na początek OLEJ

1998-2003 | silnik: S62B50

Re: na początek OLEJ

Postprzez Starvedbody » So paź 03, 2015 11:46

Jako że dużo jeżdżę i całoroczne ( przeszło 15tyś/r emką), kupowałem zawsze 10w60 TWS Castrola (były 3 wymian), Emku jadło około 2l na 10 tyś, jazda na pewno nie mająca żadnego związku z przepisami :D , Po zalania liqui moly 10w60 synthoil race tech gt1 jak narazi zapowiada się ,że będzie może 1l /10k km :shock: ; Chyba wyższa temp spalania w tym oleju działa :)
Starvedbody
 
Posty: 156
Dołączył(a): So wrz 28, 2013 19:21
Lokalizacja: 3miasto
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)

Re: na początek OLEJ

Postprzez kml » Pn lis 23, 2015 14:33

Pojawił się nowy Motul 8100 X-POWER 10W-60. Do niedawna wyszukiwarka olejów Motula przy e39 M5 wyrzucała informację, że zalecany jest specjalny olej rekomendowany przez producenta, teraz wyrzuca ten.

http://motul.sklep.pl/pl/home/477-motul ... 60-5l.html
kml
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pn lut 09, 2015 17:14
Auto: E39 M5

Re: na początek OLEJ

Postprzez Przemooo » Pn lis 23, 2015 22:15

Cena jedna z najlepszych na rynku w pełni syntetycznych 10w-60. Ja obecnie testuje 5W-60 i przy niższych temperaturach czuć, że silnik ma troszkę lżej.
Przemooo
 
Posty: 254
Dołączył(a): Pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: na początek OLEJ

Postprzez krzysiokm » Pn sty 04, 2016 16:53

Witam, polecam Millers CFS 10w60 NT :) wcześniejszy olej Valvoline VR1 10w60, znaczny spadek zużycia oleju po przejściu na Millers`a. Jednak po ok 5 tyś na Millersi`e zużycie wraca do normy :D
Avatar użytkownika
krzysiokm
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn sty 04, 2016 00:15
Lokalizacja: DW
Auto: e39 M5

Re: na początek OLEJ

Postprzez SMYLO » Pn mar 07, 2016 19:55

przeczytalem wszystkie strony i wkoncu nie wiem co zalac TWS-a czy Millersa?
SMYLO
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pn mar 07, 2016 19:51
Auto: E39 M5

Re: na początek OLEJ

Postprzez MIchael_M5 » Wt mar 08, 2016 00:29

TWS'a bym Ci odradził, osobiście jeździłem na LM 10W-60 super olej, ale teraz mam zalany Eneos Sustina 0W-50 juz po kolejnej wymianie i jestem bardzo zadowolony silnik inaczej pracuje, myśle ze Konrad też potwierdzi moje słowa bo również go testuje.
MIchael_M5
 
Posty: 62
Dołączył(a): N sty 18, 2015 12:05
Lokalizacja: Tarnów
Auto: BMW E39 M5 `01

Re: na początek OLEJ

Postprzez Foinix » Wt mar 08, 2016 19:27

SMYLO napisał(a):przeczytalem wszystkie strony i wkoncu nie wiem co zalac TWS-a czy Millersa?



wszystko byle nie TWS, może być Millers, Motul, Fuchs ważne żeby lepkość była odpowienia dla twojego S62 czyli 10W-60
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Avatar użytkownika
Foinix
 
Posty: 181
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 19:36
Lokalizacja: Osby, Sverige
Auto: E36 M3 3.2

Re: na początek OLEJ

Postprzez SMYLO » Wt mar 08, 2016 22:20

co do lepkosci to wiem, do tej pory zalewalem Valvoline VR1 10w60, mysle nad zmiana na Millersa, chodzi o przedlifowe S62
SMYLO
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pn mar 07, 2016 19:51
Auto: E39 M5

Re: na początek OLEJ

Postprzez Foinix » Wt mar 08, 2016 23:42

przedliftowe, poliftowe... bez znaczenia

S62 wymaga oleju 10W60, może być Valvo może być Millers

Millers ostatnio zbiera dobre opinie dlatego też sam leje Millersa
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Avatar użytkownika
Foinix
 
Posty: 181
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 19:36
Lokalizacja: Osby, Sverige
Auto: E36 M3 3.2

Re: na początek OLEJ

Postprzez SMYLO » Cz mar 10, 2016 18:06

a lal ktos Liqui Moly Race Tech GT1 10W60 tez cieszy sie dobrymi opiniami
SMYLO
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pn mar 07, 2016 19:51
Auto: E39 M5

Re: na początek OLEJ

Postprzez KarolToJA » Cz mar 10, 2016 20:10

ja lałem, było OK, silnik widac czysciutki pod korkiem łańcuszek srebrny. LM mozna polecać, millersa też bym przetestował
KarolToJA
 
Posty: 113
Dołączył(a): Pt cze 05, 2015 21:05
Lokalizacja: Puławy
Auto: E39M5 E60M5 E93 Fejk M3 Killer

Re: na początek OLEJ

Postprzez maciek323 » Cz mar 17, 2016 12:02

Ja zmieniłem z Castrola na Xado 10w60 i Xado wydaje się byc olejem bardziej stabilnym temperaturowo. Ale zaczął zuzywac mi go wyraznie wiecej.
maciek323
 
Posty: 38
Dołączył(a): Pn lip 16, 2012 11:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: na początek OLEJ

Postprzez Konrad95x » Cz kwi 07, 2016 22:04

Foinix napisał(a):wszystko byle nie TWS, może być Millers, Motul, Fuchs ważne żeby lepkość była odpowienia dla twojego S62 czyli 10W-60


Do S62 lepkość 10W60 nie jest "dedykowana"(czyt.odpowiednia) a sugerowana do założeń i przeznaczeń tego silnika. W stanach zalecają oleje 0W do tego samego silnika...

Problemem jest fakt, że oleje 0W są projektowane w celach energooszczędności i spełniania kolejnych norm emisji spalin a nie są olejami zabezpieczającymi przed wysokimi obciążeniami....

Ciekawą propozycję stworzył ENEOS aktualnie produkuje olej 'wyczynowy' o parametrach przewyższających oleje 10W60 w lepkości 0W50. Początkowo zalałem tylko na zimę ale bez wątpienia S62 pracuje równiej i dynamiczniej... Właściwie silnik pracuje całkowicie inaczej w porównaniu z 10W. W mojej ocenie korzystniej dla wszelkich zmysłów (subiektywizm w pełni świadomy) :) dlatego jeździ dalej. Aktualnie zrobiłem na oleju 8000km i zdecydowanie polecam, nie miałem okazji go jeszcze testować w Poznaniu.

Wcześniej mój silnik skutecznie zabijały Cast**le typu TWS czy EDGE, rewolucje temperaturową i ulgę na torze przyniosło LQM, teraz planuję wypad torowy na Sustinie. Generalnie do tej pory wszystkie dane o olejach zbieram empirycznie dlatego jeszcze muszę je uzupełnić o kilka składowych, zanim zacznę się merytorycznie (a nie subiektywnie) wypowiadać o marce ENEOS.

Nie mniej jednak polecam spróbowanie i wyciągnięcie własnych wniosków. Pamiętajmy również ,że oleje 10W60 do jazdy na co dzień nie są lukratywnym rozwiązaniem dla silników... Nie korzystamy z zalet tych oleji a tylko z wad...(Za wyjątkiem użytkowników którzy regularnie doprowadzają temp.oleju pow.120-130st :) ) Jeśli tego nie robisz zachęcam do poczytania kart technologicznych czym te oleje się różnią...

Cytując Clarksonna z pewnością przytoczył by anegdote o chodzeniu w butach narciarskich przez cały rok tylko z powodu, z pasji jaką jest jazda na nartach...

PS: VALVO* 10W60 nie posiada nawet syntetycznej bazy...
Konrad95x
 
Posty: 547
Dołączył(a): Wt sie 25, 2009 21:28
Lokalizacja: Wawa
Auto: M5

Re: na początek OLEJ

Postprzez --==maly==---- » Cz kwi 07, 2016 23:23

Dokładnie jak Konrad pisze 10w60 na codzień wcale nie jest idealny bo ma bardzo wujxxx parametry na zimne starty a tych w ciągu roku mamy w aucie codziennym pewnie z 1000 za to jest dobry podczas mega katowania gdzie olej się "gotuje" ale jak ktoś jeździ rozsądnie to takie sytuacje są sporadyczne. Przy delikatnym i umiarkowanym stylu jazdy lepiej sprawdzi się cos w stylu 0w50 ew 5w50 ochrona przy zimnych startach to przepaść w stosunku do 10w60 pisząc ogólnie bo każdy olej ma inne parametry ale wystarczy poczytać karty charakterystyki i zwrócić uwagę na lepkość w 40 stopniach dla 0w i 10w.
Sam teraz mocno zastanawiam się co wlać jednak jeżeli chodzi o markę to największe zaufanie mam do liqui moly sprawdzona firma z porządnym lamolatorium i sporym doświadczeniem a millers ma dobre opinie ale dla mnie to wielka niewiadomoa i nie będę ryzykował.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726 664 448 AUTOLUST@WP.PL LUB PW ZAPRASZAMY
--==maly==----
 
Posty: 2250
Dołączył(a): Śr sie 06, 2008 09:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ///M3

Re: na początek OLEJ

Postprzez Foinix » Pt kwi 08, 2016 15:40

Ja swoją wypowiedź opieram o specyfikację z którą się zapoznałem.

Biuletyn Serwisowy BMW z roku 2003 ---> http://www.lindvigs.com/obioban/BMWEngineOils.pdf

Specyfikacja 10w60 w przypadku Castrola (interesuje mnie tu tylko klasa lepkości, nie producent) ---> http://www.lindvigs.com/obioban/EDGE_10W-60.pdf
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Avatar użytkownika
Foinix
 
Posty: 181
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 19:36
Lokalizacja: Osby, Sverige
Auto: E36 M3 3.2

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do E39 M5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron