Nasze M5
Nasze M5
Witam
Jak widać, bardzo nas tu malo, znaczy użytkowników M5 e39.
Chcialbym zapoczątkować ten oto wątek, w którym byśmy pisali na różne tematy techniczo eksploatacyjne, w użytkowania naszych M5.
Dla względnego porządku, proponowalbym nie zaczynać jednego tematu, nim wcześniejszy nie zostanie jakoś wyjaśniony, opisany.
Oczywiście formula krótkie pytanie-krótka odpowiedź za bardzo sie nie nadaje, ale myśle ża jakoś damy rade
Na początek sprawa oleju i jego temperatury roboczej,
Jak wyczytalem z instrukcji obslugi M5, temperatura oleju uznawana za nadającą się do pracy, to 80 stopni.
Tymczasem ostatnia z diodek na obrotomierzu gaśnie kiedy olej ma ok 70 stopni.
Niedawno akurat sie zdarzylo, ze zaraz po zgaśnieciu ostatniej diodki musialem za chwile przycisnąć, i wpadlem pod odcinacz - czyli ponad 7000 obr. Olej mial z 75 stopni bo bylo to po chwili, no i wywalilo mi check engne, auto nie reagowalo na gaz jak powinno.
Po zgaszeniu i zapaleniu auta wszytsko wrcilo do normy, i to nawet tak, ze za chwile sprawdzając czy wszytsko ok, zaliczylem podwojnego boka przy zmianie z 2 na 3 jadąc prosto
Dodatkowo wyczytalem w instrukcji, żeby unikać wjeżdżania w ogóle na czerowne pole obrotmierzem, a jak się to zdarzy, to wtedy wlasnie uklad sterujący odcina wache, i zapala komunikat check engine, żeby chronić silnik !
Dodam jeszcze, że zdażylo mi sie przekroczyć 7000 obr. kiedy olej byl ok. 85-90 stopni i żaden check engine mi sie nie zaswiecil...
Jak u Was wygląda sprawa ochrony silnika w zależności od temperatury oleju, spotkaliście się z czymś takim w ogóle ?
I co sądzicie o rozbieżności instrukcja (80 stopni OK) a diodki na obrotomierzu gasnące przy 70 stopniach ?
Edit:
dzisiaj ostatnia dioda zgasla mi jak olej mial 60 stopni (odczyt z OBC)
Jak widać, bardzo nas tu malo, znaczy użytkowników M5 e39.
Chcialbym zapoczątkować ten oto wątek, w którym byśmy pisali na różne tematy techniczo eksploatacyjne, w użytkowania naszych M5.
Dla względnego porządku, proponowalbym nie zaczynać jednego tematu, nim wcześniejszy nie zostanie jakoś wyjaśniony, opisany.
Oczywiście formula krótkie pytanie-krótka odpowiedź za bardzo sie nie nadaje, ale myśle ża jakoś damy rade
Na początek sprawa oleju i jego temperatury roboczej,
Jak wyczytalem z instrukcji obslugi M5, temperatura oleju uznawana za nadającą się do pracy, to 80 stopni.
Tymczasem ostatnia z diodek na obrotomierzu gaśnie kiedy olej ma ok 70 stopni.
Niedawno akurat sie zdarzylo, ze zaraz po zgaśnieciu ostatniej diodki musialem za chwile przycisnąć, i wpadlem pod odcinacz - czyli ponad 7000 obr. Olej mial z 75 stopni bo bylo to po chwili, no i wywalilo mi check engne, auto nie reagowalo na gaz jak powinno.
Po zgaszeniu i zapaleniu auta wszytsko wrcilo do normy, i to nawet tak, ze za chwile sprawdzając czy wszytsko ok, zaliczylem podwojnego boka przy zmianie z 2 na 3 jadąc prosto
Dodatkowo wyczytalem w instrukcji, żeby unikać wjeżdżania w ogóle na czerowne pole obrotmierzem, a jak się to zdarzy, to wtedy wlasnie uklad sterujący odcina wache, i zapala komunikat check engine, żeby chronić silnik !
Dodam jeszcze, że zdażylo mi sie przekroczyć 7000 obr. kiedy olej byl ok. 85-90 stopni i żaden check engine mi sie nie zaswiecil...
Jak u Was wygląda sprawa ochrony silnika w zależności od temperatury oleju, spotkaliście się z czymś takim w ogóle ?
I co sądzicie o rozbieżności instrukcja (80 stopni OK) a diodki na obrotomierzu gasnące przy 70 stopniach ?
Edit:
dzisiaj ostatnia dioda zgasla mi jak olej mial 60 stopni (odczyt z OBC)
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 00:12 przez boogie, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrówka!
Re: Nasze M5
Cześć
Troche dziwne z tym błędem, kiedyś przypadkowo wkręciłem niedogrzany do końca motor na odcinke ale żaden błąd się nie zapalił.
Ostatnia dioda gaśnie mi też przy ok. 70-75 st. i jest tak od nowego
Troche dziwne z tym błędem, kiedyś przypadkowo wkręciłem niedogrzany do końca motor na odcinke ale żaden błąd się nie zapalił.
Ostatnia dioda gaśnie mi też przy ok. 70-75 st. i jest tak od nowego
BMW M5 01r CarbonBlack
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6
Re: Nasze M5
Dzisiaj wreszcie sprawdziłem, ostatnia dioda gaśnie w moim aucie tak gdzieś w połowie między 50 a 100 st. może delikatnie poniżej albo mi się wydaje. Nigdy nie zdarzyło mi się przekroczyć zakresu świecących diod przy rozgrzewającym się silniku, więc nie wiem jak jest dalej.
Pozdro
Pozdro
Re: Nasze M5
A ja sprawdzilem pare razy w roznych warunkach, i zawsze ostatnia dioda gaśnie dokladnie przy 60 stopniach ....
Pozdrówka!
Re: Nasze M5
Śpieszę sprostować- gasną mi diody między 50 a 75 (czyli tą kropką w połowie) a nie miedzy 100. Sorki
to chyba będzie gdzieś ok62,5.
Pomyliłem się
to chyba będzie gdzieś ok62,5.
Pomyliłem się
Re: Nasze M5
Jak znajdę chwilkę któregoś dnia to wsadzę sondę w bagnecik do oleju i zobaczymy jakie fizyczne pokrycie ma temperatura oleju zbadana przez sondę ze wskaźnikiem na desce, myślę że moga być znaczne rozbierzniści. Zobaczymy. Oczywiście po badaniu zdam relację
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Nasze M5
Zwroc uwage na umieszczenie czujnika oleju (tego z ktorego sygnal jest na desce rozdzielczej). Dla przykladu w malutkim silniku ZS... 10 stopni roznicy pomiedzy temperatura oleju w misce i galerii glowicy to zadna anomalia . Tak zeby nie bylo rozczarowaniaallcar pisze:Jak znajdę chwilkę któregoś dnia to wsadzę sondę w bagnecik do oleju i zobaczymy jakie fizyczne pokrycie ma temperatura oleju zbadana przez sondę ze wskaźnikiem na desce, myślę że moga być znaczne rozbierzniści. Zobaczymy. Oczywiście po badaniu zdam relację
Re: Nasze M5
Allcar, uruchom sobie tryb OBC na desce rozdzielczej, tam jest z kompa podawana temperatura, test nr 4.allcar pisze:Jak znajdę chwilkę któregoś dnia to wsadzę sondę w bagnecik do oleju i zobaczymy jakie fizyczne pokrycie ma temperatura oleju zbadana przez sondę ze wskaźnikiem na desce, myślę że moga być znaczne rozbierzniści. Zobaczymy. Oczywiście po badaniu zdam relację
Zauwazylem, ze ostatnie trzy diodki na obrotmierzu gasną wszytskie na raz....
Pozdrówka!
Re: Nasze M5
Źle mnie zrozumiałeś boogi, chodziło mi o to że za pomocą innego czujnika temperatury sprawdzę temp. oleju, bo to co masz na desce i OBC to sygnał z jednego i tego samego czujnika.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Nasze M5
Czekam na Wasze sprawdzenia temperatury oleju i gaśnięcia diodekna obrotmierzu.
Mam taką kwestie, jak wygląda procedura sprawdzania poziomu oleju w M5 ?
Może mi ktoś wytlumaczyc, czemu sprawdzanie oleju na zimnym silniku pokazuje bzdury ?
Troche mnie wkurza to, że olej sprawdza sie po rozgrzaniu.... bo istnieje szansa na odpalenie silnika z za malym poziomem oleju.....
Mam taką kwestie, jak wygląda procedura sprawdzania poziomu oleju w M5 ?
Może mi ktoś wytlumaczyc, czemu sprawdzanie oleju na zimnym silniku pokazuje bzdury ?
Troche mnie wkurza to, że olej sprawdza sie po rozgrzaniu.... bo istnieje szansa na odpalenie silnika z za malym poziomem oleju.....
Pozdrówka!
Re: Nasze M5
Bo olej się rozszerza pod wpływem temperatury (U mnie jest różnica chyba z 0,5l), a ludzie w BMW stworzyli przedziałkę na ciepły olej. Gdyby stworzyli na zimny sprawdzałoby się na zimnym i byłoby OK. Z drugiej strony różne oleje mogą się różnie rozszerzać, więc chyba wiedzieli co robią.boogie pisze:Może mi ktoś wytlumaczyc, czemu sprawdzanie oleju na zimnym silniku pokazuje bzdury ?
Specjalistą nie jestem, ale takie same ryzyko istnieje jak byś sprawdzał na zimno. No chyba że sprawdzasz przed każdym odpaleniemboogie pisze:bo istnieje szansa na odpalenie silnika z za malym poziomem oleju.....
Nawet jak olej będzie poniżej minimum to nic się nie stanie na postoju, czy się tocząc. Musiałby go właściwe nie być, co nas sprowadza do jakiegoś wycieku, albo rozwalenia miski o jakiś kamień.
Re: Nasze M5
Zrobiłem test czujnikiem "niezależnym" czyli innym, nie tym co w aucie.
pierwsza lampeczka zgasła przy 15st, druga przy 25st, trzecia przy 37st, a przy 48st zgasły wszystkie, test powtarzałem drugiego dnia rano, dokładnie tak samo.
pierwsza lampeczka zgasła przy 15st, druga przy 25st, trzecia przy 37st, a przy 48st zgasły wszystkie, test powtarzałem drugiego dnia rano, dokładnie tak samo.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Nasze M5
No to niezłe zamieszanie mamy hehehe
Ciekawy jestem, ile stopni pokazalby Twoj czujnik Allcar przy temperaturze na desce 80 stopni ...
Ja mam taki wniosek, że żeby być na prawdę spokojnym o silnik, to jednak na te lampki nie trzeba patrzeć specjalnie, a zaczekać aż wskazówka przekroczy pierwszą kropkę, czyli te 75 stopni.
No chyba że ta różnica pomiedzy 50 stopni zmierzone przez Allcara a owe 80 (ktore w końcu olej osiągnie) w instrukcji, czyli 30 stopni , ma jak gdyby odpowiadać ochronie silnika dla tej ostatniej nie gasnącej diodki czyli pomiedzy 6500 a 7000 obrotów.
No chyba że ja źle rozumiem z instrukcji normal operating temperature
Ciekawy jestem, ile stopni pokazalby Twoj czujnik Allcar przy temperaturze na desce 80 stopni ...
Ja mam taki wniosek, że żeby być na prawdę spokojnym o silnik, to jednak na te lampki nie trzeba patrzeć specjalnie, a zaczekać aż wskazówka przekroczy pierwszą kropkę, czyli te 75 stopni.
No chyba że ta różnica pomiedzy 50 stopni zmierzone przez Allcara a owe 80 (ktore w końcu olej osiągnie) w instrukcji, czyli 30 stopni , ma jak gdyby odpowiadać ochronie silnika dla tej ostatniej nie gasnącej diodki czyli pomiedzy 6500 a 7000 obrotów.
No chyba że ja źle rozumiem z instrukcji normal operating temperature
Pozdrówka!
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Nasze M5
A jakim temp wg czujnika BMW to odpowiadalo ? Bo to chyba jest dla Was tez wazneallcar pisze:Zrobiłem test czujnikiem "niezależnym" czyli innym, nie tym co w aucie.
pierwsza lampeczka zgasła przy 15st, druga przy 25st, trzecia przy 37st, a przy 48st zgasły wszystkie, test powtarzałem drugiego dnia rano, dokładnie tak samo.
Re: Nasze M5
Nie wiem jak wygląda sprawa z kolejnym "problemem" ale mam pytanko i nie wiem czy to tutaj, czy w innym dziale Naszych M5.
Ale do rzeczy. Ostatnio byłem na zlocie i zauważyłem ze nie mam u siebie w nadkolach otworów na chłodzenie tarcz. Na realoem osłony (nadkola) również nie występują z otworami w wersji do M5 w przeciwieństwie do "zwykłej" e39 w Mpakiecie. Dlaczego tak jest?
Jakiś tam mechanior mówił mi że podobno tarcze w M muszą być gorące żeby hamowały jak maja hamować i dlatego nie ma tych otworów???? I ze składają się z dwóch różnych rodzajów metali-część robocza z innej i część przylegająca do piasty również. Ale to po co w takim razie są tunele chłodzące w tym aucie?
Ktoś wie jak to naprawdę jest?
Ale do rzeczy. Ostatnio byłem na zlocie i zauważyłem ze nie mam u siebie w nadkolach otworów na chłodzenie tarcz. Na realoem osłony (nadkola) również nie występują z otworami w wersji do M5 w przeciwieństwie do "zwykłej" e39 w Mpakiecie. Dlaczego tak jest?
Jakiś tam mechanior mówił mi że podobno tarcze w M muszą być gorące żeby hamowały jak maja hamować i dlatego nie ma tych otworów???? I ze składają się z dwóch różnych rodzajów metali-część robocza z innej i część przylegająca do piasty również. Ale to po co w takim razie są tunele chłodzące w tym aucie?
Ktoś wie jak to naprawdę jest?