E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać

2008-2013 | silnik: S65B40
spowiednik
Posty: 13
Rejestracja: śr lut 12, 2014 10:10
Auto: BMW M3 E92 Manual

E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać

Post autor: spowiednik » sob cze 28, 2014 13:18

Witam,

Jestem posiadaczem M3 E92. Muszę zmienić silnik.

Z tego co słyszałem S65B40 potriafią być awaryjne. Podobno największa wadą są panewki wykonywane warstwowo. Z czasem pierwsza warstwa kruszeje i opiłki zaczynają pływac w silniku co można zobaczyć na filtrze.

Moje pytanie jest takie - co sądzicie o tej opinii.

Chciałbym również się dopytać co jeszcze może paść w tym silniku.

Czy mając wyjęty silnik warto wymienić jakieś oryginalne cześci na dobre tuningowe zamieniki, które przedłużą żywotność?
Jeśli tak to gdzie ich szukać ?

Nie ukrywam że kusi mnie również uturbienie tego auta za rok lub dwa i w sumie mógłbym majac wyjęty motor od razu go dłubnąć aby w przyszłości był wytrymalszy.

Z góry dziękuję za opinie i odpowiedzi.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać

Post autor: Camil » pn cze 30, 2014 21:33

moim zdaniem jak w przypadku m5 e60 jezdza nimi przewaznie ludzie z kasa, niekoniecznie troszczac sie o pewne detale co powoduje ww problemy(bo to najnowsze dostepne modele i sa katowane dopoki nie zaczna tworzyc powoli problemow). Typowe palowanie na zimno, zbyt niski poziom oleju(wynikly z braku bagnetu, sugerowania sie wskaznikiem elektornicznym)...

spowiednik
Posty: 13
Rejestracja: śr lut 12, 2014 10:10
Auto: BMW M3 E92 Manual

Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać

Post autor: spowiednik » wt lip 01, 2014 08:57

Camil , masz na pewno racje. Z tego co wiem, to M5 są jeszcze bardziej awaryjne niż M3.

Mnie nie chodzi o szukanie poszczególnych problemó, ale raczej wskazanie firmy , która sprzedaje wzmacniane części do silnika. Nie ukrywam, że jestem raczej w tym temacie początkujący ( cześci do BMW).
Silnik mam wyjęty, mogę jeszcze go wzmocnić zanim wsadzę z powrotem.

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać

Post autor: BYNTAS » wt lip 01, 2014 11:01

Więcej takich typowych usterek raczej brak.
A te które są-panewki to z "oszczędności" BMW i zbyt rzadkich wymian oleju wynikają-wg SIA 30000 km to jest za duży interwał.
Powinno się wymieniać co 15000 km lub nawet co 10000km, w przypadku bi-turbo lub kompresora oczywiście częściej.
Poza panewkami pojedyncze fuck up'y Vanosów(zupełnie inna konstrukcja niż w S85), zerwania łańcuchów.
W przypadku mocnych zestawów z kompresorami były przypadki, że korba bokiem wyszła...poczytaj trochę zachodnich forów to się dowiesz co trapi te silniki.
Temat panewek był tu na forum omawiany przez Bavarian Works-poszukaj tematu.
Pozdro

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać

Post autor: Camil » wt lip 01, 2014 14:13

Kup nowy silnik, uzywaj zgodnie z zasadami(nie tymi pisanymi przez bmw). Po co wzmacniac cos co jest dobre. Uzyszkodnik psuje te silniki. Przeciez to tak samo jak z s50 czy s62. Sa takie co chodza i takie co stukaja vanosami, panewkami - i jak sie spojrzy na caloksztalt auta, to czesto widac roznice w trosce.

spowiednik
Posty: 13
Rejestracja: śr lut 12, 2014 10:10
Auto: BMW M3 E92 Manual

Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać

Post autor: spowiednik » śr lip 02, 2014 09:35

Camil, nowego nie kupię tylko używany. Nawet przy najmniejszym przebiegu nigdy nie wiesz jak był używany. Tak jak pisałem i tak go posprawdzam więc mogę przy okazji wzmocnić.
Moje samochody zawsze są zadbane w 100%. Ale z drugiej strony używam ich dość mocno. Poza tym pewnie założę kompresor. No i przy sprzedarzy wzmacniany silnik jest również dobrą karta przetargową.
W moim wypadku widzę więcej plusów w tym co mówię, niż minusów.

Byntas dziękuję za radę. W silniku uturbionym wymieniałem zawsze olej w granicach 6000 a w wolnosakach 12-15 k .
Dzięki za info dość konkretne i szukam topiku.

Edit. Jeszcze raz bardzo dziękuję za info, dla zainteresowanych temat jest tutaj viewtopic.php?f=5&t=6174&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
LINKIN
Posty: 155
Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
Auto: M6 F13 LCI
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać

Post autor: LINKIN » śr lip 02, 2014 10:25

Jeżeli będziesz chciał założyć Gpowera to mogę załatwić w bdb cenie :wink:

Seb
Posty: 18
Rejestracja: czw lut 07, 2013 13:47
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: E92 M3 - S65B40 - Awaryjność i co zmieniać

Post autor: Seb » czw lip 10, 2014 10:23

spowiednik pisze:Camil, nowego nie kupię tylko używany. Nawet przy najmniejszym przebiegu nigdy nie wiesz jak był używany. Tak jak pisałem i tak go posprawdzam więc mogę przy okazji wzmocnić.
Moje samochody zawsze są zadbane w 100%. Ale z drugiej strony używam ich dość mocno. Poza tym pewnie założę kompresor. No i przy sprzedarzy wzmacniany silnik jest również dobrą karta przetargową.
W moim wypadku widzę więcej plusów w tym co mówię, niż minusów.

Byntas dziękuję za radę. W silniku uturbionym wymieniałem zawsze olej w granicach 6000 a w wolnosakach 12-15 k .
Dzięki za info dość konkretne i szukam topiku.

Edit. Jeszcze raz bardzo dziękuję za info, dla zainteresowanych temat jest tutaj viewtopic.php?f=5&t=6174&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
jak będziesz zakładał kompresor to polecam G-Powera SKII CS, sam na takim jezdze i nic się nie dzieje :grin: przejechałem już ok10000km i jestem mega zadowolony wiec smialo można montować :twisted:

ODPOWIEDZ