Secondary air pump ??

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Secondary air pump ??

Post autor: boogie » wt sie 10, 2010 02:04

Wczoraj zapalił mi się check engine na desce rozdzielczej,

Odczyt z kompa pokazał takie coś :

170 Minimum flow of secondary air

Mam pytanie, czy pompa powietrza pracuje cały czas ?
Czy tylko jak jest auto zimne ?

Dalej mam buczenie spod maski słyszalne w kabinie, narastające wraz z obrotami...
Znad silnika nic nie słychać, także jeżdże w sumie czekając aż coś sie bardziej wysypie..... :roll:
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Secondary air pump ??

Post autor: rypik » wt sie 10, 2010 09:45

Pompka uruchamia się tylko przy zimnym całkowicie motorze i działa okolo 40 sekund pompujac powietrze drogą która w każdym S62 od nagaru się zapycha.
Pompuje to powietrze w celu zubożenia mieszanki, żeby katalizatory się szybciej nagrzały.

Ten błąd ma 99,9% motorów S62 ale na europejskim softcie nie powoduje on zapalenia się checka. Chyba, że pompka ci się zepsuła i nie działa wogóle, to może wtedy...

Raz jeszcze sprawdź błędy, bo IMO twój mil nie jest od pompki.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Secondary air pump ??

Post autor: boogie » wt sie 10, 2010 11:49

poniżej cała część z loga :

=============================================================
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 08/09/10 21:47:33
ECU: MSS52DS1
JobStatus: OKAY
Variant: MSS52DS1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
170 Minimum flow of secondary air

Error frequency : 10
Logistic counter: 39

Error occured 1. times at:

Engine speed 680.00 rpm
relative filling 26.40 %
Cooling water temp. 57.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.60 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 5490.00 km

Error occured 2. times at:

Engine speed 2000.00 rpm
relative filling 52.00 %
Cooling water temp. 64.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.50 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 4820.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 760.00 rpm
relative filling 17.60 %
Cooling water temp. 71.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.70 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 70.00 km

Bench 1 too small
OBD exhaust relevant error
Error not present
Sporadic error
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Secondary air pump ??

Post autor: rypik » wt sie 10, 2010 12:15

Nic nadzwyczajnego. Skasuj, zapomnij. S62 już tak niestety ma.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Secondary air pump ??

Post autor: boogie » wt sie 10, 2010 12:29

rypik pisze:S62 już tak niestety ma
acha :mrgreen:
ok, dzieki, skasowalem wczoraj błąd, może nie pojawi się jak zimny motor odpale.
Pozdrówka!

ODPOWIEDZ