 2021 16:07

Bez asd jest super. Co do popcornu ja toleruje tylko minimalny na wyższych obrotach.
Tak mam ustawione po odpuszczeniu na wyższych obrotach i tylko na sport i sport plus mam 1-2 strzały lekkie lub po wciśnięciu i puszczeniu na max jeden mocny. W BM3 popcorn regulujesz jak equalizer.
Z wydechem niestety nie da się zrobić nic fajnego w S55 to auto słabo brzmi i tak zostanie N55 dużo lepiej. Nowe S58 też brzmi gorzej od B58.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » wt mar 30, 2021 17:01

--==maly==---- pisze:
wt mar 30, 2021 16:07
Bez asd jest super. Co do popcornu ja toleruje tylko minimalny na wyższych obrotach.
Tak mam ustawione po odpuszczeniu na wyższych obrotach i tylko na sport i sport plus mam 1-2 strzały lekkie lub po wciśnięciu i puszczeniu na max jeden mocny. W BM3 popcorn regulujesz jak equalizer.
Z wydechem niestety nie da się zrobić nic fajnego w S55 to auto słabo brzmi i tak zostanie N55 dużo lepiej. Nowe S58 też brzmi gorzej od B58.
Moze to o czym piszesz ma jakis sens, chodzilo mi to tez po glowie czy nie zostawic takiego minimum. BM3 nie bede kupowal specjalnie dla mozliwosci regulacji tego wiec beda musieli sie wstrzelic w Dynosofcie.

Widziales filmiki z jednego z moich wczesniejszych postow? Da sie zrobic taki sam lub lepszy dzwiek jak w N55. Nie mowiac juz o montazu pojedynczego turbo, np. 10m50s:

https://youtu.be/QvUwVTgi_Hk

Wierz mi, badalem ten temat, sam silnik ma niewiele do tego. Caly ten dzwiek ma zwiazek z podwojnym turbo i budowa fabrycznego wydechu.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » wt mar 30, 2021 20:22

Zdecydowanie tak jak mówisz konstrukcja podwójnego Turbo dużo zmienia niestety to samo jest w nowej M3 ale walka na siłę z tym wszystkim nie ma sensu.
I na przykład w codziennej jeździe nie pasuje też dkg ale swapować ją na 8hp to byłaby profanacja. Taki jest ten model i trzeba to zaakceptować.


saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: BMW M4 2017

Post autor: saron22 » czw kwie 01, 2021 18:07

Łol :!:

Dobrze to wygląda :!: :grin:

pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: BMW M4 2017

Post autor: pawel1234 » sob kwie 03, 2021 12:21

mówiłem, że będzie 550 :D
gratulacje, niech służy 8) 8) 8)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob kwie 03, 2021 12:56

Dzieki Panowie. Jak ma sie cos spieprzyc to predzej pojdzie przy cisnieciu nonstop przy 530 niz przy umiarkowanej jezdzie przy 550 :wink:
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2021 19:48 przez Juras, łącznie zmieniany 1 raz.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: BMW M4 2017

Post autor: Przemooo » sob kwie 03, 2021 13:13

Fajnie świeżo autko od dołu wygląda, jak nowe. Ciekawe czy wydech mocno grzeje dyfer będąc tak blisko? Dwa - wózek tylny jest stalowy???
BTW O Crank Hub po sofcie myślałeś?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob kwie 03, 2021 14:31

Wozek nie wiem. Akurat zadne z tych zdjec od spodu to nie moje auto ale wyglada podobnie. Crank hub - wlasnie badam temat.

ODPOWIEDZ