Siemanko
Chciałem przygotować sobie amorki razem ze sprężynkami przy nadchodzącej większej operacji przy m3: dyfer,wahacze,Hamulce,gumy wahaczy oraz gumy na subframe, elementy wału napędowego itd.
Skłaniam się ku sprężynkach "Eibach pro kit"
Jednak co uważacie będzie w tym połączeniu lepsze?
Amorki Bilstein
B4 czy B6
Drapie się po głowie jaki amortyzator wybrać?
Fajnie było by zostać przy "komforcie" zbliżonym do "oem" jednak również chciałem troszkę zmniejszyć prześwit. Moje doświadczenie w tej sprawie jest znikome więc pomyślałem, że ktoś z was może będzie mógł doradzić coś sensowengo z własnych doświadczeń oraz posiada lepsza wiedze w temacie.
Pozdrawiam i z góry dzięki!
M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?
Re: M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?
B4 to jest zamiennik fabryki. B6 jest trochę twardszy, będzie się lepiej prowadził na równej drodze ale kosztem komfortu - sam nie mam doświadczenia ale podobno utrata komfortu nie jest przesadna, a całość na plus. Kto co woli. Wysokość ta sama co B4. Jest jeszcze B8, to takie skrócone B6 pod niższe sprężyny.
Eibach robi świetną robotę, mam pro kita w dwóch autach - rewelacja, nieznacznie obniża, prowadzenie super, bez odczuwalnego pogorszenia komfortu. Można stosować do fabrycznych amorów. Więc albo zostaw fabryczne, ewentualnie kup nowe B4 + Eibach i ciesz się lekkim obniżeniem oraz nieznaczną poprawą zachowania auta przy fabrycznym komforcie albo wymień na B8 + Eibach - będzie to na pewno twardszy setup ale zapewne lepiej będzie się prowadził na równej nawierzchni. Jak już coś twardszego, to skróć mu ten skok pod krótszą sprężynę właśnie idąc w B8 (otwiera on też drogę do innych, niższych sprężyn jeśli wolałbyś większe obniżenie), wymiana na B6 wydaje się być trochę bez sensu jeśli chcesz krótsze sprężyny, choć oczywiście można też tak zrobić przy Eibachach - wg mojej wiedzy najbardziej kosmetyczne obniżenie z popularnych rozwiązań i przez to dość nieszkodliwe dla amortyzatorów o fabrycznej wysokości. Na B8 całość z Eibachem może siąść trochę niżej.
To był (nadal jest?) popularny zestaw, sprzedawany razem w różnych ofertach jako B8 + Eibach. Natomiast, jego cena nie odbiega znacząco od KW V2, który jako gwint jest regulowany więc ustawisz sobie wysokość dokładnie jak Ci pasuje a dodatkowo wpada regulacja siły odbicia. Jakość jest top. Też to mam w e36 ale jeszcze nie jezdziłem. Podobno jedna z lepszych opcji na drogę.
Eibach robi świetną robotę, mam pro kita w dwóch autach - rewelacja, nieznacznie obniża, prowadzenie super, bez odczuwalnego pogorszenia komfortu. Można stosować do fabrycznych amorów. Więc albo zostaw fabryczne, ewentualnie kup nowe B4 + Eibach i ciesz się lekkim obniżeniem oraz nieznaczną poprawą zachowania auta przy fabrycznym komforcie albo wymień na B8 + Eibach - będzie to na pewno twardszy setup ale zapewne lepiej będzie się prowadził na równej nawierzchni. Jak już coś twardszego, to skróć mu ten skok pod krótszą sprężynę właśnie idąc w B8 (otwiera on też drogę do innych, niższych sprężyn jeśli wolałbyś większe obniżenie), wymiana na B6 wydaje się być trochę bez sensu jeśli chcesz krótsze sprężyny, choć oczywiście można też tak zrobić przy Eibachach - wg mojej wiedzy najbardziej kosmetyczne obniżenie z popularnych rozwiązań i przez to dość nieszkodliwe dla amortyzatorów o fabrycznej wysokości. Na B8 całość z Eibachem może siąść trochę niżej.
To był (nadal jest?) popularny zestaw, sprzedawany razem w różnych ofertach jako B8 + Eibach. Natomiast, jego cena nie odbiega znacząco od KW V2, który jako gwint jest regulowany więc ustawisz sobie wysokość dokładnie jak Ci pasuje a dodatkowo wpada regulacja siły odbicia. Jakość jest top. Też to mam w e36 ale jeszcze nie jezdziłem. Podobno jedna z lepszych opcji na drogę.
Re: M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Eibach pro kit są już w drodze do mnie
Zaraz zerknę z kad najlepiej zamówić bilstein b4
Wydaje mi się że będzie to najlepszy dla mnie secik z uwagi, że auto użytkuje codziennie a autko ma zachować przybliżony komfort do standardu (bez edc i nie jest wersją competition)
A mimo wszystko też chcę osiągnąć lekki spadek względem aktualnej wysokości.
Pzdr.
Eibach pro kit są już w drodze do mnie
Zaraz zerknę z kad najlepiej zamówić bilstein b4
Wydaje mi się że będzie to najlepszy dla mnie secik z uwagi, że auto użytkuje codziennie a autko ma zachować przybliżony komfort do standardu (bez edc i nie jest wersją competition)
A mimo wszystko też chcę osiągnąć lekki spadek względem aktualnej wysokości.
Pzdr.
Re: M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?
Ja się szuka komplet amory + springi to najlepiej cały set Bilstein B12, tam są właśnie sprężyny Eibacha i do tego amor Bilstein ( nie wiem czy B6 czy B8 ), ale dobrane idealnie.
Miałem cały set w E92 335i i był petarda, mega wspominam, różnica w stostunku do ori zawieszenia M Pakiet jak niebo a ziemia.
Miałem cały set w E92 335i i był petarda, mega wspominam, różnica w stostunku do ori zawieszenia M Pakiet jak niebo a ziemia.
Re: M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?
Hej. Dzięki za informację.
Myślałem o tym secie natomiast nie mogłem znaleźć sensowych informacji z doświadczeń użytkowników na temat tego zestawu. Gdzieś przeczytałem jedna opinie (jakieś angielskie forum) która mnie ukierunkowała i :
kupiłem sprężyny "eibach pro kit"
Amorki jeszcze nie zamówione ale myślę o b4* lub b6*
Także jeżeli ktoś coś możecie polecić w temacie amorków zapraszam do podzielenia się wiedzą.
Brak czasu w ostatnim miesiącu i próby znalezienia dyferencjału oraz pół osi tylnych mnie pochłonęła jak się przekonałem nie jest to łatwe i z tego powodu temat "amorki" został odroczony jednak będą potrzebne w jednakowym czasie z uwagi na fakt, że prace z dyfrem będą wykonywane wraz z wymian wahaczy, gum wszelakiego rodzaju tylnego zawieszenia, sprężyny, amorki, hamulce, sanki (malowanie oraz tuleje),elementy wału i pewnie jeszcze coś o czym zapomniałem.
Myślałem o tym secie natomiast nie mogłem znaleźć sensowych informacji z doświadczeń użytkowników na temat tego zestawu. Gdzieś przeczytałem jedna opinie (jakieś angielskie forum) która mnie ukierunkowała i :
kupiłem sprężyny "eibach pro kit"
Amorki jeszcze nie zamówione ale myślę o b4* lub b6*
Także jeżeli ktoś coś możecie polecić w temacie amorków zapraszam do podzielenia się wiedzą.
Brak czasu w ostatnim miesiącu i próby znalezienia dyferencjału oraz pół osi tylnych mnie pochłonęła jak się przekonałem nie jest to łatwe i z tego powodu temat "amorki" został odroczony jednak będą potrzebne w jednakowym czasie z uwagi na fakt, że prace z dyfrem będą wykonywane wraz z wymian wahaczy, gum wszelakiego rodzaju tylnego zawieszenia, sprężyny, amorki, hamulce, sanki (malowanie oraz tuleje),elementy wału i pewnie jeszcze coś o czym zapomniałem.