glosne vanosy bmw m5 e39

1998-2003 | silnik: S62B50
świrek
Posty: 8
Rejestracja: czw mar 11, 2010 19:50
Lokalizacja: Szczecin

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: świrek » wt wrz 27, 2011 17:10

Każdy szanujący się mechanik posiada instrukcję serwisową TIS i potrzeba tylko trochę wiedzy i bez problemu można to ogarnąć.

jodek
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 15:13
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: jodek » wt kwie 17, 2012 18:58

a ile może kosztować naprawa vanosów ??
było:
e30 m54b30 m-technic I

jest:
e30 m52tub25 m-techni II
e30 cabrio m54b30
e39 M5

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: Mickey » wt kwie 17, 2012 19:38

jodek pisze: a ile może kosztować naprawa vanosów ??
Ale co masz konkretnie na myśli ich regenerację czy kupno nowych :?: Czy może masz problem tylko przy odpaleniu bo winą jest stary akumulator ciśnienia bez zaworka odcinającego.

jodek
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 15:13
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: jodek » śr kwie 18, 2012 22:26

akumulator jest nowy , przy odpalaniu jest głośno , a jak sie rozgrzeje to też troche chałasuje . A myślałem bardziej o regeneracji żeby jednak było troszke taniej , jednak wychodze z załozenia ze jak już robić to robić dobrze wiec chciał bym wiedzieć ile kosztuje regeneracja , a ile nowy ??
było:
e30 m54b30 m-technic I

jest:
e30 m52tub25 m-techni II
e30 cabrio m54b30
e39 M5

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: Mickey » śr kwie 18, 2012 22:59

Jeżeli masz u siebie zmieniony zbiornik ciśnieniowy na ten z zaworkiem odcinającym po DME (montowany seryjnie od 12.2000) nie powinno być ich słychać przy odpaleniu. Co do regeneracji http://www.drvanos.com/index.php?option ... 4&Itemid=5 o niczym innym nie słyszałem, chyba że całe podzespoły na podmianę z ASO ale ich cena uuuu... przeraża bo koło 7,5-8tys za jedną stronę :cry: Pamiętam też że gdzieś kiedyś czytałem na innym forum BMW że ktoś się zajmuje "uciszaniem vanosów" w Polsce niestety nie pamiętam które to forum było to dosyć dawno ale na 100% jeden z userów miał w swoim opisie że się tym zajmuje.

jodek
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 15:13
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: jodek » czw kwie 19, 2012 13:10

ja mam m-ke z 04.2000 może wystarczy zmienic ten zbiornik ciśnienia ? , cena w ASO jest kosmiczna za 2 Vanosy można spokojnie znaleźć nowy silnik z dobrymi , tylko pytanie ile pochodzą . Podjadę do Jagiełłów w Łodzi , może on mi coś poradzi . dzięki za info
było:
e30 m54b30 m-technic I

jest:
e30 m52tub25 m-techni II
e30 cabrio m54b30
e39 M5

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: Mickey » czw kwie 19, 2012 14:47

jodek pisze: ja mam m-ke z 04.2000 może wystarczy zmienic ten zbiornik ciśnienia ?
One mają podobno jakiś okres przydatności więc możesz spróbować zmienić na taki sam ale nowy (koszt ok.850zł w ASO) bo upgrade nowego zbiorniczka z zaworkiem odcinającym około 1200zł (zbirornik z zaworkiem, wężyk do niego, uchwyt mocujący, wtyczka podłączeniowa z kabelkami) trzeba doprowadzić wiązkę z wtyczką do sterowania nim plus nowsze oprogramowanie DME więc wyjdzie na bide koło 2000zł. I cała ta operacja uciszy je tylko przy odpalaniu a jak sobie pykają tak będą pykały dalej. W linku poniżej masz opis jak to zrobić ;)
http://translate.googleusercontent.com/ ... _oV8WyDvHw

Zefffiros
Posty: 170
Rejestracja: pn paź 03, 2011 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: Zefffiros » czw kwie 19, 2012 17:28

Mickey pisze:Jeżeli masz u siebie zmieniony zbiornik ciśnieniowy na ten z zaworkiem odcinającym po DME (montowany seryjnie od 12.2000) nie powinno być ich słychać przy odpaleniu. Co do regeneracji http://www.drvanos.com/index.php?option ... 4&Itemid=5 o niczym innym nie słyszałem, chyba że całe podzespoły na podmianę z ASO ale ich cena uuuu... przeraża bo koło 7,5-8tys za jedną stronę :cry: Pamiętam też że gdzieś kiedyś czytałem na innym forum BMW że ktoś się zajmuje "uciszaniem vanosów" w Polsce niestety nie pamiętam które to forum było to dosyć dawno ale na 100% jeden z userów miał w swoim opisie że się tym zajmuje.
Tutaj na forum turbo bmw gość ma w podpisie że regeneruje Vanos-y
Jakiś post gdzie on się udziela, podpytaj w razie co, może pomoże:
http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=1475&start=0

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: BKMM » czw kwie 19, 2012 22:51

Ja swoją poprzednią M5 przelatałem 40 tys km i tylko raz padły mi cewki a to z niewiedzy ze trzeba oringi na cewkach wymieniać bo dostaje się do nich olej przez stare oringi.
Kolekot przez te 40tys był cały czas taki sam. Zreszta na stronie drvanos czy mrvanos piszą ze kolekot to tylko kwestia estetyczna - nie wpływa mechaniczne na nic. Naprawa klekotu u nich to chyba ok 1000zl
A na hałas przy odpalaniu jest prosty sposób nie zamulać :) albo chociaż na ostatniej prostej pod chatą przydusić konkretnie ( oczywiście potem nie gasić od razu )
U mnie to działało w 100% i hałasu przy odpalaniu nie było.
Ja uważam, ze najlepiej wymienić oringi żeby uniknąć awarii cewek. Reszta to tylko (a moze aż) kwestia dźwięku

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: alduwiel » czw kwie 19, 2012 23:38

A to ten klekot nie powoduje spadku mocy? Chyba jednak troszke tak...

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: rypik » czw kwie 19, 2012 23:40

Nie powoduje.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: alduwiel » czw kwie 19, 2012 23:45

To kto mi kiedyś nagadał ,że taki klekot powoduje spadek mocy? Ja słyszałem że wałek nie pracuje dokladnie i nie otwiera zaworkow jak trzeba-dlatego troszkę mniej mocy (mi zawsze ktoś głupot nawciska :evil: ) . Swoja drogą ilekroć na hamowni testują m5 z klekotem z silnika to wychodzi +-380koni ,a bez klekota +-400koni?

Ileś lat temu chcialem klupić m5 i jadę zobaczyć pierwszy lepszy a tam klekot i mnie to przeraziło, sprzedający mówi-spokojnie to norma i nic nie powoduje -sprawdzam tu i tam na forum i gdziś tam, faktycznie to nic nie zmienia. Potem jadę oglądam zdrową sztukę za full kasy i kolo mówi na odwrót-klekot zmniejsza moc- sprawdzam i gdzieś się natknołem na potwierdzenie-klekot mniej mocy!!! Ale gdzie to nie wiem...Dawno to było.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: rypik » pt kwie 20, 2012 00:01

Jakich to zaworków jaki to wałek nie otwiera? Idź poguglać jak działa Vanos, bo ktoś Ci faktycznie nagadał głupot.

Przemooo
Posty: 445
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: Przemooo » pn lis 26, 2012 21:39

Nie chcąc zakładać nowego tematu podepne się.
Będąc w ciagłym poszukiwaniu e39 oglądałem jeden całkiem ciekawy egzemplarz, ale ma taką wade poza typowym grzechotem Vanosa, że silnik drży dodajac gazu tak powyżej biegu jałowego na postoju, cewki i świece nowe podobno, popiardywania z tłumików brak, jadąc auta troche przerywa obciażajac mocniej z niskich obr (ale tylko dajac wiecej jak 1/2 gazu, poniżej tej wartosci jest ok). Jeśli nie zapłon to co tam może siedzieć? Dwumas, tłumik drgań czy bład z obd: 1526 - błąd nastawnika vanos, powoduje takie objawy?

Awatar użytkownika
Ghost_Rider
Posty: 50
Rejestracja: wt lut 22, 2011 22:54
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: glosne vanosy bmw m5 e39

Post autor: Ghost_Rider » wt lis 27, 2012 10:50

Co prawda w innym aucie, ale byłe takie same objawy, każdy myślał, że wtryski albo dwumasa, a był to zatkany filtr paliwa ;)
No Risk, No Fun ....

ODPOWIEDZ