Wczoraj zapalił mi się check engine na desce rozdzielczej,
Odczyt z kompa pokazał takie coś :
170 Minimum flow of secondary air
Mam pytanie, czy pompa powietrza pracuje cały czas ?
Czy tylko jak jest auto zimne ?
Dalej mam buczenie spod maski słyszalne w kabinie, narastające wraz z obrotami...
Znad silnika nic nie słychać, także jeżdże w sumie czekając aż coś sie bardziej wysypie.....
Secondary air pump ??
Secondary air pump ??
Pozdrówka!
Re: Secondary air pump ??
Pompka uruchamia się tylko przy zimnym całkowicie motorze i działa okolo 40 sekund pompujac powietrze drogą która w każdym S62 od nagaru się zapycha.
Pompuje to powietrze w celu zubożenia mieszanki, żeby katalizatory się szybciej nagrzały.
Ten błąd ma 99,9% motorów S62 ale na europejskim softcie nie powoduje on zapalenia się checka. Chyba, że pompka ci się zepsuła i nie działa wogóle, to może wtedy...
Raz jeszcze sprawdź błędy, bo IMO twój mil nie jest od pompki.
Pompuje to powietrze w celu zubożenia mieszanki, żeby katalizatory się szybciej nagrzały.
Ten błąd ma 99,9% motorów S62 ale na europejskim softcie nie powoduje on zapalenia się checka. Chyba, że pompka ci się zepsuła i nie działa wogóle, to może wtedy...
Raz jeszcze sprawdź błędy, bo IMO twój mil nie jest od pompki.
Re: Secondary air pump ??
poniżej cała część z loga :
=============================================================
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 08/09/10 21:47:33
ECU: MSS52DS1
JobStatus: OKAY
Variant: MSS52DS1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
170 Minimum flow of secondary air
Error frequency : 10
Logistic counter: 39
Error occured 1. times at:
Engine speed 680.00 rpm
relative filling 26.40 %
Cooling water temp. 57.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.60 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 5490.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 2000.00 rpm
relative filling 52.00 %
Cooling water temp. 64.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.50 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 4820.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 760.00 rpm
relative filling 17.60 %
Cooling water temp. 71.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.70 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 70.00 km
Bench 1 too small
OBD exhaust relevant error
Error not present
Sporadic error
=============================================================
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 08/09/10 21:47:33
ECU: MSS52DS1
JobStatus: OKAY
Variant: MSS52DS1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
170 Minimum flow of secondary air
Error frequency : 10
Logistic counter: 39
Error occured 1. times at:
Engine speed 680.00 rpm
relative filling 26.40 %
Cooling water temp. 57.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.60 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 5490.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 2000.00 rpm
relative filling 52.00 %
Cooling water temp. 64.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.50 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 4820.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 760.00 rpm
relative filling 17.60 %
Cooling water temp. 71.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.70 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 70.00 km
Bench 1 too small
OBD exhaust relevant error
Error not present
Sporadic error
Pozdrówka!
Re: Secondary air pump ??
Nic nadzwyczajnego. Skasuj, zapomnij. S62 już tak niestety ma.
Re: Secondary air pump ??
acharypik pisze:S62 już tak niestety ma
ok, dzieki, skasowalem wczoraj błąd, może nie pojawi się jak zimny motor odpale.
Pozdrówka!