BMW M4 2017

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 497
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz mar 19, 2017 17:53

Cześć,

Póki co chyba brak odpowiedniego działu dla F8x, ale: kilka tygodni temu zamówiłem u polskiego dealera nową M4 Competition. Oprócz ciekawej wg mnie konfiguracji w sam raz załapałem się na pierwszy wypust LCI 2017. Czyli zmodyfikowane ringi przód nawiązujące do konceptu, tylne ledy podkreślają kształt świateł. Nowy Idrive podobny, jeśli nie identyczny, jak w nowych 5 i 7, zrezygnowano tylko z ekranu dotykowego. Wersja Competition dorobiła się fabrycznego mini-spojlera na klapie.

Wygląda to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=nk5ERkYzGdc" onclick="window.open(this.href);return false;


Specyfikacja:

Lakier i tapicerka
475 szafirowoczarny met
LKSW Skóra Merino o rozszerzonym zakresie czarny

Wyposażenie standardowe
2PA Śruby zabezpieczające
2VB Czujnik ciśnienia powietrza w oponach
302 System alarmowy
423 Dywaniki welurowe
428 Trójkąt ostrzegawczy
431 Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie
488 Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich
490 Elektryczna regulacja szerokości oparcia
493 Pakiet dodatkowych schowków
4AE Podłokietnik z przodu, przesuwany
502 Spryskiwacze reflektorów
508 Czujniki parkowania z tyłu i z przodu
521 Czujnik deszczu z automatyczna kontrola
534 Klimatyzacja automatyczna, 2-strefowa
544 Regulator prędkości z funkcją hamowania
552 Adaptacyjne reflektory diodowe
563 Pakiet dodatkowego oświetlenia
575 Dodatkowe gniazdo/gniazda 12V
5AC Asystent świateł drogowych
5DA Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu
609 System nawigacyjny Professional
610 Wyświetlacz BMW Head-Up
6AC Intelligent Emergency Calling (Inteligentne Połączenie Alarmowe)
6AE Teleservices
6AK ConnectedDrive Services (Usługi Connected Drive)
775 Podsufitka Individual w kolorze antracytowym

Wyposażenie opcjonalne
322 Dostęp Komfortowy
3AG Kamera Cofania
403 Szklany dach, elektryczny z funkcją otwierania i podnoszenia
415 Roleta przeciwsłoneczna dla szyby tylnej
430 Lusterka składane elektrycznie, automatycznie przyciemniane po stronie kierowcy
459 Elektryczna regulacja foteli przednich z pamięcią ustawień fotela kierowcy
494 Ogrzewanie foteli przednich
4WL Listwy wewnetrzne Carbon z listwa akcentowa czarny chrom
5AG Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu
676 Zestaw głośnikowy HiFi
7ME Pakiet M Driver
7MN M Competition Paket
2VF Adaptacyjne zawieszenie sportowe M
2VZ Obrecze kól ze stopu lekkiego Double Spoke 437 M, 19 cali czarne
760 Obramowanie BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk
7M9 BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie
7MA Pakiet Competition
6NW Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym
7CH Pakiet Repair Inclusive - 4 lata / 200.000 km
72N Pakiet serwisowy Service Inclusive PLUS - 5 lat / 100.000 km
8A1 Polska wersja językowa
8AT Polska instrukcja obsługi

Długo zastanawiałem się nad DKG, wiem że to świetna skrzynia. Zdecydowałem się jednak na manual, który zawsze bardziej mi leżał i ma dawać więcej radości. Tapicerka carbon jest dla mnie nieporozumieniem. Skóra jest co prawda bardziej śliska podczas torowej jazdy, co jednak ma dla mnie małe znaczenie. Carbon jest niby bardziej trwały, ale merynosy podobno też nieźle wytrzymują. I nie wyglądają jak stary tapczan :D Karbonowy dach moim zdaniem stanowi niezły chwyt marketingowy i tyle. W codziennej jeździe cała ta mini-redukcja masy i obniżenie środka ciężkości nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Za to szyberdach zawsze dawał mi ogromną frajdę, więc wybór był prosty. Szczególnie, że tutaj szyber jest darmową opcją, za którą w innych autach trzeba zapłacić >5k.

20" póki co odpada jak dla mnie, WZ 666 z pakietu competition jest taki sobie. Natomiast wklęsłe 437 w 19" są w sam raz, więc takie będą. Jeśli kiedyś jednak bym się zdecydował na 20" to wlecą np. kute BC Forged HT-02: https://mbworld.org/forums/attachments/ ... -black.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Pakiet competition oprócz niechcianych felg zawiera:
- dodatkowe 19KM. Podobno czuć to na górze obrotów, ale węszę tu kolejny podstęp marketingowy jak z dachem :P Choć w przeciwieństwie do niego przyspieszenie niby spadło, niezależnie od skrzyni, o 0,1 sek.
- czarna nerka M Performance oraz shadow line na wysoki połysk
- czarne: wstawki przy kierunkach w bocznych skrzelach oraz znaczek M4 na tylnej klapie
- układ wydechowy M Sport z czarnymi końcówkami. Pracuje głośniej i strzela (https://www.youtube.com/watch?v=aqyH_TQQzrc" onclick="window.open(this.href);return false;), choć nie tak głośno jak tytanowy M Performance
- dziury na wylot na oparciach foteli
- pasy bezpieczeństwa przeszyte nicią w kolorach M
- adaptacyjne zawieszenie M - podobno nieznacznie inne niż gdyby tylko zamówić samą adaptację bez pakietu competition - sztywniejsze, grubsze stabilizatory, itp.

Odbiór przełom kwiecień/maj. CDN.

PS> Ten wątek ma przede wszystkim stać się szczegółową historią samochodu - od zamówienia poprzez eksploatację, foto/video, aż do sprzedaży. Jako że jest to forum, dyskusja rzecz jasna również mile widziana, jedna tylko prośba: nie o wyższości dkg nad manualem lub odwrotnie. To samo dotyczy e92 vs. f82.

Pzdr.
Ostatnio zmieniony ndz mar 19, 2017 18:29 przez Juras, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
pidzon
Posty: 100
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 15:52
Auto: M3
Lokalizacja: Wawa/Płock

Re: BMW M4 2017

Post autor: pidzon » ndz mar 19, 2017 18:22

Nie chciales M3?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 497
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz mar 19, 2017 18:32

F80 to wg mnie najładniejsze m3 w sedanie spośrod wszystkich serii. Po raz pierwszy wizualnie dorównało 2d. Ale klimat coupe i drzwi bez ram wygrały.
Obrazek

--==maly==----
Posty: 2434
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » ndz mar 19, 2017 20:16

Szkoda że jednak nie dkg i że tak wszystko na czarno.
Fajnie,że już LCI fajnie że competition no i fajnie że rozszerzona skóra bo bez tego jakość plastików jest marna.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 497
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz mar 19, 2017 20:59

Rozszerzona skóra nie oznacza niestety deski w skórze. Oznacza zwykłą, pełną skórę na fotelach (a nie pół jak w standardzie). A pełna skóra oznacza dodatkowo deskę w skórze. Zamotali, ale tak jest - odwrotnie. Za 7k odpuściłem, szczególnie po dopłacie 10k do pełnej skóry na fotelach.

Moja idealna kombinacja to tanzanit + biała skóra: http://i.imgur.com/BBiRE5q.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Fajnie wtedy też leżą niebieskie zaciski hamulcowe.
Ale tanzanit to individual czyli +10k (za dużo jak na dopłatę do metaliku), nie ma w ogóle żadnego granatowego/fioletowego w podstawowej palecie. Co najwyżej yas marina :573:

Do białej skóry nie było co prawda dopłaty, ale poszedłem po prostu bezpieczniejszą ścieżką. Poza tym do czarnego biała skóra wg mnie gorzej pasuje niż do tanzanitu czy techno. No i tym sposobem wyszła cała czarna. Może nie idealnie, ale jakoś przeżyję :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
LINKIN
Posty: 151
Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
Auto: M6 F13 LCI
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Re: BMW M4 2017

Post autor: LINKIN » pn mar 20, 2017 12:42

Gratuluje nowego nabytku.
Trochę smutna konfiguracja czarno/czarna. Na czarnym lakierze znikają przetłoczenia i auto wydaje się mniej napakowane.
Dach karbonowy dla mnie daje lepszy wygląd, chociaż na czarnym to też wielkiego znaczenia nie ma.
Super fajnie ze LCI :one:

Awatar użytkownika
nastar
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 07, 2011 13:03
Auto: arrow M3
Lokalizacja: z osiedla

Re: BMW M4 2017

Post autor: nastar » pn mar 20, 2017 22:03

Może najwyższa pora na nowy dział/y :D
Fajna będzie :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 497
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » wt mar 21, 2017 00:15

Dzięki. Cała czarna ma jeszcze taki plus, że jak miałbym kiedyś zmienić kolor jakąś folią, to można zrobić to bez wnęk za połowę ceny - czarne wnęki pójdą w parze z czarnym środkiem niezależnie od koloru na zewnątrz. Choć na tym etapie raczej myślę o folii zabezpieczającej, przezroczystej. Ceny za całe auto oczywiście z kosmosu. Dwa razy tyle co przy zmianie koloru.

EDIT: otrzymałem informację, że jest obsuwa. Więc nie przełom kwiecień/maj tylko koniec maja.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 497
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob kwie 22, 2017 13:23

Otrzymałem potwierdzenie, że emka ma wjechać na produkcję w pierwszym tygodniu maja, odbiór niby w 3-cim. Niby, ponieważ może być jakiś poślizg a dodatkowo od dealera jedzie prosto na założenie przezroczystej folii ochronnej - całość z wyjątkiem dachu, gdzie najpewniej wyląduje folia karbonowa.

PS> BMW wypuszcza M4 CS: 460KM, -32kg, tylko DKG, 3,9 do setki, lampy z GTS, na szczęście bez spoilera GTS i przeciwieństwie do niego z bardziej akceptowalną różnicą w cenie względem zwykłej M4 (119k EUR, GTS kosztuje ponad x2 co zwykłe M4)

https://www.youtube.com/watch?v=WpORV-V5XHk" onclick="window.open(this.href);return false;
świetny kawałek z promo to Never Sleep (Gunnar Olsen)
Obrazek

DK221
Posty: 18
Rejestracja: czw lis 19, 2015 00:07
Auto: BMW :)

Re: BMW M4 2017

Post autor: DK221 » sob kwie 22, 2017 18:12

W końcu wpakowali ładne lampy na tył, w pre lci były ohydne. Gratuluje zakupu !

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 497
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » pt cze 02, 2017 21:28

Dzięki. Odebrana już 3 tygodnie temu, kilka dni temu odebrałem z kolei już po pierwszym serwisie po dotarciu (po pierwszych 2.000 km). Udało się powstrzymać od deptania w tym czasie i faktycznie nie przekraczałem 5.5 tyś. obr. Teraz do 5.000 km nie powinno się jeździć np. stale z prędkością powyżej 210 km/h, co akurat nie stanowi problemu. Zwłaszcza, że chwilowo niby można. Powinno się także stopniowo zwiększać obroty. Nikt nie wie co to dokładnie znaczy, ale postanowiłem na razie nie przekraczać 6,5 tyś.

Poniżej kilka fotek, m.in. z odbioru w Bawarii. Na 2 ostatnich z kolei widać już przyciemnione szyby oraz folię carbonową na dachu i lusterkach. Jednocześnie wtedy wleciał xpel na cały przód i progi oraz ceramika na resztę. Nie widać jeszcze gałki zmiany biegów wraz z mieszkiem z alcantary M performance do kompletu z ręcznym carbon+alcantara. Wrzucę jak wymienię kierownicę do kompletu. Wrażenia z jazdy oczywiście kosmiczne. Podobnie jak dźwięk z tym układem wydechowym. Strzały idealnie współgrają z sykiem turbiny. Z czasem może jakiś filmik się trafi.

Pozdrawiam.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

ARTX
Posty: 134
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 11:42
Auto: M3 e92 & EVO X
Lokalizacja: Kielce

Re: BMW M4 2017

Post autor: ARTX » śr cze 14, 2017 16:30

Super auto poza manualem :572:

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 497
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz cze 18, 2017 22:12

Dzięki. Zgodnie z moim wcześniejszym postem - wątku manual vs. dkg nie chcę tutaj rozwijać. Wybrałem taką, jaka mi bardziej odpowiada. Oczywiście po przejechaniu się również 2 różnymi egzemplarzami z dkg.

Jako że dobiłem dzisiaj do 5kkm, pora umówić się na nieobowiązkowy przegląd olejowy. Przy okazji wpadnie może kierownica M Performance, do kompletu z gałką i mieszkiem zmiany biegów oraz ręcznym widocznymi na dzisiejszej sesji poniżej. Ogólnie to nie wiem kto wymyślił 20kilka kkm interwał olejowy w takim silniku, ale oczywiście jest to nieporozumienie. U mnie będzie wymiana co 10kkm, czyli wypadną jakieś we własnym zakresie pomiędzy serwisami z pakietu inclusive. Jako że kosztuje to w ASO 800 PLN, to nawet nie ma się nad czym zastanawiać. Później się wszyscy dziwią, że są problemy z panewkami i inne historie :roll:

PS> Powłoka ceramiczna spisuje się ekstra. Woda spływa chyba lepiej niż przy kwarcu. Brud się jej nie trzyma, choć nie ma też za bardzo czasu zaschnąć, bo samochód jest non-stop na myjce wysokociśnieniowej :D Na przedostatnim zdjęciu najważniejszy element wyposażenia, czyli elektryczna roleta. Zdjęcie tego nie oddaje, ale w lusterku wstecznym za zagłówkami wygląda idealnie.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

tony_rider
Posty: 191
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: BMW M4 2017

Post autor: tony_rider » pn cze 19, 2017 22:00

Fajna :) Ile spala to nowe M?

Przemooo
Posty: 369
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: BMW M4 2017

Post autor: Przemooo » pn cze 19, 2017 22:32

Świetna i dla odmiany powiem, że fajnie, że w Manualu, będzie to niezły rodzynek na rynku :grin:
Życzę szerokiego uśmiechu z każdego przejechanego kilometra!

ODPOWIEDZ