Nasze M5

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Nasze M5

Post autor: boogie » sob mar 28, 2009 22:44

Witam

Jak widać, bardzo nas tu malo, znaczy użytkowników M5 e39.
Chcialbym zapoczątkować ten oto wątek, w którym byśmy pisali na różne tematy techniczo eksploatacyjne, w użytkowania naszych M5.
Dla względnego porządku, proponowalbym nie zaczynać jednego tematu, nim wcześniejszy nie zostanie jakoś wyjaśniony, opisany.
Oczywiście formula krótkie pytanie-krótka odpowiedź za bardzo sie nie nadaje, ale myśle ża jakoś damy rade :)



Na początek sprawa oleju i jego temperatury roboczej,

Jak wyczytalem z instrukcji obslugi M5, temperatura oleju uznawana za nadającą się do pracy, to 80 stopni.
Tymczasem ostatnia z diodek na obrotomierzu gaśnie kiedy olej ma ok 70 stopni.

Niedawno akurat sie zdarzylo, ze zaraz po zgaśnieciu ostatniej diodki musialem za chwile przycisnąć, i wpadlem pod odcinacz - czyli ponad 7000 obr. Olej mial z 75 stopni bo bylo to po chwili, no i wywalilo mi check engne, auto nie reagowalo na gaz jak powinno.
Po zgaszeniu i zapaleniu auta wszytsko wrcilo do normy, i to nawet tak, ze za chwile sprawdzając czy wszytsko ok, zaliczylem podwojnego boka przy zmianie z 2 na 3 jadąc prosto :-D

Dodatkowo wyczytalem w instrukcji, żeby unikać wjeżdżania w ogóle na czerowne pole obrotmierzem, a jak się to zdarzy, to wtedy wlasnie uklad sterujący odcina wache, i zapala komunikat check engine, żeby chronić silnik !
Dodam jeszcze, że zdażylo mi sie przekroczyć 7000 obr. kiedy olej byl ok. 85-90 stopni i żaden check engine mi sie nie zaswiecil...

Jak u Was wygląda sprawa ochrony silnika w zależności od temperatury oleju, spotkaliście się z czymś takim w ogóle ?
I co sądzicie o rozbieżności instrukcja (80 stopni OK) a diodki na obrotomierzu gasnące przy 70 stopniach ?


Edit:
dzisiaj ostatnia dioda zgasla mi jak olej mial 60 stopni (odczyt z OBC)
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 00:12 przez boogie, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
PiotrekM5
Posty: 125
Rejestracja: czw sty 04, 2007 18:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasze M5

Post autor: PiotrekM5 » sob mar 28, 2009 23:15

Cześć
Troche dziwne z tym błędem, kiedyś przypadkowo wkręciłem niedogrzany do końca motor na odcinke ale żaden błąd się nie zapalił.
Ostatnia dioda gaśnie mi też przy ok. 70-75 st. i jest tak od nowego :wink:
BMW M5 01r CarbonBlack
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nasze M5

Post autor: Artur_M5 » sob kwie 04, 2009 14:02

Dzisiaj wreszcie sprawdziłem, ostatnia dioda gaśnie w moim aucie tak gdzieś w połowie między 50 a 100 st. może delikatnie poniżej albo mi się wydaje. Nigdy nie zdarzyło mi się przekroczyć zakresu świecących diod przy rozgrzewającym się silniku, więc nie wiem jak jest dalej.
Pozdro

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Nasze M5

Post autor: boogie » sob kwie 04, 2009 22:51

A ja sprawdzilem pare razy w roznych warunkach, i zawsze ostatnia dioda gaśnie dokladnie przy 60 stopniach ....
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nasze M5

Post autor: Artur_M5 » sob kwie 04, 2009 23:02

Śpieszę sprostować- gasną mi diody między 50 a 75 (czyli tą kropką w połowie) a nie miedzy 100. Sorki
to chyba będzie gdzieś ok62,5.
Pomyliłem się :)

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: allcar » śr kwie 08, 2009 01:01

Jak znajdę chwilkę któregoś dnia to wsadzę sondę w bagnecik do oleju i zobaczymy jakie fizyczne pokrycie ma temperatura oleju zbadana przez sondę ze wskaźnikiem na desce, myślę że moga być znaczne rozbierzniści. Zobaczymy. Oczywiście po badaniu zdam relację :wink:
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: Venom » śr kwie 08, 2009 09:52

allcar pisze:Jak znajdę chwilkę któregoś dnia to wsadzę sondę w bagnecik do oleju i zobaczymy jakie fizyczne pokrycie ma temperatura oleju zbadana przez sondę ze wskaźnikiem na desce, myślę że moga być znaczne rozbierzniści. Zobaczymy. Oczywiście po badaniu zdam relację :wink:
Zwroc uwage na umieszczenie czujnika oleju (tego z ktorego sygnal jest na desce rozdzielczej). Dla przykladu w malutkim silniku ZS... 10 stopni roznicy pomiedzy temperatura oleju w misce i galerii glowicy to zadna anomalia :). Tak zeby nie bylo rozczarowania :)

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Nasze M5

Post autor: boogie » śr kwie 08, 2009 10:59

allcar pisze:Jak znajdę chwilkę któregoś dnia to wsadzę sondę w bagnecik do oleju i zobaczymy jakie fizyczne pokrycie ma temperatura oleju zbadana przez sondę ze wskaźnikiem na desce, myślę że moga być znaczne rozbierzniści. Zobaczymy. Oczywiście po badaniu zdam relację :wink:
Allcar, uruchom sobie tryb OBC na desce rozdzielczej, tam jest z kompa podawana temperatura, test nr 4.

Zauwazylem, ze ostatnie trzy diodki na obrotmierzu gasną wszytskie na raz....
Pozdrówka!

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: allcar » śr kwie 08, 2009 11:29

Źle mnie zrozumiałeś boogi, chodziło mi o to że za pomocą innego czujnika temperatury sprawdzę temp. oleju, bo to co masz na desce i OBC to sygnał z jednego i tego samego czujnika.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Nasze M5

Post autor: boogie » ndz kwie 12, 2009 02:07

Czekam na Wasze sprawdzenia temperatury oleju i gaśnięcia diodekna obrotmierzu.

Mam taką kwestie, jak wygląda procedura sprawdzania poziomu oleju w M5 ? :))
Może mi ktoś wytlumaczyc, czemu sprawdzanie oleju na zimnym silniku pokazuje bzdury ?
Troche mnie wkurza to, że olej sprawdza sie po rozgrzaniu.... bo istnieje szansa na odpalenie silnika z za malym poziomem oleju.....
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: kostek_ja » ndz kwie 12, 2009 11:56

boogie pisze:Może mi ktoś wytlumaczyc, czemu sprawdzanie oleju na zimnym silniku pokazuje bzdury ?
Bo olej się rozszerza pod wpływem temperatury (U mnie jest różnica chyba z 0,5l), a ludzie w BMW stworzyli przedziałkę na ciepły olej. Gdyby stworzyli na zimny sprawdzałoby się na zimnym i byłoby OK. Z drugiej strony różne oleje mogą się różnie rozszerzać, więc chyba wiedzieli co robią.
boogie pisze:bo istnieje szansa na odpalenie silnika z za malym poziomem oleju.....
Specjalistą nie jestem, ale takie same ryzyko istnieje jak byś sprawdzał na zimno. No chyba że sprawdzasz przed każdym odpaleniem :-)

Nawet jak olej będzie poniżej minimum to nic się nie stanie na postoju, czy się tocząc. Musiałby go właściwe nie być, co nas sprowadza do jakiegoś wycieku, albo rozwalenia miski o jakiś kamień.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: allcar » śr kwie 22, 2009 00:41

Zrobiłem test czujnikiem "niezależnym" czyli innym, nie tym co w aucie.
pierwsza lampeczka zgasła przy 15st, druga przy 25st, trzecia przy 37st, a przy 48st zgasły wszystkie, test powtarzałem drugiego dnia rano, dokładnie tak samo.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Nasze M5

Post autor: boogie » śr kwie 22, 2009 11:58

No to niezłe zamieszanie mamy hehehe

Ciekawy jestem, ile stopni pokazalby Twoj czujnik Allcar przy temperaturze na desce 80 stopni ...

Ja mam taki wniosek, że żeby być na prawdę spokojnym o silnik, to jednak na te lampki nie trzeba patrzeć specjalnie, a zaczekać aż wskazówka przekroczy pierwszą kropkę, czyli te 75 stopni.

No chyba że ta różnica pomiedzy 50 stopni zmierzone przez Allcara a owe 80 (ktore w końcu olej osiągnie) w instrukcji, czyli 30 stopni :), ma jak gdyby odpowiadać ochronie silnika dla tej ostatniej nie gasnącej diodki czyli pomiedzy 6500 a 7000 obrotów.
No chyba że ja źle rozumiem z instrukcji normal operating temperature
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Nasze M5

Post autor: Venom » śr kwie 22, 2009 18:23

allcar pisze:Zrobiłem test czujnikiem "niezależnym" czyli innym, nie tym co w aucie.
pierwsza lampeczka zgasła przy 15st, druga przy 25st, trzecia przy 37st, a przy 48st zgasły wszystkie, test powtarzałem drugiego dnia rano, dokładnie tak samo.
A jakim temp wg czujnika BMW to odpowiadalo ? Bo to chyba jest dla Was tez wazne :)

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nasze M5

Post autor: Artur_M5 » ndz kwie 26, 2009 21:09

Nie wiem jak wygląda sprawa z kolejnym "problemem" ale mam pytanko i nie wiem czy to tutaj, czy w innym dziale Naszych M5.
Ale do rzeczy. Ostatnio byłem na zlocie i zauważyłem ze nie mam u siebie w nadkolach otworów na chłodzenie tarcz. Na realoem osłony (nadkola) również nie występują z otworami w wersji do M5 w przeciwieństwie do "zwykłej" e39 w Mpakiecie. Dlaczego tak jest?
Jakiś tam mechanior mówił mi że podobno tarcze w M muszą być gorące żeby hamowały jak maja hamować i dlatego nie ma tych otworów???? I ze składają się z dwóch różnych rodzajów metali-część robocza z innej i część przylegająca do piasty również. Ale to po co w takim razie są tunele chłodzące w tym aucie?
Ktoś wie jak to naprawdę jest?

ODPOWIEDZ