Mam problem po zamontowaniu stożków w M5 E39 2001 brak mocy

1998-2003 | silnik: S62B50
anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Mam problem po zamontowaniu stożków w M5 E39 2001 brak mocy

Post autor: anglik » czw kwie 30, 2015 23:17

Witam dzisiaj znajomemu na jego prośbę zamontowałem mu stożkowe filtry , po zamontowaniu przejechaliśmy się kilkaset metrów po czym w górnej partii obrtów powyżej 4000rpm brak mocy zamuła - zapalił się check , zdesperowany poprosił abym z powrotem zamontował mu oryginalne filtry - niestety efekt jest taki sam - proszę o podpowiedź co tu wykonać by wszystko wróciło do normy ( kasowanie błędów nic nie daje )

zostaje kasowanie komputera dme ? tylko że w inpie w sekcji adaption f7 robi mi kasowanie a nie mam pojedynczych tych do sond do wyskoich korekt itp ...
i nie wiem jak to zrobić

Awatar użytkownika
Largo
Posty: 120
Rejestracja: pn maja 21, 2012 19:36
Auto: м пять
Lokalizacja: ok. Warszawy

Re: Mam problem po zamontowaniu stożków w M5 E39 2001 brak m

Post autor: Largo » pt maja 01, 2015 00:04

Sprawdzałeś przepływki?

anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Re: Mam problem po zamontowaniu stożków w M5 E39 2001 brak m

Post autor: anglik » pt maja 01, 2015 00:11

Largo pisze:Sprawdzałeś przepływki?

tzn ?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Mam problem po zamontowaniu stożków w M5 E39 2001 brak m

Post autor: Konrad95x » pt maja 01, 2015 00:13

Może zacznij od odczytania - jakie błędy kasujesz? i je tu przedstaw...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Re: Mam problem po zamontowaniu stożków w M5 E39 2001 brak m

Post autor: anglik » pt maja 01, 2015 10:28

Błędy to lambda regulator 1 i lambda regulator 2

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Mam problem po zamontowaniu stożków w M5 E39 2001 brak m

Post autor: Konrad95x » pt maja 01, 2015 10:44

Dosyć dziwna sprawa. Nie widze tutaj zależności, więc tak jak napisał Largo, jeśli nie chcesz wymieniać "po koleji" nalezy sprawdzić wartości zadane i zmierzone przepływkom najlepiej zrób to jakimś testerem, dla pewności również podłącz oscyloskop i zmierzyć sondy przed katami (ale zakładam, że wyjdą cacy). Jeśli przepływki równiez nie podają dziwnie wysokich wartości w danym momencie obrotowym (ale wciąż w normie - będziesz to widział jeśli tester zczyta wartość założoną i nałoży je na zmierzoną). Jeśli z przepływkami wyjdzie OK. Odłącz akumulator na 10-15min i to zresetuju DME. Należy pamiętać, że takie elementy jak sonda czy przepływka podlegają uczeniu się, a kasowanie kodów usterem sterownika testerem niewiele tutaj zmieni, a adaptacji w E39 czysto procesowej się nie przewiduje. Upewnij się również czy po złożeniu dolotu nie łapie gdzieś "lewego powietrza". Po skasowaniu sterownika i odłączeniu akumulatora, kiedy odpalisz auto nie wkręcaj go odrazu na obroty. Pojeździj trochę na różnych biegach z różnym obciążeniem silnika. Po kilku-kilkunastu km wszystko powinno wrócić do normy. Daj znać...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

anglik
Posty: 143
Rejestracja: czw sie 02, 2012 14:37
Lokalizacja: POLSKA

Re: Mam problem po zamontowaniu stożków w M5 E39 2001 brak m

Post autor: anglik » pt maja 01, 2015 11:00

Wszystko wróciło do normy - winowajcą była guma oring przy airboxie

Ale jako ciekawostka kumpel mówi że tak i tak słabo mu chodzi w porównaniu jak kupił ją dwa miechy temu - po podpięciu kompa pokazało - po skasowaniu błędów nie ma po przejechaniu kilkunastu kilometrów

błędy które pokazało to dwa
internal index oraz plausibility temperature enigne

Można zamknąć
Problem rozwiązany przepływomierz - ciekawostką jest to że pasuje od M62TU35 3.5i V8

ODPOWIEDZ