Strona 1 z 1

wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: wt kwie 19, 2016 20:08
autor: Pawel_M3GT
każdy model cos miał.. E36 vanosy , podloga pod mostem E46 podloga pod mostem , strasznie rdzewieją od spodu itd.
a jakie wady ma E92 M3?? może krotsza zywotnosc silnika niż 6 cyl ?

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: wt kwie 19, 2016 21:14
autor: marwi
Panewki !?

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: wt kwie 19, 2016 21:32
autor: --==maly==----
Panewki aczkolwiek to bardziej wina oleju i przebiegu między wymianami oraz nastawniki przepustnic.
Więcej standardowych usterek nie znam.
Może się nie podobać praca na zimnym ale to wina ekologii i można wykodować pompę powietrza wtórnego ja chyba tak zrobię bo wg mnie jest to nie zdrowe dla motoru.

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: wt kwie 19, 2016 21:45
autor: OLSZI
Masz Mały rację na zimnym strasznie dziwnie chodzi... Ale ogólnie to e92 wg mnie najlepsza mka tzn ma v8 i jest bardzo zwinna super do zabawy na codzień jak i w trasie wg mnie idealne auto.
To tylko moje zdanie...

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: śr kwie 20, 2016 01:09
autor: Pawel_M3GT
W sumie panewy to jak w kazdej M3 , fakt o nastawniku przepustnic tez slyszalem, wtedy nagle wariuje odcina moc i zdlawia silnik.
Czyli wychodzi na to, ze to naprawde dobry, dopracowany woz :)

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: czw kwie 21, 2016 17:33
autor: bosspower
oslony pod silnikiem.

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: czw kwie 21, 2016 20:12
autor: --==maly==----
To fakt osłony zaprojektowane są debilnie wystają 10-15 cm niżej od zderzaka i sie trą o wszystko. Do slabych punktów dodał bym też wahacze przód proste tylne bo mają tuleje pływającą a nie jak w seryjnych e92 pełną gumę i szybko się zużywają przez co auto zaczyna pływać.
Ale to już detale w porównaniu do np pękającej podłogi w e46 m.

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: pt maja 06, 2016 10:04
autor: Marcin666
Witam,
temat może i był już poruszany, ale chciałbym usłyszeć albo słowa pocieszenia, że ten typ tak ma, albo poradę co zrobić, aby uciszyć tylny most/dyfer. Mam na myśli metaliczne stuki podczas ruszania, zmiany biegów na wyższe i niższe. Stuki występują przy nawet normalnej jeździe, dodam że również wymieniłem olej na fm Booster.
Kolejna sprawa to płynność jazdy podczas zmiany biegów w manualnej skrzyni.
Rok temu zmieniłem dwumasę, łożysko i sprzęgło, bo miałem wrażenie, że ciężko mi płynnie zmieniać biegi bez efektu szarpania, dodatkowo występowało żabkowanie przy niskich prędkościach na 1 biegu. Okazało się, że dwumasa była w dobrym stanie( przebieg 150000 km), natomiast sprzęgło, docisk i łożysko absolutnie do wymiany. Po wymianie całego zestawu, sprzęgło miękko chodzi, ale delikatne szarpnięcia podczas zmiany biegów dalej występują, również delikatne żabkowanie przy niskich prędkościach 5-12km/h. Może to chodzi o umiejętne operowanie sprzęgłem i gazem, aby jazda była bardzo płynna - nie wiem??? Jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to proszę o informację. Będę mega wdzięczny. Dla sprostowania auta używam okazjonalnie jako 2, dbam jak o własne dziecko, swoje lata i przebieg już ma, ale nigdy nie był po żadnym dzwonie, powodzi itp. Może poprzedni właściciel jeździł nim jak wariat i mógł nadwyrężyć niektóre podzespoły, które dziś dają o sobie znać pod postacią większych luzów, stuków, puków i żabkowania ??

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: pt maja 06, 2016 10:58
autor: --==maly==----
Stukanie to za duży luz na napędzie, na półosiach albo na wale ewentualnie w samym dyfrze każdy mechanik znający bmw sprawdzi to bez problemu.
Generalnie przy mocnym traktowaniu sprzęgła zero jedynkowo takie stuki mogą się pojawiać w m3 ale przy delikatnym spokojnym operowaniu sprzęgłem nie powinno nic stukać.
Co do szarpania może to mieć związek z silnikiem zrób od nowa adaptacje przepustnic, sprawdz kondycję przepływomierza i takie podstawy jak świece, filtr powietrza ,szczelność dolotu.
W e92 padaja tez czesto sterowniki przepustnic i moze u Ciebie nie dzialaja juz plynnie da sie to sprawdzic komputerem.
Ogolnie kazde M w manualu wymaga wiekszego wczuwania sie w operowanie sprzeglem zeby nie szarpac nawet zwykle mocne bmw w manualu tak maja w 650i tez tak mialem. Wynika to z mocnego silnika i krotkiego skoku sprzegla inaczej momentalnie spalil bys tarcze jadąc na pół sprzęgle. Skok jest krotki dlatego tam gdzie sprzeglo lapie musimy bardziej wczuć się w zmianę biegu i puszczac sprzęgło powoli zeby glowy w aucie nie latały nie jest to audi a3 100km gdzie mozemy robic co chcemy a i tak nie szarpnie ale można się nauczyć płynnej jazdy.
W 650i bylo trudniej jeździć płynnie niż w m3 tutaj nie mam z tym wiekszego problemu.

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: pt maja 06, 2016 21:11
autor: jiGsaw
Wynika to z tego, ze masz 4.0 czyli mniejsza pojemność i wysokoobrotowa charakterystyka motoru, wiec dol jest dość spokojny czego nie mogę powiedziec o m5 e39. Jazda w korku nawet w zwykłym trybie wymaga wprawy, a w sporcie to juz meczarnia.

Co do tematu w e39 mam emkowy przegub. Jezeli występuje on w e92 również to wyrobiony moze powodować te objawy.

Co do oleju w szperze to zalecam tylko lać fm booster z aso. Uzywalem go w e30 w szperze od z3m dłuższy czas bez żadnych zastrzeżeń. Zaznaczyć trzeba ze chyba jako jedyny olej zawiera w sobie ciała stale które uplynniaja sie dopiero pod wpływem temperatury. Widoczne golym okiem w zimnym oleju. Jest to dosc istotna cecha. Szkoda ze poprzedni właściciel to zaniedbal.

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

: pn maja 09, 2016 10:28
autor: Marcin666
Dzięki za wyczerpujące informacje. Zacznę od sprawdzenie napędu, a później przejdę do dalszego etapu. Dam znać czy jest poprawa i czy było coś na rzeczy. Jeszcze raz wielkie dzięki.