zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Witam
Zmieniłem felgi na inne i pojawia mi się błąd TYRE DEFECT. Jeżeli wcisnę ten przycisk na listwie ozdobnej (tak szczerze to nawet nie wiem do czego on służy i jaka jest jego funkcja ) to znów się pojawia coś TYRE INACTIVATED czy jakoś tak. Pytałem się Bombla i zasugerował że może ten pomiar to z czujników ABS-u albo coś, ale powiedział żebym się dopytał bo nie jest pewien.
Jak do tego podejść żeby tego nie było, albo żeby działało.
Nadmienię że miałem w bagażniku jedną felgę i może stąd ten błąd, a po wyjęciu felgi problem zniknie? Wielkość koła jest niemalże taka sama było 275/35-18; jest 275/30-19
pozdrawiam
Zmieniłem felgi na inne i pojawia mi się błąd TYRE DEFECT. Jeżeli wcisnę ten przycisk na listwie ozdobnej (tak szczerze to nawet nie wiem do czego on służy i jaka jest jego funkcja ) to znów się pojawia coś TYRE INACTIVATED czy jakoś tak. Pytałem się Bombla i zasugerował że może ten pomiar to z czujników ABS-u albo coś, ale powiedział żebym się dopytał bo nie jest pewien.
Jak do tego podejść żeby tego nie było, albo żeby działało.
Nadmienię że miałem w bagażniku jedną felgę i może stąd ten błąd, a po wyjęciu felgi problem zniknie? Wielkość koła jest niemalże taka sama było 275/35-18; jest 275/30-19
pozdrawiam
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
"Tyre defect" to informacja o uszkodzonej oponie.
Zapewne w poprzednich kółkach 18" miałeś czujniki ciśnienia w oponach, a teraz ich nie masz, więc eMka myśli że nie ma powietrza w oponach.
Dwa sposoby:
1) przełożyć czujniki z 18"felg na 19"
2) wyłączyć w module opcję monitorowania ciśnienia w oponach
Oczywiście POZDRAWIAM z dużej "P"
Zapewne w poprzednich kółkach 18" miałeś czujniki ciśnienia w oponach, a teraz ich nie masz, więc eMka myśli że nie ma powietrza w oponach.
Dwa sposoby:
1) przełożyć czujniki z 18"felg na 19"
2) wyłączyć w module opcję monitorowania ciśnienia w oponach
Oczywiście POZDRAWIAM z dużej "P"
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Informacja o wyłączonym monitorowaniu wiatru w laczkach. Wciskasz guzik, i bawisz się różnymi ciśnieniami w oponach, taka kontrolka ciśnienia powietrza w oponach.DrOpsik pisze:Jeżeli wcisnę ten przycisk na listwie ozdobnej (tak szczerze to nawet nie wiem do czego on służy i jaka jest jego funkcja ) to znów się pojawia coś TYRE INACTIVATED czy jakoś tak.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Da się to Sebastianie zrobić "ręcznie" bez kompa czy jakoś tak? I czy warto? A ile kosztuja takie czujniki? szkoda tak przekładać może bez końca?allcar pisze: 2) wyłączyć w module opcję monitorowania ciśnienia w oponach
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Z tego co wiem ręcznie nie, wystarczy za pomocą choćby INPY wyłączyć monitorowanie, ale tak na dobrą sprawę, to przełożyć czujnik wcale nie jest tak źle.
Jedziesz do wulkanizatora, odpycha on oponę łyżka od felgi, wtedy robi się miejsce żeby ten czyjnik wykręcić, podobnie w kwestii montażu, nie trzeba demontować opony z felgi, nie trzeba wyważać koła bo opona nie przesunie się, wystarczy napompować i gotowe.
Co do czujników to często same w sobie się psują, lub są psute przez "uczących się" wulkanizatorów, nowe nie wiem ile kosztują, zapytaj BOMBLA, może ma takie, ja jeden gdzieś miałem ale nie wiem gdzie go wsadziłem, jak znajdę to Ci wyślę, ale dam znać jak pszukam, mnie on nie potrzebny, oststnio gdzieś go widziałem z rok temu
Jedziesz do wulkanizatora, odpycha on oponę łyżka od felgi, wtedy robi się miejsce żeby ten czyjnik wykręcić, podobnie w kwestii montażu, nie trzeba demontować opony z felgi, nie trzeba wyważać koła bo opona nie przesunie się, wystarczy napompować i gotowe.
Co do czujników to często same w sobie się psują, lub są psute przez "uczących się" wulkanizatorów, nowe nie wiem ile kosztują, zapytaj BOMBLA, może ma takie, ja jeden gdzieś miałem ale nie wiem gdzie go wsadziłem, jak znajdę to Ci wyślę, ale dam znać jak pszukam, mnie on nie potrzebny, oststnio gdzieś go widziałem z rok temu
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Czy tam to też jest jak np. w audi że to ileś tam megaherców częstotliwości musi mieć czujnik żeby "połączyć" się z moim autem? czy obojętne jaki czujnik, byle od bmw? Bo jednak skłaniałbym się ku zamontowaniu nowego zestawu.
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Troche dziwne zadane pytanie
Czujniki komunikują sie na jakiejś częstotoliwości radiowej z resztą auta, i ta częstotoliwość nośna jest jakoś tam powiedzmy charakterystyczna, może z kodowaniem, żeby nie zbierać jakiś śmieci z powietrza i nie wprowadzać zakłóceń do odczytu, oraz żeby nie zaklócaly sie sygnaly z różnych samochodów.
Przypuszczam że czujniki z innego auta, mogą nie być widziane przez Twój samochód.
Czujniki komunikują sie na jakiejś częstotoliwości radiowej z resztą auta, i ta częstotoliwość nośna jest jakoś tam powiedzmy charakterystyczna, może z kodowaniem, żeby nie zbierać jakiś śmieci z powietrza i nie wprowadzać zakłóceń do odczytu, oraz żeby nie zaklócaly sie sygnaly z różnych samochodów.
Przypuszczam że czujniki z innego auta, mogą nie być widziane przez Twój samochód.
Pozdrówka!
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Znajomy miał podobny problem, tyle że u niego padły baterie w czujnikach. Kazdy czujnik w kole ma zamontowaną w sobie małą baterię , coś takiego jak w zegarkach, teoretycznie nie do wymiany tylko jako całość. Podejżewał jeszcze moduł sterujący RDC , ale wystarczyło zamienić koła z innym e39 i system funkcjonował prawidłowo.
Wydaje mi się , że e39 i 38 z tego samego okresu będą miały czujniki o tych samych parametrach , częstotliwością różnią sie zwykle modele na rynki USA i Japonii.
Wydaje mi się , że e39 i 38 z tego samego okresu będą miały czujniki o tych samych parametrach , częstotliwością różnią sie zwykle modele na rynki USA i Japonii.
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Tak mi się wydaje ale nie jestem pewien. W audi jak założyłem czujniki kupione u wulkanizatora (sprawdzałem czy mają te same nr katalogowe co dostępne w sprzedaży w ASO dla tego modelu) mającego je od innych kół nie było problemu z samoczynnym sparowaniem się ich z komputerem w aucie.
Dlatego pytałem czy tutaj jest tak samo.
A mógłby ktoś może w jakimś programie ASO-wskim sprawdzić jakie to czujniki są potrzebne, jakie nr czy inne charakterystyczne cechy? W reloam czy bmwparts nic nie znalazłem na ten temat.
Dlatego pytałem czy tutaj jest tak samo.
A mógłby ktoś może w jakimś programie ASO-wskim sprawdzić jakie to czujniki są potrzebne, jakie nr czy inne charakterystyczne cechy? W reloam czy bmwparts nic nie znalazłem na ten temat.
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
W kwestii tych czujników ASO jest tak ogarnięte jak ja w balecie
Sprawa jest tego typu że do zamówienia takiego czujniczka potrzeba numer ze starego czujnika, oraz częstotliwość, są dwa rodzaje, pierwszy 433MHz drugi jak dobrze pamiętam cos około 418MHz, koszt jednego czujnika z zaworem, czyli gotowego do zamontowania to około 420-430zł za jedną sztukę, detal brutto, ile uda się wynegocjować rabatu to najstarsi górale nie wiedzą, ale mam nadzieję że coś pomiędzy 7 a 20%.
Sprawa jest tego typu że do zamówienia takiego czujniczka potrzeba numer ze starego czujnika, oraz częstotliwość, są dwa rodzaje, pierwszy 433MHz drugi jak dobrze pamiętam cos około 418MHz, koszt jednego czujnika z zaworem, czyli gotowego do zamontowania to około 420-430zł za jedną sztukę, detal brutto, ile uda się wynegocjować rabatu to najstarsi górale nie wiedzą, ale mam nadzieję że coś pomiędzy 7 a 20%.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Bo ich tam niestety nie ma, też szukałem i to kilka razy, w ASO też o dziwo nie mają dopiero w ASO FUS taki ogarnięty sprzedawca, poszedł na serwis, bo akurat stało tam E39 z czujnikami i sprawdził.DrOpsik pisze:W reloam czy bmwparts nic nie znalazłem na ten temat.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Kurde. Cena zachęca do sprawdzenia, czy jednak nie mam takich u siebie
Sprawdzić Arturze??
Sprawdzić Arturze??
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: zmiana felg i TYRE DEFECT-co to znaczy?
Oczywiście Danielu, poproszę. Wysłałem Ci nawet stosowną prośbę na gg
433MHz mam w audi, to pamiętam na pewno, ale chyba jeszcze coś te czujniki odróżnia bo stoją auta obok siebie, ale jedno auto czujników drugiego nie widzi. Albo mam te 418-tki. Na pewno nie trzeba nic konfigurować ponieważ komputer w audi sam sparował się z tymi czujnikami-nie trzeba było nic w żadnych VAG-ach programować i kodować. Tyle o audi.
pozdro
Dodaję 19.04
Nie wiem co było popsute o ile w ogóle, ale dopompowałem powietrza i jest ok. Albo mam w tych kołach również czujniki które system bmw "odnalazł", albo rzeczywiście liczy z czujników ABS-u i porównuje obroty kół. Tak czy siak jest już ok.
Dziekuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam
433MHz mam w audi, to pamiętam na pewno, ale chyba jeszcze coś te czujniki odróżnia bo stoją auta obok siebie, ale jedno auto czujników drugiego nie widzi. Albo mam te 418-tki. Na pewno nie trzeba nic konfigurować ponieważ komputer w audi sam sparował się z tymi czujnikami-nie trzeba było nic w żadnych VAG-ach programować i kodować. Tyle o audi.
pozdro
Dodaję 19.04
Nie wiem co było popsute o ile w ogóle, ale dopompowałem powietrza i jest ok. Albo mam w tych kołach również czujniki które system bmw "odnalazł", albo rzeczywiście liczy z czujników ABS-u i porównuje obroty kół. Tak czy siak jest już ok.
Dziekuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam