M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się solenoidy?

1998-2003 | silnik: S62B50
Krisu_K13TL
Posty: 34
Rejestracja: czw lip 28, 2016 14:16
Auto: e39 M5

M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się solenoidy?

Post autor: Krisu_K13TL » pt lis 11, 2016 21:39

Cześć, niedługo po zakupie mój vanos zaczął sypać błędami 74, 75 i 113, w związku z tym wysłałem go na regenerację, ale ani go specjalnie nie wyciszyła, ani błędy nie zniknęły... W związku z tym zaczęliśmy z kumplem szukać przyczyny i On trafił na taki temat:

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... enoid.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wynika z niego, że solenoidy vanosa się syfią i przycinają... Co skutkuje błędami jak z tematu, drążąc problem dalej trafiłem na ten filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=ztBVgcR07ys" onclick="window.open(this.href);return false;

Koniec końców zmierzam do jednego- któryś z Was to już przerabiał? Pomogło? Może macie jakieś wskazówki?

Byłbym wdzięczny za informacje, bo będziemy się do tego zabierać po weekendzie.

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno

Post autor: e39540 » sob lis 12, 2016 16:07

Tak, jest problem z tymi solenoidami. Ja się z nimi trochę bawiłem tego lata, pojawiały się błędy, auto nie miało pełnej mocy. U mnie na przykład winne były przepalone diody znajdujące się na tych płytkach plus niektóre ścieżki między poszczególnymi elektrozaworami były częściowo przepalone i raz łączyły a raz nie. Najpierw skupiłbym się na tym która głowica sprawia problemy, powinno być to widoczne na INPA. Później trzeba wyjąć płytkę z solenoidami i się jej przyjrzeć (nie ma z tym dużo roboty), ewentualnie dać do jakiegoś elektryka/elektromechanika. W razie czego płytki są takie same, więc można przekładać z jednej głowicy na drugą, celem zdiagnozowania czy problem leży tutaj. Jeżeli masz to co u mnie, to koszt będzie niewielki. Jeżeli winny jest fizycznie elektrozawór to albo trzeba szukać używki, albo nówka z ASO 6500 PLN.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno

Post autor: Przemooo » ndz lis 13, 2016 13:29

Pierw sprawdź elektryke jak wspomniał kolega, jeśli dalej nie będą działać prawidłowo poszukaj kogoś ogarniętego w kwestii napraw hydrauliki ABS, bo zasada jest podobna i mi gość naprawił.

Krisu_K13TL
Posty: 34
Rejestracja: czw lip 28, 2016 14:16
Auto: e39 M5

Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno

Post autor: Krisu_K13TL » pn lis 14, 2016 13:23

Elektrozawory regenerują chyba w vano-tech.de po 150 euro za sztukę, ale mam nadzieję, że to nie będzie konieczne...

Głowice mamy zlokalizowaną, bo z tego co pamiętam to akurat prawa strona wywala błędy.

A wymienialiście te uszczelki tak jak na fimie z yt, który wrzucałem? Czy tylko czyszczenie i z powrotem do auta?

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno

Post autor: e39540 » pn lis 14, 2016 15:34

Uszczelki wymienić nie zaszkodzi, ale tak jak pisałem, najważniejsze jest sprawdzić, czy elektrycznie wszystko jest ok, później tak, jak kolega pisał - hydraulicznie.
Vanotech bierze 200 EUR za jeden elektrozawór plus koszta wysyłki, itp, co przy obecnym kursie EUR wychodzi dość sporo :)

Krisu_K13TL
Posty: 34
Rejestracja: czw lip 28, 2016 14:16
Auto: e39 M5

Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno

Post autor: Krisu_K13TL » pn lis 14, 2016 15:53

e39540 pisze: Vanotech bierze 200 EUR za jeden elektrozawór plus koszta wysyłki, itp, co przy obecnym kursie EUR wychodzi dość sporo :)
Prawda to, mocno liczę na to, że jednak nie będę musiał korzystać z ich pomocy :D

Zdam relację z placu boju jak już się za to weźmiemy, dzięki wielkie za wskazówki! :wink:

ODPOWIEDZ