E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać
-
- Posty: 13
- Rejestracja: śr lut 12, 2014 10:10
- Auto: BMW M3 E92 Manual
E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać
Witam,
Jestem posiadaczem M3 E92. Muszę zmienić silnik.
Z tego co słyszałem S65B40 potriafią być awaryjne. Podobno największa wadą są panewki wykonywane warstwowo. Z czasem pierwsza warstwa kruszeje i opiłki zaczynają pływac w silniku co można zobaczyć na filtrze.
Moje pytanie jest takie - co sądzicie o tej opinii.
Chciałbym również się dopytać co jeszcze może paść w tym silniku.
Czy mając wyjęty silnik warto wymienić jakieś oryginalne cześci na dobre tuningowe zamieniki, które przedłużą żywotność?
Jeśli tak to gdzie ich szukać ?
Nie ukrywam że kusi mnie również uturbienie tego auta za rok lub dwa i w sumie mógłbym majac wyjęty motor od razu go dłubnąć aby w przyszłości był wytrymalszy.
Z góry dziękuję za opinie i odpowiedzi.
Jestem posiadaczem M3 E92. Muszę zmienić silnik.
Z tego co słyszałem S65B40 potriafią być awaryjne. Podobno największa wadą są panewki wykonywane warstwowo. Z czasem pierwsza warstwa kruszeje i opiłki zaczynają pływac w silniku co można zobaczyć na filtrze.
Moje pytanie jest takie - co sądzicie o tej opinii.
Chciałbym również się dopytać co jeszcze może paść w tym silniku.
Czy mając wyjęty silnik warto wymienić jakieś oryginalne cześci na dobre tuningowe zamieniki, które przedłużą żywotność?
Jeśli tak to gdzie ich szukać ?
Nie ukrywam że kusi mnie również uturbienie tego auta za rok lub dwa i w sumie mógłbym majac wyjęty motor od razu go dłubnąć aby w przyszłości był wytrymalszy.
Z góry dziękuję za opinie i odpowiedzi.
Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać
moim zdaniem jak w przypadku m5 e60 jezdza nimi przewaznie ludzie z kasa, niekoniecznie troszczac sie o pewne detale co powoduje ww problemy(bo to najnowsze dostepne modele i sa katowane dopoki nie zaczna tworzyc powoli problemow). Typowe palowanie na zimno, zbyt niski poziom oleju(wynikly z braku bagnetu, sugerowania sie wskaznikiem elektornicznym)...
-
- Posty: 13
- Rejestracja: śr lut 12, 2014 10:10
- Auto: BMW M3 E92 Manual
Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać
Camil , masz na pewno racje. Z tego co wiem, to M5 są jeszcze bardziej awaryjne niż M3.
Mnie nie chodzi o szukanie poszczególnych problemó, ale raczej wskazanie firmy , która sprzedaje wzmacniane części do silnika. Nie ukrywam, że jestem raczej w tym temacie początkujący ( cześci do BMW).
Silnik mam wyjęty, mogę jeszcze go wzmocnić zanim wsadzę z powrotem.
Mnie nie chodzi o szukanie poszczególnych problemó, ale raczej wskazanie firmy , która sprzedaje wzmacniane części do silnika. Nie ukrywam, że jestem raczej w tym temacie początkujący ( cześci do BMW).
Silnik mam wyjęty, mogę jeszcze go wzmocnić zanim wsadzę z powrotem.
Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać
Więcej takich typowych usterek raczej brak.
A te które są-panewki to z "oszczędności" BMW i zbyt rzadkich wymian oleju wynikają-wg SIA 30000 km to jest za duży interwał.
Powinno się wymieniać co 15000 km lub nawet co 10000km, w przypadku bi-turbo lub kompresora oczywiście częściej.
Poza panewkami pojedyncze fuck up'y Vanosów(zupełnie inna konstrukcja niż w S85), zerwania łańcuchów.
W przypadku mocnych zestawów z kompresorami były przypadki, że korba bokiem wyszła...poczytaj trochę zachodnich forów to się dowiesz co trapi te silniki.
Temat panewek był tu na forum omawiany przez Bavarian Works-poszukaj tematu.
Pozdro
A te które są-panewki to z "oszczędności" BMW i zbyt rzadkich wymian oleju wynikają-wg SIA 30000 km to jest za duży interwał.
Powinno się wymieniać co 15000 km lub nawet co 10000km, w przypadku bi-turbo lub kompresora oczywiście częściej.
Poza panewkami pojedyncze fuck up'y Vanosów(zupełnie inna konstrukcja niż w S85), zerwania łańcuchów.
W przypadku mocnych zestawów z kompresorami były przypadki, że korba bokiem wyszła...poczytaj trochę zachodnich forów to się dowiesz co trapi te silniki.
Temat panewek był tu na forum omawiany przez Bavarian Works-poszukaj tematu.
Pozdro
Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać
Kup nowy silnik, uzywaj zgodnie z zasadami(nie tymi pisanymi przez bmw). Po co wzmacniac cos co jest dobre. Uzyszkodnik psuje te silniki. Przeciez to tak samo jak z s50 czy s62. Sa takie co chodza i takie co stukaja vanosami, panewkami - i jak sie spojrzy na caloksztalt auta, to czesto widac roznice w trosce.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: śr lut 12, 2014 10:10
- Auto: BMW M3 E92 Manual
Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać
Camil, nowego nie kupię tylko używany. Nawet przy najmniejszym przebiegu nigdy nie wiesz jak był używany. Tak jak pisałem i tak go posprawdzam więc mogę przy okazji wzmocnić.
Moje samochody zawsze są zadbane w 100%. Ale z drugiej strony używam ich dość mocno. Poza tym pewnie założę kompresor. No i przy sprzedarzy wzmacniany silnik jest również dobrą karta przetargową.
W moim wypadku widzę więcej plusów w tym co mówię, niż minusów.
Byntas dziękuję za radę. W silniku uturbionym wymieniałem zawsze olej w granicach 6000 a w wolnosakach 12-15 k .
Dzięki za info dość konkretne i szukam topiku.
Edit. Jeszcze raz bardzo dziękuję za info, dla zainteresowanych temat jest tutaj viewtopic.php?f=5&t=6174&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje samochody zawsze są zadbane w 100%. Ale z drugiej strony używam ich dość mocno. Poza tym pewnie założę kompresor. No i przy sprzedarzy wzmacniany silnik jest również dobrą karta przetargową.
W moim wypadku widzę więcej plusów w tym co mówię, niż minusów.
Byntas dziękuję za radę. W silniku uturbionym wymieniałem zawsze olej w granicach 6000 a w wolnosakach 12-15 k .
Dzięki za info dość konkretne i szukam topiku.
Edit. Jeszcze raz bardzo dziękuję za info, dla zainteresowanych temat jest tutaj viewtopic.php?f=5&t=6174&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
- LINKIN
- Posty: 155
- Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
- Auto: M6 F13 LCI
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Kontakt:
Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać
Jeżeli będziesz chciał założyć Gpowera to mogę załatwić w bdb cenie 

Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać
jak będziesz zakładał kompresor to polecam G-Powera SKII CS, sam na takim jezdze i nic się nie dziejespowiednik pisze:Camil, nowego nie kupię tylko używany. Nawet przy najmniejszym przebiegu nigdy nie wiesz jak był używany. Tak jak pisałem i tak go posprawdzam więc mogę przy okazji wzmocnić.
Moje samochody zawsze są zadbane w 100%. Ale z drugiej strony używam ich dość mocno. Poza tym pewnie założę kompresor. No i przy sprzedarzy wzmacniany silnik jest również dobrą karta przetargową.
W moim wypadku widzę więcej plusów w tym co mówię, niż minusów.
Byntas dziękuję za radę. W silniku uturbionym wymieniałem zawsze olej w granicach 6000 a w wolnosakach 12-15 k .
Dzięki za info dość konkretne i szukam topiku.
Edit. Jeszcze raz bardzo dziękuję za info, dla zainteresowanych temat jest tutaj viewtopic.php?f=5&t=6174&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

