Chiptuning E39 M5

1998-2003 | silnik: S62B50
Frank
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Chiptuning E39 M5

Post autor: Frank » śr lut 29, 2012 20:35

Robił ktoś z Was w PL coś takiego ? Jakieś doświadczenia, uwagi ? Nie tak dawno w temacie o M3 E46 padały zdania,ze MSS54 nikt w PL nie ogarnia, czy z MSS52 jest podobnie ? A może wszyscy wgrywają jednego i tego samego gotowca pod przykrywką " korekty programu " ...


Jestem ciekaw waszych uwag i opinii.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: alduwiel » czw mar 01, 2012 13:53

To nowy program w silniku wolnossacym coś daje? Ja tam się nie znam, ale wg mojej wiedzy to nic.
Może źle myśle to mnie skorygujcie. Nowy program da efekt w silniku turbo bo zwiększy ciśnienie doładowania. A w wolnossącym co co ma zwiekszyć? Moj znajomy powiedział mi że sobie zczipował honde civic 1,6 i ma teraz lepszego kopa, a ja go delikatnie mówiąc wyśmiałem mówiąc ,że jeśli nie wgrał softa przez gniazdo od zapalniczki kożystając z atari to napewno nic to nie dało.

Kiedyś barakowało mi mocy w poprzednim aucie tj audi s6 2001r i trochę się w tym zakresie dokształciłem. Można zrobić dolot, wydech , obrobić głowice i kolektor wydechowy, wymienić wałki, ale program da coś tylko po zrobieniu tych rzeczy,a sam nic nie da. Czy tak?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: Konrad95x » czw mar 01, 2012 15:02

Mój znajomy serwisował klientowi w Wawie E39 M5. Gość miał robiony wydech i program w 4turbo. Program podobno kosztował 3500zł i wypluła 425KM. Warto to zweryfikować. (zasłyszane)

W wolnossących silnikach po modach dolotu i wylotu program jest efektywny. Bez tych zabiegów rzeczywiście jest to wywalanie kasy (opinia). Ja jestem w trakcie takich modernizacji i widać po wykresie ,że sama modyfikacja dolotu bez programu już przynosi efekt (fakt). Aktualnie robię wydech ale jeszcze nie mierzyłem więc się nie wypowiadam (niewiadoma) . Mam nadzieje, że coś wniosłem do tematu.pzdr Konrad
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: kostek_ja » czw mar 01, 2012 15:09

Moc w wolnossącym można podnieść za pomocą programu, ale przyrosty są bardzo małe. Ową większą moc uzyskuje się przez zmianę AFR'u (seryjnie wszystkie silniki są przelane) oraz przez lekkie podniesienie odcinki, ewentualnie przez dostrojenie do danego paliwa. M3 e46 na V-powerze Racingu jeździ na najostrzejszej mapie bez śladów spalania stukowego, więc pewnie można coś jeszcze z tego paliwa wykrzesać :)

Oczywiście są to przyrosty rzędu 2-4%.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: Oleg » czw mar 01, 2012 17:00

Konrad95x pisze:Mój znajomy serwisował klientowi w Wawie E39 M5. Gość miał robiony wydech i program w 4turbo. Program podobno kosztował 3500zł i wypluła 425KM. Warto to zweryfikować. (zasłyszane)

W wolnossących silnikach po modach dolotu i wylotu program jest efektywny. Bez tych zabiegów rzeczywiście jest to wywalanie kasy (opinia). Ja jestem w trakcie takich modernizacji i widać po wykresie ,że sama modyfikacja dolotu bez programu już przynosi efekt (fakt). Aktualnie robię wydech ale jeszcze nie mierzyłem więc się nie wypowiadam (niewiadoma) . Mam nadzieje, że coś wniosłem do tematu.pzdr Konrad
Jak juz bedziesz po wszystkim, końiecznie sie pochwał ci z tego wyszło? Co zrobiłeś i na jakich komponentach?

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: alduwiel » czw mar 01, 2012 17:50

Konrad95x pisze:Mój znajomy serwisował klientowi w Wawie E39 M5. Gość miał robiony wydech i program w 4turbo. Program podobno kosztował 3500zł i wypluła 425KM. Warto to zweryfikować. (zasłyszane)

W wolnossących silnikach po modach dolotu i wylotu program jest efektywny. Bez tych zabiegów rzeczywiście jest to wywalanie kasy (opinia). Ja jestem w trakcie takich modernizacji i widać po wykresie ,że sama modyfikacja dolotu bez programu już przynosi efekt (fakt). Aktualnie robię wydech ale jeszcze nie mierzyłem więc się nie wypowiadam (niewiadoma) . Mam nadzieje, że coś wniosłem do tematu.pzdr Konrad
To chyba ten wydech dal ten efekt. Ale jak slyszę że komuś w wolnossącym program dał 10-20% to mnie śmiechawa łapie. Generalnie sam program koni nie doda, może tylko niutonometrow. (no może jeszcze ze 5 koni sie znajdzie)

Malo Ci mocy? Mi też! Jest tylko jedno rozwiązanie, odpuść sobie te programy, wydechy i doloty to niezaspokoji twoich potrzeb. To leczenie pryszcza plastrem. Już to przerabialem i kupa kasy poszła na marne, a efekty znikome.Tylko kompresor albo turbiny dadzą odpowiedni efekt

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: Maros » czw mar 01, 2012 20:03

Alduwiel, strasznie generalizujesz. Wszystko zależy od konkretnego motoru. Często wystarczy przenieść odcinke i już się robi troch więcej mocy. Wiadomo, że daje to najlepszy efekt jak się zrobi dolot i wydech. Jeszcze lepszy jak się idzie jeszcze grubiej. Ale sam program też może sporo dać. Przykład podam. Moje świętej pamięci M5 E61 miało program. Nie zmierzony na hamowni ale 100-200 robiła lepiej o 0,3-0,4 s więc coś tam dał :)

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: Konrad95x » czw mar 01, 2012 21:52

Czy mi mało mocy? Nie... Zdecydowanie nie zależy mi na budowaniu osiągów auta za pomocą takich "bzdetów". Gdyby było mi mało mocy raczej zmieniłbym auto na mocniejsze niż bawił się w tuning. Natomiast lubię sobie coś poprawić, pogrzebać przy aucie za pomocą własnych rąk, gdyż mam zaplecze i minimalną wiedzę, a to wystarczy aby miło spędzać wolny czas. A propo's wydechu bardziej mi zależy na ciekawym brzmieniu niż poprawie osiągów. Nie chciałbym niechcący zepsuć dynamiki układu, ale jeżeli wpadnie przy okazji 5-10KM będzie sympatycznie.

Alduwiel życzę sukcesów w poszukiwaniu kompresora.

Maros twój sprzęt był i tak za szybki ;)

Oleg wszystko robię customowo. Zrobiłem X-pipa'a w EL-TECu zamiast środkowego. Końcowe puszki mają zwiększoną dekompresje o ok. 24% (zwiększenie średnicy rury o 3mm) i zostało wymienione wygłuszenie na motocyklowe wraz z watą stalową. Ogólnie auto nie jest znacznie głośniejsze ale nabrało głębi dźwięku. W wolnej chwili zrobię moze jakieś foto story. pozdr
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: alduwiel » czw mar 01, 2012 21:54

No COŚ TAM napewno- to do MaRossa ;) Oj , przepraszam Konradzie to nie było do Ciebie tylko do załozyciela tego tematu odnośnie cziptuningu, tylko o tym wydechu pisalem do Ciebie. Nie chcialem Cie uraźić. Nie no wiadomo, fajnie sobie tak pogrzebać i nowy wydech super sprawa . Po prostu jeśli ktoś chce odczuć wyraźny wzrost mocy to innej drogi nie ma. Co do kompresora-ciężka sprawa... ehh fajne takie cacko , ale jak ma uszkodzić silnik to chyba odpada.
Ostatnio zmieniony czw mar 01, 2012 22:05 przez alduwiel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: Oleg » czw mar 01, 2012 22:02

Maros pisze:Moje świętej pamięci M5 E61
A co się stało jeśli mozna wiedzieć? Jakiś czas temu widziałem na allegro białe E61 po niezłej klepie(czy nawet dachu). To było Twoje byłe auto?
Konrad95x pisze:
Oleg wszystko robię customowo. Zrobiłem X-pipa'a w EL-TECu zamiast środkowego. Końcowe puszki mają zwiększoną dekompresje o ok. 24% (zwiększenie średnicy rury o 3mm) i zostało wymienione wygłuszenie na motocyklowe wraz z watą stalową. Ogólnie auto nie jest znacznie głośniejsze ale nabrało głębi dźwięku. W wolnej chwili zrobię moze jakieś foto story. pozdr
Tak z ciekawości, ile w el-tecu Ci policzyli za X-pipe'a?
Foto story zrób koniecznie :!:

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: Mickey » czw mar 01, 2012 22:21

Oleg pisze: Tak z ciekawości, ile w el-tecu Ci policzyli za X-pipe'a?
Konrad95x Podpinam się pod pytanie bo też mam w planach jego założenie ;)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: Venom » czw mar 01, 2012 23:25

alduwiel, uwierz mi że w niektórych silnikach atmosferycznych (wspominałeś o hondzie) można jeszcze troszkę zrobić samym programem. W M5 E39 oraz w M3 E46 ten przyrost jest mały ze względu na to, że nie sterowniki pracują w tzw trybie floating ignition advance. Jak to działa to już zostało powiedziane. Natomiast silniki M5 E34 mają tam jeszcze małą rezerwę, jak ją wykorzystam to wstawię posta z wynikami.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: alduwiel » pt mar 02, 2012 02:01

No ok troszkę da napewno, efekt będzie podobny do próby ogrzania chaty świeczką :mrgreen: Ale czy jest sens wydać kase na tuning w ten sposób ? To już lepiej zrobić wydech tak jak Konrad, lepszy dzwięk i mocy to da więcej niż sam program. Dobry wydech to podstawa.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: Maros » pt mar 02, 2012 13:04

Co kto lubi, nie ma sensu szukać jedynej właściwej drogi tuningu.

A swoją drogą to program można zrobić jeszcze z jednego powodu: Vmax ;)

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Chiptuning E39 M5

Post autor: Konrad95x » pt mar 02, 2012 19:30

Cenię bezawaryjność i ekonomiczność S62 i nie chcę tego zmieniać. Robię długie trasy samochodem poza szaleństwami na torze i póki co żadne grubsze mody w moim przypadku przewidziane nie są.

Co do EL-TECu- podliczony zostałem na 600zł, dostarczając sam odcinek wydechu środkowego.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ