BRAK PRĄDU, WSZYSTKO ODCINA

2008-2013 | silnik: S65B40
JeD
Posty: 29
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: BRAK PRĄDU, WSZYSTKO ODCINA

Post autor: JeD » pt lip 06, 2018 19:45

U mnie też spokój. Radzę usunąć usterkę nawet na własny koszt bo już zdarzyły się przypadki że odcięło prąd podczas jazdy...

Savio
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 05, 2020 20:31
Auto: E91 325 xi, 2010

Re: BRAK PRĄDU, WSZYSTKO ODCINA

Post autor: Savio » ndz sty 05, 2020 20:45

Cześć.
Bardzo proszę o pomoc w omawianym problemie. Otóż w przypadku mojego samochodu jakiś czas temu ruszając z parkingu sklepowego całkowicie zanikł prąd. Wszystko zgasło, kluczyk zablokowany - totalna cisza. Po ok. kilkunastu sekundach prąd się pojawił. Samochód odpaliłem ale pokazał się komunikat o awarii napędu 4x4. Wyzerowało zegar czasu i licznik bieżących kilometrów. Po przejechaniu kilkunastu metrów komunikat znikł, nastawiłem zegar i wszystko było ok.
Wczoraj podchodząc do samochodu chciałem otworzyć samochód pilotem. Widziałem, że dioda alarmu miga. Po naciśnięciu przycisku otwierania drzwi nic. Dioda przestała migać, kierunkowskazy nie migały jak przy otwarciu centralnego zamka. samochód nie reagował na pilot. Po ok. kilkunastu sekundach kierunkowskazy raz mignęły i pilotem otworzyłem pojazd. Odpaliłem i znowu komunikat o awarii napędu 4x4. Oczywiście po kilkunastu metrach komunikat znikł i wszystko ok.
Pojechałem do autoryzowanego serwisu, mojego VIN nie ma w akcjach technicznych.
Objawy wybitnie pasują do usterki wcześniej przez kolegów opisywanych. Zastanawia mnie w moim przypadku ten powrót zasilania po kilkunastu sekundach. Nie ruszałem nic za schowkiem, co mogłoby wskazywać na luz przy skrzynce. Poza tym za drugim razem w ogóle mnie w pojeździe nie było.
Klemy akumulatora ok. Akumulator naładowany.
Czy to również może wskazywać na usterkę związaną z kablem plusowym przy skrzynce bezpieczników za schowkiem?

JeD
Posty: 29
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: BRAK PRĄDU, WSZYSTKO ODCINA

Post autor: JeD » wt sty 07, 2020 00:17

Jak najbardziej. Połączenie ulega degradacji i może zanikać w różny sposób. Do sprawdzenia kabel plusowy.

Savio
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 05, 2020 20:31
Auto: E91 325 xi, 2010

Re: BRAK PRĄDU, WSZYSTKO ODCINA

Post autor: Savio » wt lut 11, 2020 21:35

Wymieniona końcówka przewodu plusowego przy wykorzystaniu zestawu naprawczego.
Zestaw naprawczy plus robocizna - koszt 200 zł.
W przypadku opcji wymiany przez ASO za opłatą (nie łapię się na akcję serwisową) - wjazd do warsztatu i podpięcie do kompa - 500 zł (serwis nie rozpocznie wymiany bez diagnostyki), koszt kabla w serwisie - 470 zł, koszt robocizny - tego nie doświadczyłem więc nie wiem, ale sądzę, że cała operacja ok. 1500 zł.
Ręce opadają.
Izolacja przewodu w miejscu połączenia z rozdzielaczem prądu była w kolorze brunatnym zamiast czerwonym. Przegrzewanie przewodu z powodu wadliwego połączenia z gniazdem w rozdzielaczu.
W czasie odkręcania skrzynki bezpieczników przewód plusowy wręcz sam wypadł z gniazda.
Ewidentna przyczyna zanikania prądu w moim BMW.
Zastanawia mnie jedno.
Byłem w ASO BMW i mój VIN nie jest objęty akcją serwisową polegającą na wymianie tego przewodu.
Dlaczego? Skoro sposób połączenia przewodu z rozdzielaczem jest identyczny i identyczna przyczyna zaniku prądu z tego powodu to dlaczego numer VIN jest tutaj decydujący a nie zaistnienie przyczyny usterki?
Pozdrawiam wszystkich i życzę bezproblemowej jazdy.

ODPOWIEDZ