Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
Witam,
urzadzenie to wydaje bardzo nieciekawe dzwieki, z tego co wiem, zastosowanie glownie ekologiczne. Jest mozliwosc demontazu tego systemu? Trzeba pozniej modyfikowac soft, czy wszystko dziala normalnie bez zmian?
Pozdrawiam
Przemek
urzadzenie to wydaje bardzo nieciekawe dzwieki, z tego co wiem, zastosowanie glownie ekologiczne. Jest mozliwosc demontazu tego systemu? Trzeba pozniej modyfikowac soft, czy wszystko dziala normalnie bez zmian?
Pozdrawiam
Przemek
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
A co poeta mial na myśli pod slowem "odkurzacz"?
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
pompa powietrza wtornego?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
Mozna to odlaczyc wazne zeby wszystkie przewody byly szczelne ale beda bledy a wykodowanie tego mysle ze wiaze sie z przeprogramowaniem komputera co jest trudne w przypadku sterownika m3. Taniej latwiej i bardziej poprawnie kupic uzywke albo wymienic lozyska jak sie da w koncu to m3 a nie maluch.
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
Piszac odkurzacz mialem na mysli mechanizm, ktory zalacza sie na zimnym silniku - czyli pompa powietrza wtornego?
Jezeli chodzi o halas, to chyba nie odbiega on od normy - takie dziwne metaliczne stuki, ktore ustepuja, jak tylko ustabilizuja sie obroty silnika. Trudne do opisania
Nie chcialem tego serwisowac, a wywalic totalnie bo chyba jest to malo przydatny mechanizm.... rozumiem, ze elektronika bedzie sypala bledami, ale moze jakis tuner ogarnial wczesniej ten temat?
Jezeli chodzi o halas, to chyba nie odbiega on od normy - takie dziwne metaliczne stuki, ktore ustepuja, jak tylko ustabilizuja sie obroty silnika. Trudne do opisania

Nie chcialem tego serwisowac, a wywalic totalnie bo chyba jest to malo przydatny mechanizm.... rozumiem, ze elektronika bedzie sypala bledami, ale moze jakis tuner ogarnial wczesniej ten temat?
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
u mnie kolego nie ma żadnych mechanicznych stuków coś tam zabrzęczy na pare sekund i to wszystko
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
Hmmm zaczynasz mnie martwic o.Onastar pisze:u mnie kolego nie ma żadnych mechanicznych stuków coś tam zabrzęczy na pare sekund i to wszystko
Dwa serwisy BMW powiedzialy, ze mechanizm ten pracujek w taki sposob we wszystkich BMW M3 E9X. Moze jestem przewrazliwony ...
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
To powinno pracować tak jak cichy odkurzacz płynnie bez żadnych zmian obrotów jak coś w tym stuka puka przyspiesza zwalnia to znaczy,że się rozlatuje coś w środku łożyska albo jakieś łopatki.
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
U mnie tez nie ma zadnego buczenia. Jestes pewny, ze to pompa vacuum? Zreszta jesli to ona to latwo sie do niej dostaniesz. Sciagasz kolektor ssacy i juz jest na widoku.Ile trwa to buczenie? Czy chodzi Tobie o takie brzeczenie na zimnym silniku po wcisnieciu pedalu hamulca?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
Chodzi o pompę wtórnego powietrza, która włącza się po odpaleniu silnika na minute, dwie i faktycznie wydaje dźwięk podobny do odkurzacza tak było w E46 M3 w E39 nie wiem jak w E92 w moim E63 też to jest ale chodzi na tyle cicho,że przy zamkniętej masce w ogóle tego nie słychać.
Jak się zaciera albo jest gdzieś nieszczelność to wyje mocno.
Jak się zaciera albo jest gdzieś nieszczelność to wyje mocno.
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
Oki, pogrzebie przy temacie!
Wymieniac wszystkie rzeczy, o ktorych wspomnieliscie? Bo nie mam pojecia, jak to jest zbudowane ( pojecie bede poszerzal wraz z serwisami kolejnych podzespolow
)
Czy mozna kupic nowa pompe i wymienic calosc, aby byl spokoj?
Wymieniac wszystkie rzeczy, o ktorych wspomnieliscie? Bo nie mam pojecia, jak to jest zbudowane ( pojecie bede poszerzal wraz z serwisami kolejnych podzespolow

Czy mozna kupic nowa pompe i wymienic calosc, aby byl spokoj?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... 0361/kL/sN" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu masz rozrysowany cały układ ale zanim kupisz pompę trzeba sprawdzić szczelność bo jak gdzieś pęknie przewód,który jest plastikowy i w takich warunkach pogodowych pękają nagminnie to też będzie pracować głośno.
Tu masz rozrysowany cały układ ale zanim kupisz pompę trzeba sprawdzić szczelność bo jak gdzieś pęknie przewód,który jest plastikowy i w takich warunkach pogodowych pękają nagminnie to też będzie pracować głośno.
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
Przewody sa gumowe z tego co pamiętam, mocowane na takie smiszne zatrzaski plastikowe. Trzeba je ostroznie odbezpieczac bo latwo pekaja. Zdejmij kolektor i na zimnym silniku posluchaj skad ow dzwiek sie wydobywa. Narazie nic nie kupuj bo mozesz wymienic element dobry na nowy...
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2015 14:44 przez BYNTAS, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
Ok, zabiore sie za to w najblizszym czasie.
Rozumiem, ze operacja nie powinna byc zbyt skomplikowana?
Rozumiem, ze operacja nie powinna byc zbyt skomplikowana?

Re: Demontaz "odkurzacza" w M3 E92 Coupe
W skali 1-10 to taka 2