glosne vanosy bmw m5 e39
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
Każdy szanujący się mechanik posiada instrukcję serwisową TIS i potrzeba tylko trochę wiedzy i bez problemu można to ogarnąć.
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
a ile może kosztować naprawa vanosów ??
było:
e30 m54b30 m-technic I
jest:
e30 m52tub25 m-techni II
e30 cabrio m54b30
e39 M5
e30 m54b30 m-technic I
jest:
e30 m52tub25 m-techni II
e30 cabrio m54b30
e39 M5
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
Ale co masz konkretnie na myśli ich regenerację czy kupno nowychjodek pisze: a ile może kosztować naprawa vanosów ??

Re: glosne vanosy bmw m5 e39
akumulator jest nowy , przy odpalaniu jest głośno , a jak sie rozgrzeje to też troche chałasuje . A myślałem bardziej o regeneracji żeby jednak było troszke taniej , jednak wychodze z załozenia ze jak już robić to robić dobrze wiec chciał bym wiedzieć ile kosztuje regeneracja , a ile nowy ??
było:
e30 m54b30 m-technic I
jest:
e30 m52tub25 m-techni II
e30 cabrio m54b30
e39 M5
e30 m54b30 m-technic I
jest:
e30 m52tub25 m-techni II
e30 cabrio m54b30
e39 M5
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
Jeżeli masz u siebie zmieniony zbiornik ciśnieniowy na ten z zaworkiem odcinającym po DME (montowany seryjnie od 12.2000) nie powinno być ich słychać przy odpaleniu. Co do regeneracji http://www.drvanos.com/index.php?option ... 4&Itemid=5 o niczym innym nie słyszałem, chyba że całe podzespoły na podmianę z ASO ale ich cena uuuu... przeraża bo koło 7,5-8tys za jedną stronę
Pamiętam też że gdzieś kiedyś czytałem na innym forum BMW że ktoś się zajmuje "uciszaniem vanosów" w Polsce niestety nie pamiętam które to forum było to dosyć dawno ale na 100% jeden z userów miał w swoim opisie że się tym zajmuje.

Re: glosne vanosy bmw m5 e39
ja mam m-ke z 04.2000 może wystarczy zmienic ten zbiornik ciśnienia ? , cena w ASO jest kosmiczna za 2 Vanosy można spokojnie znaleźć nowy silnik z dobrymi , tylko pytanie ile pochodzą . Podjadę do Jagiełłów w Łodzi , może on mi coś poradzi . dzięki za info
było:
e30 m54b30 m-technic I
jest:
e30 m52tub25 m-techni II
e30 cabrio m54b30
e39 M5
e30 m54b30 m-technic I
jest:
e30 m52tub25 m-techni II
e30 cabrio m54b30
e39 M5
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
One mają podobno jakiś okres przydatności więc możesz spróbować zmienić na taki sam ale nowy (koszt ok.850zł w ASO) bo upgrade nowego zbiorniczka z zaworkiem odcinającym około 1200zł (zbirornik z zaworkiem, wężyk do niego, uchwyt mocujący, wtyczka podłączeniowa z kabelkami) trzeba doprowadzić wiązkę z wtyczką do sterowania nim plus nowsze oprogramowanie DME więc wyjdzie na bide koło 2000zł. I cała ta operacja uciszy je tylko przy odpalaniu a jak sobie pykają tak będą pykały dalej. W linku poniżej masz opis jak to zrobićjodek pisze: ja mam m-ke z 04.2000 może wystarczy zmienic ten zbiornik ciśnienia ?

http://translate.googleusercontent.com/ ... _oV8WyDvHw
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
Tutaj na forum turbo bmw gość ma w podpisie że regeneruje Vanos-yMickey pisze:Jeżeli masz u siebie zmieniony zbiornik ciśnieniowy na ten z zaworkiem odcinającym po DME (montowany seryjnie od 12.2000) nie powinno być ich słychać przy odpaleniu. Co do regeneracji http://www.drvanos.com/index.php?option ... 4&Itemid=5 o niczym innym nie słyszałem, chyba że całe podzespoły na podmianę z ASO ale ich cena uuuu... przeraża bo koło 7,5-8tys za jedną stronęPamiętam też że gdzieś kiedyś czytałem na innym forum BMW że ktoś się zajmuje "uciszaniem vanosów" w Polsce niestety nie pamiętam które to forum było to dosyć dawno ale na 100% jeden z userów miał w swoim opisie że się tym zajmuje.
Jakiś post gdzie on się udziela, podpytaj w razie co, może pomoże:
http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=1475&start=0
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
Ja swoją poprzednią M5 przelatałem 40 tys km i tylko raz padły mi cewki a to z niewiedzy ze trzeba oringi na cewkach wymieniać bo dostaje się do nich olej przez stare oringi.
Kolekot przez te 40tys był cały czas taki sam. Zreszta na stronie drvanos czy mrvanos piszą ze kolekot to tylko kwestia estetyczna - nie wpływa mechaniczne na nic. Naprawa klekotu u nich to chyba ok 1000zl
A na hałas przy odpalaniu jest prosty sposób nie zamulać
albo chociaż na ostatniej prostej pod chatą przydusić konkretnie ( oczywiście potem nie gasić od razu )
U mnie to działało w 100% i hałasu przy odpalaniu nie było.
Ja uważam, ze najlepiej wymienić oringi żeby uniknąć awarii cewek. Reszta to tylko (a moze aż) kwestia dźwięku
Kolekot przez te 40tys był cały czas taki sam. Zreszta na stronie drvanos czy mrvanos piszą ze kolekot to tylko kwestia estetyczna - nie wpływa mechaniczne na nic. Naprawa klekotu u nich to chyba ok 1000zl
A na hałas przy odpalaniu jest prosty sposób nie zamulać

U mnie to działało w 100% i hałasu przy odpalaniu nie było.
Ja uważam, ze najlepiej wymienić oringi żeby uniknąć awarii cewek. Reszta to tylko (a moze aż) kwestia dźwięku
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
A to ten klekot nie powoduje spadku mocy? Chyba jednak troszke tak...
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
Nie powoduje.
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
To kto mi kiedyś nagadał ,że taki klekot powoduje spadek mocy? Ja słyszałem że wałek nie pracuje dokladnie i nie otwiera zaworkow jak trzeba-dlatego troszkę mniej mocy (mi zawsze ktoś głupot nawciska
) . Swoja drogą ilekroć na hamowni testują m5 z klekotem z silnika to wychodzi +-380koni ,a bez klekota +-400koni?
Ileś lat temu chcialem klupić m5 i jadę zobaczyć pierwszy lepszy a tam klekot i mnie to przeraziło, sprzedający mówi-spokojnie to norma i nic nie powoduje -sprawdzam tu i tam na forum i gdziś tam, faktycznie to nic nie zmienia. Potem jadę oglądam zdrową sztukę za full kasy i kolo mówi na odwrót-klekot zmniejsza moc- sprawdzam i gdzieś się natknołem na potwierdzenie-klekot mniej mocy!!! Ale gdzie to nie wiem...Dawno to było.

Ileś lat temu chcialem klupić m5 i jadę zobaczyć pierwszy lepszy a tam klekot i mnie to przeraziło, sprzedający mówi-spokojnie to norma i nic nie powoduje -sprawdzam tu i tam na forum i gdziś tam, faktycznie to nic nie zmienia. Potem jadę oglądam zdrową sztukę za full kasy i kolo mówi na odwrót-klekot zmniejsza moc- sprawdzam i gdzieś się natknołem na potwierdzenie-klekot mniej mocy!!! Ale gdzie to nie wiem...Dawno to było.
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
Jakich to zaworków jaki to wałek nie otwiera? Idź poguglać jak działa Vanos, bo ktoś Ci faktycznie nagadał głupot.
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
Nie chcąc zakładać nowego tematu podepne się.
Będąc w ciagłym poszukiwaniu e39 oglądałem jeden całkiem ciekawy egzemplarz, ale ma taką wade poza typowym grzechotem Vanosa, że silnik drży dodajac gazu tak powyżej biegu jałowego na postoju, cewki i świece nowe podobno, popiardywania z tłumików brak, jadąc auta troche przerywa obciażajac mocniej z niskich obr (ale tylko dajac wiecej jak 1/2 gazu, poniżej tej wartosci jest ok). Jeśli nie zapłon to co tam może siedzieć? Dwumas, tłumik drgań czy bład z obd: 1526 - błąd nastawnika vanos, powoduje takie objawy?
Będąc w ciagłym poszukiwaniu e39 oglądałem jeden całkiem ciekawy egzemplarz, ale ma taką wade poza typowym grzechotem Vanosa, że silnik drży dodajac gazu tak powyżej biegu jałowego na postoju, cewki i świece nowe podobno, popiardywania z tłumików brak, jadąc auta troche przerywa obciażajac mocniej z niskich obr (ale tylko dajac wiecej jak 1/2 gazu, poniżej tej wartosci jest ok). Jeśli nie zapłon to co tam może siedzieć? Dwumas, tłumik drgań czy bład z obd: 1526 - błąd nastawnika vanos, powoduje takie objawy?
- Ghost_Rider
- Posty: 50
- Rejestracja: wt lut 22, 2011 22:54
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: glosne vanosy bmw m5 e39
Co prawda w innym aucie, ale byłe takie same objawy, każdy myślał, że wtryski albo dwumasa, a był to zatkany filtr paliwa 

No Risk, No Fun ....