Strona 1 z 2

Podsterowność ...

: śr wrz 03, 2014 23:08
autor: porscheee
Zainteresował mnie nastepujacy wpis potwierdzony na kilku stronach w sieci :
M3 coupe suspension revised to reduce understeer (12/04)

Czy ktoś się orientuje jak z tego wybrneli , co dokładnie zostało zmienione , czy dotyczy to samych nastawów geometrii czy zmieniono części zawieszenie czy tez cos dodano ? Myslełm ze może zmieniono przednie opony na szersze ale katalagi z każdego roku produkcji pokazuja ten sam size .
Proszę o info jezli ktoś cos wie na ten temat .

Re: Podsterowność ...

: pt wrz 05, 2014 16:12
autor: porscheee
Widze ze chyba nikt się nie dokopał do tych info , wiec może inaczej - była dokładnie właśnie z grudnia m3 na sprzedaż :
http://allegro.pl/bmw-m3-smg-harman-kar ... 20151.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i albo ja sprzedawał klubowicz albo kupił bo felgi z tego auta po zakończeniu aukcji sprzedawał nick Bombel - może jesteś w stanie sprawdzić to dokładniej na czym polegała zmiana od 12/04 do końca produkcji ... takie info na pewno pomogłoby niejednemu na tym forum

Re: Podsterowność ...

: pt wrz 05, 2014 20:36
autor: Bombel
Auto jeszcze nie jeździ, zresztą nie mam materiału porównawczego.

Re: Podsterowność ...

: pt wrz 05, 2014 21:24
autor: porscheee
gdybys cos wyniuchał daj znac , bardzo mnie ten temat interesuje .
Ps . zwinołes mi ja sprzed nosa :) , ale od czerwca znow zaczne szukac egzemplarza właśnie od 12/04 oczywiście europa lhd - może bedziesz sprzedawał ...

Re: Podsterowność ...

: pt wrz 05, 2014 21:40
autor: Bombel
Ja dałem zaliczkę bezzwrotną w ciemno ;)

Re: Podsterowność ...

: ndz wrz 07, 2014 14:27
autor: Lassie
Kiedyś się tym interesowałem - przewertowałem TIS, jakieś info etc. - zawieszenie jest dokładnie takie samo. Grzebali w różnych set-up'ach (nastawy) i wygrzebali inny konfig, który zaczęli fabrycznie stosować od 12/04.
Poza tym, nigdy nie spotkałem się z opiniami, że wcześniejsze roczniki prowadzą się gorzej - zapewne również dlatego, że powyższa rewizja stała się standardową dla wszystkich poprzednich.

Re: Podsterowność ...

: ndz wrz 07, 2014 19:47
autor: porscheee
bardzo cenne info , ma to sens bo tez nie zauważyłem róznic pomiedzy czesciami z roznych rocznikow , to ze ujednolicili nastawy dla wszelkich roczników mogłoby się zgadzać bo jak ostatnio sprawdzałem najnowsza aktualizacje w HUNTER to nie ma zadnych róznic.

Re: Podsterowność ...

: ndz wrz 14, 2014 18:45
autor: porscheee
Obrazek

Czy udało się komus ustawić w swojej m3 przod bardziej pionowo , ten wykres jest na eibach sprężynach a długopisem dopisane negatywy z innego mojego egzemlarza na h&r , na seryjnych nigdy nie ustawiałem . Jeżeli macie swoje wykresy proszę o wklejanie , tez tuningowe wraz z opisem jak auto sie po takim ustawieniu zachowuje ...

Re: Podsterowność ...

: ndz wrz 14, 2014 21:16
autor: --==maly==----
Zawsze im nizej tym bedziesz mial wieksze pochylenia z przodu przy obnizajacych sprezynach zazwyczaj poza norma.

Re: Podsterowność ...

: ndz wrz 14, 2014 22:12
autor: porscheee
wiem to , ale czy komus na seryjnych udało się zmiescic w wartościach jakie mam w programie hunter ( te co na wykresie widełki ) - dlatego chciałbym czyjś wykres ...
bo dziwi mnie ze przod się nie zmiescił a tył się miesci mimo tuningowych sprężyn ( wiem ze tył mniej obniza) . Oczywsicie srobki pojedyncze na kielichu te na imbusa wykręciłem ( ze szajs metalu - często się ukrecaja i trzeba rozwiercac ) w sumie nie wiem po co je montują fabrycznie jak w kazdej trzeba je wykrecic żeby zmienic pochylenie mcpersona ...

Re: Podsterowność ...

: ndz wrz 14, 2014 22:14
autor: porscheee
Lassie pisze:Kiedyś się tym interesowałem - przewertowałem TIS, jakieś info etc. - zawieszenie jest dokładnie takie samo. Grzebali w różnych set-up'ach (nastawy) i wygrzebali inny konfig, który zaczęli fabrycznie stosować od 12/04.
Poza tym, nigdy nie spotkałem się z opiniami, że wcześniejsze roczniki prowadzą się gorzej - zapewne również dlatego, że powyższa rewizja stała się standardową dla wszystkich poprzednich.
Czy znasz konfiguracje przed 12/04 żeby mieć pewnosc ze o to chodziło ...

Re: Podsterowność ...

: czw lis 27, 2014 20:29
autor: JanekB
Fajny watek :)

Dorzuce moje 5 groszy: Latwy test to zalozenie 4 takich samych kol. Ja tak jezdze na zawody i samochod zdaje sie byc nieco mniej podsterowny.

Mam seryjne M3 E46 z pazdziernika 2003. Seryjne kola standardowe 225/45R18 przod i 255/40R18 tyl (na Pirelli P-Zero Rosso). Na takim zestawie auto jest minimalnie podsterowne. Na zawody zakladam 4 takie same kola (obecnie o wiele za male 215/40R17, bo takie akurat mialem z poprzedniego auta) i jest idealnie neutralny

Jak to sprawdzam: jade na moje ulubione rondo (kolo Fashion House w Piasecznie - tu mieszkam), jade spokojnie na okretke, delikatnie przyspieszajac i patrze co wyjedzie pierwsze (rondo jest szerokie). Na oryginalnym zestawie minimalnie wyjezdza przod. Na 4 takich samych wyjezdza bokiem i daje sie idealnie ustawiac samym gazem.

M3 jest znacznie mniej podsterowne od E36 328i m-pakiet i E46 328i m-pakiet (bo takie auta mialem przyjemnosc na tym rondzie sprawdzac) - tak ze nawet na oryginalnym zestawie jest oczywiscie super - ale jak ktos chce zmniejszyc podsterownosc to 4 x 225 wydaje sie dosc prostym rozwiazaniem na probe.

I pytanie z tym zwiazane: czy ktos wie jak BMW zalecalo tymi M3-kami jezdzic w zimie? 4 takie same kola? Bo w katalogu sa dwa zestawy felg do E46 M3 szerokosci 7.5 ale z roznym odsadzeniem - to pod zimowe zestawy bylo pomyslane?

Pozdrawiam

Re: Podsterowność ...

: czw lis 27, 2014 20:50
autor: M3Kris
17-stki do M3 e46...eeeeeeeee

Re: Podsterowność ...

: czw lis 27, 2014 21:05
autor: Sieniek
Troche śmiesznie musi to wyglądać pozatym licznik Ci przekłamuje bo masz mniejsze felgi i o mniejszym profilu opony od ori

Re: Podsterowność ...

: pt lis 28, 2014 00:06
autor: JanekB
:)))

Smiesznie to prawda - przeciez ja nie polecam 17-tek - sam napisalem, ze sa za male - takie semislicki mi zostaly z E36 - zal mi bylo wyrzucac

https://www.facebook.com/media/set/?set ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale nie zeby one zle trzymaly - w klasie 5 i RWD szlo calkiem niezle :)
http://www.ak-krolewski.pl/aktualnosci/ ... uz-za-nami" onclick="window.open(this.href);return false;

Na przyszly sezon do scigania bede chcial kupic komplet felg 18" 7.5 albo 8 - tak zeby miec 225 na wszystkich kolach.

Na rozmiar nie czuje zbytniej presji :) Na zime zmontowalem Sotto Zero 225/50R17 - to wychodzi taki sam obwod jak oryginal. To kwestia gustu i co kto lubi robic z autem. Ja to M3 kupilem na felgach 20" :) Wygladalo imponujaco, ale ja naprawde wole je na 17 / 18.

Pozdrawiam