BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Witam, posiadam problem jak w temacie. Auto nie odpala z rana. Blokuje je jakby elektronika. Wyskakują rożne błędy tj. Dsc, dtc, cisnienie w oponach. Auta nie da sie uruchomić. Gdy ściągnę klemę minusowa na pare minut i założę ponownie auto odpala na dotyk, zero błędów wszystko jest Ok. Mozna nim jeździć cały dzien, odpalać i gasić juz bez problemu. Auto jest wtedy 100% sprawne. Jezeli postoi do rana i ostygnie problem sie ponawia. Zdjecie klemy nie pomaga za każdym razem i nie ma w tym logiki. Czasami pomaga za pierwszym razem a czasami trzeba próbować z pol godziny lub godzine az odpali. Poniżej link do filmu na YouTube. Liczę na pomoc.
https://youtu.be/NjqgwFx6cxA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/NjqgwFx6cxA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Uszkodzony komputer prawdopodobnie. Dzwoń do Artur Idziak CodeMyBimmer, powinien ogarnąć.
e92 M3 FROZEN BLUE- 6MT - BBK - KW ADJUSTABLE SPRINGS - OEM EXHAUST MOD - PERFORMACE ELECTRONIC STEERING WHEEL V2
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Dzieki. Bede dzwonić. Moze ktos zna jakiegoś magika z kuj-pom??? Bede miał bliżej.
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
rcarpower torun/rychnowo moze pomoze, ale mi nic nie robil, wiec nie wypowiem sie nt jakosci. Natomiast wiem, ze elektryka i elektronika BMW ponoc nie stanowi dla niego problemu.
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Dzisiaj wyjątkowo długo auto nie chciało odpalić. W międzyczasie rozmawiałem jeszcze z zaufanym mechanikiem, który diagnozował mi tydzień auto i po kolei oblał kolejne hipotezy. Powiedział mi, że obstawia na vanosy. Zacząłem o tym myśleć podczas prób odpalania i pomyślałem, że skoro to może być mechaniczna usterka to muszę jakoś lekko obrócić silnikiem. wpadłem na pomysł, żeby wrzucić pierwszy bieg i pobujać go trochę tak aby zmienił lekko położenie. Ku mojemu zdziwieniu po takiej czynności i podłączeniu klemy samochód odpalił na dotyk od razu. Cały dzień nim jeździłem bez najmniejszych problemów. Jutro z rana spróbuję tak od razu i zobaczymy czy to poskutkuje. Zagłębiając się w temat dalej wyszukałem, że te silniki mają problem z uszczelnieniem vanosów gdyż uszczelki z czasem twardnieją i nie trzymają ciśnienia co może powodować mój problem. Nie wiem czy to dobra droga ale pomyślałem, że podzielę się swoimi spostrzeżeniami i z chęcią usłyszę opinię kogoś mądrzejszego ode mnie w tej kwestii. Dodam jeszcze, że silnik nigdy nie był rozbierany naprawiany itp. Auto było uszkodzone lecz mechanicznie nie ucierpiało poza wymianą chłodnicy.
Jak komuś coś świta w temacie to proszę o info.
Jak komuś coś świta w temacie to proszę o info.
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Mi odpadly teflonowe oslonyw w 2 vanosach .
Jedna z nich zostala wkrecona w lancuch rozrzadu i poszarpana, resztki wyjete z kratki w misce olejowej.
Dziala wszystko u mnie a mam DKG.
Dluzsza jazda z czyms takim moze prowadzic do problemow.
Mozesz zobaczyc przez wlem oleju czy osony sa na miejscu.
Z drugiej strony musiałabys zdemontowac cala oslone rozrzadu zeby zobaczyc vanosy.
Jedna z nich zostala wkrecona w lancuch rozrzadu i poszarpana, resztki wyjete z kratki w misce olejowej.
Dziala wszystko u mnie a mam DKG.
Dluzsza jazda z czyms takim moze prowadzic do problemow.
Mozesz zobaczyc przez wlem oleju czy osony sa na miejscu.
Z drugiej strony musiałabys zdemontowac cala oslone rozrzadu zeby zobaczyc vanosy.
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
U mnie problem wystepuje przy odpalaniu ponizej 5 stopni Celsjusza na zimnym. Odpala za któryms razem za kazdym razem - czym zimniej, tym gorzej. Zregenerowalem rozrusznik i problem ustapil na chwile, pozniej pogrzebali w elektryce i równiez byl spokoj na jakis czas, ale znowu problem wrocil. Gdy auto juz odpali to na cieplym odpala na dotyk na kazdym razem.
Co obstawiacie? Auto w ogole nie kreci na zimnym w niskich tempraturach, moze czas na nowy rozrusznik?
Co obstawiacie? Auto w ogole nie kreci na zimnym w niskich tempraturach, moze czas na nowy rozrusznik?
Rozrusznik jak szybko kręci to jest sprawny.ins pisze:U mnie problem wystepuje przy odpalaniu ponizej 5 stopni Celsjusza na zimnym. Odpala za któryms razem za kazdym razem - czym zimniej, tym gorzej. Zregenerowalem rozrusznik i problem ustapil na chwile, pozniej pogrzebali w elektryce i równiez byl spokoj na jakis czas, ale znowu problem wrocil. Gdy auto juz odpali to na cieplym odpala na dotyk na kazdym razem.
Co obstawiacie? Auto w ogole nie kreci na zimnym w niskich tempraturach, moze czas na nowy rozrusznik?
ZJAR
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Ta choinka to jakieś zwarcie lub przebicie a na czym trzeba sprawdzić.
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Dzięki za podpowiedźi. Ja obstawiam też jakąś zware lub przebicie. Problem jeszcze nie usunięty jednak jestem umówiony z konkretnym fachowcem od BMW. Z uwagi na terminy wizyta dopiero w przyszłym tygodniu. Jak ktoś jeszcze ma jakąś wiedzę na ten temat i może coś podpowiedzieć to zapraszam. Gdy problem będzie rozwiązany opiszę co to dokładnie było.
P.S. Jak byłem umówić się na wizytę autem to mechanik analizując wstępnie problem zwrócił uwagę na zagadnienie alarmu i immobilisera. Kolejna sprawa to taka, że auto miało wbudowany system namierzania pojazdu z kartą sim, który usunąłem. Może jest to spowodowane jakąś blokadą antynapadową czy coś takiego i auto uzbraja się przez dłuższy postój. Przeglądając elektronikę żadnych obcych urządzeń nie zauważyłem. Trudność polega na tym że jak już auto przyjedzie do doktora to udaje sprawne bo problem pojawia się tylko po dłuższym postoju.
P.S. Jak byłem umówić się na wizytę autem to mechanik analizując wstępnie problem zwrócił uwagę na zagadnienie alarmu i immobilisera. Kolejna sprawa to taka, że auto miało wbudowany system namierzania pojazdu z kartą sim, który usunąłem. Może jest to spowodowane jakąś blokadą antynapadową czy coś takiego i auto uzbraja się przez dłuższy postój. Przeglądając elektronikę żadnych obcych urządzeń nie zauważyłem. Trudność polega na tym że jak już auto przyjedzie do doktora to udaje sprawne bo problem pojawia się tylko po dłuższym postoju.
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Coś podaje błędny sygnał i sieje błędy po całym aucie.
Szukaj tam gdzie było coś przerabiane w oryginalnej instalacji.
Czesto takie błędy pojawiają się gdy ktoś nieumiejętnie przenosi złącze obd. Na pewno skup się tam gdzie instalacja była modyfikowana.
Szukaj tam gdzie było coś przerabiane w oryginalnej instalacji.
Czesto takie błędy pojawiają się gdy ktoś nieumiejętnie przenosi złącze obd. Na pewno skup się tam gdzie instalacja była modyfikowana.
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
To jak już drążymy temat to powiem coś więcej. Auto miało uszkodzony błotnik kierowcy a co za tym idzie wiązkę odpowiedzialną za reflektor lewy, czujniki parkowania i to chyba wszystko. Czy takie banalne sprawy mogą mieć wpływ??? Reszta jest ORI poza systemem gps, który był zainstalowany po lewej stronie kierownicy za schowkiem. system usunąłem przywracając połączenia do stanu pierwotnego. Z urządzeniem jak i bez auto zachowuje się identycznie.( Po usunięciu gps auto diagnozował elektromechanik ) Z elektrycznych rzeczy to jeszcze czujnik zamknięcia pokrywy silnika wymieniałem ale to banał. Podczas naprawy to kurtyny razem z podsufitką oraz poduszka kierowcy no i klema pirotechniczna. Pozdrawiam
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Jezeli codziennie rano masz te błędy można odpiąć te rzeczy ktore podejzewasz i w ten sposob wyeliminowac siejący element.
Kazdy modul a nawet przetwornica xenonu moze powodowac takie objawy jak jej wiazka jest uszkodzona lub sama czesc ma zwarcie.
Jedyne wyjscie to eliminacja az znajdziesz winowajce.
Kazdy modul a nawet przetwornica xenonu moze powodowac takie objawy jak jej wiazka jest uszkodzona lub sama czesc ma zwarcie.
Jedyne wyjscie to eliminacja az znajdziesz winowajce.
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Po całym dniu walki odpalił na dotyk. Póki trafi do specmajstra mam dwie ścieżki, które prowadzą do awarii.
1. Ponąć padają uszczelniacze vanosów bo są wykonane z lipnej gumy a co za tym idzie puszczają olej. Jak wspominałem przebieg mam 70k km a silnik nigdy nie był ruszany. Jeden spec mi tak podpowiedział jednak dla mnie to mało prawdopodobne gdyż auto nie byłoby w pełni sprawne tak jak to jest teraz po odpaleniu.
2. Wiązka, która była regenerowana. Ta co wspominałem, po stronie kierowcy. Może gdzieś tam robić się zwara.
Dzisiaj mam nowe doświadczenia gdyż odpaliłem auto chyba po 10 próbie i to wtedy gdy podniosłem maskę i ruszyłem tymi przewodami tak, żeby je nieco przemieścić. Po zatrzaśnięciu klapy i podpięciu klemy auto wyzdrowiało i nie miało żadnego błędu. Nawet kontrolka silnika się nie paliła. Cód....
Nie sądzę, żeby trzaśnięcie klapy spowodowało, że część mechaniczna ozdrowiała a może to przypadek. Zobaczymy...
Postaram się nakierować mechanika przekazując mu moje doświadczenie. W majówkę jest trochę czasu ale boję się samemu brać się za elektrykę bo może się to źle skończyć.
1. Ponąć padają uszczelniacze vanosów bo są wykonane z lipnej gumy a co za tym idzie puszczają olej. Jak wspominałem przebieg mam 70k km a silnik nigdy nie był ruszany. Jeden spec mi tak podpowiedział jednak dla mnie to mało prawdopodobne gdyż auto nie byłoby w pełni sprawne tak jak to jest teraz po odpaleniu.
2. Wiązka, która była regenerowana. Ta co wspominałem, po stronie kierowcy. Może gdzieś tam robić się zwara.
Dzisiaj mam nowe doświadczenia gdyż odpaliłem auto chyba po 10 próbie i to wtedy gdy podniosłem maskę i ruszyłem tymi przewodami tak, żeby je nieco przemieścić. Po zatrzaśnięciu klapy i podpięciu klemy auto wyzdrowiało i nie miało żadnego błędu. Nawet kontrolka silnika się nie paliła. Cód....
Nie sądzę, żeby trzaśnięcie klapy spowodowało, że część mechaniczna ozdrowiała a może to przypadek. Zobaczymy...
Postaram się nakierować mechanika przekazując mu moje doświadczenie. W majówkę jest trochę czasu ale boję się samemu brać się za elektrykę bo może się to źle skończyć.
Re: BMW E92 M3 2008r manual - problem z odpaleniem rano.
Witam czy rozwiązałeś problem? Mam to samo w 2010r. z DKG. Identyczne objawy.