Alpina B10 E34
Re: Alpina B10 E34
Camil, zakup jest pewny na bank, jak pisałem powyżej... nie umiem usiedzieć jak widzę takie czerwone cuda Po prostu mam ochotę pojechać i bezczelnie wydać tą kasę, nie oglądając się na nic... niestety już raz tak zrobiłem kupując RS4 B7 i potem nie mogłem tego faktu odżałować do momentu sprzedaży, btw do tej pory wlecze się za mną smród po nieudanej transakcji.
Na lewym ramieniu mam który namawia mnie na zakup już teraz, w tej chwili, itd. jednakże na szczęście na prawym ramieniu mam /umownie niech to będzie aniołek/ i chcę do tej transakcji podejść odpowiedzialnie, a nie jak dzieciak z prawie czterdziestką na karku ;-)
Na lewym ramieniu mam który namawia mnie na zakup już teraz, w tej chwili, itd. jednakże na szczęście na prawym ramieniu mam /umownie niech to będzie aniołek/ i chcę do tej transakcji podejść odpowiedzialnie, a nie jak dzieciak z prawie czterdziestką na karku ;-)
-
- Posty: 69
- Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
- Auto: 325&M5
- Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy
Re: Alpina B10 E34
Parę razy spotykałem na ślaskich zlotach takie B10V8nexuseven pisze:dray
Orientujesz się ile modeli Alpin jest w Polsce? Bo tutaj naliczyłem już dwie, z Twoją. Nie interesowałem się też czy funkcjonuje jakiś klub właścicieli Alpin, może jakieś nieoficjalne/oficjalne forum?
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=45087
Na naszym forum użytkownik Fil , miał również Alpine B10 3,3l
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 08&start=0
Jeszcze jest takie B7, ale auto w Niemczech
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51411
Klubu Alpiny w Polsce jak na razie nie ma.
ps. Faktycznie temat przydałoby się wydzielić.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Alpina B10 E34
Podzieliłem temat, dyskutujcie o Alpinach tutaj.
Re: Alpina B10 E34
Maros, super, dzięki serdeczne
Re: Alpina B10 E34
Alpin kilkanaście napewno w PL jest. Do mnie na serwis kiedyś zagladała E63.
Po mokotowie jeździ często B3 3.0 E36.
Po mokotowie jeździ często B3 3.0 E36.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Alpina B10 E34
mialem b10 e34
Re: Alpina B10 E34
Camil, no i dlaczego już nie masz? Czyżby problemy z wozem? Ukradli? A może dokonałeś niekontrolowanego i niechcianego zniszczenia, tak jak ja mojej M5 ;-)?
Re: Alpina B10 E34
Byl to anglik, 3,5, manual na pewnym ukladzie. Niestety nie moglem jej kupic z racji braku funduszy. Kosztowala 10 tys pln. Smaczki z niej poszly gdzies do zydow przez allegro, samo zas auto ktos kupil, pokazywal na jakims forum i mial zamiar ja poskladac. Poza tym napewno w pl jest druga e34 b10 3,5 anglik przelozony w kolorze srebrnym, pojawiala sie na allegro za 25k sprowadzona przez goscia od wspomnianej "mojej" e34.
Co ciekawe "moja" alpina byla w mega zajebistym stanie, w porownaniu do mojej aktualnej e34 tamta byla nowa i mozna bylo to poczuc wszedzie. Podczas jazdy czulo sie, ze auto jest zwarte, zdrowe i pewne. Glupia kierownica niesamowicie fajnie lezy w dloni. Swietnie radzila sobie w zimie na rondach w szczecinie na oryginalnych dosc duzych letnich kolach
Co do ceny jaka chcesz przeznaczyc, wiadomo, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
Co ciekawe "moja" alpina byla w mega zajebistym stanie, w porownaniu do mojej aktualnej e34 tamta byla nowa i mozna bylo to poczuc wszedzie. Podczas jazdy czulo sie, ze auto jest zwarte, zdrowe i pewne. Glupia kierownica niesamowicie fajnie lezy w dloni. Swietnie radzila sobie w zimie na rondach w szczecinie na oryginalnych dosc duzych letnich kolach
Co do ceny jaka chcesz przeznaczyc, wiadomo, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
Re: Alpina B10 E34
Camil, hmmm... jakoś mnie nie przekonują auta z przekładką, nie mam do nich zaufania, choćby nie wiem jak profesjonalnie by to zostało zrobione. Kiedyś widziałem na otomoto M3 E36 w sedanie, niebieska... wszystko ok, piękny kolor, sedan, ale był to anglik z przekładką. Poduszka kierowcy stała się poduszką pasażera, kierowca już jej nie miał ;-) No i deska była ze "zwykłej" E36, niby prawie niczym się nie różni... ale...
Ktoś wcześniej napisał, jeszcze w poprzednim wątku, że Alpina B10 Bitrubo nie ma wspomagaczy, a z tego co ja widziałem na filmach i na zdjęciach, to po środku pomiędzy zegarami jak byk widnieje kontrolka trakcji, więc jak to jest z tymi wspomagaczami? Niestety nie przyjrzałem się temu i nikogo nie zapytałem będąc w siedzibie Alpiny, ale to z natłoku wrażeń i ogólnego, mojego zaślepienia ;-) Niektórym oczy zarastają przysłowiową ci*ą mi zarosły Alpiną ;-)
Ktoś wcześniej napisał, jeszcze w poprzednim wątku, że Alpina B10 Bitrubo nie ma wspomagaczy, a z tego co ja widziałem na filmach i na zdjęciach, to po środku pomiędzy zegarami jak byk widnieje kontrolka trakcji, więc jak to jest z tymi wspomagaczami? Niestety nie przyjrzałem się temu i nikogo nie zapytałem będąc w siedzibie Alpiny, ale to z natłoku wrażeń i ogólnego, mojego zaślepienia ;-) Niektórym oczy zarastają przysłowiową ci*ą mi zarosły Alpiną ;-)
Re: Alpina B10 E34
Oczywiście że Alpina B10 BiTurbo posiada systemy bezpieczeństwa, konkretnie system ASC.
B10 BiTurbo wychodziły wyłącznie z kierownicą po lewej stronie.
Wracając do Alpin w Polsce które znam osobiście:
1. E34 Alpina B10 3.5 #198 - Missiou (jeździ po warszawie)
Brakowało jej kilka elementów ale po zakupie właściciel wszystko skompletował
2. Moja E39 B10 V8 #282 (okolice Łodzi)
http://www.klinika-bmw.pl/alpinab10v8dray/
3. E39 B10 V8 mojego przyjaciela z Gniezna, Poliftowa 1/195 (jedna z ostatnich sztuk)
http://www.klinika-bmw.pl/alpina-b10-v8-1195/
Bardzo charakterystyczna, nie ma skóry tylko alpinowski welur
Wspólne foto:
4. E39 B10 V8 #334 - kupiłem ją bardzo mocno rozbitą z przodu za śmieszną kasę (nie było pewności że silnik ocalał). Ale okazało się że tak, serce trafiło do e34 Radka http://www.klinika-bmw.pl/feat/swap-sil ... -e34-540i/ Budę i wnętrze bez motoru kupił ktoś z okolic Wrocławia. U mnie zostały z niej tylko felgi 19''
5. E39 B10 V8 #343 (jeździ po Warszawie)
http://www.klinika-bmw.pl/alpina-b10-v8-343/
Użytkowana wcześniej przez Goryla, od około roku w nowych rękach
6. E39 B10 V8 #512 (Łódź) Samochód z Włoch
http://www.klinika-bmw.pl/alpina-b10-v8-512/
7. E39 B10 V8 #743 Jeździła w Kielcach, uległa bardzo mocnemu wypadkowi czołowemu (uszkodzony blok silnika). Jedyna B10 w złotym kolorze, miała też bardzo niecodzienne granatowo-beżowe wnętrze
http://www.klinika-bmw.pl/feat/sekcja-z ... m-wypadku/
8. E39 B10 V8 - poliftowa z 2001 roku, w Polsce od bardzo dawna (co najmniej od 2006 roku) Najbardziej zaniedbany egzemplarz jaki widziałem. Jeździła po Warszawie, ale chyba się sprzedała
http://www.klinika-bmw.pl/feat/wymiana- ... lpina-b10/
9. E60 B5 2006 Kraków - samochód kupiony po lekkim dzwonie, ma też problemy techniczne z alpinowskim patentem "radial compressor" czyli hybrydą kompresora i turbo. Podobno na dniach problem miał być rozwiązany
10. E39 B10 3.3 FIL'a o której wspomniał kolega wyżej. Fil miał nią wypadek, odkupił handlarz, naprawił i stoi we Wrześni w komisie od bardzo dawna.
Znam jeszcze 2 sztuki rozebrane przez ludzi na części. Jeździ też na pewno B12(e38), B6 (e36),B3(e46)
Mam jeszcze pytanie do Adminów, może warto byłoby zrobić oddzielny dział o Alpinie tak jak ma to miejsce na M5 Board?
B10 BiTurbo wychodziły wyłącznie z kierownicą po lewej stronie.
Wracając do Alpin w Polsce które znam osobiście:
1. E34 Alpina B10 3.5 #198 - Missiou (jeździ po warszawie)
Brakowało jej kilka elementów ale po zakupie właściciel wszystko skompletował
2. Moja E39 B10 V8 #282 (okolice Łodzi)
http://www.klinika-bmw.pl/alpinab10v8dray/
3. E39 B10 V8 mojego przyjaciela z Gniezna, Poliftowa 1/195 (jedna z ostatnich sztuk)
http://www.klinika-bmw.pl/alpina-b10-v8-1195/
Bardzo charakterystyczna, nie ma skóry tylko alpinowski welur
Wspólne foto:
4. E39 B10 V8 #334 - kupiłem ją bardzo mocno rozbitą z przodu za śmieszną kasę (nie było pewności że silnik ocalał). Ale okazało się że tak, serce trafiło do e34 Radka http://www.klinika-bmw.pl/feat/swap-sil ... -e34-540i/ Budę i wnętrze bez motoru kupił ktoś z okolic Wrocławia. U mnie zostały z niej tylko felgi 19''
5. E39 B10 V8 #343 (jeździ po Warszawie)
http://www.klinika-bmw.pl/alpina-b10-v8-343/
Użytkowana wcześniej przez Goryla, od około roku w nowych rękach
6. E39 B10 V8 #512 (Łódź) Samochód z Włoch
http://www.klinika-bmw.pl/alpina-b10-v8-512/
7. E39 B10 V8 #743 Jeździła w Kielcach, uległa bardzo mocnemu wypadkowi czołowemu (uszkodzony blok silnika). Jedyna B10 w złotym kolorze, miała też bardzo niecodzienne granatowo-beżowe wnętrze
http://www.klinika-bmw.pl/feat/sekcja-z ... m-wypadku/
8. E39 B10 V8 - poliftowa z 2001 roku, w Polsce od bardzo dawna (co najmniej od 2006 roku) Najbardziej zaniedbany egzemplarz jaki widziałem. Jeździła po Warszawie, ale chyba się sprzedała
http://www.klinika-bmw.pl/feat/wymiana- ... lpina-b10/
9. E60 B5 2006 Kraków - samochód kupiony po lekkim dzwonie, ma też problemy techniczne z alpinowskim patentem "radial compressor" czyli hybrydą kompresora i turbo. Podobno na dniach problem miał być rozwiązany
10. E39 B10 3.3 FIL'a o której wspomniał kolega wyżej. Fil miał nią wypadek, odkupił handlarz, naprawił i stoi we Wrześni w komisie od bardzo dawna.
Znam jeszcze 2 sztuki rozebrane przez ludzi na części. Jeździ też na pewno B12(e38), B6 (e36),B3(e46)
Mam jeszcze pytanie do Adminów, może warto byłoby zrobić oddzielny dział o Alpinie tak jak ma to miejsce na M5 Board?
Re: Alpina B10 E34
dray, ogromny szacun za wiedzę i pasję. Rozumiem, że polecasz serwis BMW w Klinice?
Odnośnie systemów bezpieczeństwa w E34, to jest to "zwykłe" ASC, bez kontroli trakcji? Jedynie steruje przepustnicą, bez wpływu na koła (hamowanie)?
Odnośnie systemów bezpieczeństwa w E34, to jest to "zwykłe" ASC, bez kontroli trakcji? Jedynie steruje przepustnicą, bez wpływu na koła (hamowanie)?
Re: Alpina B10 E34
jeszcze jej daleko do kompletacji..... zegary na początekdray pisze:1. E34 Alpina B10 3.5 #198 - Missiou (jeździ po warszawie)
Ona jest tragiczna blacharsko, poobijana, powgniatana itp. Totalny remont lakierunku przed nią.
A tych autach jest ASC+T, miałem też kiedyś e34 z tym czymś, ale z ręką na sercu nie powiem, jak to do końca działa.... ponoć ma to hamować kołami....
Pozdrówka!
Re: Alpina B10 E34
boogie, jeśli ma ASC + T, to ma kontrolę trakcji i może przyhamować tylne koła Cieszy mnie ten fakt, bo oznacza, że bez większych problemów będzie można jeździć tym cackiem także w zimie, choć nie zamierzam... no ale jak będzie trzeba, to można. No i deszczową porą też będzie bezpieczniej
Dzięki za info
Dzięki za info
Re: Alpina B10 E34
A to spokojnie
Miałem kiedyś 540i e34 troszke podrasowane na ~300KM a ASC+T i po Zakopcu na zimówkach 225 śmigałem jak zły, podjeżdżałem wszędzie łącznie tam, gdzie FWD (zjazd na targ pod Gubałówką) zupełnie nie dawały rady... Niestety e39 późniejsze totalnie poległo na znacznie mniejszych podjazdach hehehe
e39 B10 bym odpuścił, więcej tego, i w porównaniu do e34BiT to żadne osiągnięcie czy rodzyn, pomijam już problemy z silnikami - sprawa uszczelek i głowic.
Miałem kiedyś 540i e34 troszke podrasowane na ~300KM a ASC+T i po Zakopcu na zimówkach 225 śmigałem jak zły, podjeżdżałem wszędzie łącznie tam, gdzie FWD (zjazd na targ pod Gubałówką) zupełnie nie dawały rady... Niestety e39 późniejsze totalnie poległo na znacznie mniejszych podjazdach hehehe
e39 B10 bym odpuścił, więcej tego, i w porównaniu do e34BiT to żadne osiągnięcie czy rodzyn, pomijam już problemy z silnikami - sprawa uszczelek i głowic.
Pozdrówka!
Re: Alpina B10 E34
Tak szukam i szukam, człowiek po nocach dostaje coś na głowę, pomimo, że najlepiej mi się pracuje w nocy, jednakże jak cały czas myśli się o jednym i przed oczami ma się wściekłe spojrzenie E34, to nie da się pracować... tylko biegam po tym necie i biegam. Wchłonąłem już tyle informacji na temat Alpiny, że za kilka miesięcy będę ekspertem w temacie ;-)
Wracając do szukania, to znalazłem taki ciekawy egzemplarz, odbiega on zdecydowanie od tematu i celu poszukiwań, ale model ciekawy i wart uwagi Zwróćcie uwagę, że samochód jest w Szwajcarii ;-) Chyba lubią tam Alpiny
http://alpinaclub.com/index.php?current ... ale_id=492
Wracając do szukania, to znalazłem taki ciekawy egzemplarz, odbiega on zdecydowanie od tematu i celu poszukiwań, ale model ciekawy i wart uwagi Zwróćcie uwagę, że samochód jest w Szwajcarii ;-) Chyba lubią tam Alpiny
http://alpinaclub.com/index.php?current ... ale_id=492