pukający most m3 e46

2000-2006 | silnik: S54
kamil1986r
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 30, 2016 12:37
Auto: M3 e46

pukający most m3 e46

Post autor: kamil1986r » pn maja 30, 2016 13:37

Witam

Proszę o poradę co najlepiej zrobić z walącym mostem przy zmianie biegów.M jest z 2003 z przebiegiem 230 000

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: pukający most m3 e46

Post autor: wojtasm5 » śr cze 08, 2016 06:53

Witam,
Nie należy skupiać się na dyferencjale. Stuki najczęściej są sumą wszystkich luzów na na układzie napędowym. przy zmianie wektora siły elementy na których jest luz zaczynają poruszać się w kierunku przeciwnym i sumując luz dając puknięcie.
W dyferencjale można zmniejszyć luz międzyzębny do dolnej wartości dopuszczalnej. Natomiast jeśli jest już luz wewnątrz mechanizmu szpery to nie mam dostępu do żadnych elementów do naprawy tego.
Bardzo często w e46 połosie też są już mocno zmęczone. Z doświadczenia wiem regulacja dyfra pomaga połowicznie a efekt pukania zostaje całą powyższa wypowiedź odnosi się również do BMW e9X M3 tak przypadki są identyczne.
Czeka Cię wielka walka i duże koszta.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

kamil1986r
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 30, 2016 12:37
Auto: M3 e46

Re: pukający most m3 e46

Post autor: kamil1986r » śr cze 08, 2016 07:12

Dzięki
Na razie wymieniam podporę wału bo się rozwaliła.Luz jest w dyfrze przy przegubie jednego koła.
Zobaczę co się zmieni po wymianie tej podpory.
Jeżeli będzie tak samo walić to nie mam pojęcia czy kupować używany dyfer czy da się go zregenerować

daro1288
Posty: 22
Rejestracja: śr sty 13, 2016 09:33
Auto: bmw e46 m3

Re: pukający most m3 e46

Post autor: daro1288 » sob cze 11, 2016 21:06

Właśnie regeneruje dyfer w mojej m3 e46 bo ma juz luz koszt +/- 1500zl

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: pukający most m3 e46

Post autor: wojtasm5 » pn cze 13, 2016 14:14

Luż w dyfrze to da się ustawić tylko między zębny.
Luz powstały z wypracowaniem mechanizmu szpery jest według mnie "nie" do kasacji.
Części nowych brak, wypytaj się mechaniora co on tam zamierza zrobić byś nie został zgolony za nic.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

daro1288
Posty: 22
Rejestracja: śr sty 13, 2016 09:33
Auto: bmw e46 m3

Re: pukający most m3 e46

Post autor: daro1288 » pn cze 13, 2016 15:01

Autko stoi u znajomego malego z forum. Mechanik jak chwycil za polos to byl spory luz ruszajac do gory i na dol. Stwiedzil ze regeneracja wyeliminuje ten problem

Tomcio777
Posty: 3
Rejestracja: pn paź 25, 2021 19:01
Auto: Bmw e46 m3

Re: pukający most m3 e46

Post autor: Tomcio777 » pn paź 25, 2021 19:09

Witam piszę z zapytaniem gdzie znajdę dobrego mechanika który zna się na regeneracji mostu.BMW e46 m3 ?

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: pukający most m3 e46

Post autor: wojtasm5 » sob lis 13, 2021 09:04

Napisz jakie masz konkretne objawy kłopotów w dyferencjale.
Od mojego postu minęło kilka lat i wiedza została pogłębiona w sposób znaczący.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

dejm
Posty: 2
Rejestracja: ndz wrz 13, 2020 20:58
Auto: E92

Re: pukający most m3 e46

Post autor: dejm » pn lis 15, 2021 13:58

ja mam delikatny luz na prawej półosi , robić? czy narazie nie ruszać?

ODPOWIEDZ