Dyfer, napęd, stuki BMW 1M (dyfer M3 E9x)

2008-2013 | silnik: S65B40
Chilli W Boy
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 30, 2019 09:54
Auto: BMW e82 1M coupe

Dyfer, napęd, stuki BMW 1M (dyfer M3 E9x)

Post autor: Chilli W Boy » pn wrz 30, 2019 10:06

Witam,

Chciałbym się przywitać i przeprosić, że piszę tu w kwestii 1M, całe zawieszenie i przełożenie napędu to jednak konstrukcja rodem z M3 e9X, więc tu pomożecie mi szybciej i lepiej :-)

Od dawna walczę z stukaniem w tyle auta (dyfer, półosie, zawieszenie, łącznik wału?)
Wiem, że ciężko określić przyczynę nawet jej nie słysząc ale spróbuje to opisać.
Z tylnej części dochodzi pukanie, głównie przy przyspieszaniu (nie samym ruszaniu). Czasami jest to pojedynczy "puk" czasem "puk-puk".
Dźwięk nie wydobywa się w chwili ruszania auta (puszczania sprzęgła), a w chwili, gdy już jedzie po dodaniu mocniej gazu.
Auto już jedzie, dyfer pracuje na lekkim gazie i auto porusza się do przodu wolno przyspieszając, jest o.k. ale gdy gwałtowniej dodam gazu podczas takiego ruchu, następuje puknięcie czasem dwa, jakby w chwili zwiększenia obciążenia (ale nie z postoju czy od razu po zmianie biegu, a po zwiększonym obciążeniem).
Sama reakcja gazu powoduje stuk (bez wysprzęglania, jedynie dociskając mocniej). Czasem jest podobnie po puszczeniu gazu, gdy silnik zaczyna hamować samochód. Zauważyłem, że przy wolno pokonywanych, ostrych zakrętach też czasem puknie przy jednolitym gazie.
Mam wrażenie, że zimne auto jest mniej pukające.
Mam także wrażenie, że zaczęło bardzo się nasilać. 3 miesiące temu (ok 1000km) musiałem faktycznie mocno, gwałtownie dodać gazu (na pograniczu poślizgu) dziś, już nie tak bardzo znaczne przyspieszania to powoduje.
Pukniecie jest pojedyncze lub podwójne i występuje tylko jednorazowo w chwili przyspieszenia (na początku) gdy auto napędza się dalej pod obciążeniem (ciągłym, na tym samy biegu) już nie pojawia się.
Sam nie wiem czy może to być dyfer czy raczej jakieś elementy zawieszenia, tylnego wózka.
Wiem, że ciężko to ocenić ale może macie doświadczenie i może to jakkolwiek zakwalifikować. Szkoda wymieniać dyfer, jeśli to nie to, a nie ma na podmianę drugiego.
Dziękuję za odpowiedź zwrotną.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2280
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Dyfer, napęd, stuki BMW 1M (dyfer M3 E9x)

Post autor: Bombel » pn wrz 30, 2019 11:18

Zacząłbym od kontroli poduszek silnika, skrzyni biegów, potem tuleje tylnego wózka.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
tel. 510 343 000

M3 E36 LCI Sedan '97, M3 E36 LCI Coupe '97, M3 E46 LCI Coupe '04,
M5 E39 LCI Sedan '02, M5 E39 LCI Kombi '02, M5 E39 LCI Sedan '02

raptownym3
Posty: 179
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dyfer, napęd, stuki BMW 1M (dyfer M3 E9x)

Post autor: raptownym3 » pn wrz 30, 2019 22:09

Sprawdź dwie śruby mocujące dyfer od przodu a jak nic nie znajdziesz to zapraszam do mojego serwisu.
Raptowny M-Performance

Chilli W Boy
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 30, 2019 09:54
Auto: BMW e82 1M coupe

Re: Dyfer, napęd, stuki BMW 1M (dyfer M3 E9x)

Post autor: Chilli W Boy » wt paź 01, 2019 15:41

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi.
Walka trwa, no muszę to uciszyć :-)
Obrazek

Chilli W Boy
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 30, 2019 09:54
Auto: BMW e82 1M coupe

Re: Dyfer, napęd, stuki BMW 1M (dyfer M3 E9x)

Post autor: Chilli W Boy » pn paź 14, 2019 09:39

Z mojej strony do zamknięcia.
Wymieniłem podporę wału oraz zgodnie z radą dokręciłem solidnie śruby mocowania dyferencjału.
Objawy ustąpiły, z autem wszystko o.k.
Dzięki za pomoc!

ODPOWIEDZ