na początek OLEJ

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: na początek OLEJ

Post autor: rypik » ndz sty 08, 2012 16:51

Wlać, pojeźdzć, wysłać do laboratorium do oceny, i będzie widać który gorszy/w którym pływa więcej metali. Na grzyb się tak głowić co wlać ?

Jak sie ma zejsrać, to czy to będzie taki 10W60 czy inny i tak się zejsra.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: na początek OLEJ

Post autor: Lassie » ndz sty 08, 2012 18:53

Chłopaki, dajcie znać czy znacie / kupowaliście u tego sprzedawcy - można brać, wszystko ok?

http://moto.allegro.pl/castrol-edge-pro ... 07520.html

Frank
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Re: na początek OLEJ

Post autor: Frank » ndz sty 08, 2012 19:12

Hehe, niezła cena, biorąc pod uwagę,ze cena zakupu ASO z BMW AG NETTO za litr to 46,02 pln...

Rypik - własnie po to sie głowie,zeby cos mi sie nie zejsrało - takie głowienie nic nie kosztuje i jest zupełnie bezpieczne dla środowiska :)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: na początek OLEJ

Post autor: rypik » ndz sty 08, 2012 19:28

Chodzi mi o to, że czytanie specyfikacji nijak się nie ma do awarii silników spowodowanych złym olejem... chłonięcie wiedzy nt. specyfikacji oleju jest moim zdaniem mało sprytne, 99% olejów spełni sprawnie swoje zastosowanie, ale który jest w konkretny sposób lepszy od jakiegoś innego zupełnie nie wynika z chłonięcia, tej niepotrzebnej jak wspomniałem wcześniej wiedzy.

Zupełnie inaczej możnaby prowadzić dyskusję nt. oleju popierając się badaniami zużytego.

I dlatego wątki olejowe uważam za w 99% bezsensowne i nie prowadzące do niczego mądrego co najwyżej potyczek teoretycznych internetowych specjalistów.

A do S62, jak miałem wlewałem TWS, gdybym miał, nadal bym wlewał TWS i nie szukał drugiej dziury w d...

To tylko moje, osobliwe i indywidualne podejście do kwestii oleju.
Ostatnio zmieniony ndz sty 08, 2012 19:34 przez rypik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: na początek OLEJ

Post autor: Lassie » ndz sty 08, 2012 19:32

Frank, powiedzmy, że cena dość normalna, także pytam (ASO ma (czy też miało, bo kurs € "trochę" ostatnio podskoczył) za 46 netto, zgadza się, tylko że z 25% rabatem (sprawdzałem faktury) i nie wszystkim też takowy udzielają...).

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: na początek OLEJ

Post autor: Venom » pn sty 09, 2012 00:03

rypik pisze:Wlać, pojeźdzć, wysłać do laboratorium do oceny, i będzie widać który gorszy/w którym pływa więcej metali.
Jakby ktoś był chętny zrobić coś takiego to służę pomocą :) do tego trzeba jeszcze trochę czystego oleju, żeby zmierzyć tło :)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: na początek OLEJ

Post autor: rypik » pn sty 09, 2012 00:56

Venom pisze:
rypik pisze:Wlać, pojeźdzć, wysłać do laboratorium do oceny, i będzie widać który gorszy/w którym pływa więcej metali.
Jakby ktoś był chętny zrobić coś takiego to służę pomocą :) do tego trzeba jeszcze trochę czystego oleju, żeby zmierzyć tło :)
No pierwsza koncepcja dobra. Z badawczego punktu widzenia jaki przebieg na oleju zrobić ? 5 kkm ?

KROPA_BMW 530d
Posty: 287
Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:56
Auto: M3 E46,E30 S50
Lokalizacja: ok.Augustowa

Re: na początek OLEJ

Post autor: KROPA_BMW 530d » pn sty 09, 2012 14:54

Ja leje Valvoline 10W60 VR1 racing. Wymieniam co 7 kkm i wszystko jest ok. zrobiłem już na nim 24tyś.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: na początek OLEJ

Post autor: Venom » pn sty 09, 2012 18:38

rypik pisze:
Venom pisze:
rypik pisze:Wlać, pojeźdzć, wysłać do laboratorium do oceny, i będzie widać który gorszy/w którym pływa więcej metali.
Jakby ktoś był chętny zrobić coś takiego to służę pomocą :) do tego trzeba jeszcze trochę czystego oleju, żeby zmierzyć tło :)
No pierwsza koncepcja dobra. Z badawczego punktu widzenia jaki przebieg na oleju zrobić ? 5 kkm ?
Każdy silnik będzie też miał inny wpływ na zachowanie się oleju. Myślę, że najlepiej zlać próbkę po takim przebiegu jak normalnie wymieniasz olej. Jedni wymieniają co 10 tyś. km, inni co 5 tyś. km. Poza tym żeby tak na prawdę coś na tym zobaczyć, trzeba zbadać więcej rodzajów olejów, a wtedy sprawa robi się kosztowna. Aby usprawnić możecie zrobić zrzutkę na forum i na przykład różne oleje zlane z różnych silników itd.

Ja mogę załatwić takie badania u mnie w firmie. O koszty musiałbym zapytać.

Frank
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Re: na początek OLEJ

Post autor: Frank » sob sty 14, 2012 01:42

KROPA_BMW 530d pisze:Ja leje Valvoline 10W60 VR1 racing. Wymieniam co 7 kkm i wszystko jest ok. zrobiłem już na nim 24tyś.
I o takie wypowiedzi mi chodziło.
rypik pisze:I dlatego wątki olejowe uważam za w 99% bezsensowne i nie prowadzące do niczego mądrego co najwyżej potyczek teoretycznych internetowych specjalistów.
Rypik, ale ja nie pytam internetowych specjalistow o ich teorie, tylko byłych/obecnych uzytkownikow M5 na jakim jezdzili/jezdzą oleju :)
Kazdy ma swoje obserwacje/doswiadczenia , których zawsze warto wysłuchać.

Wybór padł na Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10 W-60... Dzis dotarły do mnie 2 bańki po 5 litrow i na dniach go wleję.
Czas pokaże, jak się będzie spisywał.

Awatar użytkownika
Bubu
Posty: 57
Rejestracja: śr maja 09, 2007 17:59
Lokalizacja: NwJ
Kontakt:

Re: na początek OLEJ

Post autor: Bubu » sob sty 14, 2012 20:59

Ja leje castrol edge 10w60 taki jak zaleca Bmw. Natomiast przed liftem słyszałem coś o TWSie ,niesłyszałem żeby po lifcie ktoś lał TWS. Wymieniam co jakieś 10 tys km czasem jak nie zrobie tyle w rok to też wymieniam.

Awatar użytkownika
Prezes
Posty: 228
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: na początek OLEJ

Post autor: Prezes » śr kwie 18, 2012 10:10

Głodny jestem, to sobie odgrzeję kotleta...

E39 M5 '99

Używany: TWS

Plan zmiany...

Do wyboru:

MOTUL 20W60
MOTUL 15W50
Valvoline VR1 10W60
Shell Helix Ultra Racing 10W60
Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
Castrol EDGE Professional TWS 10W60

O wszystkich była gadka ogólna... więc co kupić do cholery?!
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: na początek OLEJ

Post autor: kostek_ja » śr kwie 18, 2012 11:13

Raczej więcej jak w tym wątku się nie dowiesz:
viewtopic.php?t=4404

Ja bym odpuścił motule ze względu na lepkość i Valvoline gdyż jest to półsyntetyk. Nie mniej jednak wybieraj według własnych preferencji, nawet takich jak zapach czy wygląd butelki. Krzywdy silnikowi raczej nie zrobisz.

Jeżeli chodzi o S62 to według TISu tylko modele przedlifotwe powinny jeździć na TWS, a poliftowe na zwykłym 5w30. Nie jestem fanem 5w30, więc może do poliftowych jakiś 5w40. Wybór o wiele większy niż przy 10w60. Wówczas też motul wraca do gry a podobno bardzo ładnie pachnie ;)

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: na początek OLEJ

Post autor: Oleg » śr kwie 18, 2012 19:20

Prezes pisze:Głodny jestem, to sobie odgrzeję kotleta...

E39 M5 '99

Używany: TWS

Plan zmiany...

Do wyboru:

MOTUL 20W60
MOTUL 15W50
Valvoline VR1 10W60
Shell Helix Ultra Racing 10W60
Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
Castrol EDGE Professional TWS 10W60

O wszystkich była gadka ogólna... więc co kupić do cholery?!
Auto jeździło na TWS'ie więc zostań przy Castrolu, wybierz EDGE'a Prof. TWS i problem z głowy. Wg mnie to najrozsądniejszy wybór w tym przypadku.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
BOGMan
Posty: 54
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 10:14
Auto: 3x BMW
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: na początek OLEJ

Post autor: BOGMan » pn maja 07, 2012 21:15

Ja mam jeszcze TWS ze starych zapasów i leję to do poliftowego E39 M5.
Temperatura oleju nie przekroczyła mi chyba jeszcze nigdy środkowej kreski (100'C) - nawet w szturmie!

Zastanawiam się jaka będzie dostępność nowego Edge'a TWS gdy skończą się moje zapasy. W przypadku trudności albo wybujałej ceny, rozważam Agip Racing 10W60, jako że znajomy handluje specyfikami tej marki.

ODPOWIEDZ