wady i nefralgiczne punkty E92 M3

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: Pawel_M3GT » wt kwie 19, 2016 20:08

każdy model cos miał.. E36 vanosy , podloga pod mostem E46 podloga pod mostem , strasznie rdzewieją od spodu itd.
a jakie wady ma E92 M3?? może krotsza zywotnosc silnika niż 6 cyl ?

marwi
Posty: 5
Rejestracja: czw mar 07, 2013 12:00
Lokalizacja: Polska

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: marwi » wt kwie 19, 2016 21:14

Panewki !?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: --==maly==---- » wt kwie 19, 2016 21:32

Panewki aczkolwiek to bardziej wina oleju i przebiegu między wymianami oraz nastawniki przepustnic.
Więcej standardowych usterek nie znam.
Może się nie podobać praca na zimnym ale to wina ekologii i można wykodować pompę powietrza wtórnego ja chyba tak zrobię bo wg mnie jest to nie zdrowe dla motoru.

OLSZI
Posty: 727
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: OLSZI » wt kwie 19, 2016 21:45

Masz Mały rację na zimnym strasznie dziwnie chodzi... Ale ogólnie to e92 wg mnie najlepsza mka tzn ma v8 i jest bardzo zwinna super do zabawy na codzień jak i w trasie wg mnie idealne auto.
To tylko moje zdanie...

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: Pawel_M3GT » śr kwie 20, 2016 01:09

W sumie panewy to jak w kazdej M3 , fakt o nastawniku przepustnic tez slyszalem, wtedy nagle wariuje odcina moc i zdlawia silnik.
Czyli wychodzi na to, ze to naprawde dobry, dopracowany woz :)

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: bosspower » czw kwie 21, 2016 17:33

oslony pod silnikiem.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: --==maly==---- » czw kwie 21, 2016 20:12

To fakt osłony zaprojektowane są debilnie wystają 10-15 cm niżej od zderzaka i sie trą o wszystko. Do slabych punktów dodał bym też wahacze przód proste tylne bo mają tuleje pływającą a nie jak w seryjnych e92 pełną gumę i szybko się zużywają przez co auto zaczyna pływać.
Ale to już detale w porównaniu do np pękającej podłogi w e46 m.

Marcin666
Posty: 3
Rejestracja: czw paź 29, 2015 14:43
Auto: BMW M3 e92 Manual

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: Marcin666 » pt maja 06, 2016 10:04

Witam,
temat może i był już poruszany, ale chciałbym usłyszeć albo słowa pocieszenia, że ten typ tak ma, albo poradę co zrobić, aby uciszyć tylny most/dyfer. Mam na myśli metaliczne stuki podczas ruszania, zmiany biegów na wyższe i niższe. Stuki występują przy nawet normalnej jeździe, dodam że również wymieniłem olej na fm Booster.
Kolejna sprawa to płynność jazdy podczas zmiany biegów w manualnej skrzyni.
Rok temu zmieniłem dwumasę, łożysko i sprzęgło, bo miałem wrażenie, że ciężko mi płynnie zmieniać biegi bez efektu szarpania, dodatkowo występowało żabkowanie przy niskich prędkościach na 1 biegu. Okazało się, że dwumasa była w dobrym stanie( przebieg 150000 km), natomiast sprzęgło, docisk i łożysko absolutnie do wymiany. Po wymianie całego zestawu, sprzęgło miękko chodzi, ale delikatne szarpnięcia podczas zmiany biegów dalej występują, również delikatne żabkowanie przy niskich prędkościach 5-12km/h. Może to chodzi o umiejętne operowanie sprzęgłem i gazem, aby jazda była bardzo płynna - nie wiem??? Jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to proszę o informację. Będę mega wdzięczny. Dla sprostowania auta używam okazjonalnie jako 2, dbam jak o własne dziecko, swoje lata i przebieg już ma, ale nigdy nie był po żadnym dzwonie, powodzi itp. Może poprzedni właściciel jeździł nim jak wariat i mógł nadwyrężyć niektóre podzespoły, które dziś dają o sobie znać pod postacią większych luzów, stuków, puków i żabkowania ??

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: --==maly==---- » pt maja 06, 2016 10:58

Stukanie to za duży luz na napędzie, na półosiach albo na wale ewentualnie w samym dyfrze każdy mechanik znający bmw sprawdzi to bez problemu.
Generalnie przy mocnym traktowaniu sprzęgła zero jedynkowo takie stuki mogą się pojawiać w m3 ale przy delikatnym spokojnym operowaniu sprzęgłem nie powinno nic stukać.
Co do szarpania może to mieć związek z silnikiem zrób od nowa adaptacje przepustnic, sprawdz kondycję przepływomierza i takie podstawy jak świece, filtr powietrza ,szczelność dolotu.
W e92 padaja tez czesto sterowniki przepustnic i moze u Ciebie nie dzialaja juz plynnie da sie to sprawdzic komputerem.
Ogolnie kazde M w manualu wymaga wiekszego wczuwania sie w operowanie sprzeglem zeby nie szarpac nawet zwykle mocne bmw w manualu tak maja w 650i tez tak mialem. Wynika to z mocnego silnika i krotkiego skoku sprzegla inaczej momentalnie spalil bys tarcze jadąc na pół sprzęgle. Skok jest krotki dlatego tam gdzie sprzeglo lapie musimy bardziej wczuć się w zmianę biegu i puszczac sprzęgło powoli zeby glowy w aucie nie latały nie jest to audi a3 100km gdzie mozemy robic co chcemy a i tak nie szarpnie ale można się nauczyć płynnej jazdy.
W 650i bylo trudniej jeździć płynnie niż w m3 tutaj nie mam z tym wiekszego problemu.

Awatar użytkownika
jiGsaw
Posty: 112
Rejestracja: pn mar 28, 2016 13:07
Auto: M3 E46

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: jiGsaw » pt maja 06, 2016 21:11

Wynika to z tego, ze masz 4.0 czyli mniejsza pojemność i wysokoobrotowa charakterystyka motoru, wiec dol jest dość spokojny czego nie mogę powiedziec o m5 e39. Jazda w korku nawet w zwykłym trybie wymaga wprawy, a w sporcie to juz meczarnia.

Co do tematu w e39 mam emkowy przegub. Jezeli występuje on w e92 również to wyrobiony moze powodować te objawy.

Co do oleju w szperze to zalecam tylko lać fm booster z aso. Uzywalem go w e30 w szperze od z3m dłuższy czas bez żadnych zastrzeżeń. Zaznaczyć trzeba ze chyba jako jedyny olej zawiera w sobie ciała stale które uplynniaja sie dopiero pod wpływem temperatury. Widoczne golym okiem w zimnym oleju. Jest to dosc istotna cecha. Szkoda ze poprzedni właściciel to zaniedbal.
palantini3

Marcin666
Posty: 3
Rejestracja: czw paź 29, 2015 14:43
Auto: BMW M3 e92 Manual

Re: wady i nefralgiczne punkty E92 M3

Post autor: Marcin666 » pn maja 09, 2016 10:28

Dzięki za wyczerpujące informacje. Zacznę od sprawdzenie napędu, a później przejdę do dalszego etapu. Dam znać czy jest poprawa i czy było coś na rzeczy. Jeszcze raz wielkie dzięki.

ODPOWIEDZ