Heja!
Dziś piszę z myślą o dyfrze mojej m3, która to wydaje dźwiek tarcia zbliżony do obcierania opony o nadkole.
A więc sprawa ma się tak, że podczas pokonywania cisanego łuku lub robienia ronda (nie bokiem) słychać opisane wyżej dźwięk, który przypomina obcieranie...
Zakładam, że wymiana oleju może załatwić sprawę. Po wczytaniu się w znajdywane w necie informacje można dojść do takich wniosków.
Czy ktoś miał taki sam problem opisany wyzej i czy sama wymiana oleju pomogła?
Jakie rzeczy będą potrzebne do takiego zabiegu oprócz oleju dobrze wymienić też filter? Jakieś uszczelki? Jaki olej będzie potrzebny?
Dodatkowo ostatnio pojawił się również dźwięk "krowiego dzwonka" przy zmianach biegów wsteczny-przód i na odwrót oraz przy hamowania i dodadniu gazu czego przyczyną domyślam się będzie krzyżak na wale napędowym? I zależnie od stanu podpory wału wymienić też ta część.
3m-anko i miłego dnia.
E92 m3 Dyferencjał - dźwięk tarcia (opona/nadkole)
Re: E92 m3 Dyferencjał - dźwięk tarcia (opona/nadkole)
Olej w dyfrze zawsze warto wymienić co kilka wymian oleju w silniku jak mocno użytkujesz auto.
https://youtu.be/FnvFrKAMQUg
Tutaj masz linka odnośnie krowiego dzwona
https://youtu.be/FnvFrKAMQUg
Tutaj masz linka odnośnie krowiego dzwona
Re: E92 m3 Dyferencjał - dźwięk tarcia (opona/nadkole)
Tak zgadza się - zasadniczo co 3 wymiana oleju silnikowego.
Jasne, że każdy ma swój interwał wymiany oleju natomiast ja po zakupie nie miałem wzmianek czy i kiedy był wymieniony zrobilem więc to sam.
Liquid w dyfrze został wymieniony.
Nie jest to nic trudnego. Potrzebne były do tej operacji 3 butelki liquidu po 0.5l
Nazwa: SAF-XJ + FM BOOSTER SAE 75W-140
Jakiś sprzęt wtłaczajacy olej do dyfra. - np. strzykawka
Ja użyłem tłoczka plastikowego (podajnik/rozpylacz) z mydła butelkowego.
Auto na lewarkach w góre i operacja, która trwa tyle ile czasu potrzeba na ściekniecie oleju i wtłoczenie nowego oleju.
Mi zajęło to wraz z przygotowaniem roboty i posprzataniu po sobie 40min
W efekcie po wymianie liquidu dźwięk dziwnego tarcia poszedł w zapomnienie.
Jasne, że każdy ma swój interwał wymiany oleju natomiast ja po zakupie nie miałem wzmianek czy i kiedy był wymieniony zrobilem więc to sam.
Liquid w dyfrze został wymieniony.
Nie jest to nic trudnego. Potrzebne były do tej operacji 3 butelki liquidu po 0.5l
Nazwa: SAF-XJ + FM BOOSTER SAE 75W-140
Jakiś sprzęt wtłaczajacy olej do dyfra. - np. strzykawka
Ja użyłem tłoczka plastikowego (podajnik/rozpylacz) z mydła butelkowego.
Auto na lewarkach w góre i operacja, która trwa tyle ile czasu potrzeba na ściekniecie oleju i wtłoczenie nowego oleju.
Mi zajęło to wraz z przygotowaniem roboty i posprzataniu po sobie 40min
W efekcie po wymianie liquidu dźwięk dziwnego tarcia poszedł w zapomnienie.
Re: E92 m3 Dyferencjał - dźwięk tarcia (opona/nadkole)
Nie wiem czy wspomniałeś zaleca się po wymianie zrobić 20 ciasnych kółek w prawą i lewą stronę
U mnie po wymianie niestety ale odezwał się dyfer w taki sposób że jadąc słychać jego wycie/szum... rozpedzajac samochód szumienie staje się głośniejsze i analogicznie szum opada wraz z prędkością auta.
U mnie po wymianie niestety ale odezwał się dyfer w taki sposób że jadąc słychać jego wycie/szum... rozpedzajac samochód szumienie staje się głośniejsze i analogicznie szum opada wraz z prędkością auta.