Strona 1 z 2

jakie sprzęgło?

: czw cze 02, 2011 19:24
autor: przemo25
Witam wszystkich.

Jako że zbliża się termin wymiany sprzęgła ma pytanko
na co zmienic? Na sprzęgło oem czy może coś innego?
Co możecie polecić? i jak to cenowo wygląda
I druga sprawa czy wymieniac koło zamachowe razem ze sprzęgłem ?

pozdrawiam

Re: jakie sprzęgło?

: pt cze 03, 2011 00:34
autor: Mickey
Jeżeli "dwumasa" jest od nowości auta to wymiana nie zaszkodzi bo nic nie jest wieczne ;) (nowe koło kosztuje ok 2400 zł więc lepiej dołożyć te 2,5 klocka teraz niż później za nowe koło plus z 600 za zmianę jak dobrze pójdzie). Stan dwumasy łatwo stwierdzić nawet bez rozbebeszania nawet na słuch jak grzechocze i czuć gdy wibruje jak ma luz. W mojej ///M5 dwumasa była tak wyjebana że powyżej 3,5tys obr/min trzęsło całą budą i wszystko lekko luźniejsze brzęczało, trzeszczało i drżało. Polecam Ci komplet LUK i SACHS około 2400zł za koło dwumasowe plus 1300zł kompletne sprzęgło. Stanowczo odradzam regenerację dwumasu marny krótkotrwały efekt i wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Re: jakie sprzęgło?

: pt cze 03, 2011 21:05
autor: Greg
Jezeli poszukujesz czegos mocniejszego, to w jednym z tematow kolega Allcar polecal sprzeglo Sachs Performance do M5 e39, ktore zreszta u siebie zainstalowal.

Mickey, w kilku postach piszesz o M5, ktore posiadales i nie mialo mocy, trzesla sie buda itd. Piszesz o tym aucie, ktore posiadales caly jeden czy tam dwa dni czy tez miales inne M5 e39?

Re: jakie sprzęgło?

: pt cze 03, 2011 22:21
autor: Mickey
Greg pisze:Mickey, w kilku postach piszesz o M5, ktore posiadales i nie mialo mocy, trzesla sie buda itd. Piszesz o tym aucie, ktore posiadales caly jeden czy tam dwa dni czy tez miales inne M5 e39?
A co ma do tego tematu ile je miałem ile nim jeździłem i kiedy się pozbyłem. Jeśli chcesz statystyk to do GUS-u. Nie miałem innego egzemplarza. Mam w planach kupno kolejnej, ale to nie jest teraz istotne. Kupując tamtą M5 byłem w pełni świadomy kończącego się dwumasu bo sprzedający nic przede mną nie ukrywał i kazał mi to zrobić w pierwszej kolejności żeby nie narobiło większych problemów. Co do trzęsącej się budy to normalna oznaka przy sypiącym się kole dwumasowym i to nie tylko w M5. A kwestia nie trzymania mocy to chyba już zupełnie inny temat. Więc nie rozumiem twojego ataku w stosunku do mnie.

Re: jakie sprzęgło?

: pt cze 03, 2011 23:51
autor: Greg
Oj Mickey, to tylko zwykle pytanie zrodzone z ciekawości, a nie żaden tam atak na Twoja osobę. Peace i kończmy OT.

Re: jakie sprzęgło?

: sob cze 04, 2011 10:43
autor: przemo25
Tych wibracji związanych ze zużytyn sprzęgłem nie wyczuwam,
ale chyba wymienię wszystko 'od kopa', żeby nie zwalać skrzyni dwa razy.

A tak wogóle ma być wszystko tip-top w ///M :-)

Re: jakie sprzęgło?

: sob cze 04, 2011 10:48
autor: Bombel
Ja proponuję sprawdzić luzy jak sprzęgło będzie zrzucone i tyle, bo szkoda wymieniać jeżeli jest sprawne, a bardzo łatwo to określić. Powinno mieć ok 1cm osiowego luzu i żadnych innych, szczególnie poprzecznych. Luz osiowy może być taki "gumowaty".
Pamiętajcie przy ściąganiu skrzyni biegów o wykręceniu czujnika obrotów wału korbowego ze skrzyni, gdyż bardzo łatwo go uszkodzić mechanicznie przy tej operacji.

Re: jakie sprzęgło?

: czw cze 09, 2011 11:39
autor: przemo25
No więc zestaw sprzęgła zakupiony - jest to SACHS
Kupione za jedyne 965 pln więc cena chyba dobra.
Zastanawiam się dalej nad 'zamachem'.Auto ma tylko 55 tyś mil
Czy jest możliwe by koło było do zmiany?
Na m5.board niektórzy piszą że na sprzęgle robią 100 tyś mil.

Za dwa tygodnie auto idzie na profesjonalną polerkę i będzie już igiełka

Re: jakie sprzęgło?

: czw cze 09, 2011 11:42
autor: Bombel
przemo25 pisze:No więc zestaw sprzęgła zakupiony - jest to SACHS
Kupione za jedyne 965 pln więc cena chyba dobra.
Zastanawiam się dalej nad 'zamachem'.Auto ma tylko 55 tyś mil
Czy jest możliwe by koło było do zmiany?
Na m5.board niektórzy piszą że na sprzęgle robią 100 tyś mil.

Za dwa tygodnie auto idzie na profesjonalną polerkę i będzie już igiełka
Ja pierwszy dwumas wymieniałem przy pierwszym sprzęgle i okolicy 60kkm.

Re: jakie sprzęgło?

: czw cze 09, 2011 12:01
autor: przemo25
i faktycznie miało więcej luzu niż ten 1 cm o którym wspominałeś?

Re: jakie sprzęgło?

: sob cze 25, 2011 17:55
autor: przemeksaw
przemko25 mozesz zdradzić gdzie kupiłeś kompletne sprzeglo za taka cene?

Re: jakie sprzęgło?

: sob cze 25, 2011 22:37
autor: Konrad95x
Sprzegło do E39 mogę odsprzedać za 960zł kpl - LUK.

Re: jakie sprzęgło?

: ndz cze 26, 2011 17:24
autor: przemeksaw
witam. mam problem( podejrzewam że ze sprzęgłem)
Uślizg jest odczuwalny na wyższych biegach w zakresie ok 3200-4000 obrotów.
Może ktos miał podobne objawy. Dodam jeszcze że poprzedni właściciel mówił mi ze założył sprzęgło spiekowe.

Re: jakie sprzęgło?

: pn cze 27, 2011 09:04
autor: napomucen
ja cale sprzeglo zrobilem bo orginal nie wytrzmywal ciosu docisk odpuszczal sprzeglo robil mi radzikowski z warszawy na docisku od omegi 2.5tds z podwojna sprzerzyna na docisku orginalna tarcza i i dwumasem sprzego cholernie szypko zasprzegla

Obrazek

Re: jakie sprzęgło?

: pn cze 27, 2011 09:09
autor: napomucen
przemeksaw pisze:witam. mam problem( podejrzewam że ze sprzęgłem)
Uślizg jest odczuwalny na wyższych biegach w zakresie ok 3200-4000 obrotów.
Może ktos miał podobne objawy. Dodam jeszcze że poprzedni właściciel mówił mi ze założył sprzęgło spiekowe.
najprawdopodobnie docisk dokonal zywota wygiol sie w banan i sie przegrzal to samo jest umnie spiek ciagna tylko do 5 tysiecy obrotow potem sie rozlaczalo sprzeglo po kilku probach ruznych sprzegiel to docisk jest slaba strona tego sprzeglo przy mojej 850 co ma okolo 550ps orginal slizgal sie przy zapieciu 3