Strona 1 z 3

M5 a opony

: pn wrz 21, 2009 11:47
autor: boogie
Hej

Jako zawzięty codzienny user M5 (ostatni miesiąc 1000 km przebiegu :lol: ) chcialbym taki oto wątek zacząć :)

Otóż prosilbym, żeby w tym wątku dzielić się doświadczeniami z oponami jakich używacie na Waszych e39.
Skąd taki wątek ? Ano stąd, że nasze auta jednak wymagają wyczynowego ogumienia.
Czasem nie dociera do mnie co za bestie mam pod pedalem heheh

A na poważnie, to ciężko gdzieś zdobyć wiarygodną informacje, jakie opony są ok dla na prawde mocnych samochodów.
Wszędzie tylko reklamowy belkot.

Można oczywiście wywalać 1800 pln za opone mega wysoko-pólkową, ale pewnie jak to na rynku, znajdą sie tańsze produkty, nie oblożone jakąś chorą cena ( przyklad Catrol TWS vs. AGIP racing 10W60 który mnie zadziwil na maxa)

Sprawe komplikuje nieco jeszcze fakt, że do e39 na pewniaka wchodzi szerokość 275, 285 zaczyna obcierać... A uważam że te 275 jest troche za wąskie, na granicy nieomal, dlatego średnia guma przysparza problemów.

Ode mnie:
GoodYear F1 - na tyle ok dopóki opona ma >5mm bieżnika.
potem nie sa się jeździć - żeby ruszyć troche dynamiczniej trzeba wylaczać za każdym razem DSC. Sprawe ratuje jej wieksza szerokość w danym rozmiarze niż u innych producentów.

Dunlop SP9000 sport - na tyle, kaszana na maksa. Opona z 7mm bieżnikiem co chwila traci przyczepność. Troche dynamiki w jeździe i DSC dziala jak nagle wciśniecie hamulca.

Przód mam Potenze RE50 i po rozgrzaniu są ok, pomijam standardowo wytarte boki opon.

Re: M5 a opony

: pn wrz 21, 2009 20:25
autor: Karol M5
Ja mam komplet CONTINENTALI SPORTCONTACT i nie narzekam.

Te opony co wymieniłeś to masakra jakaś. 90% Dunlopów SP 9000 dostaje guzów prędzej czy póżniej, a GOODYEARÓW F1 nie polecam zakładać z tyłu, przy ostrzejszej jeżdzie odpadają kawałek po kawałku ;)

Re: M5 a opony

: wt wrz 22, 2009 00:33
autor: Marcin86
Może nie jeżdzę M5 ale chciałbym polecic opony firmy Hankook. Pomimo, że dość szybko znikają to oferują sporą przyczepność, szczególnie zadziwiają mnie na mokrej nawierzchni. W deszczu na dobrym asfalcie na drugim biegu poślizgną sie dopiero przy końcu obrotów...

Re: M5 a opony

: wt wrz 22, 2009 01:04
autor: kebap
Marcin86 pisze:opony firmy Hankook
Podaj konkretny model bo napewno wszystkie hankooki nie sa godne polecenia dla ///M ;)

Re: M5 a opony

: wt wrz 22, 2009 20:50
autor: Venom
Ja mam doswiadczenia z Hankook Ventus Sport i powiem ze kiedy sa juz dosyc mocno zuzyte to trzymaja bardzo slabo. Moze jak sa nowe to lepiej... Generalnie nie polecam.

Re: M5 a opony

: wt wrz 22, 2009 22:56
autor: Marcin86
kebap pisze:
Marcin86 pisze:opony firmy Hankook
Podaj konkretny model bo napewno wszystkie hankooki nie sa godne polecenia dla ///M ;)
Pomyliłem się troche. Opony hankook Icebear to zimówki na których jeździlem zimą (polecam, bardzo dobra opona). Letnie natomiast mam General Exclaim UHP, które także polecam, szczególnie na mokrą nawierzchnię. Wadą tych opon jest ich szybkie zużywanie się w porównaniu np do Dunlopa SP Sport 9009

Re: M5 a opony

: śr wrz 23, 2009 09:39
autor: boogie
Panowie piszcie o jakim rozmiarze opon piszecie !!!!!!!!!!!!!!!

Bez tego zgromadzone tu informacje będą nie za wiele warte.
Pamietajcie że szukamy opon na których ma jeździć bestyja M5e39 :cool:

Re: M5 a opony

: śr wrz 23, 2009 10:58
autor: SyTy
Michelin PS2 - to jest opona której potrzebujesz, pisałem już kilka razy na ten temat i dalej podtrzymuje, szybciej schodzi ale z opon "ulicznych" nie ma za bardzo konkurencji, cicha, precyzyjna, idealana.

A jak potrzebujesz jeszcze więcej gripu i nie przeszkadza Ci podwyższony hałas toczenia to R888, osobiście po przygodzie z tą oponą nic innego bo babci nie założe :cool: jestem pod ogromnym wrażeniem.

Re: M5 a opony

: czw wrz 24, 2009 09:06
autor: Adamus
Podepne sie pod temat, u mnie bardziej konczy sie tył :-D co do dunlopów POTWIERDZAM-szit

To może michelin...

Boogie może kupimy dwa komplety, zawsze to cos tam urwie sie...

Re: M5 a opony

: pt wrz 25, 2009 08:36
autor: Artur_M5
SyTy pisze:
A jak potrzebujesz jeszcze więcej gripu i nie przeszkadza Ci podwyższony hałas toczenia to R888, osobiście po przygodzie z tą oponą nic innego bo babci nie założe :cool: jestem pod ogromnym wrażeniem.
Napisz coś więcej o tej przygodzie, bo też się nad tą oponą zastanawiam. Uratowała ci tyłek, czy jak?

Re: M5 a opony

: pt wrz 25, 2009 10:17
autor: SyTy
Chodzi mi o przygodę w sensie użytkowania po raz pierwszy - track day + mocne trasy. Opona nieporównywalnie lepiej trzyma, na równej drodze idziesz jak pociąg :shock:

Rozmiar na jakim jeżdże to 235/40 i tył 255/35 w 18tce.

Aha, i uprzedzając komentarz czepialskiego boogiego :-D tak, w E39 masz więcej momentu, mimo wszystko uważam że sobie z tym będzie bardzo dobrze radziła, napewno lepiej od PS2-ki, która jest najlepsza w tej materii. W deszczu też daje rade a nadmieniam że opona nie jest już pierwszej świeżości.

Opona, w imie zasady coś za coś ma też swoje mankamenty. Na odcinkach z koleinami, musisz być czujny, poprzez budowę bocznych ścianek (mocniejsze=twardsze) auto "penetruje" za dziurami/koleinami, dodatkowo im szybciej jedziesz tym większy hałas w środku, opona jest wyraźnie głośniejsza od zwykłych.

Re: M5 a opony

: pt wrz 25, 2009 15:53
autor: boogie
SyTy pisze: :-D tak, w E39 masz więcej momentu,
mocy tyż :gitara:

Re: M5 a opony

: sob wrz 26, 2009 00:16
autor: mgmbh
michelin ps2 nie ma lepszej streetowej opony jedyny minus ze mieszanka jest bardzo miekka i szybko schodzi ale fabryczny montaz do veyrona, m3, panamery, 911 turbo itd zobowiazuje...

Re: M5 a opony

: sob wrz 26, 2009 13:44
autor: michalnowak1234
1 Ps2
2 ContiSportContact2, PZero
3 SpSport maxx

Re: M5 a opony

: śr gru 02, 2009 22:18
autor: Konrad95x
Korzystając z tematu chciałem zamieścić któtką notkę odnośnie TOYO T1R... Założyłem takie nowe opony na tył do E39 i byłem niezwykłe zaskoczony... Opony świetnie się kleją do asfaltu,szybko rozgrzewają, świetnie odprowadzają wodę... mimo wszystko chciałbym przestrzec każdego potencjalnego klienta na te opony o ich jednej dyskwalifikujacej wg mnie wadzie a mianowicie auto na tych oponach przestało się prowadzić. Ich mało sztywna kontrukcja bieżnika lub kortów powoduje wychylanie się auta co skutkuje brakiem wyczuwalności auta. Przy pierwszej trasie byłem przekonany o pojawieniu się luzu w tylnym zawieszeniu. Mimo świetnych rekomendacji R888 ,jej bardziej drogowa T1R nie zasługuje na miano opony sportowej nadając autu własne kierunki ruchu -tył auta poprostu pływa zwiększając ryzyko utraty przeczepności, dyskomfort zniechęca do przekraczania 200km/h. Mam nadzieję ,że nikt więcej nie popełni tego błędu czytając tą opinię. msjk miał identyczne doświedczenie z tą gumą ,pocieszył mnie,że wraz ze zużyciem bierznika problem zanika :) . Jeśli mimo wszystko ktoś, jest ciekawy zachowania auta na tych oponach okazyjnie odsprzedam 275/35R18 opony po 1000km przebiegu... Natomiast rekomenduję Pirelli Pzero Rosso.