Temperatura płynu chłodzącego

1998-2003 | silnik: S62B50
dober
Posty: 26
Rejestracja: pt gru 18, 2015 14:42
Auto: e39 M5
Lokalizacja: Łódź

Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: dober » ndz wrz 08, 2019 15:52

Witam, czy temperatura 84-94 na teście nr. 7 w mieście przy temperaturze zewnętrznej 27 stopni c. to dobra temperatura? Wczoraj jadąc autostradą 200 km/h na teście wyskoczyła temperatura aż 100 stopni, czy to normalne? Mam założony nowy OE termostat, nową OE wiskozę. Ale mam wrażenie że temperatura jest za wysoka :/

W instrukcji jest taka wzmianka

Between the blue and red zones
Normal operating range. It is not unusual
for the needle to rise as far as the
edge of the red zone in response to
high outside temperatures or severe
operating conditions.


Pomiędzy strefą niebieską i czerwoną
Normalny zakres roboczy. To nie jest niezwykłe
aby igła uniosła się aż do
krawędzi czerwonej strefy w odpowiedzi na
wysokie temperatury zewnętrzne lub ciężkie
Warunki pracy.

Co o tym myśleć? martwić się? czy są to normalne temperatury silnika? Pochwalcie się również swoimi wskazaniami z testu nr. 7 przy upalnych dniach.

Przemooo
Posty: 335
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Przemooo » wt wrz 10, 2019 22:17

Wskazówka temperatury była w pionie u Ciebie czy nie?

dober
Posty: 26
Rejestracja: pt gru 18, 2015 14:42
Auto: e39 M5
Lokalizacja: Łódź

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: dober » śr wrz 11, 2019 12:11

Przemooo pisze:
wt wrz 10, 2019 22:17
Wskazówka temperatury była w pionie u Ciebie czy nie?
Tym razem przy 100°C wskazówka była w pionie, ALE kilka tygodni wcześniej przed wymianą termostatu i wiskozy jadać autostradą w upalny dzień z klimatyzacją 200km/h wciskam gaz do dechy jadę tak przez jakiś odcinek i nagle wskazówka zaczęła wychylać się w prawo(nie wskoczyła na czerwone pole, płyn się nie zagotował) odpuściłem gaz, włączyłem ogrzewanie :D i temperatura od razu zaczęła się normować, od tego momentu jeżdżę na włączonym teście nr. 7. Prawdopodobnie gdybym miał ostatnimi czasy przy temperaturze płynu 100°C włączoną klimatyzację również wskazówka zaczęła by się odchylać w prawo. Dodam tylko że trochę się wytaszczyłem i od razu zrobiłem pomiar na CO2 w układzie chłodzenia, na szczęście wszystko ok. płyn się nie zabarwił.

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 168
Rejestracja: pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Greg » śr wrz 11, 2019 23:07

Z tego co pamiętam, to w ciepły dzień w korkach jakieś 84-90 stopni i to wydaje się normalne, dziwne zaś wydaję się powyżej 100 stopni przy 200 - jakiekolwiek wyrwanie się z korków i trasa powoduje, że temperatura spada i zmierza w kierunku dolnych rejonów 8X. M spokojnie może latać trasy z prędkościami 200+ i z chłodzeniem przy tych prędkościach nie powinno być najmniejszego problemu - czyściłeś chłodnicę? Być może po latach jest zabita rożnego rodzaju syfem.

Przemooo
Posty: 335
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Przemooo » czw wrz 12, 2019 21:48

Popieram Grega,zostaje sprawdzić chłodnicę, są firmy które płuczą mocnymi środkami i naprawdę to dużo daje jeśli jest zawalona.

dober
Posty: 26
Rejestracja: pt gru 18, 2015 14:42
Auto: e39 M5
Lokalizacja: Łódź

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: dober » czw wrz 19, 2019 19:11

Dzięki za podpowiedzi, wczoraj miałem chwilę czasu więc wziąłem się za wyjęcie chłodnicy, jest mocno zasyfiona od strony frontowej. Byłem dzisiaj u fachowca od chłodnic poradzić się czy po wyczyszczeniu będzie jeszcze się nadawać, ale stwierdził że ma pozaginane radiatory więc pozostaje jej tylko śmietnik :D dodał również że to ona na 100% jest winna podwyższonej temperatury na autostradzie. Wpadnie prawdopodobnie nowa NISSENS, niestety behr jest niedostępna.

Obrazek

Obrazek

Przemooo
Posty: 335
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Przemooo » czw wrz 19, 2019 22:48

Ludzie narzekają na wydajność Nissens, poszukaj dobrej używki, albo pobawić się lamelami, z tego co widzę to max 10% powierzchni ma jakiś problem, można więc je najprostowac, lub usunąć te które są zbyt uszkodzone.

dober
Posty: 26
Rejestracja: pt gru 18, 2015 14:42
Auto: e39 M5
Lokalizacja: Łódź

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: dober » pt wrz 20, 2019 19:38

Przemooo pisze:
czw wrz 19, 2019 22:48
Ludzie narzekają na wydajność Nissens,
Dzięki że mi to teraz napisałeś, a nie po kupnie :D

Nie będę bawił się w reanimowanie mojej, kupię nową, wydatek dość spory jak na chłodnicę bo 1647.22zł. łącznie z przesyłką(taką cenę zaproponował bmw koneser)ale wole mieć spokojną głowę, gdyby ktoś miał większe zniżki dajcie znać na PW. nr części 17111436062.

lukeszsyndykat
Posty: 28
Rejestracja: czw maja 04, 2017 18:07
Auto: e36 coupe

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: lukeszsyndykat » ndz wrz 22, 2019 09:11

Ja zakupiłem nissena i jest wszystko w porządku :)

ODPOWIEDZ