S65b40 - moment dokręcania śrub korbowodów - e9x m3

2008-2013 | silnik: S65B40
patryczken16
Posty: 202
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
Lokalizacja: Przemyśl

S65b40 - moment dokręcania śrub korbowodów - e9x m3

Post autor: patryczken16 » pt mar 13, 2020 00:02

Siemka

Temat panewek jakby oczywisty - wymieniać

Mam inne pytanie,takiego tematu nie znalazłem ,stricte dotyczące momentu dokrecania śrub korbowodow.

Wg TIS w przypadku oryginalnych panewek i fabrycznie nowych oryginalnych śrub moment dokrecania to odpowiednio : 6nm,20nm,130 stopni

Wszystko normalnie,tylko każą zrobić to 3 razy,czyli dokrecic 6nm,20nm,130stopni,odkręcić,dokręcic 6,20,130°,odkręcić i znów finalnie dokręcic 6,20,130°

Sruby są m9,a ich budowa jakby wspiera rozciąganie się

Czy stosujecie technikę na trzy razy wg tis?

Podobny temat został minimalnie poruszony w tym wątku:

viewtopic.php?f=18&t=11256

Gdzie przy remoncie silnika mechanik robi cos ala procedure trzech dokreceń.

Tutaj też link gdzie robią dokładnie wg procedury TIS:

http://www.m3racing.de/e92umbau2.html

No i link do procedury TIS:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92- ... gs/5rZSb5m



Pytam o sruby oryginalne oe bmw,nie ARP



Czekam na opinie osób które mają z tym styczność

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: S65b40 - moment dokręcania śrub korbowodów - e9x m3

Post autor: Przemooo » ndz mar 15, 2020 13:31

W S62 korzystałem z TIs i wszytko pasowało, chociaż te końcowe 130stopni wydaje się dużą wartością.

ODPOWIEDZ