M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?

2008-2013 | silnik: S65B40
sagini89
Posty: 13
Rejestracja: śr lut 02, 2022 17:10
Auto: M3 e92

M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?

Post autor: sagini89 » sob lis 26, 2022 21:53

Siemanko :570:

Chciałem przygotować sobie amorki razem ze sprężynkami przy nadchodzącej większej operacji przy m3: dyfer,wahacze,Hamulce,gumy wahaczy oraz gumy na subframe, elementy wału napędowego itd.

Skłaniam się ku sprężynkach :arrow: "Eibach pro kit"

Jednak co uważacie będzie w tym połączeniu lepsze?
Amorki Bilstein
B4 czy B6 :?:

Drapie się po głowie jaki amortyzator wybrać?

Fajnie było by zostać przy "komforcie" zbliżonym do "oem" jednak również chciałem troszkę zmniejszyć prześwit. Moje doświadczenie w tej sprawie jest znikome więc pomyślałem, że ktoś z was może będzie mógł doradzić coś sensowengo z własnych doświadczeń oraz posiada lepsza wiedze w temacie.

Pozdrawiam i z góry dzięki!

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1079
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?

Post autor: Juras » ndz lis 27, 2022 00:06

B4 to jest zamiennik fabryki. B6 jest trochę twardszy, będzie się lepiej prowadził na równej drodze ale kosztem komfortu - sam nie mam doświadczenia ale podobno utrata komfortu nie jest przesadna, a całość na plus. Kto co woli. Wysokość ta sama co B4. Jest jeszcze B8, to takie skrócone B6 pod niższe sprężyny.

Eibach robi świetną robotę, mam pro kita w dwóch autach - rewelacja, nieznacznie obniża, prowadzenie super, bez odczuwalnego pogorszenia komfortu. Można stosować do fabrycznych amorów. Więc albo zostaw fabryczne, ewentualnie kup nowe B4 + Eibach i ciesz się lekkim obniżeniem oraz nieznaczną poprawą zachowania auta przy fabrycznym komforcie albo wymień na B8 + Eibach - będzie to na pewno twardszy setup ale zapewne lepiej będzie się prowadził na równej nawierzchni. Jak już coś twardszego, to skróć mu ten skok pod krótszą sprężynę właśnie idąc w B8 (otwiera on też drogę do innych, niższych sprężyn jeśli wolałbyś większe obniżenie), wymiana na B6 wydaje się być trochę bez sensu jeśli chcesz krótsze sprężyny, choć oczywiście można też tak zrobić przy Eibachach - wg mojej wiedzy najbardziej kosmetyczne obniżenie z popularnych rozwiązań i przez to dość nieszkodliwe dla amortyzatorów o fabrycznej wysokości. Na B8 całość z Eibachem może siąść trochę niżej.

To był (nadal jest?) popularny zestaw, sprzedawany razem w różnych ofertach jako B8 + Eibach. Natomiast, jego cena nie odbiega znacząco od KW V2, który jako gwint jest regulowany więc ustawisz sobie wysokość dokładnie jak Ci pasuje a dodatkowo wpada regulacja siły odbicia. Jakość jest top. Też to mam w e36 ale jeszcze nie jezdziłem. Podobno jedna z lepszych opcji na drogę.

sagini89
Posty: 13
Rejestracja: śr lut 02, 2022 17:10
Auto: M3 e92

Re: M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?

Post autor: sagini89 » czw gru 01, 2022 17:26

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Eibach pro kit są już w drodze do mnie :)
Zaraz zerknę z kad najlepiej zamówić bilstein b4
Wydaje mi się że będzie to najlepszy dla mnie secik z uwagi, że auto użytkuje codziennie a autko ma zachować przybliżony komfort do standardu (bez edc i nie jest wersją competition)
A mimo wszystko też chcę osiągnąć lekki spadek względem aktualnej wysokości.

Pzdr. :wink:

pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?

Post autor: pawel1234 » pn gru 05, 2022 12:59

Ja się szuka komplet amory + springi to najlepiej cały set Bilstein B12, tam są właśnie sprężyny Eibacha i do tego amor Bilstein ( nie wiem czy B6 czy B8 ), ale dobrane idealnie.

Miałem cały set w E92 335i i był petarda, mega wspominam, różnica w stostunku do ori zawieszenia M Pakiet jak niebo a ziemia.

sagini89
Posty: 13
Rejestracja: śr lut 02, 2022 17:10
Auto: M3 e92

Re: M3 e92 Amorki Bilstein b4 czy b6? Sprężyny Eibach pro kit?

Post autor: sagini89 » śr gru 14, 2022 21:18

Hej. Dzięki za informację.
Myślałem o tym secie natomiast nie mogłem znaleźć sensowych informacji z doświadczeń użytkowników na temat tego zestawu. Gdzieś przeczytałem jedna opinie (jakieś angielskie forum) która mnie ukierunkowała i :

kupiłem sprężyny "eibach pro kit"

Amorki jeszcze nie zamówione ale myślę o b4* lub b6*
Także jeżeli ktoś coś ;) możecie polecić w temacie amorków zapraszam do podzielenia się wiedzą.

Brak czasu w ostatnim miesiącu i próby znalezienia dyferencjału oraz pół osi tylnych mnie pochłonęła jak się przekonałem nie jest to łatwe i z tego powodu temat "amorki" został odroczony jednak będą potrzebne w jednakowym czasie z uwagi na fakt, że prace z dyfrem będą wykonywane wraz z wymian wahaczy, gum wszelakiego rodzaju tylnego zawieszenia, sprężyny, amorki, hamulce, sanki (malowanie oraz tuleje),elementy wału i pewnie jeszcze coś o czym zapomniałem.

ODPOWIEDZ