BMW M4 2017

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 657
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: (OO==[][]==OO)

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz kwie 04, 2021 20:05

Po wielogodzinnym zglebianiu tego tematu, analizujac przede wszystkim Bimmerpost, podjalem decyzje, ze nie bede wymienial calego crank huba, a jedynie zaloze CBC. Jesli ktos sie zastanawia nad ta operacja to ponizej podsumowanie:

Ogolnie:
- usterka ta zdarza sie bardzo rzadko
- wrazenie ich mnogosci jest nakrecane z jednej strony dlatego, ze wiesci o rozwalonych przez to silnikach niosa sie szybko. Jesli jest 1 przypadek na 100 to fora koncetruja sie wlasnie na nim pomijajac calkowicie pozostalych 99 przypadkow
- z drugiej strony lekka panika jest dodatkowo nakrecana przez producentow, sprzedawcow czesci zastepczych i niektore warsztaty chcace zarobic na wymianie
- caly temat ma wiele znakow zapytania, jest slabo udokumentowany i przepelniony spekulacjami
- usterka jesli juz wystapi to rzadko oznacza, ze tloki uderza w zawory (chyba ze w manualu ktos przekreci silnik przy redukcji). Najczesciej konczy sie na lekkim przekreceniu, moze zaczac nierowno pracowac na wolnych obrotach i wyskoczy blad rozrzadu, umozliwiajac zgaszenie silnika oraz wymiane huba i ustawienie rozrzadu bez koniecznosci remontu czy wymiany silnika
- nie wszystkie rozwiazania zastepcze gwarantuja eliminacje problemu, byly rowniez takie, ktore wrecz pogarszaly sytuacje

Moje M4:
- zeby wymienic te czesc nalezy rozebrac pol silnika. Nie ma mozliwosci zebym pozwolil komukolwiek na ten moment rozgrzebac ten silnik, z niskim przebiegiem, 4-ro letni, nigdy wczesniej nie rozbierany. Nie ma po prostu takiej opcji.
- rocznik rocznikowy nierowny. Od 2/2017 dokonano fabrycznej rewizji tego mechanizmu wymieniajac kilka czesci na nowsze, moja jest 04/2017 (nie, podobno nie eliminuje to calkowicie ryzyka)
- DCT sa narazone bardziej niz manuale, byc moze ma to zwiazek z mozliwoscia kick downu oraz gwaltowniejsza zmiana biegow. Na Bimmerpost panuje przekonanie, ze jedyne przypadki przekrecenia w manualach mialy miejsce po nieudolnej redukcji skutkujacej wyjsciem poza czerwone pole obrotow - na ile tak bylo faktycznie, nie wiem.
- ZCP maja zrewidowany tzw. bedplate, ktory mial poprawic te sytuacje (wciaz chyba nie eliminowalo to calkowicie ryzyka) poprzez redukcje wibracji bedacych glowna przyczyna poluzowania sruby
- zdania sa podzielone czy moc/moment a tym samym ich podniesienie ma cokolwiek z tym wspolnego. Wg niektorych jedyna sila i opor jakie tu dzialaja to te potrzebne do napedzania rozrzadu. Bez zwiazku z momentem z jakim oddzialowuja tloki na wal korbowy. Podobnie jak zwiekszenie mocy silnika nie ma wplywu na sile z jaka silnik napedza alternator
- samochod nie byl i poki co nie bedzie na torze, jest eksploatowany relatywnie umiarkowanie oraz obecnie robi niewielkie przebiegi

Biorac pod uwage niewielkie ryzyko wystapienia tej usterki ogolnie, bedace dodatkowo mitygowane manualem/liftem/zcp oraz koniecznosc rozbiorki silnika by wymienic crank hub, ktorej nie zaakceptuje na ten moment, zdecydowalem sie na CBC (Crank Bolt Capture), ktore kosztuje ulamek i nie wiaze sie z koniecznoscia rozbiorki. Na Bimmerpost sa osoby majace zawodowo stycznosc z wieloma s55, w tym takimi po 700KM i wiecej, i jeszcze nie widzialy by zębatka sie obrocila przy zalozonym CBC. Sa warsztaty, ktore przerabialy te usterke i relacjonuja, ze jeszcze nie zdarzylo sie, zeby w takim wypadku sruba nie byla poluzowana, co jest eliminowane wlasnie przez to rozwiazanie. Dlatego na ten moment podjalem decyzje tylko o montazu tej czesci.

PS A jesli jednak rozwali silnik to pozostanie tylko zorientowac sie jak upchac tam S63 i cieszyc sie, ze jednak nie zamowilem rejestracji S5 5B30 bo by wtedy lekko przestala pasowac 8)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2457
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » ndz kwie 04, 2021 22:11

Juras bardzo dobre wnioski mam dokładnie takie same.
CBC tak dla świętego sppokoju.
Też nie rozbierał bym fabrycznie złożonego silnika bez potrzeby zawsze zaraz pojawią się wycieki itp.
Nie ma co panikować bo to marginalna sprawa.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 657
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: (OO==[][]==OO)

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz kwie 04, 2021 23:25

--==maly==---- pisze:
ndz kwie 04, 2021 22:11
Juras bardzo dobre wnioski mam dokładnie takie same.
CBC tak dla świętego sppokoju.
Też nie rozbierał bym fabrycznie złożonego silnika bez potrzeby zawsze zaraz pojawią się wycieki itp.
Nie ma co panikować bo to marginalna sprawa.
Zastanawialem sie wlasnie co Ty na to. Thx.

mario335d
Posty: 6
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 12:56
Auto: M335d

Re: BMW M4 2017

Post autor: mario335d » pn kwie 05, 2021 18:44

Ja właśnie zamówiłem CBC z firmy VTT i niebawem ma przypłynąć ze stanów też stwierdziłem że nie będę rozbierał silnika który w chwili obecnej ma 30 tysięcy przejechane, przeanalizowałem wszystko i to rozwiązanie jest najłatwiejsze i mało inwazyjne dla tego silnika, jak tylko to przyjdzie to montuje to u siebie i myślę że to zabezpieczy silnik, juras napisz ile kosztowało Cię podniesienie mocy u Wojtka w Dynosofcie może być na priv. Auto naprawdę pedantycznie utrzymane, trzeba się spotkać bo jestem z Żor także mam niedaleko. Pozdrawiam.

mario335d
Posty: 6
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 12:56
Auto: M335d

Re: BMW M4 2017

Post autor: mario335d » pn kwie 05, 2021 18:44

.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 657
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: (OO==[][]==OO)

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » pn kwie 05, 2021 19:44

mario335d pisze:
pn kwie 05, 2021 18:44
Ja właśnie zamówiłem CBC z firmy VTT i niebawem ma przypłynąć ze stanów też stwierdziłem że nie będę rozbierał silnika który w chwili obecnej ma 30 tysięcy przejechane, przeanalizowałem wszystko i to rozwiązanie jest najłatwiejsze i mało inwazyjne dla tego silnika, jak tylko to przyjdzie to montuje to u siebie i myślę że to zabezpieczy silnik, juras napisz ile kosztowało Cię podniesienie mocy u Wojtka w Dynosofcie może być na priv. Auto naprawdę pedantycznie utrzymane, trzeba się spotkać bo jestem z Żor także mam niedaleko. Pozdrawiam.
PW

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 657
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: (OO==[][]==OO)

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » śr kwie 07, 2021 12:48

Wlasnie przyszedl interface bluetooth vgate vlinker. Z allegro za 200. Do tego za 150 ze sklepu Play nabylem Bimmercode. Razem tyle co standardowa stawka za kodowanie na rynku. Tyle, ze nigdzie nie trzeba jezdzic i mozna sobie samemu zakodowac wszystko do woli kiedy sie chce. Przyjazny interface apki, oczywiscie nie trzeba sie znac na samym kodowaniu. Wszystko dziala idealnie.

ODPOWIEDZ