Dane dotyczące regulacji E39 M5

1998-2003 | silnik: S62B50
allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: allcar » sob mar 06, 2010 00:31

SILNIK
Kod silnika...............................................S62 B50 / 50 8 S1
Pojemność...............................................4941............................................(cc)
Bieg jałowy..............................................600 - 720.....................................(rpm)
Luz zaworowy:.........................................Hydrauliczny
Ciśnienie sprężania:
- Stan normalny.......................................12 - 14.........................................(bar)
Ciśnienie oleju:
- Na biegu jałowym...................................0.5..............................................(bar/rpm)
Ciśnienie oleju:
- Przełącznik ciśnienia oleju.......................4.5..............................................(bar/rpm)
Układ paliwowy (marka i typ).....................BMW MSS 52 (Siemens)
Kolejność zapłonu.....................................1-5-4-8-6-3-7-2
Opór na cewce zapłonowej, pierwotny.........0.8..............................................(ohms)
Świece zapłonowe (marka i typ).................NGK BKR 6 EQUP
Odstęp elektrod świecy..............................0.5..............................................(mm)
Opory kabla świecy zapłonowej:
- Bosch:...................................................0.8 - 1.2.......................................(kohms)
- Bremi:...................................................1.2 - 2.5.......................................(kohms)
Ciśnienie pompy paliwa.............................5.0...............................................(bar)
Ciśnienie wtrysku/ciśnienie w układzie........5.0+-0.06.....................................(bar)
Gazy spalinowe:
- CO........................................................0.2...............................................(%)
- HC przy dużej prędkości biegu jałowego...< 100..........................................(ppm)
- CO przy dużej prędkości biegu jałowego...< 0.2...........................................(%)
Duża prędkość biegu jałowego...................2500 - 3000..................................(rpm)
Lambda....................................................0.97 - 1.03
Zmiana Lambdy (Delta Lambda).................0.02
Temperatura oleju w czasie testu................70...............................................(°C)
Badanie w obwodzie zamkniętym przy........ 570 - 1270...................................(rpm)
Przygotowanie katalizatora.........................3 / 3000......................................(min/rpm )

UKŁAD CHŁODZENIA:
Ciśnienie..................................................1.5..............................................(bar)
Termostat otwiera się przy.........................79...............................................(°C)
Wentylator działa przy...............................95+-4..........................................(°C)

ELEMENTY ELEKTRYCZNE:
- Akumulator............................................110..............................................(Ah)
- Alternator..............................................120..............................................(A)

POJEMNOŚCI:
Miska olejowa silnika, razem z filtrem.........6.5...............................................(l)
Układ chłodzenia.......................................12................................................(l)
- ze wstępnym podgrzewaczem..................13.5.............................................(l)

cd...[/b]
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: boogie » sob mar 13, 2010 23:25

A jak z hamulcami ?

Jaki płyn powinien być stosowany, i ile go tam wejdzie ?
Pozdrówka!

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: allcar » ndz mar 14, 2010 00:04

boogie pisze:A jak z hamulcami ?

Jaki płyn powinien być stosowany, i ile go tam wejdzie ?
cd... robię co mogę w wolnej chwili, niebawem będzie stosowna informacja.
Prosze nic nie dopisywać, pytania poproszę na PW
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: rypik » ndz mar 14, 2010 12:31

boogie pisze:A jak z hamulcami ?

Jaki płyn powinien być stosowany, i ile go tam wejdzie ?
do pustego układu po bleedzie pompy, wchodzi na oko 3/4 litra, jedna litrowa buteleczka starcza.
bez bleedu pompy może z 0,2l mniej.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: allcar » ndz mar 14, 2010 12:45

OK, możemy sobie popisać, później poproszę Adminów o posprzątanie. Co do płynu hamulcowego, to warto wymienic przy okazji płyn w wysprzęgliku, to jest dokładnie to samo. Czy to ///M5 czy każde inne E39, to do wymiany proponuję posiadać równy 1L, starczy do wymiany, a jak ktoś chce wlać jakiś lepszy płyn typu RBF itp to najpierw proponuję wymieniać wlewając normalny ale nowy płyn np. DOT5 tak żeby ten właśnie DOT 5 zebrał jakieś nieczystości pozostające w układzie i resztki wilgoci, tym DOT5 pojeździć z tydzień, po czym docelowo wymienić go na właściwy płyn, mamy wyeliminowany syf i wilgoć i będziemy mogli dłużej cieszyc się docelowym extara płynem hamulcowym. Ponadro Panowie, ekran termiczny na przewód do wysprzęglika, będę to robił u siebie, więc jak coś wymyślę to opracuję dokumentację zdjęciową. Proponuje każdemu bo od przewodów wysprzęglika do kolektora wydechowego raptem kilka centymetrów, ciepło promieniuje i rozgrzewa płyn w przewodzie, płyn zaczyna wrzeć i d..pa pedał sprzęgła wpada w podłoge i tyle najechane.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: Dino444 » ndz mar 14, 2010 15:12

Kiedys mialem w domu taki ekran odbijajacy cieplo. Skladalo sie to z cienkiego arkusza styropianu (5mm max) z przyklejona folia aluminiowa (chyba) na drogiej stronie. Bylo to bardzo wydajne i elastyczne mysle ze moznaby to bylo wykorzystac.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: boogie » ndz mar 14, 2010 16:37

Ja właśnie RBF kupiłem, ale mam go wiecej troche niz literek, i planuje przeplukac najpierw uklad ze starego plynu, niewiadomego sortu.

Ekran terminczny przewodów to super pomysł, ajak e60 to by sie przydało :)))
Pozdrówka!

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: Koki » pn mar 15, 2010 00:14

Dino444 pisze:Kiedys mialem w domu taki ekran odbijajacy cieplo. Skladalo sie to z cienkiego arkusza styropianu (5mm max) z przyklejona folia aluminiowa (chyba) na drogiej stronie. Bylo to bardzo wydajne i elastyczne mysle ze moznaby to bylo wykorzystac.
Raczej się to do auta nie nadaje , lepiej wykleić tym ścianę za kaloryferem ;)
Tutaj raczej przydałaby się blacha alu lub dodatkowo owinięcie w tym miejscu wydechu bandażem termicznym.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: Dino444 » pn mar 15, 2010 00:17

Koki pisze:Raczej się to do auta nie nadaje , lepiej wykleić tym ścianę za kaloryferem
Fakt bylo to za kaloryferem u mnie :mrgreen: Ale sprobowac mozna nie jest to b blisko kolektorow wiec byc moze bedzie dzialalo.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dane dotyczące regulacji E39 M5

Post autor: allcar » czw mar 18, 2010 00:11

eeetammm Panowie, wystarczy kupić sobie ori osłonę jaka jest montowana nad którymkolwiek z katalizatorów, następnie trochę wyobraźni/finezji, nożyce do blachy jakieś wkręty i śrubokręt :mrgreen: i gotowe.... i zarazem pełna profeska :wink:
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ