Dane dotyczące regulacji E39 M5
Dane dotyczące regulacji E39 M5
SILNIK
Kod silnika...............................................S62 B50 / 50 8 S1
Pojemność...............................................4941............................................(cc)
Bieg jałowy..............................................600 - 720.....................................(rpm)
Luz zaworowy:.........................................Hydrauliczny
Ciśnienie sprężania:
- Stan normalny.......................................12 - 14.........................................(bar)
Ciśnienie oleju:
- Na biegu jałowym...................................0.5..............................................(bar/rpm)
Ciśnienie oleju:
- Przełącznik ciśnienia oleju.......................4.5..............................................(bar/rpm)
Układ paliwowy (marka i typ).....................BMW MSS 52 (Siemens)
Kolejność zapłonu.....................................1-5-4-8-6-3-7-2
Opór na cewce zapłonowej, pierwotny.........0.8..............................................(ohms)
Świece zapłonowe (marka i typ).................NGK BKR 6 EQUP
Odstęp elektrod świecy..............................0.5..............................................(mm)
Opory kabla świecy zapłonowej:
- Bosch:...................................................0.8 - 1.2.......................................(kohms)
- Bremi:...................................................1.2 - 2.5.......................................(kohms)
Ciśnienie pompy paliwa.............................5.0...............................................(bar)
Ciśnienie wtrysku/ciśnienie w układzie........5.0+-0.06.....................................(bar)
Gazy spalinowe:
- CO........................................................0.2...............................................(%)
- HC przy dużej prędkości biegu jałowego...< 100..........................................(ppm)
- CO przy dużej prędkości biegu jałowego...< 0.2...........................................(%)
Duża prędkość biegu jałowego...................2500 - 3000..................................(rpm)
Lambda....................................................0.97 - 1.03
Zmiana Lambdy (Delta Lambda).................0.02
Temperatura oleju w czasie testu................70...............................................(°C)
Badanie w obwodzie zamkniętym przy........ 570 - 1270...................................(rpm)
Przygotowanie katalizatora.........................3 / 3000......................................(min/rpm )
UKŁAD CHŁODZENIA:
Ciśnienie..................................................1.5..............................................(bar)
Termostat otwiera się przy.........................79...............................................(°C)
Wentylator działa przy...............................95+-4..........................................(°C)
ELEMENTY ELEKTRYCZNE:
- Akumulator............................................110..............................................(Ah)
- Alternator..............................................120..............................................(A)
POJEMNOŚCI:
Miska olejowa silnika, razem z filtrem.........6.5...............................................(l)
Układ chłodzenia.......................................12................................................(l)
- ze wstępnym podgrzewaczem..................13.5.............................................(l)
cd...[/b]
Kod silnika...............................................S62 B50 / 50 8 S1
Pojemność...............................................4941............................................(cc)
Bieg jałowy..............................................600 - 720.....................................(rpm)
Luz zaworowy:.........................................Hydrauliczny
Ciśnienie sprężania:
- Stan normalny.......................................12 - 14.........................................(bar)
Ciśnienie oleju:
- Na biegu jałowym...................................0.5..............................................(bar/rpm)
Ciśnienie oleju:
- Przełącznik ciśnienia oleju.......................4.5..............................................(bar/rpm)
Układ paliwowy (marka i typ).....................BMW MSS 52 (Siemens)
Kolejność zapłonu.....................................1-5-4-8-6-3-7-2
Opór na cewce zapłonowej, pierwotny.........0.8..............................................(ohms)
Świece zapłonowe (marka i typ).................NGK BKR 6 EQUP
Odstęp elektrod świecy..............................0.5..............................................(mm)
Opory kabla świecy zapłonowej:
- Bosch:...................................................0.8 - 1.2.......................................(kohms)
- Bremi:...................................................1.2 - 2.5.......................................(kohms)
Ciśnienie pompy paliwa.............................5.0...............................................(bar)
Ciśnienie wtrysku/ciśnienie w układzie........5.0+-0.06.....................................(bar)
Gazy spalinowe:
- CO........................................................0.2...............................................(%)
- HC przy dużej prędkości biegu jałowego...< 100..........................................(ppm)
- CO przy dużej prędkości biegu jałowego...< 0.2...........................................(%)
Duża prędkość biegu jałowego...................2500 - 3000..................................(rpm)
Lambda....................................................0.97 - 1.03
Zmiana Lambdy (Delta Lambda).................0.02
Temperatura oleju w czasie testu................70...............................................(°C)
Badanie w obwodzie zamkniętym przy........ 570 - 1270...................................(rpm)
Przygotowanie katalizatora.........................3 / 3000......................................(min/rpm )
UKŁAD CHŁODZENIA:
Ciśnienie..................................................1.5..............................................(bar)
Termostat otwiera się przy.........................79...............................................(°C)
Wentylator działa przy...............................95+-4..........................................(°C)
ELEMENTY ELEKTRYCZNE:
- Akumulator............................................110..............................................(Ah)
- Alternator..............................................120..............................................(A)
POJEMNOŚCI:
Miska olejowa silnika, razem z filtrem.........6.5...............................................(l)
Układ chłodzenia.......................................12................................................(l)
- ze wstępnym podgrzewaczem..................13.5.............................................(l)
cd...[/b]
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5
A jak z hamulcami ?
Jaki płyn powinien być stosowany, i ile go tam wejdzie ?
Jaki płyn powinien być stosowany, i ile go tam wejdzie ?
Pozdrówka!
Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5
cd... robię co mogę w wolnej chwili, niebawem będzie stosowna informacja.boogie pisze:A jak z hamulcami ?
Jaki płyn powinien być stosowany, i ile go tam wejdzie ?
Prosze nic nie dopisywać, pytania poproszę na PW
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5
do pustego układu po bleedzie pompy, wchodzi na oko 3/4 litra, jedna litrowa buteleczka starcza.boogie pisze:A jak z hamulcami ?
Jaki płyn powinien być stosowany, i ile go tam wejdzie ?
bez bleedu pompy może z 0,2l mniej.
Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5
OK, możemy sobie popisać, później poproszę Adminów o posprzątanie. Co do płynu hamulcowego, to warto wymienic przy okazji płyn w wysprzęgliku, to jest dokładnie to samo. Czy to ///M5 czy każde inne E39, to do wymiany proponuję posiadać równy 1L, starczy do wymiany, a jak ktoś chce wlać jakiś lepszy płyn typu RBF itp to najpierw proponuję wymieniać wlewając normalny ale nowy płyn np. DOT5 tak żeby ten właśnie DOT 5 zebrał jakieś nieczystości pozostające w układzie i resztki wilgoci, tym DOT5 pojeździć z tydzień, po czym docelowo wymienić go na właściwy płyn, mamy wyeliminowany syf i wilgoć i będziemy mogli dłużej cieszyc się docelowym extara płynem hamulcowym. Ponadro Panowie, ekran termiczny na przewód do wysprzęglika, będę to robił u siebie, więc jak coś wymyślę to opracuję dokumentację zdjęciową. Proponuje każdemu bo od przewodów wysprzęglika do kolektora wydechowego raptem kilka centymetrów, ciepło promieniuje i rozgrzewa płyn w przewodzie, płyn zaczyna wrzeć i d..pa pedał sprzęgła wpada w podłoge i tyle najechane.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5
Kiedys mialem w domu taki ekran odbijajacy cieplo. Skladalo sie to z cienkiego arkusza styropianu (5mm max) z przyklejona folia aluminiowa (chyba) na drogiej stronie. Bylo to bardzo wydajne i elastyczne mysle ze moznaby to bylo wykorzystac.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5
Ja właśnie RBF kupiłem, ale mam go wiecej troche niz literek, i planuje przeplukac najpierw uklad ze starego plynu, niewiadomego sortu.
Ekran terminczny przewodów to super pomysł, ajak e60 to by sie przydało
Ekran terminczny przewodów to super pomysł, ajak e60 to by sie przydało

Pozdrówka!
Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5
Raczej się to do auta nie nadaje , lepiej wykleić tym ścianę za kaloryferemDino444 pisze:Kiedys mialem w domu taki ekran odbijajacy cieplo. Skladalo sie to z cienkiego arkusza styropianu (5mm max) z przyklejona folia aluminiowa (chyba) na drogiej stronie. Bylo to bardzo wydajne i elastyczne mysle ze moznaby to bylo wykorzystac.

Tutaj raczej przydałaby się blacha alu lub dodatkowo owinięcie w tym miejscu wydechu bandażem termicznym.
Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5
Fakt bylo to za kaloryferem u mnieKoki pisze:Raczej się to do auta nie nadaje , lepiej wykleić tym ścianę za kaloryferem

BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5
eeetammm Panowie, wystarczy kupić sobie ori osłonę jaka jest montowana nad którymkolwiek z katalizatorów, następnie trochę wyobraźni/finezji, nożyce do blachy jakieś wkręty i śrubokręt
i gotowe.... i zarazem pełna profeska 


E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.